0,8 zakken per maand is veel tochquote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:11 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Hier lekt ie ook ergens. Ik maak me er niet meer druk om. Ik vul dan gewoon iets bij om de druk goed te houden. Na een maandje is ie weer gedeeld van 1.8 ofzo naar 1 bar en vul ik weer bij.
Hij lekt alleen maar bij verwarmen. Bij warm water tappen niet, oftewel na bijvullen omstreeks maart hoef ik de rest van de zomer/herfst niet meer bij te vullen, tot aan november of december. Ik kan nergens iets ontdekken van vocht of water. Ik denk dat hetgeen eruit lekt ook zo minimaal is dat t weinig kwaad kan. Dus gewoon niet te druk om maken. Bijvullen doe ik nu in een minuutje, dus 3 minuten per jaar… is te doen.
Hang de slang waar je mee bijvult eens in een emmer en zet dan de kraan 10s aan, dan weet je over hoe veel water het gaat ;-)quote:Op woensdag 4 januari 2023 06:35 schreef Neo_ het volgende:
De rechter automatische ontluchter (zie eerste foto in de OP) heeft ook witte/groene aanslag langs de aansluiting. Verdachte nr 1 dan denk ik / hoop ik.
Nog geen reactie vna de installateur, vandaag weer even achteraan..!
Overigens is bijvullen in een paar tellen gebeurd (1.1 -> 2.0 binnen 10 s?) Geen idee hoeveel water dat is trouwens
Je bouwt tegendruk op dat exponentieel toeneemt, dus helemaal gaat dat niet op toch?quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:52 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Hang de slang waar je mee bijvult eens in een emmer en zet dan de kraan 10s aan, dan weet je over hoe veel water het gaat ;-)
Inderdaad. Maar als je de mogelijkheid hebt, zou je na het vullen wel bewust water uit het systeem kunnen laten lopen totdat je de 1.1 bar raakt. Niet dat het jouw probleem oplost, maar het geeft je in ieder geval wel een idee naar wat voor een lekkage je moet zoeken.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:09 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Je bouwt tegendruk op dat exponentieel toeneemt, dus helemaal gaat dat niet op toch?
Valt reuze mee...quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:19 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik durf niet te zeggen hoe zich dat vertaalt naar hoeveelheid water.
TS heeft het over om de 2 á 3 dagen moeten bijvullen. Dan heb je het over 10 à 15 x zoveel druppels, ofwel pakweg elke seconde een. Ik zou verwachten dat je daar wel iets van ziet.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:14 schreef Watuntrik het volgende:
Wanneer de installatie eenmaal vol is en zonder lucht is op druk brengen vrij snel gedaan. Dan van 1 bar naar 1.8 gaat nog sneller dat is niet zo erg veel water, houd het op 5 liter water en dan zit je aan de hoge kant.
Bij gemiddeld 60% bedrijfsuren is dan 5 liter verlies op 26297 minuten bedrijf per maand is 0.19 ml is 4 druppels per minuut.
Ligt er maar net aan waar het allemaal lekt. Verdeel je al die druppels over veel kleine lekjes dan zie je niets. Lekt het in de ketel ergens waar het loeiwarm is dan verdampt een druppel ook in enkele seconden. Sinds TS klaagt over moeten blijven bijvullen zonder natte plekken te vinden dan zou het wel eens zoiet skunnen zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
TS heeft het over om de 2 á 3 dagen moeten bijvullen. Dan heb je het over 10 à 15 x zoveel druppels, ofwel pakweg elke seconde een. Ik zou verwachten dat je daar wel iets van ziet.
Er is ook wel wat te zien, bij een van de ontlcuhters op zolder. Waterdruppel(s) en veel kalk/groene meuk.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
TS heeft het over om de 2 á 3 dagen moeten bijvullen. Dan heb je het over 10 à 15 x zoveel druppels, ofwel pakweg elke seconde een. Ik zou verwachten dat je daar wel iets van ziet.
Bij ons in die gare slecht geïsoleerde keet daalt de nachttemp tot 11 graden en ik zet elke nacht de CV uit. Gaat prima. In de ochtend effe een klein beetje koud, maar ik hoef niet persé binnen een kwartier 21 graden te hebben binnen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:18 schreef Neo_ het volgende:
Kleine update: Ontluchters vervangen (waren beetje nat, maar niet heel erg) en de installateur heeft een extra drukmeter geplaatst, zodat ik de ketel 's avonds eens uit kan zetten en de leidingen dicht. Als de druk gelijk blijft over nacht, dan zit het probleem in de ketel, daalt de druk nu ook, dan zit het probleem in het systeem en gaat hij onder de vloer kijken (gelukkig redelijke kruipruimte).
Nu even een geschikt moment vinden om 's nachts de CV uit te zetten, komende periodes met nachtvorst lijkt het me geen goed idee (heowel de temp in huis niet onder 17 zakt...)
wordt vervolgt..!
Inderdaadquote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:28 schreef Radio-silence het volgende:
Super! Dat is zeker een lek, maar wat ziet dat eruit zeg… wat voor materiaal is het?
Maar als dit in 10 minuten is gevonden, waarom zijn de leidingen en koppelingen dan niet eerder in de kruipruimte gecontroleerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt inderdaad op dat verschillende metalen elkaar opvreten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop het voor je! Qua kosten, qua schimmel, verzakking en überhaupt geen water.. Blijf tvpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel een logische verklaring inderdaad. Fijn dat dit dicht is in ieder geval. Maar als dit stuk van de koppelingen en leidingen er zo uit zien, hoe ziet de rest er dan uit en wanneer gaat de volgende lekken?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:15 schreef Neo_ het volgende:
Ik gok dat deze door de acties van gisterochtend verder gescheurd is (leeg -> opnieuw op druk). Vanmorgen begon de echte ellende dan, 1 bar verlies per uur.
Voorlopig gerust gesteld !
Daar gaan we in de zomer mee aan de slag, als het onder de vloer ook weer droog is. Alles even langslopen en wat vervangen moet worden vervangen we.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:10 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Dat is wel een logische verklaring inderdaad. Fijn dat dit dicht is in ieder geval. Maar als dit stuk van de koppelingen en leidingen er zo uit zien, hoe ziet de rest er dan uit en wanneer gaat de volgende lekken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |