abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207078163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:42 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ik woon hier een jaar of 4, ben idd bij elke vergadering aanwezig geweest. Die is 1x per jaar.

Persoonlijk heb ik qua uitvoering positieve ervaringen met de vve. We hebben een mjop en daar sparen we idd voor de geïndexeerde kosten.

Maar nu willen ze van het vorige systeem af (percentage per klus) naar daadwerkelijke urenberekening. Dat doet mij wel fronsen, maar ik overzie niet wat de consequenties ervan kunnen zijn.
Die 14% staat dus los van de verandering van vergoeding voor de beheerder.
Als de beheerder een verandering in de vergoeding voor de beheerder voorstelt is dat een evaluatie moment om te kijken of je nog bij deze beheerder met deze structuur wil blijven.
Gemiddeld genomen zal zo een wijziging niet in het nadeel van genoemde beheerder zijn.

Of je zomaar een andere beheerder kan vinden die het beter/goedkoper/etc doet.... tja. Het zal niet voor het eerst zijn dat je met "vaste fee van 5 euro per appartement" wordt binnen gehaald als klant en na een jaar ze toch 10% van de projecten of 50 euro per appartement gaan vragen.
pi_207078990
Ik vraag me af waarom jij deze brief krijt. Zit je in het bestuur van de VvE?

Als het goed is worden tijdens de vergaderingen van de VvE ook de financiën doorgesproken. De begroting van het aankomende jaar, de realisatie van het afgelopen jaar, etc. Bij ons zou het dan waarschijnlijk zo zijn dat de penningmeester aangeeft dat de beheerder wil gaan werken met een andere kostenopbouw en andere tarieven. Dat hij zodoende vrijblijvend geïnformeerd heeft bij een aantal andere VvE-beheerders, maar dat die niet of nauwelijks aantrekkelijker lijken* en hij zodoende voorstelt om in te stemmen met de nieuwe kosten. Vervolgens mag de VvE daar dan uiteraard over stemmen.
* of juist wel natuurlijk
pi_207079021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat krijg je met deze inflatie hè.

Als er in die hele flat niet een paar mensen te vinden zijn die niet te lam zijn om het bestuur op zich te nemen.
Je haalt dingen door elkaar. Dat de VvE bepaalde werkzaamheden uitbesteedt, betekent helemaal niet dat er geen bewoners in het bestuur zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')