Well duhquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:01 schreef Farenji het volgende:
Twee telefoons.
Of gewoon je pinpas meenemen.
omdat het oplossingen waren waar ik niet naar zocht.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:12 schreef smizy het volgende:
[..]
Als het zo logisch voor je is, waarom stel je de vraag dan?
okee, maar er is nu geen oplossing dus?quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:17 schreef Roellie80 het volgende:
Ja, dat is gewoon ruk. Maar er komt een oplossing.
Vanaf 2023 worden je pasjes aangepast naar Mastercard of VISA. En deze kan je koppelen naar Curve. Curve koppel je aan GooglePay en gaan met die banaan
Of je zegt je ABN op, en gaat ook naar de ASN. Of andersom, maar dan zal je waarschijnlijk alsnog een voorkeursrekening moeten kiezen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
okee, maar er is nu geen oplossing dus?
Nee lukt niet helaasquote:Op dinsdag 20 december 2022 17:11 schreef Tjacka het volgende:
kan je asn pass niet in Google Wallet zetten
Dan is het hele gemak wel weg helaas.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:06 schreef crystal_meth het volgende:
De gewenste app als standaard betaalapp instellen voordat je aan de kassa komt?
Ja, al neem ik aan dat het niet erg omslachtig is.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan is het hele gemak wel weg helaas.
Ik kan beide apps openen maar wanneer ik de betaling wil doen switcht ie naar de standaardapp. Er zal wel een reden voor zijn dat het zo werkt maar ik snap niet waarom.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:06 schreef dimmak het volgende:
Werkt het ook niet wanneer je de app opent die je wil gebruiken? Of roept hij dan alsnog de standaard app op?
Is het verplicht om een standaard app in te stellen dan? Want met andere toepassingen kun je dit ook op "ask every time" zetten zodat je elke keer een app kan kiezen.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan beide apps openen maar wanneer ik de betaling wil doen switcht ie naar de standaardapp. Er zal wel een reden voor zijn dat het zo werkt maar ik snap niet waarom.
Google wil Google Pay graag pushen. Maar dat is in NL nutteloos omdat de helft van de banken er niet mee kan omgaan. Sowieso is Google/Apple Pay verwerpelijk. Laat banken dat lekker zelf doen met NFC.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan beide apps openen maar wanneer ik de betaling wil doen switcht ie naar de standaardapp. Er zal wel een reden voor zijn dat het zo werkt maar ik snap niet waarom.
Ik heb inderdaad zelf ook nooit echt begrepen waarom je je betalingen via google zou willen laten lopen. Toen de ING ooit met een proefballonnetje kwam om betaalgegevens van klanten te gaan minen voor advertenties en "aanbiedingen op maat" was het land te klein en stond iedereen op z'n achterste poten, dat heeft ze klanten gekost, en kwamen er zelfs excuses. Maar men staat nu wel in de rij om alles met google te delen, die alles natuurlijk helemaal alleen voor de advertenties doet.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Google wil Google Pay graag pushen. Maar dat is in NL nutteloos omdat de helft van de banken er niet mee kan omgaan. Sowieso is Google/Apple Pay verwerpelijk. Laat banken dat lekker zelf doen met NFC.
En dan voor elke bankrekening een aparte app? Komt niet echt ten goede aan de gebruiksvriendelijkheid. Mensen willen gemak in ruil voor het privacyquote:Op woensdag 21 december 2022 09:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Google wil Google Pay graag pushen. Maar dat is in NL nutteloos omdat de helft van de banken er niet mee kan omgaan. Sowieso is Google/Apple Pay verwerpelijk. Laat banken dat lekker zelf doen met NFC.
Die heb je toch al? Want je wil je bankzaken doen? Dat kan niet met Google Wallet.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:29 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
En dan voor elke bankrekening een aparte app? Komt niet echt ten goede aan de gebruiksvriendelijkheid. Mensen willen gemak in ruil voor het privacy
Ik vind een betaalpasje makkelijk genoeg eigenlijk. Ik vind dat er soms wat te gemakkelijk wordt ingespeeld op onze gemakszucht. Alles moet zogenaamd maar makkelijker, maar wat is de winst daarvan nou echt. Vaak worden dingen vooral complexer, zoals hier in dit voorbeeld.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:29 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
En dan voor elke bankrekening een aparte app? Komt niet echt ten goede aan de gebruiksvriendelijkheid. Mensen willen gemak in ruil voor het privacy
Zeker. Maar zoals TS zijn probleem omschrijft wil je eigenlijk gewoon 1 app met al je pasjes zodat je bij de kassa niet hoeft na te denkenquote:Op woensdag 21 december 2022 12:39 schreef dimmak het volgende:
[..]
Die heb je toch al? Want je wil je bankzaken doen? Dat kan niet met Google Wallet.
Je moet toch sowieso nadenken over met welke rekening je wil betalen, of je dat nou vooraf of achteraf doet maakt natuurlijk niet uit.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:45 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Zeker. Maar zoals TS zijn probleem omschrijft wil je eigenlijk gewoon 1 app met al je pasjes zodat je bij de kassa niet hoeft na te denken
Nee, TS wil gewoon met meerdere passen betalen en heeft er geen probleem mee als dat met meerdere apps moet. Het probleem is echter dat dat niet kan want Android kan maar 1 standaard app voor betalen instellen en pusht daarin het liefst Google Wallet/Pay.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:45 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Zeker. Maar zoals TS zijn probleem omschrijft wil je eigenlijk gewoon 1 app met al je pasjes zodat je bij de kassa niet hoeft na te denken
Daarom gebruik ik Curve, Dat is een pasje of app waar je al je andere passen onder hangt en dan met regels kan definiëren of bijvoorbeeld boodschappen van pas 1, en brandstof van pas 2 wordt gedaanquote:Op woensdag 21 december 2022 12:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je moet toch sowieso nadenken over met welke rekening je wil betalen, of je dat nou vooraf of achteraf doet maakt natuurlijk niet uit.
Dus de meest logische oplossing zou zijn dat ASN ondersteuning krijgt voor GooglePay. Dan hou je die als standaard en kan je binnen die app kiezen met welke app je wilt betalen.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:47 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee, TS wil gewoon met meerdere passen betalen en heeft er geen probleem mee als dat met meerdere apps moet. Het probleem is echter dat dat niet kan want Android kan maar 1 standaard app voor betalen instellen en pusht daarin het liefst Google Wallet/Pay.
Ja maar daar moet je dus alsnog over nadenken. Moet je regels aanmaken, daar zijn natuurlijk altijd wel wat uitzonderingen op, en netto gezien wordt dat vast niet simpeler dan gewoon aan de kassa het juiste pasje pakken.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:48 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik Curve, Dat is een pasje of app waar je al je andere passen onder hangt en dan met regels kan definiëren of bijvoorbeeld boodschappen van pas 1, en brandstof van pas 2 wordt gedaan
Dat zou kunnen idd, maar de klanten van ASN waarderen het waarschijnlijk dat die functie in de app zelf van ASN zit. Want volgens mij is de eis van Google dat wanneer je ondersteuning voor Pay krijgt, je die functie uit je eigen app moet slopen (zie Rabobank). Wanneer ING nu zou stappen naar Google Pay dan zou ik ook mijn rekening opzeggen.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:50 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dus de meest logische oplossing zou zijn dat ASN ondersteuning krijgt voor GooglePay. Dan hou je die als standaard en kan je binnen die app kiezen met welke app je wilt betalen.
nou, die regels hoef ik niet per sé. voor tanken is het wellicht handig want dat gaat altijd van de gezamenlijke rekening maar aangezien ik dat maar 1x per maand doe win ik daar niet heel veel tijd en gemak mee.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:48 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik Curve, Dat is een pasje of app waar je al je andere passen onder hangt en dan met regels kan definiëren of bijvoorbeeld boodschappen van pas 1, en brandstof van pas 2 wordt gedaan
Ja, kwestie van voorkeur denk ik dan inderdaad. Het zijn ook geen grote problemen. Maar er zijn dus wel technische mogelijkhedenquote:Op woensdag 21 december 2022 12:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja maar daar moet je dus alsnog over nadenken. Moet je regels aanmaken, daar zijn natuurlijk altijd wel wat uitzonderingen op, en netto gezien wordt dat vast niet simpeler dan gewoon aan de kassa het juiste pasje pakken.
Haha, het zit niet eens in de bankzakenapp van ASN zelf. Ik heb nu twee ASN apps. Een om bankzaken mee te regelen en een om mee te betalen.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:53 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat zou kunnen idd, maar de klanten van ASN waarderen het waarschijnlijk dat die functie in de app zelf van ASN zit. Want volgens mij is de eis van Google dat wanneer je ondersteuning voor Pay krijgt, je die functie uit je eigen app moet slopen (zie Rabobank). Wanneer ING nu zou stappen naar Google Pay dan zou ik ook mijn rekening opzeggen.
Ik snap je uitgangspunt. Zelf zit ik dus aan de andere kant juist de SNS te pushen dat ze ook GooglePay gaan ondersteunen. Ik vind het maar vervelend dat ik nu net deze pas niet kan koppelen zoals de restquote:Op woensdag 21 december 2022 12:53 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat zou kunnen idd, maar de klanten van ASN waarderen het waarschijnlijk dat die functie in de app zelf van ASN zit. Want volgens mij is de eis van Google dat wanneer je ondersteuning voor Pay krijgt, je die functie uit je eigen app moet slopen (zie Rabobank). Wanneer ING nu zou stappen naar Google Pay dan zou ik ook mijn rekening opzeggen.
Als je privacy waardevol vind. Dat zou je die ASN app als standaard willen gebruiken voor NFC betalingen. En dan het pasje van de ABN gebruikenquote:Op woensdag 21 december 2022 12:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha, het zit niet eens in de app van ASN zelf. Ik heb nu twee ASN apps. Een om bankzaken mee te regelen en een om mee te betalen.
Oh really?quote:Op woensdag 21 december 2022 12:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha, het zit niet eens in de bankzakenapp van ASN zelf. Ik heb nu twee ASN apps. Een om bankzaken mee te regelen en een om mee te betalen.
Dat is nu dus wat ik doe. Ook omdat ik de pincode van m'n fysieke ASN pas kwijt ben, de pas zelf nooit geactiveerd heb en elke keer als ik iets probeer om het op te lossen ik alleen maar tegen gedoe van die bank aanloop.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:57 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als je privacy waardevol vind. Dat zou je die ASN app als standaard willen gebruiken voor NFC betalingen. En dan het pasje van de ABN gebruiken
Doe dat eens niet, ik heb mijn zakelijke rekening bij sns en heb helemaal geen zin in google pay.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:55 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik snap je uitgangspunt. Zelf zit ik dus aan de andere kant juist de SNS te pushen dat ze ook GooglePay gaan ondersteunen.
Ik heb niet de illusie dat ze naar mij luisteren. Echter worstelen banken hier dus wel mee aangezien sommige het wel ondersteungen, en anderen niet. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor alle banken GooglePay en ApplePay ondersteunenquote:Op woensdag 21 december 2022 13:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Doe dat eens niet, ik heb mijn zakelijke rekening bij sns en heb helemaal geen zin in google pay.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |