Hier had ik ook al een poos terug over gelezen, en midden in de woestijn dus naar buiten gaan is ook niet echt een pretje lijkt me. Dus ja, het is wel een beetje een gecontroleerde omgeving zoals het op mij overkomt. Maar ben van de andere kant ook wel benieuwd hoe en of het gaat werken.. Ben i.i.g. blij dat ik geen proefkonijn ben.quote:Op dinsdag 18 april 2023 19:32 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Luxe gevangenis.
A.I = jinn/demon technologie.
Leef liever als vrij mens in een woestijnomgeving, die mensen zijn dat daar sowieso gewend, dan in een luxe onmenselijke gevangenis waarbij A.I de baas is, klinkt dystopie,s ..hoe mooi ze het ook proberen te brengen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hier had ik ook al een poos terug over gelezen, en midden in de woestijn dus naar buiten gaan is ook niet echt een pretje lijkt me. Dus ja, het is wel een beetje een gecontroleerde omgeving zoals het op mij overkomt. Maar ben van de andere kant ook wel benieuwd hoe en of het gaat werken.. Ben i.i.g. blij dat ik geen proefkonijn ben.
dat gevoel begin ik ook de krijgen,quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:45 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Leef liever als vrij mens in een woestijnomgeving, die mensen zijn dat daar sowieso gewend, dan in een luxe onmenselijke gevangenis waarbij A.I de baas is, klinkt dystopie,s ..hoe mooi ze het ook proberen te brengen.
Wantrouw sowieso alles waar ¨smart¨ voor staat.
Kan me niet voorstellen dat mensen zich op die manier laten afvoeren.. of ze komen weer aanzetten met zogenaamd killervirus waar de vaccinatiekudde opnieuw massaal intrapt.quote:Op woensdag 19 april 2023 23:19 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
dat gevoel begin ik ook de krijgen,
15 minuten/smart cities trekt me helemaal niet. Zijn er wel mensen die zo'n leven willen leiden.
Iemand poste dit filmpje op de frontpage en ik had hem al ergens gezien. dat leven dat de hoofdpersoon lijkt wel een hel op aarde....
Ik heb nu mijn nieuwe tuinkabouter met hengel onder 24/7 camera toezicht gezet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 02:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hier in mijn durpke hangen ook ineens veel camera's.
Oh?quote:
En dat maak jij op uit ?quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh?
Mag jij niet meer naar buiten jah?
Ik wel hoor.
Laat eens één inhoudelijke post van jou zien dan, of kom je zoals gewoonlijk alleen om te pseudo-modden?quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:34 schreef DeMolay het volgende:
Hij is er weer.....zoals gewoonlijk de vaste plaats !
quote:
quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:34 schreef DeMolay het volgende:
Hij is er weer.....zoals gewoonlijk de vaste plaats !
Meestal als The_end en andere inbinden omdat ze het debunk niet meer interesant genoeg vinden komt meneer om de hoek kijken...zie het patroon! (kan ook zijn dat hij elke keer gebanned word maar dat terzijde)
En zullen we weer over de inhoud gaan Het is cute dat jullie elkaar lief vinden, maar dat kan ook ergens anders toch? Laten we het hier vooral gezellig houdenquote:Op zaterdag 22 april 2023 00:38 schreef illusions het volgende:
[..]
Laat eens één inhoudelijke post van jou zien dan, of kom je zoals gewoonlijk alleen om te pseudo-modden?
Ghehe, tis wel echt waar ze je heensturen hè dit dystopische wereldje.quote:Op woensdag 19 april 2023 23:19 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
dat gevoel begin ik ook de krijgen,
15 minuten/smart cities trekt me helemaal niet. Zijn er wel mensen die zo'n leven willen leiden.
Iemand poste dit filmpje op de frontpage en ik had hem al ergens gezien. dat leven dat de hoofdpersoon lijkt wel een hel op aarde....
Misschien niet zo erg als in dit filmpje, maar het is wel een kant waar ze op willen en aan de burgers word natuurlijk niet gevraagd of ze in een 15 minuten/smart city willen leven.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ghehe, tis wel echt waar ze je heensturen hè dit dystopische wereldje.
Lijkt mij een prima streven. Bovendien woon ik al in zo'n omgeving - kleine stad (50k inwoners) in het midden van het land. Ik heb hier alles binnen handbereik, met uitzondering van m'n werk. Ons kantoor is 40 minuten rijden, maar daar hoef ik gelukkig slechts zelden te zijn.quote:The 15-minute city (FMC or 15mC)[1][2][3][4] is an urban planning concept in which most daily necessities and services, such as work, shopping, education, healthcare, and leisure can be easily reached by a 15-minute walk or bike ride from any point in the city.
Bron: wiki
Zo'n stad wordt een probleem als alles zo goed voor je is geregeld, dat je geen reden meer hebt om ergens anders heen te gaan en er dus wetten worden ingevoerd en maatregelen worden genomen om je binnen die stadsmuren te houden. Bijvoorbeeld door particulier vervoer veel te duur of onmogelijk te maken door auto's uit te faseren of ze volledig elektrisch te maken met een maximumbudget voor energieverbruik en dergelijke.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is er nou weer mis met een 15 minute-city? Dit is wat ik erover lees:
[..]
Lijkt mij een prima streven. Bovendien woon ik al in zo'n omgeving - kleine stad (50k inwoners) in het midden van het land. Ik heb hier alles binnen handbereik, met uitzondering van m'n werk. Ons kantoor is 40 minuten rijden, maar daar hoef ik gelukkig slechts zelden te zijn.
De Line, Dat ik ff vergeten. Ik zou daar voor geen goud willen wonen. Inderdaad een luxe gevangenis.quote:Op dinsdag 18 april 2023 19:32 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Luxe gevangenis.
A.I = jinn/demon technologie.
Ze willen inderdaad het eigen auto bezit naar beneden brengen en dat mensen huur autos moeten gaan gebruiken zoals je nu al huur scooters hebt. Weet niet of je vrij bent om buiten je 15 min gedeelte te gaan. ik vermoed van niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zo'n stad wordt een probleem als alles zo goed voor je is geregeld, dat je geen reden meer hebt om ergens anders heen te gaan en er dus wetten worden ingevoerd en maatregelen worden genomen om je binnen die stadsmuren te houden. Bijvoorbeeld door particulier vervoer veel te duur of onmogelijk te maken door auto's uit te faseren of ze volledig elektrisch te maken met een maximumbudget voor energieverbruik en dergelijke.
Dan krijg je dus een soort open gevangenissen.
Aha, dus de vrees voor zogenaamde 'smart cities' is volledig gebaseerd op ongefundeerde verwachtingen en angstbeelden. Helder, bedankt.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zo'n stad wordt een probleem als alles zo goed voor je is geregeld, dat je geen reden meer hebt om ergens anders heen te gaan en er dus wetten worden ingevoerd en maatregelen worden genomen om je binnen die stadsmuren te houden. Bijvoorbeeld door particulier vervoer veel te duur of onmogelijk te maken door auto's uit te faseren of ze volledig elektrisch te maken met een maximumbudget voor energieverbruik en dergelijke.
Dan krijg je dus een soort open gevangenissen.
Dat is jouw interpretatie. Je hoeft er alleen dingen als Agenda 21, Agenda 2030 en andere documenten op na te slaan om te zien dat daar naartoe wordt gewerkt.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus de vrees voor zogenaamde 'smart cities' is volledig gebaseerd op ongefundeerde verwachtingen en angstbeelden. Helder, bedankt.
Men wil af van particulier autobezit, particulier vervoer. Dan kom je dus vast te zitten in zo'n stad als er vervolgens beperkingen gelden voor waar het bestaande transport je naartoe brengt.quote:Transport is not an end in itself, but rather a means
allowing people to access what they need: jobs, markets,
social interaction, education, and a full range of other
services and amenities contributing to healthy and fulfilled
lives. The report moves away from a focus on providing
mobility based on individual motorized transport and
improved traffic speed, to the idea of access through
transport, prioritizing people and their quality of life,
with strong attention to safety and social equity. The 2030
Agenda for Sustainable Development charts this kind
of course. Through sustainable transport, we can make
significant progress on the Sustainable Development
Goals and the Paris Climate Agreement, improving the
lives of billions of people around the world.
Punt is vooral dat onze wegen scheiden wanneer het gaat om de conclusies die jij en ik trekken op basis van toekomstverwachtingen. Hoe ik in de wedstrijd sta:quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. Je hoeft er alleen dingen als Agenda 21, Agenda 2030 en andere documenten op na te slaan om te zien dat daar naartoe wordt gewerkt.
Hier lezen we bijv. over Mobility as a Service, dus dat we weg moeten gaan van particuliere voertuigen en vervoer als een service moeten gaan behandelen:
https://www.mdpi.com/2078-2489/13/8/355/pdf
https://sustainabledevelo(...)able%20Transport.pdf
Men wil af van particulier autobezit.
Dat is maar 1 doel, in combinatie met vele anderen.
Toch droevig dat je je blijkbaar niet inleest in dat soort dingen en anderen meteen beschuldigt van ongefundeerde angstbeelden. Dan ben je gewoon moedwillig onwetend.
Dit soort gespeculeer van de zolderkamer is wat mij betreft waardeloos ten opzichte van de vele agenda's die al decennia worden geformuleerd en internationaal worden ondertekend en uitgevoerd op internationaal, nationaal, provinciaal en gemeentelijk niveau. Dat jij je niet kunt voorstellen dat zoiets gebeurt, zegt natuurlijk helemaal niets over de werkelijkheid. Ik zie namelijk wel degelijk dat die agenda's gewoon worden uitgerold. Dat kost tijd maar het gebeurt wel.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is vooral dat onze wegen scheiden wanneer het gaat om de conclusies die jij en ik trekken op basis van toekomstverwachtingen. Hoe ik in de wedstrijd sta:
- Particulier autobezit volledig uitbannen? Dat gaat simpelweg niet gebeuren - althans, niet in de foreseeable future. Daarvoor zijn de belangen te groot. Onze hele economie is ingericht op het vermogen van werknemers om lange afstanden af te leggen en zo snel mogelijk van A naar B te bewegen. Verwijder de auto en de economie klapt in elkaar. Nu kun je natuurlijk stellen dat dat ook het 'einddoel' is, maar vergeet niet dat de allerrijksten (en dus ook de machtigste) op deze planeet nog altijd de industriëlen zijn. En die hebben vooral belang bij het behoud van de status quo.
- Zelfs als we worden gedwongen om volledig te vertrouwen op het gebruik van huurauto's is daarmee niet gezegd dat we daarmee geen lange afstanden af mogen leggen. Ook hier geldt: money makes the world go round. Het is niet in het belang van de economie om de massa op deze manier te beperken. De wereldeconomie drijft op mobiliteit: toerisme, arbeid, liefde, etc. Zonder vervoer stort het hele kaartenhuis in elkaar. En wederom geldt: dat is niet in het belang van de mensen die het meest te winnen hebben bij het behoud van de status quo.
- Ik kan niet zoveel met agenda's en toekomstvisies. Ervaring leert dat zulke ambities meestal niet waar kunnen worden gemaakt.
Aha, dus jullie mogen wel speculeren over steden die veranderen in 'open gevangenissen', maar als ik aangeef waarom ik daar niet in geloof en dat ook beargumenteer, dan vind je dat plots 'waardeloos'? Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar het uitspreken van toekomstverwachtingen is inherent speculatief.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit soort gespuleer van de zolderkamer is wat mij betreft waardeloos ten opzichte van de vele agenda's die al decennia worden geformuleerd en internationaal worden ondertekend en uitgevoerd op internationaal, nationaal, provinciaal en gemeentelijk niveau. Dat jij je niet kunt voorstellen dat zoiets gebeurt, zegt natuurlijk helemaal niets over de werkelijkheid. Ik zie namelijk wel degelijk dat die agenda's gewoon worden uitgerold. Dat kost tijd maar het gebeurt wel.
Ik noem dat geen beargumenteren. Het is puur gebaseerd op je eigen voorstellingsvermogen waarbij je een heel aspect van de realiteit, namelijk die agenda's die links en rechts worden uitgerold, (waarvan 15-minutensteden een voorbeeld zijn) compleet negeert. Dan ben je gewoon selectief in de informatie die je tot je neemt, en negeer je juist de meest essentiële informatie waarop zo'n 15-minutenstad is gebaseerd. Wat is je mening en wat zijn je argumentaties dan waard? Niets. Het is dan ook erg dom en arrogant om anderen van ongefundeerde angstbeelden te betichten terwijl je zelf überhaupt weigert om relevante informatie tot je te nemen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus jullie mogen wel speculeren over steden die veranderen in 'open gevangenissen', maar als ik aangeef waarom ik daar niet in geloof en dat ook beargumenteer, dan vind je dat plots 'waardeloos'? Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar het uitspreken van toekomstverwachtingen is inherent speculatief.
De wereld is kleiner dan ooit, de mens mobieler dan ooit. Het idee dat je in de toekomst gevangen zit in je stad is absurd en ik heb uitgelegd waarom ik dat vind.
wat is er zo erg aan 15 minuten steden?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik noem dat geen beargumenteren. Het is puur gebaseerd op je eigen voorstellingsvermogen waarbij je een heel aspect van de realiteit, namelijk die agenda's die links en rechts worden uitgerold, (waarvan 15-minutensteden een voorbeeld zijn) compleet negeert. Dan ben je gewoon selectief in de informatie die je tot je neemt, en negeer je juist de meest essentiële informatie waarop zo'n 15-minutenstad is gebaseerd. Wat is je mening en wat zijn je argumentaties dan waard? Niets. Het is dan ook erg dom en arrogant om anderen van ongefundeerde angstbeelden te betichten terwijl je zelf überhaupt weigert om relevante informatie tot je te nemen.
Jij hebt het over 'open gevangenissen'. Waar in de door jou aangehaalde plannen en agenda's wordt gesproken over het de facto opsluiten van mensen in steden en mobiliteit de nek omdraaien? Of is dat gespeculeer van jouw kant?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik noem dat geen beargumenteren. Het is puur gebaseerd op je eigen voorstellingsvermogen waarbij je een heel aspect van de realiteit, namelijk die agenda's die links en rechts worden uitgerold, (waarvan 15-minutensteden een voorbeeld zijn) compleet negeert. Dan ben je gewoon selectief in de informatie die je tot je neemt, en negeer je juist de meest essentiële informatie waarop zo'n 15-minutenstad is gebaseerd. Wat is je mening en wat zijn je argumentaties dan waard? Niets. Het is dan ook erg dom en arrogant om anderen van ongefundeerde angstbeelden te betichten terwijl je zelf überhaupt weigert om relevante informatie tot je te nemen.
Als je dat wil snappen, zul je eerst tussen de regels moeten leren doorlezen in plaats van letterlijk op te vatten wat in zulke teksten staat. Er staat immers niet letterlijk dat er open gevangenissen worden gemaakt, maar als je goed leest is dat wel wat er wordt beschreven. Zo is 'duurzame mobiliteit' simpelweg een enorme restrictie van mobiliteit ten opzichte van individueel vervoer. Alles is beschreven met woorden die mooi en positief klinken, maar je moet goed lezen wat dat in de praktijk precies inhoudt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt het over 'open gevangenissen'. Waar in de door jou aangehaalde plannen en agenda's wordt gesproken over het de facto opsluiten van mensen in steden en mobiliteit de nek omdraaien? Of is dat gespeculeer van jouw kant?
Jij en andere users geven aan dat het doel is om te komen tot 15-minutensteden en reizen aan banden te leggen. Daar reageer ik op en geef aan dat de economische belangen te groot zijn voor zo'n toekomst: werkelijk niemand, ook de elite niet, heeft er belang bij om mensen op te sluiten in steden. Mobiliteit is namelijk de grote drijfveer achter onze economische voorspoed.
Wees eens concreet. Welke ambities wijzen er volgens jou dat 'open gevangenissen' worden nagestreefd en reizen aan banden wordt gelegd?quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je dat wil snappen, zul je eerst tussen de regels moeten leren doorlezen in plaats van letterlijk op te vatten wat in zulke teksten staat. Er staat immers niet letterlijk dat er open gevangenissen worden gemaakt, maar als je goed leest is dat wel wat er wordt beschreven. Zo is 'duurzame mobiliteit' simpelweg een enorme restrictie van mobiliteit ten opzichte van individueel vervoer. Alles is beschreven met woorden die mooi en positief klinken, maar je moet goed lezen wat dat in de praktijk precies inhoudt.
Alles onder de noemer 'duurzaamheid' heeft als doel de restrictie van de mobiliteit, ontwikkeling, welvaartscreatie en vrijheid van individuen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wees eens concreet. Welke ambities wijzen er volgens jou dat 'open gevangenissen' worden nagestreefd en reizen aan banden wordt gelegd?
En nee, 'duurzame mobiliteit' is geen goed voorbeeld. Dat duidt eerder op emissievrij openbaar vervoer.
In Mokum zijn ze al met zo'n projectje begonnen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alles onder de noemer 'duurzaamheid' heeft als doel de restrictie van de mobiliteit, ontwikkeling, welvaartscreatie en vrijheid van individuen.
Ik heb dit nu al zo vaak beschreven op dit forum, al 15 jaar lang. Moet ik het echt allemaal herhalen?
In het verleden had je een feodale gemeenschap waarbij enkelen alle grond bezaten en de kerk het over allen voor het zeggen had. Dat is het model waar men naar terug wil.
Dat wordt op deze manier verkocht: de vrije markt is slecht, want hij zorgt voor ongelijkheid en milieuvervuiling. Dus we moeten terug naar een planeconomie.
Hoe verkoop je dat? Door alle menselijke activiteiten te koppelen aan milieuvervuiling. Op die manier kan elke menselijke activiteit worden gereguleerd.
Hoe is dat gedaan? Door alles aan CO2-uitstoot te koppelen en dat te verkopen als milieuvervuiling en oorzaak van catastrofale klimaatverandering.
Dat kweekt bij de bevolking een schuldgevoel dat wordt uitgebuit om allerlei verregaande maatregelen te nemen en hun vrijheden te beperken.
Daarnaast zaagt men aan de poten van het recht op prive-eigendommen. Huizen worden onbetaalbaar gemaakt, boeren worden onteigend, enzovoorts. Dus de staat die steeds meer zeggenschap opeist over jouw particulieren eigendommen.
Door het recht op prive-eigendom te ondermijnen, ondermijn je ook welvaartsbehoud en -creatie van particulieren, waardoor de bevolking steeds armer wordt. Dit is de bedoeling, aangezien 'gelijkheid' het streven is en die gelijkheid komt altijd neer op nivellering naar beneden.
Wat krijg je als je de mogelijkheden van particulieren wegneemt om zelf welvaart te creeren en een staat die steeds meer middelen opslurpt? Afhankelijk van diezelfde staat.
De grootgrondbezitters van het feodale systeem zijn tegenwoordig megacorporaties die alleen nog zullen bestaan bij gratie van de mega-aandeelhouders, die bedrijven dwingen zich te onderwerpen aan allerlei duurzame ESG-richtlijnen en anders kapot worden gemaakt. Deze bedrijven vormen partnerschappen met overheden in de vorm van public-private-partnerships en deze bedrijven zullen zorgen voor de voorzieningen waar mensen recht op hebben.
Je krijgt dus een fusie van megabedrijven en oveheid die zogenaamd in partnerschap zijn met de bevolking, maar die bevolking heeft steeds minder te zeggen en is afhankelijk van deze partijen.
Naarmate steeds meer grondgebied tot natuur wordt verklaard en er allerlei corridors worden vastgeseteld (zodat dieren zich vrij kunnen bewegen), wordt ontwikkeling onderdrukt en wordt steeds minder natuur toegankelijk.
Wat je dus krijgt is stedelijke zones met onbetaalbare huizen en veel natuurgebied dat niet meer toegankelijk is voor het plebs, omdat alles wat de mens zou doen schadelijk voor de natuur zou zijn.
En zo worden mensen beetje bij beetje opgesloten in een systeem waarin ze zelf niet meer worden vertegenwoordigd, maar ze door middel van een schuldgevoel, onrealistische doembeelden over het klimaat en torenhoge belastingen en prijzen voor alles naar de steden worden gedreven en mobiliteit alleen nog zal dienen om mensen tussen die steden te verplaatsen.
Natuurlijk gebeurt dit niet van de een op de andere dag, maar projecten in dit kader worden overal ter wereld uitgevoerd en ook in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |