Doe rustig aan, vooral aan jezelf denken en aan je gezondheidquote:
Geen sorry, we hebben geen haastquote:
Ho wacht. De meet gaat gewoon door he. Voordat mensen zich daarin gaan vergissen. We hebben bowlingcentrum Apeldoorn gekozen vanwege het lieve gebaar naar Rafeiro toe vanuit hun. Maar die bon van Rafeiro om met zijn zusje en twee anderen te gaan bowlen staat verder los van deze meet. Als iemand anders niet kan ivm ziekte, psychische problemen of andere redenen verzetten we ook niet. Tenzij er zoveel mensen uiteindelijk niet kunnen dat we beter een andere datum prikken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Geen sorry, we hebben geen haastkan ook prima in de lente, zomer of herfst ❤️ jij staat voorop.
Zo bedoelde ik het nietquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ho wacht. De meet gaat gewoon door he. Voordat mensen zich daarin gaan vergissen. We hebben bowlingcentrum Apeldoorn gekozen vanwege het lieve gebaar naar Rafeiro toe vanuit hun. Maar die bon van Rafeiro om met zijn zusje en twee anderen te gaan bowlen staat verder los van deze meet. Als iemand anders niet kan ivm ziekte, psychische problemen of andere redenen verzetten we ook niet. Tenzij er zoveel mensen uiteindelijk niet kunnen dat we beter een andere datum prikken.
Geen probleem. wilde vooral voorkomen dat iedereen zou denken dat her niet doorgingquote:
Alleen van de mensen die een blooper maken met bowlen. Zoals een bal op de voet laten vallen of door het plafond gooien.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaan er trouwens foto's gemaakt worden? Ik wil wel aan bowlen toekomen natuurlijk
Hou mij in de gatenquote:Op woensdag 21 december 2022 03:20 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Alleen van de mensen die een blooper maken met bowlen. Zoals een bal op de voet laten vallen of door het plafond gooien.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaan er trouwens foto's gemaakt worden? Ik wil wel aan bowlen toekomen natuurlijk
uhmm in dat geval doe ik niet bowlenquote:Op woensdag 21 december 2022 03:20 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Alleen van de mensen die een blooper maken met bowlen. Zoals een bal op de voet laten vallen of door het plafond gooien.
Dan is het maar goed dat ik niet kan, ik heb de laatste paar maanden niet heel erg handige acties om het zo maar te zeggenquote:Op woensdag 21 december 2022 03:20 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Iets met zijwieltjesquote:Op woensdag 21 december 2022 16:27 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat ik niet kan, ik heb de laatste paar maanden niet heel erg handige acties om het zo maar te zeggen![]()
quote:
Zojuist mn cola over de grond gespuugdquote:Op woensdag 21 december 2022 15:13 schreef Rafeiro het volgende:
Wou met een kinderbal (8 pond) met wat extra effect proberen te spelen.
Maar die gaten waren net te klein en toen bleef de bal dus aan mijn vingers hangen.
Bam tegen het plafond en lomp hard stuiterend op de baan
Zo gênant echt redelijk kunnen bowlen en een truckje willen doen.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:43 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Zojuist mn cola over de grond gespuugd![]()
quote:Op woensdag 21 december 2022 16:43 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Zojuist mn cola over de grond gespuugd![]()
SPOILER: sweetspot uitgelegdOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hout hakken zoals we dat tegenwoordig bij bowlen noemen, dus zo hard mogelijk tegen de kegels aanknallen, dat werkt niet voor iedereen. Je moet echt al met 40km/u gooien wil je daarmee meer kans op een strike krijgen. Het is dus veel belangrijker om een bal te nemen die lekker aanvoelt en niet -te- zwaar is. Maar probeer als volwassene tenminste een 10-bal te gebruiken.
En dat effect wat je bowlers met die bal ziet maken. Dat ligt een klein beetje aan hoe je de bal gooit, maar een groot deel aan het interne gewichtsblok van de bal. Ja... daar zit een gewicht in dat niet symmetrisch is en afhankelijk van waar de gaten in de bal geboord zijn, trekt de bal dus uit zijn eigen al naar links of naar rechts.SPOILER: voorbeeld van mijn bal/gewichtsblokOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik dus met mijn eigen bal gooi, dan begin ik meestal in het midden van de baan. De bal gaat richting de rechtergoot en ongeveer 25 verder, 3-4 meter voor de kegels, trekt het gewichtsblok in de bal, hem weer naar links. Precies richting die "sweetspot" om een strike te gooien. Dat is de hele truuk.
En oefenen natuurlijk. De bal maakt de bowler niet, het komt toch uiteindelijk op talent/oefenen aan.
[ Bericht 2% gewijzigd door Deepcage op 22-12-2022 09:07:36 (spelvouten) ]
quote:Op woensdag 21 december 2022 20:30 schreef Deepcage het volgende:
[..]![]()
![]()
Zeer herkenbaar, daarmee gaan veel mensen de fout in. "Oh ik pak wel een lichtere bal, daar kan ik beter mee gooien" (smijten als ne mongol jonguh!)
Wat ook heel veel mensen niet weten is dat het gewicht van de bal waar je mee gooit van belang is op hoe de kegels omvallen.
1 kegel weegt 10 pond. Even veel als een bal waar het nummer 10 dus op staat. Dat is het gewicht in ponden. Niet hoe groot de gaten zijn. Het gaat van 7 pond tot 14 pond qua gewicht.
Hoe zwaarder je bal, hoe meer kans dat alles omvalt.
Wat ook veel mensen niet weten is dat het niet uitmaakt hoe hard je gooit. Als je dus maar met een 10 of hoger gooit, zelfs al gaat de bal maar in slakkengang van 3-4km/u over de baan, dan nog kun je een strike gooien. Je hoeft alleen maar op de juiste plek te raken.
Voor rechtshandigen, is de "sweetspot" rechts van de 1e kegel en links van die wat er rechts-achter staat. Als je daar weet te raken, is de kans vrij groot op een strik.
Voor linkshandigen is dat exact het omgedraaide dus.
Hout hakken zoals we dat tegenwoordig bij bowlen noemen, dus zo hard mogelijk tegen de kegels aanknallen, dat werkt niet voor iedereen. Je moet echt al met 40km/u gooien wil je daarmee meer kans op een strike krijgen. Het is dus veel belangrijker om een bal te nemen die lekker aanvoelt en niet -te- zwaar. Maar probeer als volwassene tenminste een 10-bal te gebruiken.
En dat effect wat je bowlers met die bal ziet maken. Dat ligt een klein beetje aan hoe je de bal gooit, maar een groot deel aan het interne gewichtsblok van de bal. Ja... daar zit een gewicht in dat niet symmetrisch is en afhankelijk van waar de gaten in de bal geboord zijn, trekt de bal dus uit zijn eigen al naar links of naar rechts.Normaal mat ik het gewicht wel netjes hoor, met gestekte arm net kunnen houden. En ik deed het niet om beter te gooien maar om lollig te doen. Bal op gewicht is het beste en ja normaal effect is ook het beste, maar was toen 15 ofzo en wou even leuk doen.SPOILER: voorbeeld van mijn bal/gewichtsblokOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik dus met mijn eigen bal gooi, dan begin ik meestal in het midden van de baan. De bal gaat richting de rechtergoot en ongeveer 25 verder, 3-4 meter voor de kegels, trekt het gewichtsblok in de bal, hem weer naar links. Precies richting die "sweetspot" om een strike te gooien. Dat is de hele truuk.
En oefenen natuurlijk. De bal maakt de bowler niet, het komt toch uiteindelijk op talent/oefenen aan.You sound reasonable...Time to up my medication.
en dat was 30 jaar geleden? Wauw, jij bent oud zegquote:Op woensdag 21 december 2022 20:36 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Normaal mat ik het gewicht wel netjes hoor, met gestekte arm net kunnen houden. En ik deed het niet om beter te gooien maar om lollig te doen. Bal op gewicht is het beste en ja normaal effect is ook het beste, maar was toen 15 ofzo en wou even leuk doen.
De 40 aangetikt ja. Ouwe lul dus welquote:Op woensdag 21 december 2022 20:38 schreef Deepcage het volgende:
[..]
en dat was 30 jaar geleden? Wauw, jij bent oud zeg
quote:Op zaterdag 17 december 2022 00:17 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Links bowlen is geen handicap, maar juist een voordeel. 90% van de bowlers is rechtshandig en gooien daarom elkaars olie-patroon naar de klote. Links-bowlers hebben daar geen last van en kunnen dus veel consequenter hun lijn vinden. En ballen kun je op maat laten boren.
Kijk maar naar die van mij. Die zijn op maat van mijn handen gemaakt. Daar past de gemiddelde recreatie-bowler niet eens in qua afstand tussen de gaten.Hmm volgens mij heb je net zulke kolen schoppen als ik. Ben met de kleine ballen altijd bang dat ze om m'n vingers blijven zitten 😄SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is overigens altijd leuk als ik ga bowlen, dan heb je altijd wel dat je naast een gezin of een vriendengroepje komt met je baan en dan is er altijd wel iemand die zoiets heeft van "Oeh dat is een mooie bal, mag ik daar eens mee gooien?" en dan zie je ze raar kijken als ze hun vingers er niet in krijgenKranplätze müssen verdichtet sein
Ik heb best grote handen, maar dat klopt ook wel met de rest van mijn lijf. Zou gek zijn om 2 meter te zijn met schoenmaat 35 en net zo kleine handjes. Maar als we gaan bowlen, dan mogen de mensen die het lukt om de bal vast te houden, er ook best eens mee gooien, al zal dat niet iedereen lukken. Dat is het enige nadeel van een bal op maat.quote:Op zondag 25 december 2022 07:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm volgens mij heb je net zulke kolen schoppen als ik. Ben met de kleine ballen altijd bang dat ze om m'n vingers blijven zitten 😄
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |