Dit is gewoon niveautje 'Ik mag niet op jouw kinderfeestje komen dus jij mag ook niet op die van mij komen'.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
China als land is wel de laatste die een ander land zou kunnen veroordelen voor een test policy.
[..]
https://www.parool.nl/wer(...)nze-mensen~b01448f3/
Bedrijven die dit nog doen.quote:OPENIGSTIJDEN:
MA 10.00 uur tot 21:00 uur.
DI 10.00 uur tot 21:00 uur.
WO 10.00 uur tot 21:00 uur.
DO 10.00 uur tot 21:00 uur.
VR 10.00 uur tot 21:00 uur.
ZA 10.00 uur tot 21:00 uur.
ZO 13:00 uur tot 21:00 uur
WEGENS CORONA WERKEN WE MOMENTEEL OP AFSPRAAK
We hebben hier voornamelijk met bq.1.quote:Op woensdag 4 januari 2023 02:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geschat op historische basis is die variant allang in NL
Kan je deze ook vinden? XX.B15quote:Op woensdag 4 januari 2023 02:34 schreef jcdragon het volgende:
[..]
We hebben hier voornamelijk met bq.1.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten
Ik heb deze tweet gevonden. Ik weet niet hoe legit dit is...quote:Op woensdag 4 januari 2023 02:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan je deze ook vinden? XX.B15
[ twitter ]
Zover ik het begrijp is het wel Omicron.quote:Op woensdag 4 januari 2023 02:51 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik heb deze tweet gevonden. Ik weet niet hoe legit dit is...
[ twitter ]
[ afbeelding ]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)in-verenigde-staten/quote:Nieuwe telg in omikronfamilie rukt op in VS en duikt ook in ons land op: "Ons immuunsysteem kan vrij goed om met deze varianten"
Of ze hebben hun website gewoon nog niet geüpdatet.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bedrijven die dit nog doen. Ja want als we geen afspraak plannen staat je autohandeltje met welgeteld acht auto's te koop natuurlijk onaangekondigd vol met klanten, en wordt het net zo'n brandhaard als China ofzo.
Nee kerel, dat is juist waar het verhaal om gaat. Onnodig lijden door onnodige angsten.quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een ander verhaal.
Gelukkig heb ik al antistoffen @Orientequote:Op woensdag 4 januari 2023 03:10 schreef capricia het volgende:
XBB15 lijkt in de VS ontstaan te zijn. Inmiddels dus toch ook in België (en al eerder in Nederland) aangetroffen.
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)in-verenigde-staten/
Plus wat deze idioot aan gemeenschapsgeld kost.quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee kerel, dat is juist waar het verhaal om gaat. Onnodig lijden door onnodige angsten.
Ja, dat klopt die is hier al gevonden.quote:Op woensdag 4 januari 2023 02:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geschat op historische basis is die variant allang in NL
Op zich wel goed dat dit gebeurt, nog een goeie reden om het nooit meer te doen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:34 schreef _serial_ het volgende:
Griepvirus grijpt om zich heen, zorginfarct dreigt: 'Effect van feestdagen moet nog komen'
De lockdowns hebben ons echt goed gedaan m.b.t. de algemene weerstand
Mooi, een griepepidemie. Kunnen de wappies meteen zien hoeveel mensen er tijdens een gemiddelde griepepidemie op de IC komen te liggen. En spoiler, dat zullen er geen 1100 gaan worden.quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:34 schreef _serial_ het volgende:
Griepvirus grijpt om zich heen, zorginfarct dreigt: 'Effect van feestdagen moet nog komen'
De lockdowns hebben ons echt goed gedaan m.b.t. de algemene weerstand
Veel te laat weer, nu doet het toch niks meer, het is hier toch al wel.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:06 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eristen-reizigers-eu
Eerst testen, dan pas reizen: EU wil toch coronamaatregelen tegen China
Nederland en andere EU-landen willen alsnog dat alle reizigers uit China eerst getest worden op corona voordat zij in het vliegtuig stappen. Er zijn toenemende zorgen over de besmettingsgolf in China, net nu inwoners van het land voor het eerst in drie jaar weer vrij mogen reizen.
"De overgrote meerderheid van de landen is voorstander van testen vóór vertrek", zei een woordvoerder van de Europese Commissie gisteravond na een vergadering met gezondheidsdeskundigen uit alle 27 EU-landen, meldt persbureau Reuters.
De gezondheidsexperts willen ook dat het afvalwater van vliegtuigen wordt onderzocht op virusdeeltjes en dat landen hun binnenlands toezicht aanscherpen. Vandaag wordt in Brussel verder gesproken over de maatregelen rond Chinese reizigers.
Roep om één beleid
De roep om eenduidig Europees beleid klinkt steeds luider. Er is afgelopen week een lappendeken van regels ontstaan van landen die al wel coronamaatregelen hebben ingevoerd voor reizigers uit China, en landen die daar weinig nut in zien, waaronder ook Nederland.
Zo scherpte Italië al snel de regels aan. Alle passagiers uit China moeten bij aankomst verplicht een coronatest doen. Later volgden onder meer Frankrijk en Spanje, die eisen dat reizigers een negatief testbewijs kunnen aantonen, of volledig gevaccineerd zijn. Wie niet gevaccineerd is en geen test heeft gedaan, moet bij aankomst een test uitvoeren.
'Geen bedreiging'
Maar andere landen zien dat gevaar niet. De reden? De coronavarianten die in China circuleren, gaan ook al rond in de EU en vormen daarom 'geen bedreiging' voor EU-burgers, aldus de Europese gezondheidsdienst ECDC, die toezicht moet houden op opkomende bedreigingen van het coronavirus. De ECDC wijst ook op de relatief hoge immuniteit en vaccinatiegraad in Europa.
Het heeft daarom ook geen zin om reizigers uit China anders te behandelen, zei viroloog Marion Koopmans hier eerder over tegen RTL Nieuws. GGD-arts Ashis Brahma noemde het water naar de zee dragen. Volgens hem hadden de maatregelen al een maand eerder genomen moeten worden. "Zodra het hier binnen is, is het hier binnen. Wat uit China komt, kun je niet tegenhouden."
'Gebrek aan betrouwbare gegevens'
Het aantal coronagevallen heeft recordhoogte bereikt in China sinds het loslaten van het veelbesproken zerocovidbeleid. De piek van de besmettingsgolf lag volgens de officiële cijfers op 2 december, maar dat wordt hardop betwijfeld omdat er nu minder wordt getest. Volgens de ECDC is er daarom een 'gebrek aan betrouwbare gegevens' over het aantal coronagevallen, ziekenhuisopnames, sterfgevallen en de capaciteit en bezetting van intensivecareafdelingen in China.
Eurocommissaris voor Gezondheid Stella Kyriakides zegt dat de EU-landen 'zeer waakzaam' moeten zijn. Zij schreef de EU-regeringen eind december een brief waarin stond dat zij moeten overwegen om mogelijke mutaties van het coronavirus weer uitvoeriger in beeld te brengen ('sequencen') en om afvalwater te onderzoeken, ook op luchthavens, gezien de toename van besmettingen in China.
Een veiligheidsbril??? Springt de laatste versie van corona zomaar in je ogen?quote:Op vluchten naar China gold al de eis dat personeel aan boord FFP2-mondkapjes en een veiligheidsbril moet dragen.
Probeer eens google met covid & eyes.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:20 schreef 4-elements het volgende:
Een veiligheidsbril??? Springt de laatste versie van corona zomaar in je ogen?![]()
bron
Ja, dat heb ik in 1 van de allereerste filmpjes wel eens gezien van een man die boodschappen ging doen in Wuhan. Met zo een duikbril op. Kijken of ik die nog kan vinden.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Probeer eens google met covid & eyes.
Het antwoord is: ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |