Maatregelen?quote:Op woensdag 28 december 2022 23:20 schreef Gunner het volgende:
Marion heeft het M-woord alweer genoemd hoorde ik op de radio.
Wat voor maatregelen?quote:Op woensdag 28 december 2022 23:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja want china denk ik. nieuwe variant. het bekende riedeltje.
Geen idee, dat werd verder niet uitgewerkt. Maar ze zal wel weer de horeca dicht willen hebbenquote:Op woensdag 28 december 2022 23:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat voor maatregelen?
Mondkapjes, 1,5?
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-64111492quote:The US has become the latest country to impose mandatory Covid tests on visitors from China, after it announced it would reopen its borders next week.
Tighter measures have also been brought in by Italy, Japan, Malaysia, Taiwan and India.
December 2020 belde.quote:Op donderdag 29 december 2022 00:34 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-duitsland-nederland
Na Italië ook VS
Steeds meer landen eisen coronatest van reizigers uit China
Een groeiend aantal landen neemt maatregelen nu het aantal covidbesmettingen in China explodeert. Na Italië eist nu ook de VS een testbewijs. Die regel is intussen ook ingevoerd in Japan, Maleisië, Taiwan en India. Nederland doet voorlopig niets.
De reizigers uit China moeten met de test aantonen dat zij niet besmet zijn met het coronavirus. "De maatregel is essentieel voor het opsporen van mogelijke varianten van het virus die zorgwekkend kunnen zijn, of nog niet rondgaan in Italië", legt de Italiaanse gezondheidsminister Orazio Schillaci uit. "We moeten onze waakzaamheid niet laten verslappen, het laatste coronanieuws uit China moedigt ons aan om dit aandachtig te volgen."
Miljoenen besmet op één dag
Na weken van hevig protest besloot China begin december – na bijna drie jaar – vrijwel alle coronamaatregelen op te heffen. En dat leidt nu tot veel meer besmettingen in het land. Volgens een schatting van persbureau Bloomberg raakten vorige week zeker 37 miljoen mensen besmet op één dag.
Het loslaten van veel beperkingen betekent ook dat reizen vanuit en naar China vanaf 8 januari een stuk makkelijker wordt.
Italië wil dus niet dat ongezien nieuwe varianten het land binnenkomen. Dat die kans wel groot is, blijkt uit een aantal testen die de autoriteiten in Lombardije al lieten uitvoeren tijdens de feestdagen. Op twee vluchten uit China die 26 december landden op de luchthaven Milaan-Malpensa bleek ruim 45 procent van de reizigers besmet, schrijft het Italiaanse persbureau ANSA.
Veel besmettingen op vluchten
Guido Bertolaso, wethouder van de regio Lombardije, zei tegen ANSA dat op de eerste vlucht 35 van de 92 passagiers positief testten. Op de tweede vlucht waren dat 62 van de 120 passagiers. "Dit zijn cijfers die bij iedereen onder de aandacht zouden moeten komen."
In Nederland gelden nog geen aparte maatregelen voor mensen die vanuit China naar Nederland reizen. Ook Duitsland heeft laten weten nog geen redenen te zien om nieuwe reisbeperkingen op te leggen, omdat er geen sprake is van een 'nieuwe gevaarlijke variant'.
In de VS hebben vanaf 5 januari alle reizigers die in China, Hongkong en Macau geweest zijn, een negatieve coronatest nodig. Die mag niet ouder zijn dan twee dagen voor vertrek. De maatregel geldt ook voor passagiers die alleen overstappen op een aansluitende vlucht naar een bestemming buiten de VS.
Taiwan en Japan
Taiwan gaat vanaf 1 januari mensen die aankomen vanuit China op corona testen. Japan gaat vanaf vrijdag het vliegverkeer vanuit China naar maximaal vier luchthavens in het land loodsen, waar reizigers uit China, exclusief de autonome regio's Hongkong en Macau, een coronatest moeten doen.
Dat wil ze helemaal niet.quote:Op woensdag 28 december 2022 23:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Geen idee, dat werd verder niet uitgewerkt. Maar ze zal wel weer de horeca dicht willen hebben
"Italië wil dus niet dat ongezien nieuwe varianten het land binnenkomen. "quote:Op donderdag 29 december 2022 00:56 schreef Elan het volgende:
[..]
December 2020 belde.
Die hele BF9 variant is toch niet zorgwekkend verder?
Plus dat dit soort controles 0 effect heb ben op het verspreiden van de dominante variant.
Ze zijn al dagen de passagiers van alle inkomende vliegtuigen uit China aan het testen, slechts op 1 vlucht bleek 52% besmet, maar dat kan ook te wijten zijn aan een groepsreis oid.quote:Op woensdag 28 december 2022 20:55 schreef capricia het volgende:
De helft test covid positief (dus dat zegt wel iets over wat er in China gaande is) maar heeft geen symptomen.
Ik geloof niet in die 250 miljoen besmettingen.quote:Je houdt het toch niet tegen, denk ik. Als daar een rare variant komt, komt die ook hier. Verders leven en laten leven. Gewoon normaal doen, zolang de ziekenhuizen hier niet overstromen.
En prima hoor. Als de Italianen willen testen en sampelen.
Wat wil jij?
Ik denk het ook niet. Als er een nieuwe variant bestaat dan is de kans dat die al in Europa rondwaart bijzonder groot.quote:Op donderdag 29 december 2022 01:23 schreef capricia het volgende:
Denk dat je dat toch niet tegen gaat houden.
Maar Italië is nogal een slagveld geweest. De bezorgdheid zal daar diep zitten.
Toch wel 50% van de reizigers, niet maar op een vlucht:quote:Op donderdag 29 december 2022 05:12 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zijn al dagen de passagiers van alle inkomende vliegtuigen uit China aan het testen, slechts op 1 vlucht bleek 52% besmet, maar dat kan ook te wijten zijn aan een groepsreis oid.
De media doen nu voorkomen of de helft van alle Chinezen positief test in Italië.
[..]
Ik geloof niet in die 250 miljoen besmettingen.
Wanneer het wel klopt zal het vermoedelijk een Omicron subvariant betreffen, maar ik zie in dat geval geen reden daar dan maar klakkeloos vanuit te gaan.
Indien er 250 miljoen besmettingen waren op 20 december zouden dat er nu wellicht 500 miljoen zijn, en die zou ik dan om te beginnen even testen en sequencen en in quarantaine plaatsen, en nav de bevindingen conform handelen.
Maar nogmaals ik geloof niet in dergelijke volumes.
Ik kan me in dit geval nog wel voorstellen dat er een controle op Chinese reizigers zou komen. Het is toch even een grote opleving daar en wat mij betreft mag dat daar even uitbranden.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:04 schreef capricia het volgende:
Wat is het nut van allerlei testen en controles als de ziekenhuizen niet vollopen?
Dat je als Italië ofzo zicht wil houden op de varianten, snap ik. Ze willen zich niet opnieuw laten overvallen.
Maar we gaan toch geen 100% controles alla zero covid meer doen? Ik zie daar echt het nut nu niet van.
Ik heb het wel al gedaan. Omdat ik er vanuit ging dat ik het deze winter wel weer zou oplopen via schoolgaand kind. Maar het valt me alles mee.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me in dit geval nog wel voorstellen dat er een controle op Chinese reizigers zou komen. Het is toch even een grote opleving daar en wat mij betreft mag dat daar even uitbranden.
Maar goed, ik las ook dat Koopmans stelde dat wij onder andere door onze vaccinatiegraag een goede bescherming hebben en dat die bescherming goed overeind blijft.
Het maakt wel dat ik overweeg om toch volgende week de herhaalprik te gaan haen. Ik had het nog niet gedaan, omdat ik zo weinig zin heb in weer twee dagen ziek op bed, maar ja...ik denk er nog even over na.
Nog steeds niet besmet geweest voor zover ik weet. Janssen in oktober 2021 denk ik en herhaalprik Moderna in januari 2022. Dochter in november nog positief geweest, man en ik niets.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het wel al gedaan. Omdat ik er vanuit ging dat ik het deze winter wel weer zou oplopen via schoolgaand kind. Maar het valt me alles mee.
Wel een heel vervelende verkoudheid gehad (die heerst), twee weken geleden.
Als het daar bij blijft..recht zo die gaat..![]()
Hoe lang is jouw laatste besmetting/ prik geleden geweest?
Zicht op varianten en ontwikkeling is wel nuttig. Dat is dan niet op individuele cases maar op trends enzo.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:04 schreef capricia het volgende:
Wat is het nut van allerlei testen en controles als de ziekenhuizen niet vollopen?
Dat je als Italië ofzo zicht wil houden op de varianten, snap ik. Ze willen zich niet opnieuw laten overvallen.
Maar we gaan toch geen 100% controles alla zero covid meer doen? Ik zie daar echt het nut nu niet van.
Zijn ook rotprikken, en lastige overweging.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog steeds niet besmet geweest voor zover ik weet. Janssen in oktober 2021 denk ik en herhaalprik Moderna in januari 2022. Dochter in november nog positief geweest, man en ik niets.
En van beide prikken lag ik echt twee dagen ziek op bed. Ik wihil niet
Maar ja, beter twee dagen op bed van de prik, denk ik dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |