quote:Moord of ongeluk? Jurriën ten Cate uit Almelo trouwde in 2013 met de Tunesische Marwa, maar zit nu al bijna tien jaar vast wegens de moord op zijn bruid. Wat is er die fatale avond tussen kerst en oud en nieuw 2013 gebeurd, op die hotelkamer in het Tunesische Hammamet? Justitie is er zeker van: Jurrien is schuldig. Er is nauwelijks bewijs en de verklaringen rammelen, maar toch wordt de dan 22-jarige Jurriën uit Almelo veroordeeld; hij krijgt maar liefst twintig jaar gevangenisstraf! Het NFO heeft samen met Frank Van de Goot, Jessica Villerius en crew meegewerkt aan deze zaak en documentaire. Vanavond te zien bij BNNVARA op NPO2 om 20:25 uur.
Zag het voorbijkomen bij OP1 gisteren, gooide ze zo’n pop over de balustrade. Zelfs als ze gesprongen was, had ze niet zover kunnen liggen.quote:Op maandag 12 december 2022 12:38 schreef StaceySinger het volgende:
'Buitennatuurlijke krachten'
Het onderzoek spreekt zichzelf tegen, zegt de familie. De vrouw werd zo'n zes meter van het balkon af gevonden, terwijl het balkon zelf een betonnen balustrade van 1.20 meter hoog heeft. Om iemand zo ver van het balkon te gooien zijn externe krachten nodig, anders is dat onmogelijk, zeggen experts. "Ze was 62 kilo en 1.72 meter groot, als je die over een balkonhek van 1.20 meter wilt gooien, die krijg je niet tegen haar eigen wil zo ver weg." Maar in de veroordeling zegt de Tunesische rechter dat Jurriën daarvoor buitennatuurlijke krachten heeft aangewend.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)onder-tapijt-geveegd
Hoe zeker is het dat ze meteen buiten westen was? Misschien heeft ze na de val nog over de grond gekropen en is ze zo verder van het balkon vandaan geraakt?quote:Op maandag 12 december 2022 13:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zag het voorbijkomen bij OP1 gisteren, gooide ze zo’n pop over de balustrade. Zelfs als ze gesprongen was, had ze niet zover kunnen liggen.
Marwa bleek meteen buiten westen, maar volgens het dossier heeft ze in de ambulance aangegeven dat ze geduwd was.
Verder is er geen onderzoek geweest op PD omdat ze ervan uitgingen dat het een ongeluk was.
Dat meteen buiten westen zijn werd besproken in de uitzending. Ik ga ook kijken al ben ik niet overtuigd van zijn onschuld. Maar die Marwa was ook een bijzondere, laten ze vanavond ook zien. De beelden van hun bruiloft, ze kijkt alsof ze op een begrafenis is.quote:Op maandag 12 december 2022 15:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoe zeker is het dat ze meteen buiten westen was? Misschien heeft ze na de val nog over de grond gekropen en is ze zo verder van het balkon vandaan geraakt?
Ik vind een veroordeling voor moord overigens sowieso fors, zelfs als Jurriën haar inderdaad eraf gegooid heeft.
Ten eerste zou het in een opwelling (want ruzie) gebeurd kunnen zijn, dus zonder voorbedachte rade of tijd voor bezinning. In Nederland is het dan doodslag, geen moord.
Ten tweede is een val vanaf drie hoog niet per se dodelijk. Als hij werkelijk de bedoeling had om haar te doden, dan had hij wel een hoger gebouw gekozen lijkt mij.
Maar goed, ik moet de documentaire nog kijken.
Mja, een huwelijk puur voor de verblijfsvergunning, is niet per se de mooiste dag van je leven.quote:Op maandag 12 december 2022 16:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar die Marwa was ook een bijzondere, laten ze vanavond ook zien. De beelden van hun bruiloft, ze kijkt alsof ze op een begrafenis is.
Ze was dus een onvervalste golddigger.. en ik denk dat hij haar tijdens die uit de hand gelopen ruzie niet opzettelijk over het balkon heeft geduwd.quote:Op maandag 12 december 2022 20:29 schreef Halcon het volgende:
De docu is begonnen. Behalve dat zij niet heel erg blij kijkt tijdens dat huwelijk, doet hij dat ook niet.
Ja dit, maar als ze al eerder een zelfmoordpoging gedaan had, en die pa er ook niet van overtuigd is dat zijn schoonzoon dit op zijn geweten had. Had wel een beter onderzoek verwacht van Frank, iemand die op dezelfde hoogte met een flinke duik het zwembad ingaat.quote:Op maandag 12 december 2022 20:57 schreef StaceySinger het volgende:
Werpen : ik kwam uit op max 2.61
En als ze op de rand stond en hij haar haar een enorme duw gaf ?
Hoe krijg je dat voor elkaar met zo'n popquote:Op maandag 12 december 2022 21:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dit, maar als ze al eerder een zelfmoordpoging gedaan had, en die pa er ook niet van overtuigd is dat zijn schoonzoon dit op zijn geweten had. Had wel een beter onderzoek verwacht van Frank, iemand die op dezelfde hoogte met een flinke duik het zwembad ingaat.
Die Frank van der Goot heeft het weer verprutst, zo'n zogenaamde wetenschappelijke test moet je zo in elkaar zetten/presenteren dat je die kan indienen bij de rechtbank in Tunesië en ze overtuigd zijn van een gevalletje gerechtelijke dwaling.quote:Op maandag 12 december 2022 21:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dit, maar als ze al eerder een zelfmoordpoging gedaan had, en die pa er ook niet van overtuigd is dat zijn schoonzoon dit op zijn geweten had. Had wel een beter onderzoek verwacht van Frank, iemand die op dezelfde hoogte met een flinke duik het zwembad ingaat.
De Ewout Genemans van de NPO qua integriteit...quote:Op maandag 12 december 2022 11:38 schreef StaceySinger het volgende:
documentairemaakster Jessica Villerius
Want???quote:Op maandag 12 december 2022 22:11 schreef Fosive het volgende:
De Ewout Genemans van de NPO qua integriteit...
Heel vermakelijk, maar verder niet serieus te nemen
Vertel, vertel, alwetende?quote:
Dat vraag ik me af.quote:
Omdat ze gestoord was en al eerder een dreigende balkonscene had vertoond bij haar ouders?quote:Op maandag 12 december 2022 22:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af.
Met welk motief zou 'n jonge vrouw zich van het balkon storten?
Want daar gaat het wel om. Als hij haar niet heeft geduwd, dan is ze zelf gesprongen. En als hij binnen zat en niet op het balkon was, dan zonder druk van hem.
Dus waarom zou ze dat doen?
Dat is uiteindelijk alleen door Jurriën verklaard en door niemand anders. Dat van die balkonscene. Dat ze gestoord was is 'n aanname.quote:Op maandag 12 december 2022 22:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat ze gestoord was en al eerder een dreigende balkonscene had vertoond bij haar ouders?
Creatief zijn.quote:Op maandag 12 december 2022 22:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar met zo'n pop
Marwa was ook geen pop en een levend mens kan toch gewoon een duik nemen?quote:Op maandag 12 december 2022 22:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar met zo'n pop
Inderdaad, ik mis weer de helft van het onderzoek. Eerst dacht ik ze is via de balustrade naar de buren gelopen.. en zo 5 meter vanaf hun hotelkamer. Maar nee, recht naar voren dus. Dus op het dak geklommen en met een aanloopje die vijf meter gehaald….quote:Op maandag 12 december 2022 22:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Die Frank van der Goot heeft het weer verprutst, zo'n zogenaamde wetenschappelijke test moet je zo in elkaar zetten/presenteren dat je die kan indienen bij de rechtbank in Tunesië en ze overtuigd zijn van een gevalletje gerechtelijke dwaling.
Frank zal gewoon doen wat er wordt gevraagd.quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, ik mis weer de helft van het onderzoek. Eerst dacht ik ze is via de balustrade naar de buren gelopen.. en zo 5 meter vanaf hun hotelkamer. Maar nee, recht naar voren dus. Dus op het dak geklommen en met een aanloopje die vijf meter gehaald….
Eind conclusie van de docu:
Zelf springen niet mogelijk, want dan hadden ze dan wel laten zien.
Geduwd worden niet mogelijk, want dat hebben ze laten zien.
Is die Frank nu zo duur per uur of zo dom?
dit dus ja !quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus op het dak geklommen en met een aanloopje die vijf meter gehaald
Kan ook de manier van vraagstelling zijn geweest van de ambulancemedewerkers.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:25 schreef Blues het volgende:
Zoals die advocaat zei: het was een flutonderzoek van de PD.
Ik heb niets over bloedonderzoek op drugs/alcohol gehoord in de docu, of ik heb 't gemist.
Wat wel naar voren kwam is dat Frank vd G zei dat ze onmogelijk in die ambu nog gezegd zou kunnen hebben dat ze geduwd is. #omgekochte ambumedewerkers?
Da's niet zo gezegd in de uitzending en wat te lezen is in de media. Daar gaat het echt over "Mijn man heeft me geduwd".quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kan ook de manier van vraagstelling zijn geweest van de ambulancemedewerkers.
Ben je geduwd? En dan een gorgelend geluid wat als ja is bestempeld.
Frank opperde ook zoiets in de uitzending.quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's niet zo gezegd in de uitzending en wat te lezen is in de media. Daar gaat het echt over "Mijn man heeft me geduwd".
Ja, klopt.quote:Op dinsdag 13 december 2022 22:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Frank opperde ook zoiets in de uitzending.
Voor zo'n flutzaakje? En zo ja, want wil je daarop zien dan? Daarop zie je toch alleen dat ze valt en niet hoe dat precies is gebeurd.quote:Op zaterdag 24 december 2022 21:32 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is ze naar beneden gevallen ohh voor de deur van een juwelier, daar moeten toch
beveiliging camera's hangen ?
Dat moet bijna wel. Hoe ver ze van de gevel af leg, zegt m.i. iets over of ze al dan niet geduwd is door hem. Door zelf te springen, zou ze daar ook niet zijn geraakt.quote:Op maandag 26 december 2022 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Is zij niet verplaatst? In die tijd dat Jurrien naar beneden rende. Wie springt er zonder aanloop nu 5 meter ver?
Ik vraag me dit ook af, of ze misschien verplaatst is door omstanders om eerste hulp te verlenen, of zelf nog gekropen heeft op zoek naar hulp. Maar als ze inderdaad op 5 meter van het gebouw gevonden is, is ze dan wel uit dat balkon gevallen/geduwd/gesprongen? Lijkt me in alle gevallen knap. Of is ze vanaf het dak gegaan?quote:Op maandag 26 december 2022 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Is zij niet verplaatst? In die tijd dat Jurrien naar beneden rende. Wie springt er zonder aanloop nu 5 meter ver?
Dan zou ze vanaf het balkon op het dak geraakt moeten zijn. Weet niet of dat heel realistisch is. Zij was op het balkon, hij op de kamer. Hij verklaart niks over dat ze via de kamer naar de gang is gegaan (en dan richting het dak). Dat moet dus klauterwerk zijn geweest. Een heel gedoe eigenlijk als het doel is om naar beneden te springen. Dat kan ook wel vanaf het balkon.quote:Op maandag 26 december 2022 03:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik vraag me dit ook af, of ze misschien verplaatst is door omstanders om eerste hulp te verlenen, of zelf nog gekropen heeft op zoek naar hulp. Maar als ze inderdaad op 5 meter van het gebouw gevonden is, is ze dan wel uit dat balkon gevallen/geduwd/gesprongen? Lijkt me in alle gevallen knap. Of is ze vanaf het dak gegaan?
Nou ja, kijk waar jurrien nu zit. Kan me voorstellen als je restauranteigenaar bent en er ligt ineens een dode vrouw op je terras dat je die uit voorzorg ff van je perceel sleept. Zo gaat dat in delen van China ook.quote:Op maandag 26 december 2022 03:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik vraag me dit ook af, of ze misschien verplaatst is door omstanders om eerste hulp te verlenen, of zelf nog gekropen heeft op zoek naar hulp. Maar als ze inderdaad op 5 meter van het gebouw gevonden is, is ze dan wel uit dat balkon gevallen/geduwd/gesprongen? Lijkt me in alle gevallen knap. Of is ze vanaf het dak gegaan?
Er waren officieel geen getuigen… Er zijn ook geen omstanders die gezegd hebben dat hij haar duwde, geen gil niks.quote:Op maandag 26 december 2022 03:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Als ze uit die kamer weg zou zijn gelopen, dan zou hij dat wel verklaard hebben. Dat denk ik ook wel. Hij heeft verklaard at ze op het balkon was. Verder geen getuigen. Dan is er geen reden om aan te nemen dat ze elders was.quote:Op maandag 26 december 2022 04:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er waren officieel geen getuigen… Er zijn ook geen omstanders die gezegd hebben dat hij haar duwde, geen gil niks.
Vanaf het dak zou ze een sprong gemaakt moeten hebben van minimaal 6,5 meter. Maar dat klopt ook helemaal niet met het verhaal van Jurrien. Dan had hij zeker geklaard dat ze ineens weg was. En ze een kwartier later op straat lag. Hij zegt dat ze naar het balkon liep. Ik geloof dat.
Dit maar zij kan geen 5 meter springen en hij kan geen 5 meter gooien.quote:Op maandag 26 december 2022 04:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze uit die kamer weg zou zijn gelopen, dan zou hij dat wel verklaard hebben. Dat denk ik ook wel. Hij heeft verklaard at ze op het balkon was. Verder geen getuigen. Dan is er geen reden om aan te nemen dat ze elders was.
Idem dito over die ruzie. Daar waren ook geen getuigen van, Marwa kan het niet navertellen en Jurriën verklaart het.
Klop. Dat gedoe over die 5 meter zegt enkel iets over wat er wellicht is gebeurd nadat ze op de grond is gekomen. Niet hoe ze vanaf het balkon op de grond is gekomen.quote:Op maandag 26 december 2022 12:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit maar zij kan geen 5 meter springen en hij kan geen 5 meter gooien.
Dus denk ik dat ze verplaatst is…
Ik ben benieuwd wat Jurrien hierover heeft gezegd. Keek hij trouwens direct over de balustrade? Bij het meisje uit Hoogeveen zagen getuigen die moeder over de rand kijken.quote:Op maandag 26 december 2022 12:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klop. Dat gedoe over die 5 meter zegt enkel iets over wat er wellicht is gebeurd nadat ze op de grond is gekomen. Niet hoe ze vanaf het balkon op de grond is gekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |