abonnement Unibet Coolblue
pi_207024230
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2022 02:38 schreef Tijn het volgende:
Ik snap niet waarom de rente niet gewoon omhoog kan.
Omdat dan de EU in huidige vorm de nek om wordt gedraaid vanwege extreme schulden in o.a. Italië die dan vrijwel direct failliet gaat.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_207024325
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 18:52 schreef Centenbak het volgende:
Gewoon minder eten dan. Meeste mensen vreten soberso al veels te veel.
Dankjewel @brokjespoes voor je like :*
  zaterdag 10 december 2022 @ 09:02:51 #53
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_207024405
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
Mijn nichtje werkt bij de Albert Heijn, en heeft continu klanten die hun frustratie op haar afreageren.

''Dat heeft niks met inflatie te maken, de winst verdwijnt in jullie zaken, dat is het'', en dat soort praat.

Ze zegt dat mannen van boven de 65 het vervelendste zijn hierin, en bovengemiddeld vaak mopperen.
Blijf het sowieso raar vinden om vakkenvullers van 15 / 16 hiermee lastig te vallen, alsof hun er wat aan kunnen doen. :{
Hebben ze ook gewoon gelijk in.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_207024506
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hebben ze ook gewoon gelijk in.
Inflatie heeft geen invloed op de prijzen in de supermarkt? Leg uit!
pi_207024585
En de boodschappen zijn de afgelopen maanden al een stuk duurder geworden, veel artikelen zijn gewoon 40-60% in prijs gestegen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_207024727
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:40 schreef Hathor het volgende:
En de boodschappen zijn de afgelopen maanden al een stuk duurder geworden, veel artikelen zijn gewoon 40-60% in prijs gestegen.
Dat gaat dus nog een keer gebeuren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207024765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat gaat dus nog een keer gebeuren.
Straks dus 11-12 euro voor 3 stuks kipfillet, gaat de goeie kant op zo.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:09:30 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207024789
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Straks dus 11-12 euro voor 3 stuks kipfillet, gaat de goeie kant op zo.
Die fabrikanten doen net alsof alle grondstoffen ineens uit Oekraïne kwamen. Trap er niet in.
pi_207024867
Al verhoogd met 22% en daar komt naar verwachting nog eens 20% bij.

Dan heb je het over ruim 46% duurder in totaal.

Dus bijna de helft duurder.

Goddank hebben onze FNV leden ingestemd met 3,9% loonsverhoging.

Godtering man. }:| :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_207024894
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die fabrikanten doen net alsof alle grondstoffen ineens uit Oekraïne kwamen. Trap er niet in.
Zo simpel is het niet. Een overschot van 5% t.o.v. de vraag kan de prijs doen halveren. Een tekort van 5% kan de prijs verdubbelen.
Mijn werkgever produceert onder andere voedingsmiddelen in glazen potten. De lege glazen potten zijn inkoop inmiddels veel duurder dan de inhoud+verwerking en de supermarkten eisen dat hun inkoopsprijs gelijk blijft.
En dus is de productie hiervan gestopt want is zinloos geworden.
Net zo lang tot de supermarkten wel mee gaan in de prijs en dan moet de consument ook mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 10-12-2022 10:30:35 ]
Wie dit leest is gek
pi_207024908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die fabrikanten doen net alsof alle grondstoffen ineens uit Oekraïne kwamen. Trap er niet in.
Daar trap ik ook niet in, maar ik zal toch moeten betalen wat er op het prijskaartje staat vrees ik.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:26:32 #62
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207024953
Zoals prof. dr. ir. Ergbert H. Hennen altijd al zei: succes is een keuze.
pi_207024980
Dat krijg je wanneer een lethargische lafhartige bevolking zich laat sollen door schimmige lakeien van corporatief duivelsgebroed.
pi_207025001
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Straks dus 11-12 euro voor 3 stuks kipfillet, gaat de goeie kant op zo.
Daarom moet je die bugs gaan eten.
pi_207025041
quote:
18s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:16 schreef vosss het volgende:
Al verhoogd met 22% en daar komt naar verwachting nog eens 20% bij.

Dan heb je het over ruim 46% duurder in totaal.

Dus bijna de helft duurder.

Goddank hebben onze FNV leden ingestemd met 3,9% loonsverhoging.

Godtering man. }:| :(
CAO is een minimum. Je kunt zelf alsnog naar je manager stappen en meer loon eisen. Beste manier om meer te gaan verdienen is altijd nog overstappen naar een andere baas.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Straks dus 11-12 euro voor 3 stuks kipfillet, gaat de goeie kant op zo.
Kippen eten mais. Dat kun je ook eten zonder dat de kip er tussen zit.
Vroeger werd er ook alleen kip gegeten als de boer ziek was. Of de kip
Wie dit leest is gek
pi_207025427
quote:
18s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:16 schreef vosss het volgende:
Al verhoogd met 22% en daar komt naar verwachting nog eens 20% bij.

Dan heb je het over ruim 46% duurder in totaal.

Dus bijna de helft duurder.

Goddank hebben onze FNV leden ingestemd met 3,9% loonsverhoging.

Godtering man. }:| :(
dan wissel je van baan....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207025438
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Beste manier om meer te gaan verdienen is altijd nog overstappen naar een andere baas.
De nieuwe collega die binnenkort erbij komt heeft wel 20% erbij gekregen puur en alleen omdat die van baan wisselt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207025449
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet. Een overschot van 5% t.o.v. de vraag kan de prijs doen halveren. Een tekort van 5% kan de prijs verdubbelen.
Mijn werkgever produceert onder andere voedingsmiddelen in glazen potten. De lege glazen potten zijn inkoop inmiddels veel duurder dan de inhoud+verwerking en de supermarkten eisen dat hun inkoopsprijs gelijk blijft.
En dus is de productie hiervan gestopt want is zinloos geworden.
Net zo lang tot de supermarkten wel mee gaan in de prijs en dan moet de consument ook mee.
dat moeten de boeren in NL ook eens doen. Stoppen met hun producten te verkopen als ze niet de prijs krijgen die zij ervoor willen hebben.
Als producent bepaal je zelf tegen welke prijs je het verkoopt, anders verkoop je het niet.
Als consument bepaal je zelf tegen welke prijs je iets koopt, anders koop je het niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207025626
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan wissel je van baan....
Leuk en aardig als je in sectoren werkt waar dat zo werkt, niet als je bijvoorbeeld met een CAO in de zorg werkt waar je geen kant mee op kunt en afhankelijk ben van kruimels die toegeworpen worden door de overheid.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_207025641
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:51 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Leuk en aardig als je in sectoren werkt waar dat zo werkt, niet als je bijvoorbeeld met een CAO in de zorg werkt waar je geen kant mee op kunt en afhankelijk ben van kruimels die toegeworpen worden door de overheid.
Klopt en dat wist je toen je ervoor koos om daar te werken.... Daarnaast kan je prima van baan wisselen hoor als je in de zorg werkt. Er is zat administratief werk bij bedrijven wat je kan doen.

Ik blijf mijn kinderen altijd uitleggen om niet te werken voor de overheid, omdat je dan je toekomstige bazen niet tegen elkaar kan uitspelen voor arbeidsvoorwaarden, want er is er maar 1. Zo werkt het met alles waarin een monopolie geldt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207025684
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2022 02:38 schreef Tijn het volgende:
Ik snap niet waarom de rente niet gewoon omhoog kan.
zuidelijke landen gaan dan kopje onder.

En iedereen die zich gek heeft laten (of moeten) maken op de nederlandse huizenmarkt.

Maar dat laatste had de rente verhoging niet tegengehouden. :X

[ Bericht 6% gewijzigd door BertV op 10-12-2022 12:35:05 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_207025755
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:56 schreef BertV het volgende:

[..]
zuidelijke landen gaan dan kopje onder.

En iedereen die zich gek heeft laten (of moeten) maken in op de nederlandse huizenmarkt.

Maar dat laatste had de rente verhoging niet tegengehouden. :X
En dan nog: dan gaat de rente omhoog. Wordt energie dan magisch goedkoper?

Een beetje wel door vraaguitval, dus recessie… Nou ja, top idee!
pi_207026074
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat moeten de boeren in NL ook eens doen. Stoppen met hun producten te verkopen als ze niet de prijs krijgen die zij ervoor willen hebben.
De boeren zouden inkomensafhankelijk prijzen moeten vragen, zodat iedere consument èn hetzelfde percentage betaalt èn zou moeten bewijzen dat hij werkt.
De boeren zouden dan zeer zeker meer geld voor hun producten vangen.
pi_207026245
You will eat ze bugs.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_207026321
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 19:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Binnenkort wachtrijen van 10 uur ;(
Een lange parade van allochtonen en migranten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207027712
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt en dat wist je toen je ervoor koos om daar te werken.... Daarnaast kan je prima van baan wisselen hoor als je in de zorg werkt. Er is zat administratief werk bij bedrijven wat je kan doen.

Ik blijf mijn kinderen altijd uitleggen om niet te werken voor de overheid, omdat je dan je toekomstige bazen niet tegen elkaar kan uitspelen voor arbeidsvoorwaarden, want er is er maar 1. Zo werkt het met alles waarin een monopolie geldt.
Tja, toen ik koos was ik 16 en onnozel en verplicht wat te kiezen. Je eerste opmerking is een aardige dooddoener.

Tot voor kort was de zorg acceptabel, maar de laatste CAO die afgelopen januari voor drie jaar razendsnel is vastgelegd voor 2% per jaar met toen al een inflatie van 8% heeft mij flink boos gemaakt. Corona heeft helemaal niets veranderd aan de zorg. Dit jaar 12,5% minder aanwas in de zorgopleidingen. En ik raad echt niemand meer aan hieraan te beginnen. Het is een doodlopende straat.

Van baan wisselen in de zorg kan, en dan krijg je exact hetzelfde aangeboden, want maximale caps rond je 40e tot aan je pensioen. Carrière maken is zeer beperkt. Je hebt verder gewoon niet of nauwelijks onderhandelingsruimte om onrust onder het personeel te voorkomen. De vooruitzichten zijn ook erg slecht, omdat nu al aangegeven wordt dat er niet aan de eisen voor over twee jaar (een miezerige 12,5% over een looptijd van 3 jaar wordt al als onbetaalbaar gezien, 1,5 miljard extra zorgkosten per jaar) kan worden voldaan, want te duur qua gemeenschapsgeld. Ondertussen wordt nu al een aantal jaar de pensioenspremie verhoogd en kan ik mogelijk nog 20 jaar gaan interen op mijn koopkracht vanwege het gebrek aan inflatiecorrectie. Het is dat ik in Limburg woon en het leven hier goedkoper is dan de randstad, maar ondertussen kan het compleet vastdraaien van de zorg me niet snel genoeg gaan. Laat het dan maar kapot gaan, misschien dat er dan op termijn (dat gaat helaas wel nog een jaar of 5-10 duren) nog wat verandert. Je hoeft toch van niemand begrip of ander beleid te verwachten. Maar ik blijf het aangeven. De zorg in huidige vorm is een aflopende zaak.

Edit: had je post niet goed gelezen, misschien moet ik inderdaad maar gewoon weg uit de zorg. Maar ik heb goddomme niet voor niks 10 jaar gestudeerd en drie studies afgemaakt, inclusief een master waar in Limburg geen werk voor is. Ik heb gewoon als snotneus een enorm slechte keuze gemaakt met de zorg.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_207446142
quote:
Voedselprijzen weer 14 procent hoger, wanneer houdt het op?
De inflatie daalt wel, maar in de supermarkt en bij de bakker ben je nog steeds flink duurder uit. De prijzen voor voedsel en dranken stegen met 14 procent in december zelfs nog harder dan in november. Maar door de flink gedaalde energieprijzen zullen de voedingsprijzen dit jaar fors minder stijgen, denken experts.

Het leven werd in december 9,6 procent duurder. In geen ander land van de EU stegen de prijzen zo veel. Maar de voedselprijzen in ons land namen juist nog meer toe.

Dat komt komt volgens hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen van statistiekbureau CBS mede doordat de prijzen van energie, die van de zomer nog hoog waren, vaak vertraagd worden doorberekend.

Producenten en winkels hebben immers te maken met duurder gas en benzine, en die prijsstijgingen kunnen ze niet helemaal voor eigen rekening nemen. Ze moeten ook winst blijven maken om te kunnen blijven bestaan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-winkel-boodschappen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207446432
Haha anders maken ze geen winst _O-
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:06:30 #80
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_207522488
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 19:10 schreef Cockwhale het volgende:
Wat een bullshit bij elkaar weer. Verzonnen oorzaken.
Yes. Grootste oorzaak van het domino-effect zijn de sancties die de Westerse overheden hebben opgelegd aan Rusland. Ze helpen geen flikker, maar zorgen er wel voor dat de burger thuis zijn thermostaat op 17 graden heeft staan en diens boodschappen teringduur worden. En we zijn er nog lang niet.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:11:10 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207522538
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Yes. Grootste oorzaak van het domino-effect zijn de sancties die de Westerse overheden hebben opgelegd aan Rusland. Ze helpen geen flikker, maar zorgen er wel voor dat de burger thuis zijn thermostaat op 17 graden heeft staan en diens boodschappen teringduur worden. En we zijn er nog lang niet.
Interessante gedachte, maar is daar ook bewijs voor? De gasprijs is inmiddels weer naar redelijk normaal niveau bijvoorbeeld. En het is ook vooral Nederland waar de boodschappen echt zoveel duurder worden. Landen dichter bij Rusland lijken er beter af te komen dan ons. Dus of het daaraan (de oorlog) ligt...?

Ik denk dat het te makkelijk is om het gedoe met Rusland de schuld te geven. Zelfs corona was meer een extra tik dan een echte oorzaak. De hele economie loopt eigenlijk al sinds 2008 (of eerder) een beetje als een zombie door.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207522589
Goede zaak. Nederland is veel te dik.
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:17:07 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207522597
Het is allemaal de schuld van...
pi_207522620
En de overheid in 2022 tijdens de debatten over koopkrachtherstel, maar blijven beweren dat de inflatie in 2023 heus maar 2,6% zou worden.

Eens kijken of ze in 2023 wel wat willen doen voordat het jaar al 3/4e voorbij is.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:28:12 #85
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_207522732
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Interessante gedachte, maar is daar ook bewijs voor? De gasprijs is inmiddels weer naar redelijk normaal niveau bijvoorbeeld. En het is ook vooral Nederland waar de boodschappen echt zoveel duurder worden. Landen dichter bij Rusland lijken er beter af te komen dan ons. Dus of het daaraan (de oorlog) ligt...?

Ik denk dat het te makkelijk is om het gedoe met Rusland de schuld te geven. Zelfs corona was meer een extra tik dan een echte oorzaak. De hele economie loopt eigenlijk al sinds 2008 (of eerder) een beetje als een zombie door.
De hele 'economie' zoals die vroeger op school werd uitgelegd, is inmiddels radicaal veranderd. Ik heb het idee dat het kapitaal grootschalig roofbouw pleegt op 'de economie' totdat de hele boel in elkaar flikkert. Vervolgens worden de schuldigen geoutbaild (of bailed-out?) en gecompenseerd voor hun 'verliezen' en begint het hele circus weer opnieuw.

Banken krijgen van de overheden permissie om geld te verzinnen waar geen enkele waarde tegenover staat, wat die overheden vervolgens van die banken lenen om uit te geven en bestaande gaten mee te dichten. Vervolgens zullen de volgende generaties deze schulden moeten afbetalen. In de VS heeft afgelopen jaar een paar TRILJOEN dollar uitgegeven waar geen belastinggeld tegenover staat. Argument is dat de rente immers toch bijna niks is en je dus probleemloos kunt lenen van de bank. Helaas stijgt de rente weer en bijna nul rente is slechts voor een x aantal jaar. Daarna moet er opnieuw geleend worden tegen een veel ongunstiger percentage om de bestaande leningen te financieren. Het zal niet heel lang duren voor de hele bende opnieuw in elkaar sodemietert.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_207522781
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
De hele 'economie' zoals die vroeger op school werd uitgelegd, is inmiddels radicaal veranderd. Ik heb het idee dat het kapitaal grootschalig roofbouw pleegt op 'de economie' totdat de hele boel in elkaar flikkert. Vervolgens worden de schuldigen geoutbaild (of bailed-out?) en gecompenseerd voor hun 'verliezen' en begint het hele circus weer opnieuw.

Banken krijgen van de overheden permissie om geld te verzinnen waar geen enkele waarde tegenover staat, wat die overheden vervolgens van die banken lenen om uit te geven en bestaande gaten mee te dichten. Vervolgens zullen de volgende generaties deze schulden moeten afbetalen. In de VS heeft afgelopen jaar een paar TRILJOEN dollar uitgegeven waar geen belastinggeld tegenover staat. Argument is dat de rente immers toch bijna niks is en je dus probleemloos kunt lenen van de bank. Helaas stijgt de rente weer en bijna nul rente is slechts voor een x aantal jaar. Daarna moet er opnieuw geleend worden tegen een veel ongunstiger percentage om de bestaande leningen te financieren. Het zal niet heel lang duren voor de hele bende opnieuw in elkaar sodemietert.
Welkom in de wondere wereld van late-stage-capitalism.

Waar de markt op hypotheekverzekeringen 20x zo groot kan en mag zijn als de markt op hypotheken (2008 crash).
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:35:07 #87
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207522802
Gokje: warme bakkers gaan als dominosteentjes omvallen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Eightyone op 12-01-2023 13:14:05 ]
pi_207522860
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:40 schreef Hathor het volgende:
En de boodschappen zijn de afgelopen maanden al een stuk duurder geworden, veel artikelen zijn gewoon 40-60% in prijs gestegen.
Dan te bedenken dat het hier nog redelijk te betalen is, in Duitsland, Frankrijk en Italie waren de prijzen van de zomer al nog veel hoger dan vroeger. En met bijna alles veel duurder dan bij ons.

Dit was tot vorig jaar altijd andersom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')