Ja, alleen is het maar een klein deel van de mensen die shells kopen dat ze die rechtstreeks uit Polen hebben, vaak een tussenhandelaar die die buizen niet gaat meeslepen.quote:Op zondag 1 januari 2023 13:39 schreef etuiedelapiel het volgende:
Buizen liggen gewoon in de Poolse kraam hoor.
maar ongelukken krijg je toch alleen als je iets doet wat niet mag? Als je ongelukken wilt voorkomen dan doe je het niet. De overheid is er niet voor om illegalen dingen veiliger te maken, juist eerder het tegenovergestelde gelukkig.quote:Op zondag 1 januari 2023 13:26 schreef PS. het volgende:
Ik vind het erg onhandig dat dit soort dingen verboden zijn. Ook al is het vuurwerk zelf natuurlijk zwaar illegaal. Je krijgt hierdoor juist ongelukken. Dus is het wel handig om dat te verbieden?
Nee. Kogels vallen namelijk gewoon onder de WWM. Bovendien doe je geen schade als je met kogels gaat zitten werpen zonder vuurwapen.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Je argument is een beetje hetzelfde als beargumenteren dat er vuurwapens verkocht zouden moeten worden, omdat men illegaal kogels koopt ...
Zo werkt het natuurlijk niet he.
Ja alleen veroorzaak je er een hoop elende meer mee.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar ongelukken krijg je toch alleen als je iets doet wat niet mag? Als je ongelukken wilt voorkomen dan doe je het niet. De overheid is er niet voor om illegalen dingen veiliger te maken, juist eerder het tegenovergestelde gelukkig.
Klopt, maar is dat erg? Degene die het doet veroorzaakt het en niemand andersquote:Op zondag 1 januari 2023 15:32 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja alleen veroorzaak je er een hoop elende meer mee.
tja, dat mogen mensen zelf bepalen. Gelukkig mogen mensen zelf kiezen of ze ongelukken willen veroorzaken.quote:Ik heb ook nooit zoveel filmpjes op dumpert voorbij zien komen waarbij shells op de grond af worden gestoken. Terwijl als je het in een normale buis doet, je gewoon mooi vuurwerk in de lucht hebt.
Als dat zo was kreeg je ook geen boete voor het rijden zonder gordel. Zolang hulpdiensten niet mogen kiezen wie ze helpen door eigen stommigheid, geldt dat niet.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, maar is dat erg? Degene die het doet veroorzaakt het en niemand anders
[..]
tja, dat mogen mensen zelf bepalen. Gelukkig mogen mensen zelf kiezen of ze ongelukken willen veroorzaken.
het verplichten van een autogordel heeft mij ook altijd verwonderd inderdaad.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:36 schreef PS. het volgende:
[..]
Als dat zo was kreeg je ook geen boete voor het rijden zonder gordel. Zolang hulpdiensten niet mogen kiezen wie ze helpen door eigen stommigheid, geldt dat niet.
Bovendien, waarom zou je een buis van glasvezel verbieden, ik ben ook wel benieuwd hoe dat in de wet omschreven staat.
Dan ben je ook een dikke mongool, en helemaal kun je het niet voorkomen natuurlijk.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:36 schreef Sapstengel het volgende:
Ik had zo'n tokkie buurman die shells ook gewoon aanstak en op het grasveldje gooide. Die gaat, ook als de supermarkt op de hoek buizen en lonten verkocht, echt niet de moeite nemen en blijft ze gewoon op het veldje gooien.
dat hoeft ook niet. Niet iedereen kan gered worden en in leven gehouden worden door een alwetende overheid.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:43 schreef PS. het volgende:
Dan ben je ook een dikke mongool, en helemaal kun je het niet voorkomen natuurlijk.
Ben ik ergens ook wel met je eens. Maar het zijn regelmatig andere slachtoffers dan de daders.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet. Niet iedereen kan gered worden en in leven gehouden worden door een alwetende overheid.
maar die kiezen er vaak voor om dichtbij een gevaarlijke situatie te zijn door bijvoorbeeld te kijken ernaar.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Ben ik ergens ook wel met je eens. Maar het zijn regelmatig andere slachtoffers dan de daders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |