abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207203639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Veel hangjongeren en tuig van de richel komt uit gezinnen die niet vies zijn van een corrigerend tikje op zijn tijd.

Blijkt dus niet echt de oplossing te zijn.
Probleem is dat die jongeren de hele dag buiten zijn en die ouders geen idee hebben wat ze uitspoken. Als ze er ooit toch achter komen dan is het inderdaad meteen flinke stokslaag.
pi_207203741
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kinderen zijn een weerspiegeling van hun ouders. Als er met enige regelmaat tegen een kind geschreeuwd wordt kun je donder op zeggen dat dat kind dat ook tegen de ouders gaat doen.
Ik denk niet dat dit klopt. Kinderen kunnen het ook van anderen buiten hun ouders hebben gezien.

quote:
Daarom vind ik het wat apart dat tegen je kinderen schreeuwen wel maatschappelijk correct bevonden lijkt te worden. Het effect van schreeuwen tegen je kinderen lijkt me ook niet echt positief, maar ondertussen doet elke ouder het (regelmatig).
Wat ik ook vind is dat schreeuwen veel erger is dan een tikje geven.
pi_207203760
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:20 schreef Viesdik het volgende:
een draai om de oren, een tik op de vingers, of een enkele pets op de billen hoort bij een gezonde opvoeding..
maar met riem en vuist ben je een kindermishandelaar. En dan eerder bij jongens dan bij meisjes.

Waarom ben je eerder een mishandelaar als je jongens mishandelt dan als je dat bij meisjes doet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:31 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik ben zelfs van mening dat het een doel op zich zou moeten zijn. Het gaat niet om het kind pijn doen, maar om hen voor te bereiden op het echte leven. Je moet een kind niet conserveren in een fantasiewereld. Maar confronteer hen met alle facetten in het leven. Daar zitten positieve elementen bij en minder positieve.
Hoe werkt die voorbereiding op alle facetten van het leven dan? Ik snap niet hoe slaan helpt. Verkracht je je kind ook? Ga je het aanrijden? Steken met een mes? Gooi je het van een brug?
Spoilers!
pi_207203928
Niks mis met een corrigerende tik, maar dan wel consequent zijn. Veel ouders geven een tik uit boosheid of frustratie en dan gaat het wel eens fout. Ik denk dat als ouders hun kind vanaf jongs af aan consequent straffen bij onwenselijk gedrag icm uitleg geven over waarom het kind gestraft wordt, de corrigerende tik vanaf een bepaalde leeftijd vaak helemaal niet meer nodig is.

Maar ja, ik kom uit een groot gezin en heb een grote familie en zie in m’n eigen omgeving dat wat bij het ene kind werkt, bij een ander totaal nutteloos is. Praten, straffen, belonen…soms heeft het weinig effect en dan kan een tik geven “nodig” zijn. Anderzijds moeten we ook accepteren dat er altijd kinderen met gedragsproblemen zullen zijn. Die kan je elke dag wel tikken geven, maar dat gaat echt niet helpen.

Hangjongeren fysiek aanpakken heeft denk ik geen zin. Men gooit het vaak op een slechte opvoeding, maar het komt vaak genoeg voor dat in een gezin met meerdere kinderen er 1 ontspoort en de rest nauwelijks voor problemen zorgt.

Schoppen, haren trekken, met de riem er van langs geven gaan uiteraard veel te ver. Ik werd als kind ook wel eens met de riem/houten kleerhanger/pollepel geslagen als m’n ma vond dat ik te ver ging. Deed me op een gegeven moment ook niet meer zoveel. Een reprimande raakte me veel harder en langer.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  vrijdag 23 december 2022 @ 19:46:07 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207204249
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:44 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Nou ik als vrouw sta er hetzelfde in als jij. Maar ik vind dat je als moeder ook best een draai om de oren kunt geven als kind je uitscheldt.
Ja, als het ene kind het andere kind slaat en dan het kind een tik geven terwijl je "NIET SLAAN!!!!" roept is een geweldig voorbeeld en daarvan leert een kleuter vast wat je bedoelt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 december 2022 @ 19:54:49 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207204358
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:05 schreef Biest. het volgende:

[..]
En een 8-jarige die zijn ouders een grote mond geeft?
Je hebt een "corrigerende tik" nodig om een 8-jarige met een grote mond terecht te wijzen?
Heb je zelf niet genoeg verbale vaardigheden om de grote mond zonder fysiek geweld te corrigeren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207205200
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 19:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je hebt een "corrigerende tik" nodig om een 8-jarige met een grote mond terecht te wijzen?
Heb je zelf niet genoeg verbale vaardigheden om de grote mond zonder fysiek geweld te corrigeren?
Wie, ik?
  vrijdag 23 december 2022 @ 20:53:42 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207205375
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:45 schreef Biest. het volgende:

[..]
Wie, ik?
Degene die überhaupt overweegt of een "corrigerende tik" een gepaste reactie is op een grote mond.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 december 2022 @ 21:13:10 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207205662
Als je kinderen niet bang voor jou zijn dan heb je gefaald als ouder zeg ik altijd.
pi_207206599
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Degene die überhaupt overweegt of een "corrigerende tik" een gepaste reactie is op een grote mond.
Ik vind het gepaster om zijn lippen tussen mijn duim en wijsvinger te draaien. Geen adem verspillen aan verbaal
pi_207207245
Toch blijft het wel een interessante discussie.

Tegenwoordig is men tegen een corrigerende tik.

Vroeger was het ingeburgerd. In Engeland in het Victoriaanse tijdperk waren lijfstraffen nog in geburgerd, ook bij kinderen. Zeker in de kost scholen waarbij de leraar een latje had liggen.

Maar om nu te zeggen dat mensen uit die tijd allemaal massaal depressief en/of agressief waren is ook niet aan te tonen. Genoeg mensen uit die tijd die het wel ver hebben geschopt.
Begrijp mij goed, ik ben niet voor lijfstraffen, maar observeer wel dat oude maatschappijen waar fysieke correcties werden gegeven nu ook niet compleet op hun gat lagen.

Dus ik denk ook dat er iets over de onderzoeksopzet af te dingen valt en niet duidelijk weer geeft hoe het precies zit.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_207208622
Geweld is altijd een effectieve oplossing. Je gaat toch ook geen klemmend deurtje lief vragen om open of dicht te gaan, zo werkt het met kinderen en dieren ook.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 24 december 2022 @ 00:28:27 #88
408813 crew  trein2000
pi_207208893
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:36 schreef Godshand het volgende:

Vroeger was het ingeburgerd. In Engeland in het Victoriaanse tijdperk waren lijfstraffen nog in geburgerd, ook bij kinderen. Zeker in de kost scholen waarbij de leraar een latje had liggen.

Maar om nu te zeggen dat mensen uit die tijd allemaal massaal depressief en/of agressief waren is ook niet aan te tonen. Genoeg mensen uit die tijd die het wel ver hebben geschopt.
Begrijp mij goed, ik ben niet voor lijfstraffen, maar observeer wel dat oude maatschappijen waar fysieke correcties werden gegeven nu ook niet compleet op hun gat lagen.

Dus ik denk ook dat er iets over de onderzoeksopzet af te dingen valt en niet duidelijk weer geeft hoe het precies zit.
In het land der blinden is eenoog koning natuurlijk, dus allerhande prestaties uit die tijd afzetten tegen andere prestaties uit die tijd zegt niets.
Daarnaast was de levensverwachting toen natuurlijk wel fors lager, dat een bepaalde mate van acceptatie van geweld in de samenleving daar een factor in is vind ik helemaal niet zo’n vergezochte hypothese.

Natuurlijk zijn dit ook maar hersenspinsels, maar het is voldoende om maar even aan te geven dat jouw eveneens van enige onderbouwing gespeende stellingen ook een ander kant hebben. Om op basis daar van maar even de hele wetenschappelijke kennis op dit dossier in twijfel te trekken vind ik echt wel heel grotesk. Om maar niet te zeggen volslagen mataglap.
zie email 27 oktober
  VIVA zaterdag 24 december 2022 @ 00:31:37 #89
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_207208923
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:36 schreef Godshand het volgende:

Ik zie het als ontwikkeling...Vroeger was het percentage gelovige (zonder vragen stellen) ook veel hoger... Als jij het niet normaal vind om je vrouw/man/vriendin/opa/oma/collega/baas/bakker/slager een klap te geven wanneer iets je niet aanstaat, dan geldt hetzelfde ook voor je kind....
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zaterdag 24 december 2022 @ 00:34:27 #90
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_207208956
Wel interessant dat de volwassene die een corrigerende tik wel acceptable vindt..tijdens hun jeugd zelf ook wel eens een klap ontvangen heeft... Is het dan echt wat ik heb ervaren is wat telt? Was het echt nuttig dat je geslagen werd, of betreft het een soort van....het is toch normaal dat ouders hun kinderen corrigerend slaan? (Boy i got news for you...)
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 24 december 2022 @ 01:02:17 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207209167
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:54 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dan blijf jij toch lekker je kinderen opvoeden door het deugoog van de overheid?
Ik bepaal lekker zelf hoe ik mijn kinderen opvoed.
En als jouw kind vervelend doet naar mij, ga ik wel slaan ;)
Dan hoop ik voor jou dat ik niet zie dat je kinderen slaat, want als dat wel zo is dan kan het zomaar gebeuren dat je je ineens aan de ontvangende kant van de klappen bevindt.

Met je deugoog van de overheid :') .
Huilen dan.
pi_207209542
quote:
85s.gif Op zaterdag 24 december 2022 00:34 schreef cosmosis het volgende:
Wel interessant dat de volwassene die een corrigerende tik wel acceptable vindt..tijdens hun jeugd zelf ook wel eens een klap ontvangen heeft... Is het dan echt wat ik heb ervaren is wat telt? Was het echt nuttig dat je geslagen werd, of betreft het een soort van....het is toch normaal dat ouders hun kinderen corrigerend slaan? (Boy i got news for you...)
Mwa, ken ook mensen die als kind af en toe een tik kregen maar dat zelf bij hun eigen kinderen nooit hebben gedaan.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_207209705
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:56 schreef Aiciu het volgende:
Geweld is altijd een effectieve oplossing. Je gaat toch ook geen klemmend deurtje lief vragen om open of dicht te gaan, zo werkt het met kinderen en dieren ook.
:')_!

Het is hooguit een oplossing voor de korte termijn in dit soort gevallen.
pi_207209799
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:56 schreef Aiciu het volgende:
Kinderen en dieren slaan, dan ben je echt serieus laag.

Door mensen zoals jij bestaat het topic dat doet ie anders nooit. Maar mocht dat jou overkomen noemen we het gewoon een corrigerende hap ok?
  zaterdag 24 december 2022 @ 07:44:20 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207209850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In het land der blinden is eenoog koning natuurlijk, dus allerhande prestaties uit die tijd afzetten tegen andere prestaties uit die tijd zegt niets.
Daarnaast was de levensverwachting toen natuurlijk wel fors lager, dat een bepaalde mate van acceptatie van geweld in de samenleving daar een factor in is vind ik helemaal niet zo’n vergezochte hypothese.

Natuurlijk zijn dit ook maar hersenspinsels, maar het is voldoende om maar even aan te geven dat jouw eveneens van enige onderbouwing gespeende stellingen ook een ander kant hebben. Om op basis daar van maar even de hele wetenschappelijke kennis op dit dossier in twijfel te trekken vind ik echt wel heel grotesk. Om maar niet te zeggen volslagen mataglap.
Het gaat over een tijd dat het ook prima was je vrouw een "corrigerende tik" te geven, als ze ook maar een beetje zelfstandig was of een eigen mening had en die ook uitte.

Wat vinden de "corrigerende tik is prima" figuren daar van?
Als je vrouw een grote mond heeft? Ook een "corrigerende tik"?
En je dochter van 16? 18? 25?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207209958
Is een corrigerende tik en slaan in jullie ogen hetzelfde?
Ik heb gegoogled en zag dat zo'n tikje verboden is. Mag je je kind zelfs niet een oorvijg geven? En tot hoe oud mag dat niet?
Nou is het geen wonder dat de meeste kindjes van nu niet zoveel aankunnen.
  zaterdag 24 december 2022 @ 08:25:28 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207209965
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 08:24 schreef Biest. het volgende:
Is een corrigerende tik en slaan in jullie ogen hetzelfde?
Ik heb gegoogled en zag dat zo'n tikje verboden is. Mag je je kind zelfs niet een oorvijg geven? En tot hoe oud mag dat niet?
Het mag gewoon niet, hoezo "tot hoe oud mag dat niet"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207209973
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 08:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het mag gewoon niet, hoezo "tot hoe oud mag dat niet"?
Ouders geven hun 20-jarige zoon soms ook weleens een oorvijgje.. Ik zou eerder pleiten dat er niet naar kinderen geschreeuwd mag worden.
  zaterdag 24 december 2022 @ 08:34:22 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207209991
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 08:28 schreef Biest. het volgende:

[..]
Ouders geven hun 20-jarige zoon soms ook weleens een oorvijgje.. Ik zou eerder pleiten dat er niet naar kinderen geschreeuwd mag worden.
Pardon? Een 20-jarige? Hoe beperkt moet je zijn als je zelfs dan nog niet beter kunt dan een "oorvijg"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207210020
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 08:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Pardon? Een 20-jarige? Hoe beperkt moet je zijn als je zelfs dan nog niet beter kunt dan een "oorvijg"?
Mij lijkt het eerder dat iemands wereld beperkt is :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')