abonnement Unibet Coolblue
pi_207580898
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 08:20 schreef Danny het volgende:

[..]
die slaapkamerscene ook _O_
Ze hebben wel lol met het maken ervan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207581118
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 08:20 schreef Danny het volgende:

[..]
die slaapkamerscene ook _O_
Die was geweldig idd :)
  Admin donderdag 19 januari 2023 @ 09:13:44 #53
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207622610

The Mauritanian(2021)7.4biography, drama, thriller129R16Kevin MacdonaldMichael Bronner, Rory Haines, Sohrab NoshirvaniTahar Rahim, Nouhe Hamady Bari, Saadna HamoudMohamedou Ould Slahi fights for freedom after being detained and imprisoned without charge by the U.S. Government for years
Gisteren gezien en nog tot morgen op netflix te zien. Dit ware verhaal over een man die wordt opgepakt wegens vermeende contacten met al-qaeda en bin laden en terecht komt in Guantanamo Bay. Een advocate, Jodie Foster, neemt de zaak op zich in een poging een eerlijke rechtzaak voor de man te regelen. Intussen wordt steeds duidelijker hoe extreem de martelingen in de Amerikaanse 'gevangenis' daadwerkelijk gaan.

Erg aangrijpend verhaal en boeiend verfilmd. Tahar Rahim speelt de rol echt geweldig en ook Jodie Foster en Benedict Cumberbatch zetten sterke rollen neer. Als je van dit soort films houdt zeker een aanrader.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 19 januari 2023 @ 09:18:13 #54
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207622637

The Hatchet Wielding Hitchhiker(2023)6.2documentary, crime85TV-MA12Colette CamdenColette CamdenAlex Aguirre, Stephen Colbert, Bob EllenportThis shocking documentary chronicles a happy-go-lucky nomad's ascent to viral stardom and the steep downward spiral that resulted in his imprisonment
Smash, smash, suh-mash! Sommigen herinneren zich wellich Kai the Hatchet Wielding Hitchhiker nog. Een jaar of 10 geleden was deze kerel een wereldwijd fenomeen. Als lifter zat hij naast een man die besloot een zwarte man plat te rijden tussen zijn auto en een vrachtwagen en vervolgens twee vrouwen aan te vallen. Hij bedacht zich niet en sloeg de man met de bijl die hij in zijn rugzak had. Het maakte van hem in één klap (of eigenlijk drie klappen) een held. Maar zat er meer achter? (hint: ja, natuurlijk anders zou het een korte docu zijn). Bizar verhaal van een zeer charismatische en getalenteerde jongen die niet was wat hij leek te zijn. Netflix documentaire. Zeer vermakelijk wmb.

trailer:
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 13:41:07 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_207626292

Broker(2022)7.1drama129R6Hirokazu KoreedaHirokazu KoreedaSong Kang-ho, Dong-won Gang, Bae DoonaBoxes are left out for people to anonymously drop off their unwanted babies
quote:
Sang-hyeon en Dong-soo verdienen goed geld aan het stelen van ter vondeling gelegde baby’s, om ze vervolgens aan te bieden op de illegale adoptiemarkt. Wanneer moeder So-young terugkomt op de beslissing om haar baby af te staan, ontdekt ze de twee mannen en hun illegale praktijk. Overspoeld door gevoelens van zowel moederliefde als wanhoop, besluit ze mee te helpen bij de zoektocht naar geschikte ouders voor haar kind. Ondertussen zitten de twee vrouwelijke rechercheurs Soo-jin en Lee ze op de hielen…
Van de Japanse regisseur Hirokazu Koreeda (o.a. Shoplifters) een Koreaanse film met in één van de hoofdrollen Song Kang Ho (bekend van Parasite). Prachtige tragedie weer. Niet zo mooi als de eerder genoemde Shoplifters of Parasite, maar zeker wel de moeite waard. Staat nieuw in mijn Koreaanse films top 3.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 11:24:22 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_207681710

Babylon(2022)7.6comedy, drama, history189 minR16Damien ChazelleDamien ChazelleJ.C. Currais, Diego Calva, Jimmy OrtegaA tale of outsized ambition and outrageous excess, it traces the rise and fall of multiple characters during an era of unbridled decadence and depravity in early Hollywood
quote:
Babylon, geschreven en geregisseerd door Damien Chazelle met Brad Pitt, Margot Robbie en Diego Calva in de hoofdrol, is een origineel verhaal dat zich afspeelt in het Los Angeles van de jaren 1920. Ook o.a. Jovan Adepo, Li Jun Li en Jean Smart spelen in deze film over de opkomst en ondergang van diverse personages in een tijdperk van decadentie in het vroege Hollywood.
Visueel spektakel. Zeker de opening. Over de tijd dat de stomme film wordt vervangen door film met geluid. Einde was wel een beetje jammer met de Hollywood-zelfverheerlijking met beelden van hoe geweldig films wel niet zijn. Maar dan heb je je wel al drie uur kunnen vermaken. Door de setting trek je natuurlijk wel een vergelijking met The Artist en die film vond ik beter.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 23 januari 2023 @ 13:31:00 #57
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207683255
The menu was idd echt geen reet aan.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_207685129

Thirteen Lives(2022)7.8action, adventure, biography, drama, thriller147PG-1316Ron HowardWilliam Nicholson, Don MacPhersonViggo Mortensen, Colin Farrell, Joel EdgertonA rescue mission is assembled in Thailand where a group of young boys and their soccer coach are trapped in a system of underground caves that are flooding
Geweldige verfilming van de reddingsactie in een Thaise grot, waar twaalf kinderen en hun coach vast kwamen te zitten door extreme regenval. Waarschijnlijk heb je hier toen van gehoord.

Ik heb vorig jaar de docu The Rescue gezien, wat waanzinnig spannend was (en goed in beeld gebracht). Deze film doet daar niet aan onder. Mortensen en Farrell speelden de duikers uit de docu erg goed.

Staat op Prime, dus mocht je dat hebben dan raad ik dit zeker aan even te checken.
Moeten zij weten
  Admin maandag 23 januari 2023 @ 15:57:43 #59
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207685139
quote:
15s.gif Op maandag 23 januari 2023 13:31 schreef junkiesietze het volgende:
The menu was idd echt geen reet aan.
Vond ik een van de beste films van het jaar. Smaken verschillen, gelukkig.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207685393
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:57 schreef Danny het volgende:

[..]
Vond ik een van de beste films van het jaar. Smaken verschillen, gelukkig.
Vond het ook wel een prima film. Ik hou wel van die sfeer. Het werd wel wat voorspelbaar na een tijdje er had meer in kunnen zitten. Wat dat betreft is https://www.imdb.com/title/tt0097108/?ref_=nv_sr_srsg_3 wel één van mijn favorieten.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_207685611
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:57 schreef Danny het volgende:

[..]
Vond ik een van de beste films van het jaar. Smaken verschillen, gelukkig.
Kun je in een paar zinnen vertellen waar die over gaat en waarom het horror is? Kannibalisme ofzo?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207685759
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:

Babylon(2022)7.6comedy, drama, history189R16Damien ChazelleDamien ChazelleJ.C. Currais, Diego Calva, Jimmy OrtegaA tale of outsized ambition and outrageous excess, it traces the rise and fall of multiple characters during an era of unbridled decadence and depravity in early Hollywood
[..]
Visueel spektakel. Zeker de opening. Over de tijd dat de stomme film wordt vervangen door film met geluid. Einde was wel een beetje jammer met de Hollywood-zelfverheerlijking met beelden van hoe geweldig films wel niet zijn. Maar dan heb je je wel al drie uur kunnen vermaken. Door de setting trek je natuurlijk wel een vergelijking met The Artist en die film vond ik beter.
Het scheelde niet veel en ik was weggelopen. Ik was met twee andere guys, de ene vond hem geweldig en die andere vond het maar niks net als ik.
La La land van Chazelle vond ik briljant. Was een instant classic voor mij. Heb hem ook meerdere malen bekeken sindsdien, maar deze ode aan het oude Hollywood probeert heel veel dingen tegelijk te doen, waardoor er geen focus is en het eindresultaat een war boel is. En dan helpt het niet dat hij ook nog kiest om 5 hoofdpersonages te hebben waarvan twee er heel erg bekaaid afkomen. Heel erg jammer, want de ambitie was er, Chazelle is een grootse talent, maar hier heeft hij echt zijn hand overspeeld.

Met het onderstaande artikel / review van Babylon ben ik het grotendeels eens over "wonder boy" Damien Chazelle. https://www.humo.be/cs-b2a68e007

"Zes jaar geleden stelde Damien Chazelle dat hij houdt van ‘movies where you can sense that the director risked biting off more than they can chew’ en omschreef hij ‘La La Land’ als ‘een Hollywoodfilm, in de oude zin van het woord, die persoonlijk en anders aanvoelt. De ruimte waar die twee dingen overlappen wordt steeds kleiner.’ 'Babylon’ lijkt daar een tragisch voorbeeld van te woorden.

Door een nostalgische versie van Hollywood uit zijn camera te toveren, bewijst Damien Chazelle anderzijds dat hij over een uitzonderlijk talent voor filmmaken beschikt. Ironisch genoeg doet die nostalgie ook vermoeden dat hij een paar decennia te laat is geboren, dat zijn talent beter tot zijn recht zou komen in het droombeeld van Hollywood dat hij in ‘La La Land’ en ‘Babylon’ najaagt. Al is het net dat blijven dromen wat Chazelle zo aantrekt. ‘Er is iets erg poëtisch aan een stad die gebouwd wordt door mensen met onrealistische dromen’, besloot hij in The Hollywood Reporter, ‘en daarvoor alles op het spel zetten.’
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207685829
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kun je in een paar zinnen vertellen waar die over gaat en waarom het horror is? Kannibalisme ofzo?
Het is voornamelijk satire van high culture cuisine. Dat gegoten in een comedy / lichte horror jasje. Het is een thema dat vaker wordt aangestipt momenteel. Disney plus heeft er een serie over The Bear en een paar maanden terug had je die film in de bios Boiling Point .
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Admin maandag 23 januari 2023 @ 17:25:08 #64
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207685940
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kun je in een paar zinnen vertellen waar die over gaat en waarom het horror is? Kannibalisme ofzo?
Ik vond het persoonlijk geen horror. Hooguit een psychologische thriller, maar zelfs dat niet echt. Ik zou 'm gewoon kijken en je eigen conclusies trekken :)

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:24 schreef Soury het volgende:

[..]
Vond het ook wel een prima film. Ik hou wel van die sfeer. Het werd wel wat voorspelbaar na een tijdje er had meer in kunnen zitten. Wat dat betreft is https://www.imdb.com/title/tt0097108/?ref_=nv_sr_srsg_3 wel één van mijn favorieten.[ link | afbeelding ]
Ja, die is ook goed al moet ik bekennen dat ik die echt heel lang geleden gezien heb (in de bios destijds) dus helemaal precies kan ik me die niet meer voor de geest halen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 23 januari 2023 @ 19:33:00 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207687751
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het is voornamelijk satire van high culture cuisine. Dat gegoten in een comedy / lichte horror jasje. Het is een thema dat vaker wordt aangestipt momenteel. Disney plus heeft er een serie over The Bear en een paar maanden terug had je die film in de bios Boiling Point .
Ik vond Boiling Point toch wel zo'n stomme rukfilm. Geen enkele diepgang of klasse, saai en voorspelbaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207688997
Jagten

(met als verschrikkelijke Engelse vertaling 'The Hunt')


The Hunt(2012)8.3drama115R12Thomas VinterbergThomas Vinterberg, Tobias LindholmMads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Annika WedderkoppA teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie
Een leraar van een kleuterschool wordt ten onrechte beschuldigd van sexueel misbruik van een meisje. Ondanks dat hij niks misdaan heeft keert de plaatstelijke bevolking zich steeds meer tegen hem en wordt hij een persona non grata.
Uitstekend acteerwerk en gewoon een goede film, aanrader :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207690300
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:41 schreef UIO_AMS het volgende:

Broker(2022)7.1drama129R6Hirokazu KoreedaHirokazu KoreedaSong Kang-ho, Dong-won Gang, Bae DoonaBoxes are left out for people to anonymously drop off their unwanted babies
[..]
Van de Japanse regisseur Hirokazu Koreeda (o.a. Shoplifters) een Koreaanse film met in één van de hoofdrollen Song Kang Ho (bekend van Parasite). Prachtige tragedie weer. Niet zo mooi als de eerder genoemde Shoplifters of Parasite, maar zeker wel de moeite waard. Staat nieuw in mijn Koreaanse films top 3.
Tis persoonlijk maar snap niet dat mensen die troep kijken, Parasite half gezien en vond ik verschrikkelijk saai/dom.
Vakman pur sang
pi_207690325
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:26 schreef TLC het volgende:
Jagten

(met als verschrikkelijke Engelse vertaling 'The Hunt')


The Hunt(2012)8.3drama115R12Thomas VinterbergThomas Vinterberg, Tobias LindholmMads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Annika WedderkoppA teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie
Een leraar van een kleuterschool wordt ten onrechte beschuldigd van sexueel misbruik van een meisje. Ondanks dat hij niks misdaan heeft keert de plaatstelijke bevolking zich steeds meer tegen hem en wordt hij een persona non grata.
Uitstekend acteerwerk en gewoon een goede film, aanrader :)
Alles gezien met die acteur, fantastisch die Deense Films. _O_ behalve deze, lijkt me geen leuk onderwerp, al kan het best een leuke film zijn.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 23:16:50 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_207691494
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tis persoonlijk maar snap niet dat mensen die troep kijken, Parasite half gezien en vond ik verschrikkelijk saai/dom.
Je zegt het goed: Het is persoonlijk. Ik heb een hekel aan horror/thriller/musicals/superhelden, omdat ik het veelal onrealistische pulp vind. Al zijn daar ook uitzonderingen op. Maar ik snap wel dat andere mensen dat wel leuk vinden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 06:31:29 #70
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207692187
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik vond Boiling Point toch wel zo'n stomme rukfilm. Geen enkele diepgang of klasse, saai en voorspelbaar
Boiling point was vooral indrukwekkend omdat de hele film bestaat uit 1 onafgebroken scène.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207697066
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Je zegt het goed: Het is persoonlijk. Ik heb een hekel aan horror/thriller/musicals/superhelden, omdat ik het veelal onrealistische pulp vind. Al zijn daar ook uitzonderingen op. Maar ik snap wel dat andere mensen dat wel leuk vinden.
Dat is ook zo, heb niks met musicals, superhelden, fantasy. Wat dat betreft is het wel skeer qua films die ik waardeer de laatste 2 jaar, of ik mis dingen,
In dit topic wel een paar goede tips gelezen _O_

En het moet een beetje onconventioneel zijn, geen standaard actiefilm/Hollywood productie, vandaar ook dat ik steeds meer de Europese films series waardeer, harder, rauwer realistischer met meer smaak.
Neem een Gommorah.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lospedrosa op 24-01-2023 16:08:21 ]
Vakman pur sang
  dinsdag 24 januari 2023 @ 15:59:55 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207697084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 06:31 schreef Danny het volgende:

[..]
Boiling point was vooral indrukwekkend omdat de hele film bestaat uit 1 onafgebroken scène.
Ja technisch wel leuk gedaan, voor mij als kijker voegde het alleen echt werkelijk niets toe

Ach ja, kan gebeuren. Zat andere leuke films gezien laatste tijd. Prima bios/filmhuis tijden dit O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207698544
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:

Babylon(2022)7.6comedy, drama, history189R16Damien ChazelleDamien ChazelleJ.C. Currais, Diego Calva, Jimmy OrtegaA tale of outsized ambition and outrageous excess, it traces the rise and fall of multiple characters during an era of unbridled decadence and depravity in early Hollywood
[..]
Visueel spektakel. Zeker de opening. Over de tijd dat de stomme film wordt vervangen door film met geluid. Einde was wel een beetje jammer met de Hollywood-zelfverheerlijking met beelden van hoe geweldig films wel niet zijn. Maar dan heb je je wel al drie uur kunnen vermaken. Door de setting trek je natuurlijk wel een vergelijking met The Artist en die film vond ik beter.
Op het eerste gezocht zie ik overeen,omsten met 'Goodmorning Babylonia' van de Taviani's, maar misschien laat ik me misleiden door de titel. Het speelt ook ongeveer in dezelfde tijd.
anonieme razernist
pi_207699434

M3gan(2022)6.6horror, sci_fi, sci-fi, thriller102PG-1316Gerard JohnstoneAkela Cooper, James WanAllison Williams, Violet McGraw, Ronny ChiengA robotics engineer at a toy company builds a life-like doll that begins to take on a life of its own
Leuke film. Leuke grappen. Wel erg voorspelbaar
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 24 januari 2023 @ 20:02:36 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207700026
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is ook zo, heb niks met musicals, superhelden, fantasy. Wat dat betreft is het wel skeer qua films die ik waardeer de laatste 2 jaar, of ik mis dingen,
In dit topic wel een paar goede tips gelezen _O_

En het moet een beetje onconventioneel zijn, geen standaard actiefilm/Hollywood productie, vandaar ook dat ik steeds meer de Europese films series waardeer, harder, rauwer realistischer met meer smaak.
Neem een Gommorah.
Bezoek je ook weleens een filmhuis? Zoveel moois te zien O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')