abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207453235
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:10 schreef cindy11 het volgende:
Ik vind de Jelies op zich,een heel leuk en liefdevol gezin.
Ritme en regelmaat voor zover mogelijk met een grote familie.
Wel gelovig maar daarin best nog veel speling en vrijheid voor de kinderen.
Wel vind ik Aida een soort wannabee moeke , die lijkt te wachten op een huwelijksaanzoek van haar "Verkering" kan me niet ontrekken aan mijn idee , dat die hele "Verkering " meer gebaseerd is op de ideeën en verwachtingen van de families van die twee.
Ze hoopte al dat Sven haar man wilde worden zei ze. Als ze hetzelfde pad gaat bewandelen als haar moeder zou ik dat wel zonde vinden. Het is een meid met pit, ze kan wel wat uit haar leven halen als ze de kans krijgt. Wel goed om te horen dat ze bij de Jelies aan vaccinaties doen.
pi_207453259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:07 schreef Poepz0r het volgende:
Cudoghams komen over alsof ze overal bij willen horen maar eigenlijk nergens bij horen. Nu ook weer met dat Sint Maarten (geen hond in Nederland viert dat). En geen tv hebben is mogelijk maar je wilt toch ook weleens - al is het twee x p jaar - een familiefilm kijken met het gezin bijvoorbeeld? In plaats daarvan kunnen twee kids op de laptop kijken :') Lekker voor je rug ook om zo film te kijken.

Tevens denk ik dat die oudere kids ook niks te vertellen hebben. Denk als Cynthia erachter zou komen dat er 1 drinkt of rookt etc je linea recta het huis uit gebonjourd word.
Hier vieren de kinderen St. Maarten gewoon hoor. Althans, men maakt een mega vuurstapel, kids krijgen zak snoep en wat chips en de volwassenen zuipen totdat dat ding gedoofd is.

Ik heb dit programma nou een paar keer met een half oog meegekeken maar die donkere Amsterdammers irriteren me op de één of andere manier.
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
pi_207453330
Sven en Aïda hebben het dagelijkse verhaaltje op facebook op zich genomen en sluiten af met dat ze als gezin misschien wel wat leuks te vermelden hebben.

Nou jongens, brand los. Wat zou het zijn? Op Viva werd al gezegd dat Aïda en Sven verloofd zijn. Al lijkt me dat nogal jong, niet?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 7 januari 2023 @ 09:42:48 #104
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_207453429
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze hoopte al dat Sven haar man wilde worden zei ze. Als ze hetzelfde pad gaat bewandelen als haar moeder zou ik dat wel zonde vinden. Het is een meid met pit, ze kan wel wat uit haar leven halen als ze de kans krijgt. Wel goed om te horen dat ze bij de Jelies aan vaccinaties doen.
Dus Janneke, die met heel veel liefde en plezier een pleuresbende kinderen in de wereld heeft gezet en goed heeft opgevoed, heeft volgens jou niks uit haar leven gehaald? Bizar hoe iemand die ervoor kiest huismoeder te zijn en 100% voor haar kinderen te gaan hier even afgeserveerd wordt als waardeloos.
pi_207453468
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dus Janneke, die met heel veel liefde en plezier een pleuresbende kinderen in de wereld heeft gezet en goed heeft opgevoed, heeft volgens jou niks uit haar leven gehaald? Bizar hoe iemand die ervoor kiest huismoeder te zijn en 100% voor haar kinderen te gaan hier even afgeserveerd wordt als waardeloos.
Ik heb het meer over haar leven wijden aan tig kinderen. Dát zou ik zonde vinden. Maar misschien wil ze dat gewoon en ik heb ik hier gewoon een te grote mond in.

Ik heb het er nergens over dat ik het te min zou vinden.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 7 januari 2023 @ 09:52:28 #106
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_207453524
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb het meer over haar leven wijden aan tig kinderen. Dát zou ik zonde vinden. Ik heb het er nergens over dat ik het te min zou vinden.
Als er meer uit te halen valt, volgens jou, zeg je toch impliciet ook dat je dat te weinig vindt? Je kan weinig duidelijker zeggen dat je het te min vindt imo, maar wellicht bedoel je dat dan anders.
pi_207453542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als er meer uit te halen valt, volgens jou, zeg je toch impliciet ook dat je dat te weinig vindt? Je kan weinig duidelijker zeggen dat je het te min vindt imo, maar wellicht bedoel je dat dan anders.
Ik zei het misschien wat cru, maar ik bedoelde het inderdaad niet zoals jij denkt :) Je eigen leven jarenlang op de rem omdat er elke keer kleintjes bij komen.

Maar ik besef me ook nu dat ik het misschien een beetje impulsieve reactie was en dat er mensen zijn die voor een groot gezin kiezen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-01-2023 10:07:13 ]
  Moderator / Redactie FP zaterdag 7 januari 2023 @ 10:07:58 #108
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_207453655
Laat mensen gewoon lekker zelf hun leven invullen zoals zij dat willen. Wie zijn wij om daar een waardeoordeel aan te hangen of te raten wat anderen met hun leven doen
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 10:13:28 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_207453711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sven en Aïda hebben het dagelijkse verhaaltje op facebook op zich genomen en sluiten af met dat ze als gezin misschien wel wat leuks te vermelden hebben.

Nou jongens, brand los. Wat zou het zijn? Op Viva werd al gezegd dat Aïda en Sven verloofd zijn. Al lijkt me dat nogal jong, niet?
Even opgezocht, er staat "wij als gezin". Dus kan werkelijk álles zijn :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_207453886
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

Er werd ook gespeculeerd over een 10e

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:13 schreef Guppy het volgende:

[..]
Even opgezocht, er staat "wij als gezin". Dus kan werkelijk álles zijn :D
Dit. Misschien gaan ze wel verhuizen of heeft een van die andere meiden een relatie. Of zitten ze weer in een interview bij een blad of de TV. 🤷
pi_207453981
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:27 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Er werd ook gespeculeerd over een 10e
[..]
Dit. Misschien gaan ze wel verhuizen of heeft een van die andere meiden een relatie. Of zitten ze weer in een interview bij een blad of de TV. 🤷
En dan is het straks weer een meisje :D Ik ben wel nieuwsgierig!
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 10:42:28 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_207454049
Zou Janneke echt nog voor een 10de gaan...? Ik meende toch dat Johan het vorig seizoen wel echt goed vond zo
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_207454313
Het viel mij al op dat we tot nu toe zowel Thaila, Jantine als Cynthia dit seizoen hebben horen zeggen dat er in hun gezinnen geen kind meer bij komt. Janneke heb ik een dergelijke uitspraak nog niet horen doen. Ze had wel veel verdriet om het feit dat de jongsten nu ook groter worden
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 11:30:48 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_207454438
Als het aan Janneke zou liggen denk ik ook dat er nog wel een tiende bij zou kunnen. Maar dan moet ze wel Johan nog zover krijgen
  Behulpzaamste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 11:37:16 #115
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_207454544
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:30 schreef Guppy het volgende:
Als het aan Janneke zou liggen denk ik ook dat er nog wel een tiende bij zou kunnen. Maar dan moet ze wel Johan nog zover krijgen
Ik vraag me af hoeveel zij er nog zou krijgen als Johan daarmee zou instemmen ... :X
hier denk ik nog even over na ......
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:00:28 #116
8136 Blues
The only way is up!
pi_207455519
Nog een kind erbij *G* Omdat god het wil *G* En omdat het kan *G*
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:02:49 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207455546
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:37 schreef maily het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoeveel zij er nog zou krijgen als Johan daarmee zou instemmen ... :X
Als zwangerschappen met de garantie zouden komen dat het een jongetje werd zou Johan er best nog wel een of twee willen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Behulpzaamste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 13:17:51 #118
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_207455723
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als zwangerschappen met de garantie zouden komen dat het een jongetje werd zou Johan er best nog wel een of twee willen ;)
Dan wel natuurlijk :D _O-
hier denk ik nog even over na ......
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:21:11 #119
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207455774
Ik denk niet dat de Jelies nog een kind verwachten maar iets minder spannends. Ik denk dat ze volgend jaar weer aan een huis vol meedoen en dat dat het is :D

En ik denk ook niet dat er iets mis is met een groot gezin/huismoeder zijn, maar de angst is denk ik dat als dat nu al zo op de voorgrond staat, dat het geassocieerd wordt met achter het aanrecht staan, geen carrière opbouwen, afhankelijk zijn van de man en kinderen krijgen 'omdat het hoort', geïsoleerd leven, en er daardoor weinig ruimte is voor zelfontplooiing, dus wat dat betreft begrijp ik die angst wel een beetje, alsof er bepaald wordt voor dit meisje hoe haar leven moet lopen. Maar dat hoeft helemaal niet zo te gaan, Janneke is al een goed voorbeeld daarvan. Ik vind het bijvoorbeeld echt knap dat ze een bijbaantje heeft naast het grote gezin.
Maar ik vind overigens sowieso niets mis met hoe die ouders die relatie 'pushen' (ik zie het niet zo), uders zijn denk ik vooral blij voor hun dochter O+
Is toch vreselijk als je kind een relatie krijgt met een naar persoon :{ als ouder zou dat toch zeker een zorg van me zijn.
pi_207456068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:21 schreef Ceviche het volgende:
Ik denk niet dat de Jelies nog een kind verwachten maar iets minder spannends. Ik denk dat ze volgend jaar weer aan een huis vol meedoen en dat dat het is :D

En ik denk ook niet dat er iets mis is met een groot gezin/huismoeder zijn, maar de angst is denk ik dat als dat nu al zo op de voorgrond staat, dat het geassocieerd wordt met achter het aanrecht staan, geen carrière opbouwen, afhankelijk zijn van de man en kinderen krijgen 'omdat het hoort', geïsoleerd leven, en er daardoor weinig ruimte is voor zelfontplooiing, dus wat dat betreft begrijp ik die angst wel een beetje, alsof er bepaald wordt voor dit meisje hoe haar leven moet lopen. Maar dat hoeft helemaal niet zo te gaan, Janneke is al een goed voorbeeld daarvan. Ik vind het bijvoorbeeld echt knap dat ze een bijbaantje heeft naast het grote gezin.
Maar ik vind overigens sowieso niets mis met hoe die ouders die relatie 'pushen' (ik zie het niet zo), uders zijn denk ik vooral blij voor hun dochter O+
Is toch vreselijk als je kind een relatie krijgt met een naar persoon :{ als ouder zou dat toch zeker een zorg van me zijn.
Je verwoordt wat ik bedoelde :Y

Nouja, Janneke heeft geen carrière opgebouwd en wat betreft zelfontplooiing... ik weet niet of daar ruimte is met zoveel kinderen. Ik zie Janneke voornamelijk in de keuken met de kinderen en huishouden bezig. Maar ze vindt dit leven prima en ze lijkt me happy met haar gezin. Daar gaat het uiteindelijk om :)

Sven en Aida vind ik ook leuk samen. Het ziet er in elk geval niet uit als een moetje.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:00:27 #121
346653 Ceviche
pi_207456206
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je verwoordt wat ik bedoelde :Y

Nouja, Janneke heeft geen carrière opgebouwd en wat betreft zelfontplooiing... ik weet niet of daar ruimte is met zoveel kinderen. Ik zie Janneke voornamelijk in de keuken met de kinderen en huishouden bezig. Maar ze vindt dit leven prima en ze lijkt me happy met haar gezin. Daar gaat het uiteindelijk om :)

Sven en Aida vind ik ook leuk samen. Het ziet er in elk geval niet uit als een moetje.
Ze heeft geen carrière opgebouwd maar wel gewerkt in de bouw en nu ook niet bang om opnieuw aan de slag te gaan, dus de optie is er zeker nog. En ze is beschikbaar voor de kinderen, zodat zij zich kunnen ontwikkelen (verschillende soorten/hobbies) en zelf voetbalt ze. Dus ze heeft zeker een en ander opgebouwd en als de kinderen ouder zijn vermoed ik dat ze gewoon een en ander weer oppakt. Ik kan me echt niet voorstellen dat die kinderen de hele dag op school zitten en Janneke dan op de bank gaat zitten. :D

Maar ik ben ook wel biased hoor, ik heb qua carrière echt geen ambitie dus ik vind het ook niet zaligmakend. Ik werk alleen voor het geld, voldoening, meedraaien in de maatschappij, wat sociale contacten en dat ik 's avonds m'n man nog wat te vertellen heb :P en met een baby is het inderdaad lastig om tijd/iets voor jezelf te hebben maar dat is ook wel een (tijdelijke) keuze die je maakt.
pi_207456502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:00 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ze heeft geen carrière opgebouwd maar wel gewerkt in de bouw en nu ook niet bang om opnieuw aan de slag te gaan, dus de optie is er zeker nog. En ze is beschikbaar voor de kinderen, zodat zij zich kunnen ontwikkelen (verschillende soorten/hobbies) en zelf voetbalt ze. Dus ze heeft zeker een en ander opgebouwd en als de kinderen ouder zijn vermoed ik dat ze gewoon een en ander weer oppakt. Ik kan me echt niet voorstellen dat die kinderen de hele dag op school zitten en Janneke dan op de bank gaat zitten. :D

Maar ik ben ook wel biased hoor, ik heb qua carrière echt geen ambitie dus ik vind het ook niet zaligmakend. Ik werk alleen voor het geld, voldoening, meedraaien in de maatschappij, wat sociale contacten en dat ik 's avonds m'n man nog wat te vertellen heb :P en met een baby is het inderdaad lastig om tijd/iets voor jezelf te hebben maar dat is ook wel een (tijdelijke) keuze die je maakt.
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk niet zo heel veel van Janneke verschil. Ik heb ook geen noemenswaardige carrière opgebouwd en ben daar ook nooit mee bezig geweest. Ook momenteel voor een deel afhankelijk van mijn vriend omdat ik parttime werk. Alleen het aantal kinderen is wel verschillend :P

Ik vraag me af wat de kracht bij de Jelies is dat de kinderen zo goed luisteren. Een goede opvoeding is een ruim begrip. Er moet iets zijn wat positief werkt op de kinderen. Ik zie ze nooit tegen de kinderen schreeuwen, zou dat het misschien zijn? Ik vind de kinderen bij familie C ook netjes.
pi_207456520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk niet zo heel veel van Janneke verschil. Ik heb ook geen noemenswaardige carrière opgebouwd en ben daar ook nooit mee bezig geweest. Ook momenteel voor een deel afhankelijk van mijn vriend omdat ik parttime werk. Alleen het aantal kinderen is wel verschillend :P

Ik vraag me af wat de kracht bij de Jelies is dat de kinderen zo goed luisteren. Een goede opvoeding is een ruim begrip. Er moet iets zijn wat positief werkt op de kinderen. Ik zie ze nooit tegen de kinderen schreeuwen, zou dat het misschien zijn? Ik vind de kinderen bij familie C ook netjes.
Het is vooral de intornatie vd stem van o.a Johan. Duidelijk, lief en streng
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:52:30 #124
346653 Ceviche
pi_207456813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja maar ik snap ook wel de andere kant, hoeveel je al inlevert als ouder van 1 kind, laat staan 10 kinderen, dat is echt wel een lange periode waar zij tijd voor zichzelf inlevert.

Ik denk dat die kinderen sowieso redelijk makkelijk zijn (geen adhd'ers of 10 jongens), daarbij een goede opvoeding, rust, regelmaat, duidelijkheid.
En die ouders investeren echt veel tijd in die kinderen, veel praten, oprechte interesse, kind krijgt geen scherm in de handen gedrukt omdat moeder nu geen tijd heeft.
Dat zie ik ook wel terug bij de Cudoghams, bij de Zeldenrust minder (dat gezin lijkt minder hecht, maar dat is een aanname) en bij de Buddenbrucks is dat echt ver te zoeken en dat zie je imo ook terug in het gedrag van de kinderen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:56:32 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207458793
Als Janneke bijvoorbeeld bij de Blokker zou werken dan zie ik haar net zo min een "noemenswaardige carrière" opbouwen.
Face it: de meeste mensen hebben gewoon een baan, geen "noemenswaardige carrière" en iemand die wel een noemenswaardige carrière en een gezin heeft, heeft vaak ook iemand die een prima achtervang is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')