abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 januari 2023 @ 15:48:54 #26
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207419416
quote:
15s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:24 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
? Iemand uit een dorp, enorm veel vrijheid, ineens een week in een drukke stad. Nou echt niet.
[..]
Dat maakt het toch geen nare vraag? :{

En als je in een dorp woont met heel veel vrijheid (vrijheid om wat te doen? Niks? :P ) is het toch ook eens leuk om in een stad te zijn? Net als je in een stad woont het eens leuk is om een weekje op het platteland te zijn.
  woensdag 4 januari 2023 @ 15:55:45 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207419470
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat maakt het toch geen nare vraag? :{

En als je in een dorp woont met heel veel vrijheid (vrijheid om wat te doen? Niks? :P ) is het toch ook eens leuk om in een stad te zijn? Net als je in een stad woont het eens leuk is om een weekje op het platteland te zijn.
Die jongen wordt thuis verzorgd, heeft daar altijd gezelschap, heeft daarnaast zijn studie(vrienden) in een stad en heeft liefhebberijen als motorcross.

Ik kan me wel voorstellen dat je er dan niet op zit te wachten om een beetje in je eentje een week in het huis van een ander te zitten, in een jou onbekende stad, ineens helemaal voor jezelf zorgen en je hobby’s niet uit te kunnen oefenen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207419472
De vraag waarom het zo "naar" was verdient inderdaad verdere uitdieping. In je rol als oom kan je daar best even naar vragen, mits je dat een beetje handig formuleert. Ik sluit niet uit dat je neefje denkt dat jij neerkijkt op zijn situatie.
  woensdag 4 januari 2023 @ 15:57:51 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207419485
Het zou wel fijn zijn als @Bert_Passer wat meer context zou geven en op vragen reageert.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207419486
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die jongen wordt thuis verzorgd, heeft daar altijd gezelschap, heeft daarnaast zijn studie(vrienden) in een stad en heeft liefhebberijen als motorcross.

Ik kan me wel voorstellen dat je er dan niet op zit te wachten om een beetje in je eentje een week in het huis van een ander te zitten, in een jou onbekende stad, ineens helemaal voor jezelf zorgen en je hobby’s niet uit te kunnen oefenen.
Maar dat maakt het toch geen nare vraag? :P

Overigens maakt het wel uit welke stad natuurlijk. Stel het is Eindhoven dan is het wel een vrij naar voorstel.
  woensdag 4 januari 2023 @ 15:58:54 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207419490
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Maar dat maakt het toch geen nare vraag? :P

Overigens maakt het wel uit welke stad natuurlijk. Stel het is Eindhoven dan is het wel een vrij naar voorstel.
Het vermoeden is dat het ‘raar’ moest zijn, niet ‘naar’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207419503
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:09 schreef 2NutZ het volgende:
Het lijkt er op alsof je je eigen issues uit je jeugd projecteert op je neefje.
Echt hé. Exact mijn eerste gedachte.

Sowieso, wie woont er nou voor zijn plezier in een stad? Daar woon je alleen omdat je ergens anders niet je leven bij elkaar kan scharrelen.
  woensdag 4 januari 2023 @ 16:02:57 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_207419521
Je had gewoon moeten vragen waarom je neefje dat zo'n nare vraag vond want het was juist de bedoeling hem een leuke optie te bieden en niet hem een klusje aan te smeren.

Dus had je meteen de kans genomen om dat gesprek aan te gaan dan was dit hele topic waarschijnlijk niet nodig geweest en hadden je neefje en jij misschien wel op emotioneel vlak wat dichter tot elkaar gekomen.

Maargoed. Je kan het ook aan vreemden online vragen wat er door het hoofd van je neefje heen ging.

Of is dit een uitnodiging om zwaarlollig te gaan gokken over de motivaties van je neefje?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Spellchecker woensdag 4 januari 2023 @ 16:03:53 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207419532
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Maar dat maakt het toch geen nare vraag? :P

Overigens maakt het wel uit welke stad natuurlijk. Stel het is Eindhoven dan is het wel een vrij naar voorstel.
Of Amsterdam :+
  woensdag 4 januari 2023 @ 16:04:09 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207419534
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:01 schreef RetepV het volgende:

[..]
Echt hé. Exact mijn eerste gedachte.

Sowieso, wie woont er nou voor zijn plezier in een stad? Daar woon je alleen omdat je ergens anders niet je leven bij elkaar kan scharrelen.
Dat is echt flauwekul. :D
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker woensdag 4 januari 2023 @ 16:04:37 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207419537
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:57 schreef Lienekien het volgende:
Het zou wel fijn zijn als @:Bert_Passer wat meer context zou geven en op vragen reageert.
Zijn hart gelucht en pleite.
pi_207419545
@TS Heb je je neefje wel geld geboden om op jouw huis te passen terwijl jij de bloemetjes buiten gaat zetten?
pi_207419570
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat maakt het toch geen nare vraag? :{
Wonen op het platteland in de Achterhoek is 180 graden anders dan wonen in een stad. In de Achterhoek woon je op de ruimte, kun je van mijlenver de geur van kuil herkennen, geniet je van de alom rust en stilte, en groeten mensen elkaar.
In een stad ben je op jezelf, als je hoi zegt tegen een ander word je vies aangekeken, is het altijd druk.
bron: drie jaar in een stad gewoond, nooit weer
Zeggen tegen een 22 jarige dorpeling dat ie een week op een huis kan passen in een drukke stad is alsof je hem wil overtuigen dat een stad beter is dan het platteland, terwijl hij het platteland gewend is.

quote:
En als je in een dorp woont met heel veel vrijheid (vrijheid om wat te doen? Niks? :P )
Typisch een stadse opmerking, alsof op het platteland niks te doen is. In de OP staat motorcrossen en de plaatselijke voetbalclub. Het zal me verder ook niks verbazen als hij en zijn vrienden een keet achter op een boerenerf hebben geplaatst om daar met zijn allen gezellig te zijn.
quote:
is het toch ook eens leuk om in een stad te zijn?
Nee. Als je een dorp gewend bent is een stad ronduit kut, want je komt niks tegen dat als herkenning fungeert.
quote:
Net als je in een stad woont het eens leuk is om een weekje op het platteland te zijn.
Als een stadsbewoner naar het platteland gaat is dat meestal om tot rust te komen. Iemand van het platteland is dat al 365 dagen per jaar. Je kunt het dus niet vergelijken.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 4 januari 2023 @ 16:08:14 #39
338319 ZarB
Piña colada
pi_207419571
Jullie komen allebei raar over. Je neefje met z'n rare reactie en jij met je overdosis projectie. It's all in the family.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 4 januari 2023 @ 16:11:54 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207419594
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Wonen op het platteland in de Achterhoek is 180 graden anders dan wonen in een stad. In de Achterhoek woon je op de ruimte, kun je van mijlenver de geur van kuil herkennen, geniet je van de alom rust en stilte, en groeten mensen elkaar.
In een stad ben je op jezelf, als je hoi zegt tegen een ander word je vies aangekeken, is het altijd druk.
bron: drie jaar in een stad gewoond, nooit weer
Zeggen tegen een 22 jarige dorpeling dat ie een week op een huis kan passen in een drukke stad is alsof je hem wil overtuigen dat een stad beter is dan het platteland, terwijl hij het platteland gewend is.
[..]
Typisch een stadse opmerking, alsof op het platteland niks te doen is. In de OP staat motorcrossen en de plaatselijke voetbalclub. Het zal me verder ook niks verbazen als hij en zijn vrienden een keet achter op een boerenerf hebben geplaatst om daar met zijn allen gezellig te zijn.
[..]
Nee. Als je een dorp gewend bent is een stad ronduit kut, want je komt niks tegen dat als herkenning fungeert.
[..]
Als een stadsbewoner naar het platteland gaat is dat meestal om tot rust te komen. Iemand van het platteland is dat al 365 dagen per jaar. Je kunt het dus niet vergelijken.
Wonen in een stad is net zo min altijd, overal voor iedereen hetzelfde als wonen op het platteland.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207419635
Overigens, iets wat off-topic is, maar wat ik wel heel raar vond om te schrijven:

quote:
Mijn vrijheidsdrang werd vroeger echt gesmoord. Ik ben te lang bij mn ouders blijven wonen, en ontwikkelde veel angst om het huis te verlaten.
Best een beetje rare formulering, vind je niet? In de eerste zin schrijf je dat derden (ik neem aan dat je je ouders bedoelt) jouw vrijheidsdwang actief smoorden. In de volgende zin schrijf je dat je er zelf voor hebt gekozen om 'te' lang bij je ouders te blijven wonen, en dat je daardoor veel angst ontwikkelde om het huis te verlaten.

Ik denk dat het wel iets anders geweest zal zijn. Je zal wel verlatingsangst hebben gehad, en je ouders zullen je wel niet actief achter je reet aan hebben gezeten om het huis te verlaten. Daardoor ben je lang thuis blijven wonen en is na verloop van tijd je verlatingsangst compleet uit de hand gelopen, waardoor je naar een therapeut moest.

Ik zou je datgene willen aanraden dat elk mens behoort te doen om geestelijk gezond te blijven: elke dag opnieuw naar jezelf in de spiegel kijken om de leugens die je jezelf aan het vertellen bent te proberen te ontdekken voordat ze de kans krijgen om je schade aan te doen. En actie te ondernemen wanneer je er eentje ontdekt hebt. Door de leugen waarheid te gaan maken, of de leugen te laten vallen.
pi_207419828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:01 schreef RetepV het volgende:

[..]
Echt hé. Exact mijn eerste gedachte.

Sowieso, wie woont er nou voor zijn plezier in een stad? Daar woon je alleen omdat je ergens anders niet je leven bij elkaar kan scharrelen.
Wat is jouw definitie van 'een leven bij elkaar scharrelen' ?
pi_207419899
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:12 schreef Lenny77 het volgende:
Wel stoer van m dat hij gewoon nee heeft durven zeggen trouwens ^O^
Lijkt mij dus iemand die prima voor zichtzelf durft op te komen.
Als voor een handelingsbekwame volwassene een vriendelijk vrijblijvend aanbod afslaan al stoer en voor jezelf opkomen is leg je de laag mijn inziens wel bijzonder laag qua communicatieve vaardigheden.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_207419919
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:02 schreef SpecialK het volgende:
Je had gewoon moeten vragen waarom je neefje dat zo'n nare vraag vond want het was juist de bedoeling hem een leuke optie te bieden en niet hem een klusje aan te smeren.

Dus had je meteen de kans genomen om dat gesprek aan te gaan dan was dit hele topic waarschijnlijk niet nodig geweest en hadden je neefje en jij misschien wel op emotioneel vlak wat dichter tot elkaar gekomen.

Maargoed. Je kan het ook aan vreemden online vragen wat er door het hoofd van je neefje heen ging.

Of is dit een uitnodiging om zwaarlollig te gaan gokken over de motivaties van je neefje?
Precies.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 4 januari 2023 @ 16:45:31 #45
338319 ZarB
Piña colada
pi_207419968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:40 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als voor een handelingsbekwame volwassene een vriendelijk vrijblijvend aanbod afslaan al stoer en voor jezelf opkomen is leg je de laag mijn inziens wel bijzonder laag qua communicatieve vaardigheden.
De manier waarop hij het heeft afgeslagen komt ook een beetje gehandicapt over.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207419969
Je neefje klinkt als een zachtgekookt kut Gen Z kind. :Y
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 17:04:11 #47
441859 crew  Lenny77
pi_207420124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:40 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als voor een handelingsbekwame volwassene een vriendelijk vrijblijvend aanbod afslaan al stoer en voor jezelf opkomen is leg je de laag mijn inziens wel bijzonder laag qua communicatieve vaardigheden.
Ja klopt, maar TS beschrijft zijn neefje wel als 'betutteld, overbeschermd, geen eigen wil' (ook een stuk projectie natuurlijk) en wil hem vrijheid laten proeven. Dat zo iemand toch nee zegt zou hem kunnen laten zien dat zijn neefje meer karakter heeft dan dat ie denkt :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 17:04:49 #48
441859 crew  Lenny77
pi_207420134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:45 schreef Duiveltja het volgende:
Je neefje klinkt als een zachtgekookt kut Gen Z kind. :Y
Hij niet? Beledigd omdat Gen Z kind nee zegt?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_207420293
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:45 schreef ZarB het volgende:

[..]
De manier waarop hij het heeft afgeslagen komt ook een beetje gehandicapt over.
Dat sowieso. Blijkbaar moeten anderen ruiken wat jij misschien wel/niet leuk vindt en mogen ze dat niet polsen door middel van een vrijblijvende vraag.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:36:47 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207420415
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:23 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Dat sowieso. Blijkbaar moeten anderen ruiken wat jij misschien wel/niet leuk vindt en mogen ze dat niet polsen door middel van een vrijblijvende vraag.
Ik ben nog steeds wel fan van de kanttekening dat neef de vraag waarschijnlijk ‘raar’ vond en niet ‘naar’.

En dan ben ik het niet met je eens dat neef ‘gehandicapt’ overkomt.

Ik verwacht eerder dat oom heel goed heeft ingeschat hoezeer neef zich prima thuis voelt waar hij nu woont. En neef weet dat oom dat weet. Neef heeft ws. nooit iets laten horen waaruit zou kunnen blijken dat hij liever in een grote stad zou willen wonen.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')