Dan weet je blijkbaar niet goed wat offtopic is, want wij letten er zeker wel op, maar een enkele post gaan we inderdaad niet verwijderen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:03 schreef Verida het volgende:
[..]
het was een zijstraatje van een paar minuten, terwijl er op dat moment op de streams een ook iets uitgelikt werd.
Erg overdreven moderatie. Sloeg echt helemaal nergens op. De hele dag wordt er door iedereen off topic geluld, zijstraten ingeslagen, ook door de mods
en dan zo'n kort stukje cos aanpakken en verplaatsen. Stoer hoor.
COS is voor de streams, zo simpel is het, en omdat er genoeg klachten zijn geweest over het offtopic geleuter, ook van Verida, houden we die regel er toch in.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:10 schreef Soury het volgende:
Ik vind het allemaal veel te strak. De cos mag ook wel wat lol hebben. De sc wordt niet gebruikt (helaas)
Oh ja dat geloof ik graag. Ik erger me aan een boel in de cos. Het slaat een beetje door imo. Ik post er ook liever niet meer.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]
COS is voor de streams, zo simpel is het, en omdat er genoeg klachten zijn geweest over het offtopic geleuter, ook van Verida, houden we die regel er toch in.
Jammer, echt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh ja dat geloof ik graag. Ik erger me aan een boel in de cos. Het slaat een beetje door imo. Ik post er ook liever niet meer.
JAA / [Gedragsregels en sancties]quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:54 schreef Dotteke het volgende:
In JAA geldt de policy zoals die overal geldt en daarop zal worden gemodereerd. Dat houdt in dat je posts moeten voldoen aan de volgende dingen:
- ontopic posten
- respectvol met elkaar omgaan
- scheldpartijen achterwege laten
- steken onder water, zuig, pestgedrag achterwege laten
- pseudomodden (mods vertellen wat ze moeten doen of je als mod gedragen door te roepen om slotjes e.d.) achterwege laten
Zoals op heel FOK! geldt:
- Bevalt een topic je niet? Dan reageer je er niet
- Kun je niet normaal en ontopic reageren? Dan reageer je niet
De sancties op het overtreden van bovenstaande regels kunnen zijn:
- verwijderen van je posts
- sluiten (of geheel verwijderen) van je topic
- een al dan niet tijdelijke ban uit JAA
- een volledige FOK! ban
Laat dat niet nodig zijn. Zo moeilijk is het niet de policy te volgen.
De volledige userpolicy:
MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
MED / Aanvulling op de userpolicy (per 24 augustus 2021)
MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie
Dat is waar ik wist niet eens dat dat er was. Het haalt wel wat tempo uit alle topics denk ik als je voor elke scheet ergens anders moet zijnquote:Op woensdag 8 maart 2023 18:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dankbaar en enthousiast mag je hier zijn JAA / [Bedankjes SV, Filmpjes en het aanvragen van Filmpjes] zodat users niet een topic door hoeven te scrollen om een filmpje te vinden.
Er worden wel veel filmpjes geplaatst en dan is het voor users fijn dat er alleen filmpjes in dat topic komen.quote:
Ik snap het helemaalquote:Op woensdag 8 maart 2023 18:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er worden wel veel filmpjes geplaatst en dan is het voor users fijn dat er alleen filmpjes in dat topic komen.
quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik snap het helemaal [ link | afbeelding ]
Hoi Adatquote:Op woensdag 8 maart 2023 23:23 schreef Adat231 het volgende:
waarom is het filmpjes topic niet sticky meer?
dank je welquote:Op donderdag 9 maart 2023 05:57 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hoi Adat
Ik heb hem weer sticky gezet. Komt omdat er een nieuwe was geopend.
@pullup houdt hier het één en ander bij, is dat wat je zoekt?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:24 schreef freaky40 het volgende:
Waar is het topic: 'hoe is het nu met' gebleven waarin alle social media kanalen werden bijgehouden van oud RLS deelnemers waaronder Utopia en wellicht ook van EJVJL?
Beetje jammer, het begint nu een beetje op ONZ te lijken hier...Maar veel posten wordt gewaardeerd hier blijkbaar..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan weet je blijkbaar niet goed wat offtopic is, want wij letten er zeker wel op, maar een enkele post gaan we inderdaad niet verwijderen.
Offtopic posts hebben we verwijderd, moderators hebben ook slaap nodig, dus soms gebeurt dat weleens een paar uur later.quote:Op zondag 12 maart 2023 00:17 schreef mangalie het volgende:
[..]
Beetje jammer, het begint nu een beetje op ONZ te lijken hier...Maar veel posten wordt gewaardeerd hier blijkbaar..
Niet alle offtopic postings worden verwijderd. Moderatoren krijgen complimenten, maar daar hoort soms ook een kanttekening bij. Soms bespeur ik, dat in sommige gevallen de situatie niet goed word aangevoeld. Ook bespeur ik een lichte vorm van arrogantie, wanneer men hier iets van zegt, want dan krijg je in DM gewoon geen antwoord terug. Respect moet je verdienen, geldt ook voor moderatoren. Een goede scheidsrechter valt niet op en treed alleen op wanneer nodig. Dit geldt trouwens niet voor alle moderatoren, laat ik dat er meteen even bij vermelden. Wanneer je vandaag een gele kaart geeft voor een offtopic posting, dan moet je dat de volgende dag ook doen. Te veel willekeur en dat zorgt weer voor frustraties bij users. Verder moet ik wel aangeven, dat de sfeer verder heel goed is te noemen in JAA, dat is de afgelopen jaren wel eens anders geweest.quote:Op zondag 12 maart 2023 08:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Offtopic posts hebben we verwijderd, moderators hebben ook slaap nodig, dus soms gebeurt dat weleens een paar uur later.
We geven geen gele kaarten voor offtopic postenquote:Op zondag 12 maart 2023 15:55 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Niet alle offtopic postings worden verwijderd. Moderatoren krijgen complimenten, maar daar hoort soms ook een kanttekening bij. Soms bespeur ik, dat in sommige gevallen de situatie niet goed word aangevoeld. Ook bespeur ik een lichte vorm van arrogantie, wanneer men hier iets van zegt, want dan krijg je in DM gewoon geen antwoord terug. Respect moet je verdienen, geldt ook voor moderatoren. Een goede scheidsrechter valt niet op en treed alleen op wanneer nodig. Dit geldt trouwens niet voor alle moderatoren, laat ik dat er meteen even bij vermelden. Wanneer je vandaag een gele kaart geeft voor een offtopic posting, dan moet je dat de volgende dag ook doen. Te veel willekeur en dat zorgt weer voor frustraties bij users. Verder moet ik wel aangeven, dat de sfeer verder heel goed is te noemen in JAA, dat is de afgelopen jaren wel eens anders geweest.
Dat was een voorbeeldquote:Op zondag 12 maart 2023 16:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
We geven geen gele kaarten voor offtopic posten
Zoals eerder aangegeven wordt een enkele offtopic post ook niet weg gehaald, te streng modereren is voor niemand leuk, maar als een offtopic post meerdere offtopic posts oplevert worden deze wel verwijderd, want dat is niet de bedoeling in de COS.
Die post waarop offtopic werd gereageerd ging over GJ, hij is een ex-bewoner en over speculaties over de FEBO, beide onderwerpen zijn sinds jaar en dag ontopic in de COS.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:01 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld![]()
Maar moet de posting, die de oorzaak was van een offtopic situatie, dan ook niet verwijderd worden? Want die posting op zich was al compleet offtopic.
Dus als ik het over Mexx of over Kim K heb, dan is dat niet offtopic. Jullie staan goed in contact met elkaar(getuigd hetgeen waar het gisteren over ging), waarom reageert de betreffende mod zelf niet? Is dat de arrogantie waar ik het in mijn eerste poisting over had? Als zij dat in DM op een normale manier had uitgelegd, waren deze postings niet nodig geweest. Maar het is mij nu duidelijk, dat we het in de cos over oud bewoners mogen hebben, ook al gaat het onderwerp niet over hun.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Die post waarop offtopic werd gereageerd ging over GJ, hij is een ex-bewoner en over speculaties over de FEBO, beide onderwerpen zijn sinds jaar en dag ontopic in de COS.
Jij vindt de houding van Dotteke arrogant? Dotteke en ik hebben gistermiddag beide de COS doorgespit op offtopic posts en die zijn, zo nodig, geknipt/verwijderd, als dit niet naar jouw zin is en hierover bezig blijft voelen wij ons niet geroepen hier nog verder op te reageren. De moderators bepalen wat offtopic is en wat wordt verwijderd, als dit niet naar jouw zin is en jij een zoveelste reactie 'eist' lijkt het eerder alsof jij arrogant bent.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:11 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Dus als ik het over Mexx of over Kim K heb, dan is dat niet offtopic. Jullie staan goed in contact met elkaar(getuigd hetgeen waar het gisteren over ging), waarom reageert de betreffende mod zelf niet? Is dat de arrogantie waar ik het in mijn eerste poisting over had? Als zij dat in DM op een normale manier had uitgelegd, waren deze postings niet nodig geweest. Maar het is mij nu duidelijk, dat we het in de cos over oud bewoners mogen praten, ook al gaat het onderwerp niet over hun.
Bedankt voor de uitleg Deisy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |