De discussie?quote:
Ja. Als er geen andere oplossing is, dan wel.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je dat je je partner, of je partner jou, ook een corrigerende tik mag geven?
Zelfverdediging tegen een dronken, volwassen en agressieve mens vergelijken met het slaan van een weerloos kindquote:Op donderdag 12 januari 2023 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als er geen andere oplossing is, dan wel.
Zelf bijvoorbeeld weleens gehad dat een toenmalige vriendin in een dronken bui door sloeg. Begon met dingen te gooien, kwam met een kapot geslagen bierfles op me af.
Dan kun je je hele inboedel laten vernielen en jezelf ook, maar je kunt ook kijken of een tik werkt.
Voor mij wel.quote:
Dat doe ik niet. Reageer op iemand die interactie tussen volwassenen erbij haalt. Vind het zelf ook weinig relevantie hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zelfverdediging tegen een dronken, volwassen en agressieve mens vergelijken met het slaan van een weerloos kind
Goede vergelijking: zelfverdediging tegen een dronken volwassen persoon of macht uitoefenen middels fysieke overmacht op een kleiner, zwakker kind dat van jou afhankelijk is.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als er geen andere oplossing is, dan wel.
Zelf bijvoorbeeld weleens gehad dat een toenmalige vriendin in een dronken bui door sloeg. Begon met dingen te gooien, kwam met een kapot geslagen bierfles op me af.
Dan kun je je hele inboedel laten vernielen en jezelf ook, maar je kunt ook kijken of een tik werkt.
Dat mag.quote:
We zijn het er dus wel over eens dat het onzin is om interactie tussen volwassenen erbij te halen?quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goede vergelijking: zelfverdediging tegen een dronken volwassen persoon of macht uitoefenen middels fysieke overmacht op een kleiner, zwakker kind dat van jou afhankelijk is.
Ja en nee (in jouw geval met dronken ex nu natuurlijk wel)quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
We zijn het er dus wel over eens dat het onzin is om interactie tussen volwassenen erbij te halen?
Nee hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
We zijn het er dus wel over eens dat het onzin is om interactie tussen volwassenen erbij te halen?
Blijft niet echt met elkaar te vergelijken. Met een partner heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om de relatie uit te maken als er geen land mee te bezeilen is. Met kinderen ligt dat wat anders.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja en nee (in jouw geval met dronken ex nu natuurlijk wel)
Je slaat een kind omdat je op een bepaald moment geen andere methode meer weet.
Doe je dat ook bij een partner? Is het dan wel ok?
Omdat ik denk dat je beter kunt stoppen met een relatie als er klappen noodzakelijk zijn om iemand in het gareel te krijgen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor.
Waarom vind jij het niet oké om onder andere omstandigheden dan de zelfverdediging tegen een volwassen drinken persoon je partner te slaan?
Je doet dus in je opvoeding iets niet goed, waardoor je het nodig vind om je kinderen te slaan bedoel je?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat je beter kunt stoppen met een relatie als er klappen noodzakelijk zijn om iemand in het gareel te krijgen.
Maar ergens kan je dat ook doortrekken naar het ouderschap he?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat je beter kunt stoppen met een relatie als er klappen noodzakelijk zijn om iemand in het gareel te krijgen.
En hoe ga je in die relatie met elkaar om tot het moment dat je besluit te stoppen?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet echt hè. Je stopt niet zomaar even met ouderschap omdat 'n kind niet meteen luistert of lastig is.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar ergens kan je dat ook doortrekken naar het ouderschap he?
(klappen voor in het gareel te blijven)
Nee maar er zijn nog zoveel stappen te ondernemen VOOR dat je denk dat je moet gaan meppen om controle te houden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet echt hè. Je stopt niet zomaar even met ouderschap omdat 'n kind niet meteen luistert of lastig is.
Dat eerste is jouw conclusie. Een conclusie waar ik het niet mee eens ben. Natuurlijk is er al veel geprobeerd. En niet alleen door mij.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:18 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Je doet dus in je opvoeding iets niet goed, waardoor je het nodig vind om je kinderen te slaan bedoel je?
Ik hoor dat je je kinderen niet weg kunt gooien en dus dat het eigenlijk geen leuke/ nette kinderen zijn en je ze daarom maar slaat. Want wegdoen lukt niet.
Misschien even uitvogelen waarom je ze op zulke momenten niet leuk vindt, en hoe het komt dat ze zich zo gedragen. Misschien dat als je het ze je uit laat leggen, vraagt wat tot het evenement heeft geleid en waar het volgens hun mis is gegaan en dat jij dan de mogelijke gevolgen voor anderen of zichzelf van hun misdraging uitlegt, ze het beter begrijpen dan wanneer je ze gewoon maar gaat slaan. Wellicht missen ze iets of voelen ze iets waardoor ze zich op een bepaalde manier gedragen, en kun je je verantwoordelijkheid als ouder uitvoeren door datgene ze missen op te vullen of een bepaald gevoel weg te nemen waardoor het een volgende keer beter gaat.
Werkt prima hier.
Daar zijn er ook echt wel wat van genomen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee maar er zijn nog zoveel stappen te ondernemen VOOR dat je denk dat je moet gaan meppen om controle te houden.
En dat begint van kleins af aan.
Dan probeer je niet goed genoeg 🤷🏻♀quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat eerste is jouw conclusie. Een conclusie waar ik het niet mee eens ben. Natuurlijk is er al veel geprobeerd. En niet alleen door mij.
Je hebt dus zelf een klap gehad die verdiend was. Dan is de conclusie dus dat een klap niet per definitie onverdiend is.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:21 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Dan probeer je niet goed genoeg 🤷🏻♀
Misschien kun je kijken bij jezelf, hoe je je emoties onder controle houdt. Ik heb 1 keer een klap gekregen en die was verdiend. Heb nooit een klap gekregen voor een grote mond of het opzoeken van grenzen (oké heb van m’n moeder wel een zeep in m’n mond gehad nadat ik haar kutwijf heb genoemd). Zou mijn kind dat ook nooit geven. Helemaal op het moment dat ze boos zijn heeft dat echt geen zinkinderhersenen werken nou eenmaal anders. Omdat dat vroeger niet werd begrepen hebben we nu allemaal ouders die mentaal fucked zijn en al die trauma’s op ons hebben geprojecteerd.
Als ik mijn kind alles aan zou doen wat mij is aangedaan… nou nee. Doorbreek de cirkel zou ik zeggen. Mishandeling is niet de manier. Zelfreflectie en reflectie op de omgeving van je kind is de manier. Welke invloeden in de omgeving van mijn kind hebben hiertoe geleid en heb ik zelf ergens steken laten vallen die IK de volgende keer kan aanpassen waardoor HIJ/ZIJ zich anders op zal stellen.
Ouders zouden eens wat vaker naar hun kinderen moeten luisteren ipv andersom. Altijd dat gezanik op de jeugd maar, maar naar jezelf kijken ho maar.
En dan volgt er een niet fysieke consequentie.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als dat voldoende is, dan is dat voldoende en zijn er geen verdere maatregelen nodig. Maar dat is het dus niet altijd.
Stop je wel met je relatie omdat je partner niet meteen luistert?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet echt hè. Je stopt niet zomaar even met ouderschap omdat 'n kind niet meteen luistert of lastig is.
Als na verloop van tijd de conclusie is dat het een mismatch is, dan wel, ja/quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Stop je wel met je relatie omdat je partner niet meteen luistert?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |