Kat in 't bakkie dus.quote:Op zondag 18 december 2022 11:54 schreef britneycheers het volgende:
maar ik heb gehoord dat je bij de wajong- uitkering zwaar gestoord moet overkomen wil je deze toegekend krijgen.
Dacht dat de Wajong je eventuele uren uitbetaald die je niet kan werken?quote:Op zondag 18 december 2022 11:56 schreef Mrmime het volgende:
Eeuh lees je laatste alinea nog eens. Knap staaltje omdenken
Standaard een vangnetregeling is helemaal geen slecht idee, nu zitten een shitload aan mensen met een beperkt arbeidspotentieel de hele dag thuis.quote:Op zondag 18 december 2022 12:12 schreef karr-1 het volgende:
Wajong is voor als je het echt nodig hebt he ,niet voor als het even niet lukt en dan gratis geld vangen. Ik weet dat mijn broer destijds van alles heeft moeten doen om Wajong te krijgen en dat nu weer langzaam aan het afbouwen is, vanwege een nieuwe baan en langzaam opwerken.
Je kan Wajong toch elke maand aan en uitzetten? Dit maakt het veel minder stressvol dan een bijstandsuitkering waarin je iedere keer documenten moet aanleveren.quote:Op zondag 18 december 2022 12:12 schreef karr-1 het volgende:
Wajong is voor als je het echt nodig hebt he ,niet voor als het even niet lukt en dan gratis geld vangen. Ik weet dat mijn broer destijds van alles heeft moeten doen om Wajong te krijgen en dat nu weer langzaam aan het afbouwen is, vanwege een nieuwe baan en langzaam opwerken.
Serieus?quote:Op zondag 18 december 2022 12:21 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Je kan Wajong toch elke maand aan en uitzetten? Dit maakt het veel minder stressvol dan een bijstandsuitkering waarin je iedere keer documenten moet aanleveren.
Het gaat tevens bij mij niet om “even niet lukken”. Maar dat is natuurlijk aan de arts om daarover te oordelen.
Ik werk op een laag niveau. Er zijn geen deadlines etc en we hebben individuele taken. Als je dienst erop zit ga je naar huis, overwerk bestaat niet.quote:Op zondag 18 december 2022 12:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Gezien je post in dit topic moet je misschien op een wat lager niveau gaan werken.
zij verzint alles bij elkaar, maar om eoa reden mag "ze" topics blijven makenquote:Op zondag 18 december 2022 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jij studeert toch? Nou snap ik het niet meer...
welke uren kan je niet werken dan?quote:Op zondag 18 december 2022 12:07 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dacht dat de Wajong je eventuele uren uitbetaald die je niet kan werken?
Hier was ik dus al bang voor. Wanneer ben je volledig arbeidsongeschikt? Ik zit nu ook elk halfjaar in een uitkering voor een onbepaalde periode.quote:Op zondag 18 december 2022 12:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Wajong is tegenwoordig alleen nog maar voor volledig arbeidsongeschikten. De groep die echt niets meer kunnen. Jouw aanvraag zal daarom zeker worden afgewezen.
Klopt ik studeer nog.quote:Op zondag 18 december 2022 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jij studeert toch? Nou snap ik het niet meer...
Ik zou graag 32 u willen werken maar het is te belastend voor mij. Ik werk nu 16 u.quote:Op zondag 18 december 2022 12:34 schreef hoechst het volgende:
[..]
welke uren kan je niet werken dan?
ben je fysiek zwaar werk aan het verrichten?quote:Op zondag 18 december 2022 12:37 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik zou graag 32 u willen werken maar het is te belastend voor mij. Ik werk nu 16 u.
Het probleem met passend werk vinden is dat ze je al te graag naar een sociale werkplaats sturen. Waar je voor een minimumloon productiewerk mag doen. Dan blijf ik liever thuis in de ziektewet bijvoorbeeld. Want op zo een plek hou ik het echt niet vol.quote:Op zondag 18 december 2022 12:36 schreef summer2bird het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet in aanmerking komt voor de Wajong Britney.
Uwv is door de jaren heen enorm streng geworden daarmee en alleen hele zware gevallen komen er nog in.
Mij lijkt dat als je je aanmeld ze eerst met je gaan proberen te werken met een jobcoach. Met diegene kan je passend werk zoeken en ook afspraken maken met de eventuele werkgevers.
Dan word je meer begeleid in je werk.
Maar veel succes. Ik kan begrijpen dat het erg last is dat je geen baan kan vasthouden
Nee dat niet. Je zit gewoon de hele dag.quote:Op zondag 18 december 2022 12:38 schreef hoechst het volgende:
[..]
ben je fysiek zwaar werk aan het verrichten?
Als dit keer op keer, bij ieder bedrijf het zelfde is, zou het dan aan al die collega’s liggen of zou je er zelf misschien een heel, maar dan ook echt niet een heel klein beetje zelf voor gezorgd hebben?quote:Op zondag 18 december 2022 11:54 schreef britneycheers het volgende:
Ik kan namelijk geen baan behouden voor langer dan zes maanden. Met name door de ruzies en problemen die ontstaan met collega’s die vinden dat ik mij werk niet doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |