abonnement Unibet Coolblue
pi_207405147
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:26 schreef Tijn het volgende:

[..]
Verschilt ook per persoon. M'n oma was heel gelovig, maar heeft ook op relatief jonge leeftijd d'r man verloren en heeft later een nieuwe vriend gevonden. Die waren inmiddels allebei dood toen ze op d'r sterfbed lag en ze maakte zich enorm zorgen over de ruzie die het zou veroorzaken als ze straks in de hemel was en geconfronteerd zou worden met beide partners.
Wat sneu.

De hemel is voor volwassenen net als sinterklaas voor nog gelovige kids
pi_207405194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:29 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Wat sneu.

De hemel is voor volwassenen net als sinterklaas voor nog gelovige kids
Oké zo kan ie wel weer, wel graag iedereen in z'n waarde laten.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207405223
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:34 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Oké zo kan ie wel weer, wel graag iedereen in z'n waarde laten.
Excuses.
Was niet zo bedoelt als het lijkt over te komen.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:54:58 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207405389
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:28 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ah gossie, wat sneu.
Ja, en geeft ook aan in wat voor kronkels mensen zich denken. Het hele doel van de hemel als concept is dat het een bepaalde mate van rust geeft, maar dat werkt niet als je het allemaal letterlijk neemt en mengt met aardse zorgen.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 15:50:59 #55
5428 crew  miss_sly
pi_207405933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:03 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik ben zelf niet bang om dood te gaan/zijn, maar wel om voortijdig aan mijn einde te komen. :{
Ik ben niet bang om voortijdig aan mijn einde te komen, maar ik zou het wel jammer vinden. Er zijn nogal wat dingen die ik nog wil doen en meemaken :)

Waar ik wel bang voor ben, is het verdriet van mijn nabestaanden en dan vooral van mijn dochter. Dat is toch wel voor mij de belangrijkste reden om nog niet dood te willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 januari 2023 @ 15:53:27 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207405954
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:03 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik ben zelf niet bang om dood te gaan/zijn, maar wel om voortijdig aan mijn einde te komen. :{
Maar hoe weet je dan wanneer het wel jou tijd is om te gaan?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 15:57:52 #57
5428 crew  miss_sly
pi_207405997
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:26 schreef Tijn het volgende:

[..]
Verschilt ook per persoon. M'n oma was heel gelovig, maar heeft ook op relatief jonge leeftijd d'r man verloren en heeft later een nieuwe vriend gevonden. Die waren inmiddels allebei dood toen ze op d'r sterfbed lag en ze maakte zich enorm zorgen over de ruzie die het zou veroorzaken als ze straks in de hemel was en geconfronteerd zou worden met beide partners.
Mijn opa heeft jaren voor mijn oma gezorgd. Mijn oma was een vrouw die veel fysieke zorg nodig had. Toen zij stierf, was hij wel wat verdrietig natuurlijk, maar niet zo heel erg. Aan de koffietafel vroeg ik hem of hij heel verdrietig was en hij zei toen, met zo'n onschuldig vertrouwen: "natuurlijk wel dat ik haar nu moet missen, maar ik weet dat ik als ik doodga weer bij haar zal zijn".

Hoewel dat helemaal mijn geloof niet is, vond ik dat wel heel erg mooi. Het gaf hem duidelijk erg veel steun.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207406091
Hetzelfde als er voor het leven was. Niets.
pi_207406134
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar ik wel bang voor ben, is het verdriet van mijn nabestaanden en dan vooral van mijn dochter. Dat is toch wel voor mij de belangrijkste reden om nog niet dood te willen.
Dat heb ik ook, ik ben niet echt bang om dood te gaan. Maar het verdriet dat je sommige mensen aandoet als je dood bent is gewoon kut.
Mijn moeder is vorige week overleden, ik heb het zwaar.. maar mijn zus zie ik al bijna de hele week huilen.

En ik denk dat er na de dood gewoon niks meer is.
Het stopt gewoon
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 16:14:24 #60
5428 crew  miss_sly
pi_207406148
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Dat heb ik ook, ik ben niet echt bang om dood te gaan. Maar het verdriet dat je sommige mensen aandoet als je dood bent is gewoon kut.
Mijn moeder is vorige week overleden, ik heb het zwaar.. maar mijn zus zie ik al bijna de hele week huilen.
Gecondoleerd.

Ja, dat is echt kut. Dat wil ik zeker mijn dochter niet aandoen, maar ja, je hebt er zo weinig in te kiezen. Behalve proberen gezond te leven en geen al te grote risico's te nemen. Maar leven is risico's nemen en alleen maar gezond leven is ook niet alles.

Mijn eigen moeder leeft nog, maar ik kan ook echt niet denken aan het moment dat dat anders zal zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207406170
Ik weet het niet, toen ik 16 was heb ik op het randje gelegen, in coma, kan me er weinig van herinneren behalve een soort tunnel. Lastig uit te leggen
pi_207406182
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Dat heb ik ook, ik ben niet echt bang om dood te gaan. Maar het verdriet dat je sommige mensen aandoet als je dood bent is gewoon kut.
Mijn moeder is vorige week overleden, ik heb het zwaar.. maar mijn zus zie ik al bijna de hele week huilen.

En ik denk dat er na de dood gewoon niks meer is.
Het stopt gewoon
Heel veel sterkte

So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207406206
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Dat heb ik ook, ik ben niet echt bang om dood te gaan. Maar het verdriet dat je sommige mensen aandoet als je dood bent is gewoon kut.
Mijn moeder is vorige week overleden, ik heb het zwaar.. maar mijn zus zie ik al bijna de hele week huilen.

En ik denk dat er na de dood gewoon niks meer is.
Het stopt gewoon
Veel sterkte!
pi_207406213
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:07 schreef Sjemmert het volgende:
Hetzelfde als er voor het leven was. Niets.
Geweldige reactie zeg
  dinsdag 3 januari 2023 @ 17:56:55 #65
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_207406971
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:08 schreef Speedfight het volgende:
Wat ik mij ook oprecht afvraag: Stel dat dit het is, hierna is er niets. Wat is dan het doel van dit leven?
We zijn op een evolutionair niveau gekomen dat wij kunnen bedenken dat wij een keer dood gaan, vooruitdenken, ik zie het niet als iets moois maar als een overlevingsmechanisme.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_207407059
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Dat heb ik ook, ik ben niet echt bang om dood te gaan. Maar het verdriet dat je sommige mensen aandoet als je dood bent is gewoon kut.
Mijn moeder is vorige week overleden, ik heb het zwaar.. maar mijn zus zie ik al bijna de hele week huilen.

En ik denk dat er na de dood gewoon niks meer is.
Het stopt gewoon
Ik wens jou heel veel sterkte.
Gecondoleerd.

  zaterdag 7 januari 2023 @ 21:08:00 #67
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207461423
De universiteit van Virginia doet al lange tijd onderzoek naar buitengewone ervaringen.

Doktoren Ian Stevenson en Jim Tucker zijn inmiddels bekende namen als het gaat om onderzoek naar reïncarnatie gevallen.

Vele duizenden gevallen zijn inmiddels onderzocht en dit geeft aanwijzingen dat ons bewustzijn niet ophoudt te bestaan buiten ons lichaam en brein.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207461444
Toevallig las ik laatst een artikel van een neuroloog dat je bewustzijn voortleeft na je dood. Lijkt me eng.
pi_207461649
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:09 schreef Biest. het volgende:
Toevallig las ik laatst een artikel van een neuroloog dat je bewustzijn voortleeft na je dood. Lijkt me eng.
Echt? Kan je dat artikel nog vinden? Hoe kwam dat? Zelfs met hersenen die niet meer werken?

Vet interessant.

Edit: de reactie boven jou geeft ook een hoop info zie ik nu!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207461673
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De universiteit van Virginia doet al lange tijd onderzoek naar buitengewone ervaringen.

Doktoren Ian Stevenson en Jim Tucker zijn inmiddels bekende namen als het gaat om onderzoek naar reïncarnatie gevallen.

Vele duizenden gevallen zijn inmiddels onderzocht en dit geeft aanwijzingen dat ons bewustzijn niet ophoudt te bestaan buiten ons lichaam en brein.
Wat interessant! Ik ga dit morgen eens lezen!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:12:40 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207462737
Er zijn geen lessen te leren in je leven maar alleen ervaringen te ervaren. Geen goed of slecht want ook het negatieve is een waardevolle ervaring. Ik geloof in een universeel bewustzijn die zichzelf ervaart door 'zichzelf' te versplinteren en als iemand dood gaat wordt de energie/ziel weer terug opgenomen in dat bewustzijn. In zoverre geloof ik ook wel in reïncarnatie maar niet dat precies dezelfde ziel/energie in een volgend leven weer wordt gebruikt.

Als voorbeeld, ik ga dood. Op dat moment wordt mijn splinter weer versmolten in het universele bewustzijn en bij een volgend leven wordt er weer een splinter 'vrijgemaakt' voor dat leven maar omdat de splinter dat mijn leven heeft geleefd op is gegaan in het geheel is deze niet meer in zijn totaliteit te gebruiken maar zal er wel een deeltje van de splinter meegenomen worden.

Zie het als een groot glazen raam die in splinters op de grond valt. Iemand is daarna gek genoeg om dat versplinterde glas te verzamelen en opnieuw te smelten tot een zelfde raam. Als je dat raam nog een keer op de grond gooit zal je niet dezelfde splinters hebben. Zoiets.

De kennis/ervaring gaat niet verloren maar de emotie en mening erachter wel want die persoon is er niet meer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 22:56:33 #72
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207463514
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:12 schreef jogy het volgende:
Er zijn geen lessen te leren in je leven maar alleen ervaringen te ervaren. Geen goed of slecht want ook het negatieve is een waardevolle ervaring. Ik geloof in een universeel bewustzijn die zichzelf ervaart door 'zichzelf' te versplinteren en als iemand dood gaat wordt de energie/ziel weer terug opgenomen in dat bewustzijn. In zoverre geloof ik ook wel in reïncarnatie maar niet dat precies dezelfde ziel/energie in een volgend leven weer wordt gebruikt.

Als voorbeeld, ik ga dood. Op dat moment wordt mijn splinter weer versmolten in het universele bewustzijn en bij een volgend leven wordt er weer een splinter 'vrijgemaakt' voor dat leven maar omdat de splinter dat mijn leven heeft geleefd op is gegaan in het geheel is deze niet meer in zijn totaliteit te gebruiken maar zal er wel een deeltje van de splinter meegenomen worden.

Zie het als een groot glazen raam die in splinters op de grond valt. Iemand is daarna gek genoeg om dat versplinterde glas te verzamelen en opnieuw te smelten tot een zelfde raam. Als je dat raam nog een keer op de grond gooit zal je niet dezelfde splinters hebben. Zoiets.

De kennis/ervaring gaat niet verloren maar de emotie en mening erachter wel want die persoon is er niet meer.
Ik denk eerder dat we allemaal, mens, dier en plant. Zeg maar al het leven op aarde uit energie bestaan. Na de dood komt die energie weer vrij maar blijft wel als zijnde een ziel bijeen om daarna weer in een gekozen tijd weer tot leven te komen in een nieuw lichaam. Dit ook om een doel te vervullen, ik denk dan ook dat het "hiernamaals" zoals het genoemd wordt ook gewoon een andere dimensie is in de bubbel waarin we zitten. En van die dimensies zijn er meerdere. Ik kan het heel lastig in woorden beschrijven eerlijk gezegd. Maar waar wij nu in leven is maar een klein stukje van alles wat er verder is.
Lach met een schone bips
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:37:40 #73
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207464161
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:12 schreef jogy het volgende:
Er zijn geen lessen te leren in je leven maar alleen ervaringen te ervaren. Geen goed of slecht want ook het negatieve is een waardevolle ervaring. Ik geloof in een universeel bewustzijn die zichzelf ervaart door 'zichzelf' te versplinteren en als iemand dood gaat wordt de energie/ziel weer terug opgenomen in dat bewustzijn. In zoverre geloof ik ook wel in reïncarnatie maar niet dat precies dezelfde ziel/energie in een volgend leven weer wordt gebruikt.

Als voorbeeld, ik ga dood. Op dat moment wordt mijn splinter weer versmolten in het universele bewustzijn en bij een volgend leven wordt er weer een splinter 'vrijgemaakt' voor dat leven maar omdat de splinter dat mijn leven heeft geleefd op is gegaan in het geheel is deze niet meer in zijn totaliteit te gebruiken maar zal er wel een deeltje van de splinter meegenomen worden.

Zie het als een groot glazen raam die in splinters op de grond valt. Iemand is daarna gek genoeg om dat versplinterde glas te verzamelen en opnieuw te smelten tot een zelfde raam. Als je dat raam nog een keer op de grond gooit zal je niet dezelfde splinters hebben. Zoiets.

De kennis/ervaring gaat niet verloren maar de emotie en mening erachter wel want die persoon is er niet meer.
Kan me hier wel aardig in vinden. Zou er nog aan toe willen voegen dat zo'n splinter na de dood nog wel een keuze heeft: samensmelten (in god o.i.d.) of als splinter (ziel) een nieuwe ervaring opdoen.

Maar daar dan weer over doordenkend. Uiteindelijk zal God zich ook afvragen wat zijn doel nu eigenlijk is.
En zich ondertussen de pleuris vervelen..

Wat dan weer de reden is dat hij al die splinters er maar als afleiding bij heeft verzonnen.. (om af te leiden van de kwelling van een eeuwig bewustzijn zonder doel :X ) ..damn ik draaf door.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:44:14 #74
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207464229
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:26 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Wat interessant! Ik ga dit morgen eens lezen!
Al een tijdje niet meer in verdiept, maar zie dit podcast interview met hem, en ga ik eens luisteren:


Ook op Google Podcasts te vinden (en vast ook wel op de rest).
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207464448
De wet van behoud van energie geeft antwoord.
Vakman pur sang
pi_207465875
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De universiteit van Virginia doet al lange tijd onderzoek naar buitengewone ervaringen.

Doktoren Ian Stevenson en Jim Tucker zijn inmiddels bekende namen als het gaat om onderzoek naar reïncarnatie gevallen.

Vele duizenden gevallen zijn inmiddels onderzocht en dit geeft aanwijzingen dat ons bewustzijn niet ophoudt te bestaan buiten ons lichaam en brein.
Wat dat betreft is het boek 'Eindeloos bewustzijn' van oud-cardioloog Pim van Lommel ook een aanrader. Niet direct een boek om makkelijk door te komen maar zeker interessant.
  zondag 8 januari 2023 @ 09:38:41 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207466013
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Kan me hier wel aardig in vinden. Zou er nog aan toe willen voegen dat zo'n splinter na de dood nog wel een keuze heeft: samensmelten (in god o.i.d.) of als splinter (ziel) een nieuwe ervaring opdoen.
Misschien wel. Al zie ik het dan niet als een keuze maar als de ziel/energie misschien na overlijden door een bepaalde ervaring of idee bij elkaar blijft waardoor het niet versmelt. Niet perse omdat er een keuze gegeven wordt door een God of wat dan ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_207471286
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:24 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Echt? Kan je dat artikel nog vinden? Hoe kwam dat? Zelfs met hersenen die niet meer werken?

Vet interessant.

Edit: de reactie boven jou geeft ook een hoop info zie ik nu!
Geen neuroloog, maar cardioloog. Sorry.

https://www.volkskrant.nl(...)bewustzijn~bae69151/
pi_207471571
Voor de mensen die denken dat er na de dood alles is afgelopen (dat zijn er heel veel): wat gaat er door je heen als het blijkt als je na je sterven gewoon doorleeft?

Inb4: Als je antwoord is: dat gaat niet gebeuren, reageer dan niet.
pi_207471591
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:25 schreef -Sigaartje het volgende:
Voor de mensen die denken dat er na de dood alles is afgelopen (dat zijn er heel veel): wat gaat er door je heen als het blijkt als je na je sterven gewoon doorleeft?

Inb4: Als je antwoord is: dat gaat niet gebeuren, reageer dan niet.
Ik vind het eng.
pi_207471858
Ik hoop dat er meer is na de dood. Waarom weet ik niet eigenlijk. Waarom leef je eigenlijk als er na het leven niks meer is? De tijd dat je dood bent is langer dan je leven, best zinloos dan.
pi_207471986
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:26 schreef Biest. het volgende:

[..]
Ik vind het eng.
Niemand weet het en niemand weet wat er komt. Dat maakt het eng. Maar er is wel iets dat ons anders maakt dan machines en computers. Als ik er van uit mag gaan dat hersens een computer is. Machines en computers weten niet dat ze er zijn. Wij wel. Ik weet wie ik ben en ik kan beslissingen nemen wanneer ik wil. Een computer niet. Als ik wil kan ik nu deze computer uit het raam gooien. Ik kan er over nadenken, maar ik ken ook de gevolgen (ruzie met de buren, politie aan de deur, kosten, mijn spullen kwijt). Een computer zou dat in principe ook kunnen, maar het grote verschil is dat ik dingen afweeg, bewust, omdat ik ik ben. Een computer moet door mij worden voorgeprogrammeerd: beslissings_indicator= 0; IF computer_uit_het_raam THEN DO; politie = 1; burenruzie = 1; etc.....
pi_207472444
Een vriend van mij was Rooms-katholiek. Hij stapte van zijn geloof af. Ik had daar met hem een gesprek over. "De kerk heeft ons belazerd, daarom geloof ik niet meer", vertelde hij. Ik was het met hem eens dat de kerk ons heeft belazerd. Spaanse inquisitie, het doelbewust anders vertellen dan de dingen die ons zijn overgeleverd, het maken van een hel, priesters die aan kinderen zitten, kelders van het Vaticaan die volstaan met dure spullen, het helpt allemaal niet mee.

Nu vraag ik me af of mensen hun spiritualiteit laten afhangen van de kerk. Spiritualiteit is iets persoonlijks, iets van jezelf. De kerk staat niet op nummer 1, dat ben jezelf, je eigen persoon. De katholieke kerk was in de vroege middeleeuwen een vooral politieke organisatie die er belang bij had dat hun onderdanen klakkeloze onderdanen werden. Het trieste is dat deze politiek ervoor zorgde dat mensen niet meer geloofden. Maar dat daarmee ook hun eigen spiritualiteit ten gronde ging.

Toen ik die vriend daarna vroeg waarom hij zijn kinderen wel liet dopen, zei hij "dat moet nu eenmaal". Toen dacht ik, oh, zitten we zo in elkaar.
pi_207473277
Het zou mooi zijn als er een soort Ultiem Thuis is, waar je naar terugkeert bij de dood. Dat dit leven maar een tijdelijke incarnatie is, maar er een soort eeuwigheid is, zonder lijden, pijn, ziekte en dood, wat je echte Thuis is. En dit dan maar een tijdelijke droom.
Dat zou mooi zijn. En ergens is er in mij wel een soort intuïtief gevoel dat het zo in elkaar zit. Mensen die een bijna-dood-ervaringen hebben gehad, spreken hier ook vaak over. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee...

Reïncarnatie lijkt me verder vreselijk.

Verder besef ik mij heel goed dat ik niets weet. Dus ik geloof eigenlijk daarom ook helemaal nergens in. Geloofsovertuigingen zijn maar gedachten, en gedachten zijn eigenlijk nooit echt waar.
Eens kijken
  maandag 9 januari 2023 @ 09:11:26 #85
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207478810
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:25 schreef -Sigaartje het volgende:
Voor de mensen die denken dat er na de dood alles is afgelopen (dat zijn er heel veel): wat gaat er door je heen als het blijkt als je na je sterven gewoon doorleeft?

Inb4: Als je antwoord is: dat gaat niet gebeuren, reageer dan niet.
Denk dat ik dan best een beetje pissed off zou zijn.
pi_207478996
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:11 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Denk dat ik dan best een beetje pissed off zou zijn.
Verdorie, nog steeds geen rust :P
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 9 januari 2023 @ 09:47:24 #87
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207479289
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:26 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Verdorie, nog steeds geen rust :P
Nou, zo ongeveer ja. "Hoe bedoel je, je moet het allemaal nog een keer doen??"
pi_207479340
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:47 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Nou, zo ongeveer ja. "Hoe bedoel je, je moet het allemaal nog een keer doen??"
Ja idd
En dan weer afvragen wanneer het nou stopt
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_207479593
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:51 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ja idd
En dan weer afvragen wanneer het nou stopt
;(
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 9 januari 2023 @ 20:57:10 #90
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207488594
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:47 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Nou, zo ongeveer ja. "Hoe bedoel je, je moet het allemaal nog een keer doen??"
Het doorlopen van een menselijk leven zou ook slechts één van de vele attracties in het 'multidimensionale pretpark' kunnen zijn.

Soms denk je, 'yes, deze achtbaan doe ik nog een keer'. Andere keren ga je gewoon een andere attractie doen, of een broodje eten'
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207494512
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het doorlopen van een menselijk leven zou ook slechts één van de vele attracties in het 'multidimensionale pretpark' kunnen zijn.

Soms denk je, 'yes, deze achtbaan doe ik nog een keer'. Andere keren ga je gewoon een andere attractie doen, of een broodje eten'
Ik heb ook wel eens de theorie gehoord dat je 7 levens moet doorlopen en steeds een "level" omhoog gaat qua wijsheid en welvaart.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  dinsdag 10 januari 2023 @ 10:43:44 #92
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207494592
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het doorlopen van een menselijk leven zou ook slechts één van de vele attracties in het 'multidimensionale pretpark' kunnen zijn.

Soms denk je, 'yes, deze achtbaan doe ik nog een keer'. Andere keren ga je gewoon een andere attractie doen, of een broodje eten'
Zo heb ik er eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken. Interessant idee wel.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:19:29 #93
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207501307
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 10:37 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ik heb ook wel eens de theorie gehoord dat je 7 levens moet doorlopen en steeds een "level" omhoog gaat qua wijsheid en welvaart.
En wat is het hoogste level? En wat dan?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207501349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
En wat is het hoogste level? En wat dan?
Dan word je een beschermengel of gids. Dat is t hoogste.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:26:52 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207501429
Lijkt me niks, nog steeds bezig blijven. Reset me maar gewoon en laat mijn bewustzijn lekker samensmelten met het universum.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:58:45 #96
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207502111
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:22 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Dan word je een beschermengel of gids. Dat is t hoogste.
En dat ben je dan voor alle eeuwigheid? Wat als dat je gaat vervelen, kan je dan ermee stoppen?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207502139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
En dat ben je dan voor alle eeuwigheid? Wat als dat je gaat vervelen, kan je dan ermee stoppen?
Weet ik niet precies. Er zal nog een stap zijn. Het is niet wat ik geloof hoor. Ik zal het eens opzoeken.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207502289
Niet zo makkelijk te vinden. Ik weet niet meer hoe t heette. :{
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207505114
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:05 schreef Speedfight het volgende:
Niet zo makkelijk te vinden. Ik weet niet meer hoe t heette. :{
Er zijn diverse boeken over mensen die zich onder hypnose dit allemaal weten te herinneren. Dat je vantevoren afspreekt wat je gaat doen op aarde met je gids. De aarde schijnt bekend te staan als verschrikkelijk door alle vijandigheden en rampen, maar schijnt erg efficiënt te zijn in de weg naar boven.
Het doel is om je eigenbelang helemaal kwijt te raken zodat je kunt leven in een wereld waarin alleen liefde heerst.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 22:58:31 #100
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207505339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:39 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Er zijn diverse boeken over mensen die zich onder hypnose dit allemaal weten te herinneren. Dat je vantevoren afspreekt wat je gaat doen op aarde met je gids. De aarde schijnt bekend te staan als verschrikkelijk door alle vijandigheden en rampen, maar schijnt erg efficiënt te zijn in de weg naar boven.
Het doel is om je eigenbelang helemaal kwijt te raken zodat je kunt leven in een wereld waarin alleen liefde heerst.
Wat ik er dan weer van gelezen heb dat voor je een volgende stap kan zetten je compleet in het reine met jezelf moet komen voor je die volgende stap als energie kan maken.

En dat is geen makkelijke stap, jezelf voor alles vergeven wat je op de aardse wereld gedaan hebt, en zelfs de aardse levens die je ervoor gehad hebt. Totaal jezelf vergeven voor misschien hele slechte dingen die je in andere levens hebt begaan waar je niks van weet nu maar op dat moment terug komen. Kun je jezelf daarvoor vergeven, en ook echt in het reine komen met de daden die je gedaan hebt. Dan pas kun je echt door. Maar dit is dan weer niet wat ik zelf helemaal geloof. Ik geloof dat je een keuze krijgt, of op een gekozen moment terug naar een levend mens op aarde om een doel te vervullen, of de keus maken verder te gaan. Ik geloof dat er altijd die keuze is.
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')