Zo werkt het niet. Je APK datum blijft gewoon staan. Of je nou een maand eerder of een maand later gaat keuren maakt voor de datum niks uit, deze schuift niet mee naar de exacte datum van keuren.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:54 schreef Roellie80 het volgende:
Volgens mij kan dit prima. En als je dit nou elk jaar doet, de APK een maand opschuift, dan heb je a 12 jaar 1xAPK kosten bespaard
Al die moeite voor ¤15 apk kosten?quote:Op donderdag 29 december 2022 12:54 schreef Roellie80 het volgende:
Volgens mij kan dit prima. En als je dit nou elk jaar doet, de APK een maand opschuift, dan heb je a 12 jaar 1xAPK kosten bespaard
Een keuring nadat de datum verlopen is verschuift gewoon een jaar mee op de nieuwe datum van goedkeuring, tot twee maanden voor de datum niet. Je kunt bij een goedkeuring dus wel 14 maanden APK krijgen omdat je twee maanden voor de datum was, maar niet bij een goedkeuring 'maar' 11 maanden omdat de datum al een maand verlopen was.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:28 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Je APK datum blijft gewoon staan. Of je nou een maand eerder of een maand later gaat keuren maakt voor de datum niks uit, deze schuift niet mee naar de exacte datum van keuren.
Het antwoord is 'ja, maar je krijgt wel een boete van 150 euro'.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:55 schreef -Sigaartje het volgende:
Alsjeblieft:
https://www.rdw.nl/partic(...)tstel-van-apk-plicht
Zie onderste alinea. Het antwoord is dus ja.
Dat staat er niet.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het antwoord is 'ja, maar je krijgt wel een boete van 150 euro'.
Dat is volgens mij volledig geautomatiseerd, de eerste brief heb je binnen een week kan ik uit ervaring vertellen. Daarna krijg je nog tijd om het laten keuren, ik had me een keer een maand vergist.quote:Op donderdag 29 december 2022 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geloof mij, die boete krijg je
Vreemd, want volgens de RDW zelf mag de auto 2 maanden ongekeurd op de openbare weg staan. Dat staat ook gewoon in de herinneringen die je van de RDW krijgt, 2 maanden voor de datum.quote:Op vrijdag 30 december 2022 08:31 schreef Salatrel het volgende:
Politie handhaaft niet op verlopen apk zolang ze de auto niet rijdend aantreffen. Bij de RDW kun je wel uit een (geautomatiseerde) registercontrole rollen en dan maakt het niet eens uit of de auto wel of niet op de openbare weg staat als het kenteken niet geschorst is.
Als je toevallig een buurman hebt die jou niet zo aardig vindt kan die zelfs een handhavingsverzoek doen bij de rdw als hij op internet een zoekresultaat krijgt dat jouw auto die al een poos niet van zijn af is gekomen geen geldige apk heeft
stel je eens voor dat met de technologie van 2022 men de mogelijk heeft om bij een registercontrole in te stellen dat deze datum meer dan 2 maanden in het verleden ligt.quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Vreemd, want volgens de RDW zelf mag de auto 2 maanden ongekeurd op de openbare weg staan. Dat staat ook gewoon in de herinneringen die je van de RDW krijgt, 2 maanden voor de datum.
Je hebt het dus over langer dan 2 maanden? Dat had ik niet door.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
stel je eens voor dat met de technologie van 2022 men de mogelijk heeft om bij een registercontrole in te stellen dat deze datum meer dan 2 maanden in het verleden ligt.
Wel een beetje futuristisch gedacht maar wie weet….
Jij hebt een factuur uit 1995 voor je?quote:Op donderdag 29 december 2022 14:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Al die moeite voor ¤15 apk kosten?
Wel ff van straat halen dan.quote:Op zaterdag 31 december 2022 03:30 schreef T42 het volgende:
Schors em gewoon... Hoef je ook geen belasting te betalen
Apk is nog steeds maar alleen de keuring en die worden overal aangeboden voor ¤15 tot ¤50 of gratis bij een beurt.quote:Op zaterdag 31 december 2022 05:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Jij hebt een factuur uit 1995 voor je?
Dan laat je hem een keer in de zomer keuren.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:07 schreef 1marcelfilms het volgende:
Ik ben het van plan dit jaar. ben het helemaal beu om de auto in de regen uit de garage te moeten halen voor apk elke keer.
Betaal je alsnog 80 euro voor en als de auto op straat staat moet hij nog steeds verzekerd zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2022 03:30 schreef T42 het volgende:
Schors em gewoon... Hoef je ook geen belasting te betalen
En voor 1 maand moet je alsnog de MRB doorbetalen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 04:26 schreef j669 het volgende:
[..]
Betaal je alsnog 80 euro voor en als de auto op straat staat moet hij nog steeds verzekerd zijn.
jah en dan 2x betalenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan laat je hem een keer in de zomer keuren.
Dan niet janken.quote:
Als de auto geschorst is dan mag hij ook niet op straat staan.quote:Op woensdag 1 februari 2023 04:26 schreef j669 het volgende:
Betaal je alsnog 80 euro voor en als de auto op straat staat moet hij nog steeds verzekerd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |