Overigens nog geen muizen in 'winterslaap' gevonden, zullen zich wel verstopt hebben in hun holletjes.
quote:warom geen gewone muizenval
Op zaterdag 8 februari 2003 20:44 schreef Jordy-B het volgende:
diervriendelijk muizenvalletje kopen (is 'n soort metalen iglo'tje, waar de muis wel in kan, maar niet uit)... werkt perfect.
quote:Ja maar we komen er één keer per week...dus dan is dit de vriendelijkste oplossing denk ik...
diervriendelijk muizenvalletje kopen (is 'n soort metalen iglo'tje, waar de muis wel in kan, maar niet uit)... werkt perfect.
Hoewel een grote emmer (met gladde binnenkant) misschien wel een goed idee is...genoeg voer onderin, dan overleven ze het wel....om ze vervolgens het bos weer in te zetten waar het vriest, zodat ze snel weer naar het gebouw terugrennen waar ze weer kunnen lunchen....
Naja...laat het wel ff bij dit spul, heb er m'n huis ook 100% muisvrij mee gekregen
edit:
quote:Dan moeten we een hoop muizenvallen neerzetten, ook vanwege dat ene bezoek per week...en ze willen er nog wel eens niet goed tussenzitten, zodat ze nog dagen rondslepen met de val....ondertussen lekker ontsteken en .....bah!
Op zaterdag 8 februari 2003 20:48 schreef Roderick het volgende:[..]
waarom geen gewone muizenval
werkt veeel beterder
quote:Heb je een flinke emmer nodig, want een muis kan hoger springen dan jij lijkt te denken.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:50 schreef Boekel het volgende:[..]
Ja maar we komen er één keer per week...dus dan is dit de vriendelijkste oplossing denk ik...
Hoewel een grote emmer (met gladde binnenkant) misschien wel een goed idee is...genoeg voer onderin, dan overleven ze het wel....om ze vervolgens het bos weer in te zetten waar het vriest, zodat ze snel weer naar het gebouw terugrennen waar ze weer kunnen lunchen....
quote:Yeah great.... Die gebruikte ik vroeger, en vergat vervolgens dat ik ze had geplaatst. Dan vond ik een maand later allemaal muisjes die de hongerdood waren gestorven in die vallen... over diervriendelijk gesproken.
Moraal van dit verhaal: lijkt me duidelijk.
quote:Jij bent onwijs vergeetachtig
Op zaterdag 8 februari 2003 21:15 schreef zwijntje het volgende:[..]
Yeah great.... Die gebruikte ik vroeger, en vergat vervolgens dat ik ze had geplaatst. Dan vond ik een maand later allemaal muisjes die de hongerdood waren gestorven in die vallen... over diervriendelijk gesproken.
Moraal van dit verhaal: lijkt me duidelijk.
quote:valt wel mee hoor, 30 cm halen ze nooit, je kunt er zelfs een glad stuk hout inzetten als 'glijbaan', daar komen ze ook niet tegenop.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:55 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Heb je een flinke emmer nodig, want een muis kan hoger springen dan jij lijkt te denken.
quote:30 centimeter halen ze met gemak.
Op zaterdag 8 februari 2003 21:18 schreef Boekel het volgende:[..]
valt wel mee hoor, 30 cm halen ze nooit, je kunt er zelfs een glad stuk hout inzetten als 'glijbaan', daar komen ze ook niet tegenop.
quote:maar als er niemand terugkomt om de familie te halen....hoe weten ze dan dat er wat te halen is?
Op zaterdag 8 februari 2003 21:11 schreef 2Mini het volgende:
niet slim... met eten lok je de muizen + de familie ervan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |