Is misschien niet mogelijk. Een universele RC bevat een ROM geheugen waarin de gegevens van bestaande RCs staan: voor elke RC een lijst van toetsen en de bijhorende infrarood signalen. De code die je ingeeft zegt enkel welke van die configuraties hij moet gebruiken. Als die Arylic RC niet in de lijst staat, betekent dat waarschijnlijk dat je universele RC niet de gegevens voor die RC bevat. In zo'n geval is copiėren van het infrarood signaal (zoals je met de RC in de wooonkamer gedaan hebt) misschien de enige optie. Of Arylic zou dezelfde signalen moeten gebruiken als een RC die wel in de lijst staat, maar normaal probeert men dat net te vermijden.quote:Op vrijdag 30 december 2022 16:51 schreef Beathoven het volgende:
Situatie: Ik heb voor de woonkamer inmiddels de bediening van alle apparaten in een universele afst. bediening kunnen zetten. Nu was de audioversterker een klein obstakel omdat er geen code voor was.. maar gelukkig was het eentje die via infrarood de invoer van het origineel kon overpakken.
Nu heb ik voor de slaapkamer eveneens een universele versie gehaald. Helaas was deze goedkoper en blijkt het prijsverschil te zitten in dat deze niet de overpakfunctie bezit waardoor ik hier de audioversterker helaas niet makkelijk kan overnemen met deze variant.
Hoe kan ik de code van deze versterker te weten komen. Het model staat niet in de lijst. Het gaat om de Arylic A50+ versterker / streamer.
Alvast bedankt!
Yep.. ik heb ook sterk de indruk dat die algemene codes voor gangbare model afstandsbedieningen zijn. Zoals met tv remotes waar je nauwelijks onderlinge verschillen in hebt en allemaal exact dezelfde functies bezitten (menu, teletekst, kleurknoppen etc) . Afwijkende versies met knoppen voor bass, treble e.d.vallen mogelijk buiten de standaard.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is misschien niet mogelijk. Een universele RC bevat een ROM geheugen waarin de gegevens van bestaande RCs staan: voor elke RC een lijst van toetsen en de bijhorende infrarood signalen. De code die je ingeeft zegt enkel welke van die configuraties hij moet gebruiken. Als die Arylic RC niet in de lijst staat, betekent dat waarschijnlijk dat je universele RC niet de gegevens voor die RC bevat. In zo'n geval is copiėren van het infrarood signaal (zoals je met de RC in de wooonkamer gedaan hebt) misschien de enige optie. Of Arylic zou dezelfde signalen moeten gebruiken als een RC die wel in de lijst staat, maar normaal probeert men dat net te vermijden.
8989 is waarmee het IR signaal moet eindigen. Kwam het tegen in de C++ code voor de afstandsbediening:quote:Op maandag 2 januari 2023 17:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Yep.. ik heb ook sterk de indruk dat die algemene codes voor gangbare model afstandsbedieningen zijn. Zoals met tv remotes waar je nauwelijks onderlinge verschillen in hebt en allemaal exact dezelfde functies bezitten (menu, teletekst, kleurknoppen etc) . Afwijkende versies met knoppen voor bass, treble e.d.vallen mogelijk buiten de standaard.
Heb van de fabrikant van de Arylic versterker inmiddels zo'n customlijst met functies gekregen. Zitten ook single press, long press en press release functies onder. Stond ook ergens de code 8989 bij, maar die was niet voor het handmatig invoeren. Tegen beter weten in geprobeerd en zonder verassing zonder succes.
Leuk weetje. Het verschil in prijs tussen een rc met infrarood-kopieerfunctie en een standaard univerele is op z'n minst 13 euroHad deze goedkope beter kunnen laten liggen.
bedankt voor de aanvullingquote:Op maandag 2 januari 2023 18:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
8989 is waarmee het IR signaal moet eindigen. Kwam het tegen in de C++ code voor de afstandsbediening:
https://developer.arylic.com/manuals/ (de code onderaan de pagina).
Daar vind je welke code elke toets uitzendt, probleem is dat je die codes niet kan ingeven in een universele RC, is vooral nuttig voor developers. Of voor personen die bvb deze app op hun smartphone gebruiken: https://play.google.com/s(...)ymode.android.irplus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |