abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207412448
Hallo,

Zoals belooft is hier het grote topic voor de nieuwjaarsschoonmaak van 2023.

Maar we hebben toch al het "Perfect georganiseerde kasten" topic?
Klopt! Maar voor mijn gevoel gaat dat topic toch meer over het uiteindelijke resultaat, of hoe kasten er uit zien na de schoonmaak of reorganisatie. Dit topic gaat meer over het process van het schoonmaken zelf, of om even stil te staan bij wat er eigenlijk al een tijdje ligt maar waar je nog niet aan toe bent gekomen.

Dit topic is niet alleen bedoelt voor het opruimen van kastjes en ruimtes, maar ook voor stofzuigen, schrobben en dweilen, de digitale schoonmaak ('decluttering' zoals ze dat zo mooi zeggen: overbodige bestanden verwijderen, opschonen mail, onzinnige apps van je telefoon af halen), plakken van fietsbanden, kleine klusjes die in- of om het huis moeten gebeuren, achterstallige reparaties, het in orde brengen van de administratie, to-do-lijstjes afstrepen en dat soort dingen!

Daarnaast is dit topic natuurlijk vooral bedoelt ter inspiratie om te gaan beginnen aan de grote schoonmaak!

Als je spullen heb die weg mogen, maar die nog wel nuttig kunnen zijn voor anderen fokkers, mogen die hier ook gepost worden.

Is dit topic eigenlijk wel nuttig?
Euhhh, goede vraag, waarschijnlijk had ik deze tijd beter kunnen besteden om zelf te beginnen aan de schoonmaak. Whatever, we zien wel waar het schip strandt.

En je eigen schoonmaak?
Hoog tijd om daar eens mee te beginnen :D

[ Bericht 1% gewijzigd door eudaemonia op 03-01-2023 22:51:56 ]
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207412475
Jaaaaa, motiveer mij *O*
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207414857
Ik ga volgende week beginnen, ik denk dat m’n rug het wel weer aan kan en m’n huis is vies ;( want niemand doet hier wat
pi_207415175
Ik had een tip gezien die vond ik wel goed: altijd kloksgewijs opruimen. Dus je begint links in de hoek en gaat zo de kamer rond.
Met mijn ADHD hoofd voorkomt dat enigzins dat ik alleen maar alles verplaats :@
pi_207415286
Vandaag maar eens de planken waar al mijn kruidenpotjes op staan schoonmaken. Ik heb gigantisch veel kruiden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_207415384
Volg. Ik moet ook echt weer eens ergens mee beginnen.

Mijn vriend heeft in de kerstvakantie de douchetegels en voegen onder handen genomen met het stoomapparaat. Ze zijn weer als nieuw _O_
Spoilers!
pi_207417033
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:33 schreef Speedfight het volgende:
Ik had een tip gezien die vond ik wel goed: altijd kloksgewijs opruimen. Dus je begint links in de hoek en gaat zo de kamer rond.
Met mijn ADHD hoofd voorkomt dat enigzins dat ik alleen maar alles verplaats :@
Begin meestal bij de vaat, handafwas, en tegen de tijd dat ik het aanrecht heb opgeruimd krijg ik altijd honger...om vervolgens na het eten iets anders te gaan doen :@ :D
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207417656
Leuk dat je de digitale opruiming ook noemt in de OP. Daar wordt hier hard aan gewerkt. We hebben diverse clouddiensten (4 ofzo?) en 2 servers. Dat wordt 1 clouddienst en 2 nassen. Om de voetafdruk van de clouddiensten zo klein mogelijk te houden en omdat het overzicht al jaren niet optimaal is, zijn we hard aan het opruimen. Afgelopen weekend heb ik ruim 100 gigabyte aan data verwijderd. We hadden opvallend veel dingen op drie plaatsen staan :D

Het opruimen is voor onze bedrijven en onze privé documenten en foto's. Ik denk dat we hier wel een paar maanden mee bezig zullen zijn. Desalniettemin ben ik blij dat we hier nou eindelijk eens aan toekomen. Mijn man is een enorme digitale rommelkont, ik zoek me vaak rot naar dingen.

Van 2 servers naar 2 nassen scheelt al veel stroom ook. En maar 1 van de 2 nassen moet altijd aan blijven staan, dat is ook gelijk de zuinigste.
Spoilers!
pi_207417743
Goed topic! Deze ga ik ook volgen.
pi_207417823
Vrouw poetst iedere week het huis. Grote schoonmaak in etappes in de X tijd. Dan gaan de kasten of de keuken leeg, andere keer de ramen etc.

Voor sommige klussen staat 2x per jaar vast in agenda voor mij;
- schroeven aandraaien
- deuren afstellen
- meubels vastdraaien met imbus
- buitenwerk poetsen
- tuin in orde maken
pi_207417885
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat wordt 1 clouddienst en 2 nassen.
Lekkere clouddienst bij de bami nassen :Y)

(sorry kon het niet laten :@ )
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 19:21:46 #12
382129 crew  Donna
pi_207421686
Digitale opruiming, check. Vorig jaar gedaan. Mailbox opgeruimd, uitgeschreven voor tientallen nieuwsbrieven (vanaf black friday stromen de mails binnen en rond je verjaardag krijg je ook altijd van die geweldige aanbiedingen) en appa verwijderd.

Nieuwjaarsdag de kerstboom eruit en nu ga ik dag voor dag door huis om wat op te ruimen.

Morgen de kelderkast denk ik. En ik moet nog een zak kleding naar het Leger des Heils brengen. En nog kinderkleding uitzoeken en weg doen.
Deze week mijn knutselspullen en de kasten onder de trap al gedaan. *O*
  woensdag 4 januari 2023 @ 19:50:12 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207421963
Badkamer decluttering - done
Kledingkast decluttering - done
- Vinted items geupload, nog een paar te gaan
- aantal oude Vinted items verwijderd
- aantal oude schoenen afvoeren
Kerstmeuk opbergen - done
Zolderopruiming - done
- slaapkamer van onze oudste is nu logeerkamer
- alle gereedschap dat op zolder stond, is weggehaald
- alle beddengoed voor logees in bakken/tassen onder verschillende bedden

Nu nog een stortrondje, kledingkast herstructurering + schoonmaak, en dan zit m’n vakantie er weer op :+ . Best productief geweest, ondanks COVID.
Resistance is futile.
pi_207423439
Opruim #1 (keuken)

Eerst maar eens een begin gemaakt met de keuken. Nog een hoop te doen maar het begin is er.

Gedaan:
- Vaat, kleine opruim en nu staat er weer vaat te wachten om afgewassen te worden.
- Ikea Hutten wijnrek gefikst, niet voor wijn maar om pannen mee te stapelen (passen perfect!) (alleen nu nog even een laagje olie geven).
- Plastic voedselbakken weggedaan en ingewisseld voor mooie glazen en aluminium bewaarbakken (en een plastic bakje voor de kaas :+ ).

Nog te doen:
- Kruidenrek of stapelen in de kast (kruidenrek vrijdag ophalen van MP).
- Fiets een andere bestemming geven (Waar zet ik deze neer? Past er een fiets in het Ikea Ivar frame zodat ik hem netjes kan wegwerken?).
- Koelkast een schoonmaakbeurt geven (maar eerst de koelkast leegeten).
- Ongebruikte en oude keukenspullen weggeven of weggooien.
- Hoekverbinding keukenkastje fixen.
- Wat te doen met de onderste keukenkastjes? Monteer ik daar de Ikea Utrusta draagmand in of ga ik voor een losse opbergoplossing?
- Theeblikken voor m'n losse thee fixen (15 stuks) (staat zo lelijk al die losse zakjes).
- Lamp ophangen en evt. ledlampen met sensoren voor de kastjes.
- Keukenrolhouder fixen die ik aan mijn Hutten rek kan bevestigen.
- Extra blad op m'n halfhoge tafel als keukenblad (moet eerst m'n fiets weg).
- Ikea Ivar lades regelen maar marktplaats pipo wilt niet meer reageren.
- Muurplank?
- Slowcooker?

Work in progress :P
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:05:21 #15
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_207424172
Ohhh leuk topic! Bij mij is het een soort onbewuste nieuwjaarsschoonmaak geworden, de maand december kon ik vrij weinig omdat ik veel moest overgeven ivm zwangerschap als ik iets vies zag. Het gaat gelukkig beter nu en dus tijd om het huis schoon te maken en opnieuw in te delen ivm baby :) Ik merk wel een enorm energietekort dus het gebeurd in stukjes en beetjes.

Al gedaan:
- Woonkamer en keuken, incluis opruimen kerstspullen en met een nieuwe vaatwasser per vandaag dus gelukkig niet meer met de hand afwassen :) Ook zijn er wat meubels verschoven en weten we waar we de babybox en babyspullen neer gaan zetten. Daar is nu de ruimte voor.

Nog doen:
- Rommel/waskamer uitsorteren, tafel die daar staat weg en wasrek komt nu boven de trap en omtoveren tot kinderkamer.
- Werkkamer optimaliseren
- Badkamer zo indelen dat babyspulletjes (babybadje enzo) plek hebben
- Slaapkamer kast uitmesten en opslag erin optimaliseren zodat schoenen er ook bij kunnen, die staan nu in de gangkast maar daar wil ik plek voor de kinderwagen
- Trapkast optimaliseren qua ruimte en opslag.

Mijn motto is ook een beetje dat ik niet weet hoe de rest van de zwangerschap eruit gaat zien, voor hetzelfde geld komen er nog zware maanden aan dus nu de energie er half is doe ik het maar nu.
With love :*
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:32:25 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207424705
Zoveel keuzes te maken @eudaemonia
Resistance is futile.
pi_207427229
Ik ben deze kerstvakantie al behoorlijk aan het opruimen en schoonmaken geweest. De zolder, kinderkamer, kantoor, speelgoedkast, badkamer en de kast in de bijkeuken zijn al gedaan. Ook heb ik mijn desktop pc digitaal opgeruimd, zodat deze weg kan en we het kantoor anders kunnen gaan inrichten.
Voor vandaag staat de keuken op de planning. Later deze week, als de kerstboom weggaat, de woonkamer.
pi_207430374
quote:
10s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:32 schreef Seven. het volgende:
Zoveel keuzes te maken @:eudaemonia
Leuk toch :Y
pi_207430409
Ik doe het in stapjes, dus ik heb vandaag eindelijk eens de twee volgeladen stoelen aan de eettafel vrijgemaakt en alle zooi die er op lag uitgezocht. Ook heb ik de zooi in de salontafel weer een opgeschoond, oude allerhandes weggegooid, boeken weer in de kast ipv op random stapels in de woonkamer.
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 12:29:36 #20
382129 crew  Donna
pi_207583622
Zijn jullie nog aan het poetsen of hoe zit dat?
pi_207583773
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:29 schreef Donna het volgende:
Jaa ik ben eindelijk begonnen, woonkamer en douche blinken. Nu nog de keuken en slaapkamer opruimen en schoonmaken ;p
pi_207583965
Daarna wil ik gaan bijhouden met "the organized mom method", die heeft allemaal dagschemaatjes waarmee je max 30 minuten per dag aan het huishouden zou besteden, de moeite waard om te testen :P
pi_207586978
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:29 schreef Donna het volgende:
Voelde me vorige week een beetje down dus helaas niet meer zo aan toe gekomen :@
pi_207587001
quote:
17s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:51 schreef Speedfight het volgende:
Daarna wil ik gaan bijhouden met "the organized mom method", die heeft allemaal dagschemaatjes waarmee je max 30 minuten per dag aan het huishouden zou besteden, de moeite waard om te testen :P
Linkje?
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 17:00:18 #25
382129 crew  Donna
pi_207587336
quote:
17s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:51 schreef Speedfight het volgende:
Waar vinden we dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')