abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207148085
Hi medefokkers,

Per februari heb ik een nieuwe baan, mag kiezen uit 2 auto's uit de pool voor tijdelijke lease auto (in april mag ik zelf wat bestellen na de proeftijd):

Peugeot 2008 Blue Lease Allure 1.2 PureTech 130 5D 96kW handgeschakeld 2021 30.300 22%
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Titanium Bus AT Wagon 5D automaat 2020 32.476 22%

Volgens kenteken check is de kleur voor beiden grijs.

Vind de Peugeot mooier ogen maar ik neig naar de Focus vanwege automaat (verwacht vaak file), praktischer en 'meer auto'.

Welke moet ik kiezen en waarom?
pi_207148137
Lekker belangrijk toch hoe het eruit ziet? Comfortabel rijden, ofwel automaat, wint het altijd in mijn ogen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 december 2022 @ 17:10:16 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207148194
Denk dat de ford betere stoelen heeft dan de peugeot.
De keren dat ik in een peugeot heb gereden vond ik de stoelen maar zo zo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator maandag 19 december 2022 @ 17:11:24 #4
45833 crew  Fogel
pi_207148209
Automaat is heerlijk in de (langzaam rijdende) file.
Het is tijdelijk, als de auto niet bevalt ben je er toch zo vanaf.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_207148544
Blijft lastig en het blijft ook een kwestie van smaak.
Beide auto’s hebben pluspunten. Automaat rijdt erg fijn, maar ben geen fan van Ford.

Ik vond de paar dagen dat ik een (huur) Peugeot 2008 had ook erg prettig. Vond het een fijne comfortabele auto.

Automaat verbruikt ook meer brandstof. Voor nu zou mijn voorkeur naar de Peugeot uitgaanop dit moment.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_207149069
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:41 schreef Symphonic het volgende:
Blijft lastig en het blijft ook een kwestie van smaak.
Beide auto’s hebben pluspunten. Automaat rijdt erg fijn, maar ben geen fan van Ford.

Ik vond de paar dagen dat ik een (huur) Peugeot 2008 had ook erg prettig. Vond het een fijne comfortabele auto.

Automaat verbruikt ook meer brandstof. Voor nu zou mijn voorkeur naar de Peugeot uitgaanop dit moment.
Brandstof boeit niet bij lease, bijtelling wel

TS: hoe lang is de periode van tijdelijke lease?
Paar weken? Lekker Boeien
Paar maanden? Even een proefrit in beide en de bijtelling mee nemen in je besluit
Langer? Dan een betere proefrit maken
pi_207149092
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 18:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Brandstof boeit niet bij lease, bijtelling wel

TS: hoe lang is de periode van tijdelijke lease?
Paar weken? Lekker Boeien
Paar maanden? Even een proefrit in beide en de bijtelling mee nemen in je besluit
Langer? Dan een betere proefrit maken
Heb inderdaad proefrit aangevraagd.

In april mag ik al wat nieuws bestellen maar denk dat de levertijd best een jaar of langer kan zijn (want wil wss een i4 of iets dergelijks bestellen en die levertijden zijn enorm op populaire elektrische auto's)
pi_207149290
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:19 schreef doenskie het volgende:

[..]
Heb inderdaad proefrit aangevraagd.

In april mag ik al wat nieuws bestellen maar denk dat de levertijd best een jaar of langer kan zijn (want wil wss een i4 of iets dergelijks bestellen en die levertijden zijn enorm op populaire elektrische auto's)
Dan heb jij je antwoord denk ik wel, qua lease bijtelling zal het een paar tientjes schelen denk ik Max, gewoon kiezen wat bij jou situatie past en het lekkerste rijd
pi_207149299
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:33 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dan heb jij je antwoord denk ik wel, qua lease bijtelling zal het een paar tientjes schelen denk ik Max, gewoon kiezen wat bij jou situatie past en het lekkerste rijd
scheelt weinig idd, 30k versus 32k pak 'm beet
pi_207154485
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:34 schreef doenskie het volgende:
Als je overweegt om een i4 te bestellen dan zal de bijtelling van zowel de Peugeot als de Ford sowieso geen issue zijn lijkt me. Dan hoef je alleen af te wegen welke comfortabeler is voor de tijd dat je ermee moet doen.

En als ze toch beide in de pool staan dan kan je wellicht alsnog switchen mocht je eerste keuze tegenvallen toch?
pi_207154948
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:34 schreef doenskie het volgende:

[..]
Het één is een SUV, de ander is een station. Lijkt mij toch wel flink anders. Heb je niet intuïtief een voorkeur voor het een of het ander?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2022 01:07:32 ]
pi_207173318
Tegenwoordig is de verschil van verbruik bij automaatbak en handschakelbak nauwelijks zichtbaar.

Waarom ga je niet voor E 2008 elektrische ook automaat..
Anders kan je ook vragen of je een automaat in 2008 kan krijgen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')