abonnement Unibet Coolblue
pi_207364393
Straks gone with the wind kijken met de familie :B
Half negen op SBS9. Alle hapjes komen straks op tafel, en dan gaan we samen kijken en lullen en praten.
pi_207364672
Praten tijdens films o|O
Nieuw is niet altijd beter.
pi_207364745
Frankly, my dear, i don't give a damn.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_207366424
Hoe veel reclameblokken? :')
pi_207366514
Fantastische film. Ik weet nog dat hij eind jaren 80/begin jaren 90 op tv kwam en voor die ene avond was ik de baas over de tv, ik woonde nog bij mijn ouders. Me languit op de bank geinstalleerd met hapjes en drankjes (want er was uiteraard geen pauze en die film duurt laaaang) met m’n dekbed erbij.
  zaterdag 31 december 2022 @ 20:51:47 #6
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207367656
De jurken zijn weer prachtig. Maar wel een beetje meisjesachtig gekibbel...
pi_207367661
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2022 20:51 schreef MadMaster het volgende:
Schopje naar Films & Series…
Dank je, ik had het niet zo snel door.
pi_207367673
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 18:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Praten tijdens films o|O
Daar kom ik niet aan onderuit, samen met familie kijken tijdens de oliebollen, bitterballen en bier/wijn etc.
pi_207368009
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 21:28 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Daar kom ik niet aan onderuit, samen met familie kijken tijdens de oliebollen, bitterballen en bier/wijn etc.
Lekker toch? Geniet er maar van :Y
pi_207371494
Wel zieke KKK verheerlijking in die film
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_207377123
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 02:19 schreef nils_22 het volgende:
Wel zieke KKK verheerlijking in die film
Inkijk naar andere tijden dit soort producties.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207377881
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 02:19 schreef nils_22 het volgende:
Wel zieke KKK verheerlijking in die film
Ik had heel erg veel moeite met de Zuidelijke staten in de film, want daar draait het allemaal om. In feite zie je dus eigenlijk wat er toen gebeurde. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ze streden gewoon voor de handhaving van de slavernij, onbegrijpelijk dat ze niet inzagen hoe fout dat was. Maar ja, ik denk, veel domme mensen toen.
pi_207378800
Eindelijk de scene "Frankly my dear" gezien! :)
Was indrukwekkend.
pi_207385639
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:54 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik had heel erg veel moeite met de Zuidelijke staten in de film, want daar draait het allemaal om. In feite zie je dus eigenlijk wat er toen gebeurde. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ze streden gewoon voor de handhaving van de slavernij, onbegrijpelijk dat ze niet inzagen hoe fout dat was. Maar ja, ik denk, veel domme mensen toen.
Ja, maar ook om dat zelf te kunnen bepalen. Dus niet dat de federale overheid even kan zeggen dat zij wel of geen slaven mogen houden. Alsof de EU ons nu dingen op wil leggen waar we niet klaar voor zijn, bijvoorbeeld allemaal verplicht vegetarisch eten ofzo, dan krijg je hier ook opstand, dat bepalen we zelf wel, dan gaan we uit de EU!
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_207385686
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 00:26 schreef nils_22 het volgende:

[..]
Ja, maar ook om dat zelf te kunnen bepalen. Dus niet dat de federale overheid even kan zeggen dat zij wel of geen slaven mogen houden. Alsof de EU ons nu dingen op wil leggen waar we niet klaar voor zijn, bijvoorbeeld allemaal verplicht vegetarisch eten ofzo, dan krijg je hier ook opstand, dat bepalen we zelf wel, dan gaan we uit de EU!
Lincoln had inderdaad niet moeilijk moeten doen en hun lekker hun gang laten gaan. Hadden we lekker nog steeds slavernij in het zuiden van de vs.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207385717
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:54 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik had heel erg veel moeite met de Zuidelijke staten in de film, want daar draait het allemaal om. In feite zie je dus eigenlijk wat er toen gebeurde. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ze streden gewoon voor de handhaving van de slavernij, onbegrijpelijk dat ze niet inzagen hoe fout dat was. Maar ja, ik denk, veel domme mensen toen.
Met de wijsheid van nu is het makkelijk om te oordelen natuurlijk. Echter wanneer je altijd al iets hebt gedaan, ongeacht wat het is, dan is dat.gewoon hartstikke normaal voor je en wanneer iets "normaal" is voor je dan is het niet zo vanzelfsprekend dat je je met rationele argumentatie laat overtuigen. Neem de mensen die vannacht "zwarte piet deed niks verkeerds" projecteerden op de Erasmus brug. Die mensen geloven oprecht dat er helemaal niks mis is met Zwarte Piet. Terwijl je heel rationeel kan onderbouwen dat zwarte piet behoorlijk problematisch is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208214000
Een klassieker, de oorspronkelijke roman/ boek is waarschijnlijk ook interessant. (3 jaar voor de film uitgebracht)

Je ziet de VS zoals ze was voor het extreme pluralisme z’n intrede deed. Of dat goed is of slecht gaat mij niet aan.
De mannelijke hoofdrolspeler Clark Gable heeft ws nog veel sterke films, maar je moet wat zoeken om ze te vinden.

Oh en sigaartje dat is een mooie familieavind die je brschrijft, maar laat dat ‘lullen’ maar achterwege. 😩
pi_208248395
Het vervolg is ook wel de moeite waard.
Ik heb deze serie op DVD.

Scarlett (TV Mini Series 1994) - Reference View - IMDb

pi_208308694
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:54 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Maar ja, ik denk, veel domme mensen toen.
Veel kleren in onze winkels, elektronica,... wordt gemaakt in sweatshops. De stadions van het WK2022 in Qatar zijn gebouwd door onderbetaalde buitenlanders wiens paspoort werd vanstgehouden,...
Ik denk dat de film nog best actueel is hoor. Die "toen" mag je gewoon weglaten.
pi_208310160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 00:15 schreef catfish het volgende:

[..]
Veel kleren in onze winkels, elektronica,... wordt gemaakt in sweatshops. De stadions van het WK2022 in Qatar zijn gebouwd door onderbetaalde buitenlanders wiens paspoort werd vanstgehouden,...
Ik denk dat de film nog best actueel is hoor. Die "toen" mag je gewoon weglaten.
Dat denk ik ook. Ik denk dat er nog heel veel dingen gebeuren die we niet weten. We leven hier in luxe en comfort, maar ik vermoed dat anderen de prijs daarvoor betalen.
pi_208354438
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 09:31 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Ik denk dat er nog heel veel dingen gebeuren die we niet weten. We leven hier in luxe en comfort, maar ik vermoed dat anderen de prijs daarvoor betalen.
Dat weet ik wel zeker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')