abonnement Unibet Coolblue
pi_207006242
In diverse kamers in huis heb ik dergelijke punten zitten.




In de hal van mijn woning komen de UTP-kabels boven (6 in totaal die momenteel niet verbonden zijn met die punten uit het plaatje) maar aangezien er op mijn router maar 3 ingangen zijn, kan ik ze niet allemaal aansluiten. Ik heb wel gewoon internet via WIFI.


Ik heb begrepen dat ik een switch nodig heb maar wat heb ik precies nodig?
Je hebt managed en unmanaged. Ik hoef geen bijzondere dingen te kunnen (dus neem aan dat managed wel volstaat).


Iemand die goeie en betrouwbare oplossingen kan aanreiken? Wat zal het me kosten? Zou ik beter beeld hebben als ik via een bekabeld netwerk televisie kijk (i.p.v. over een wifi-verbinding)?
Cindy De Vuyst
pi_207006293
Kun je geen (gratis) router regelen via je provider met meer poorten? Scheelt weer een kastje :)
  vrijdag 9 december 2022 @ 15:49:09 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207007596
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:27 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb begrepen dat ik een switch nodig heb maar wat heb ik precies nodig?
Je hebt managed en unmanaged. Ik hoef geen bijzondere dingen te kunnen (dus neem aan dat managed wel volstaat).
Managed wil zeggen dat je er van alles aan kunt instellen : VLANs, traffic-shaping, monitoring, enz. Voor jou zal juist een unmanaged switch voorlopig voldoende zijn (en goedkoper); die verdeelt het verkeer, en niets meer. Een simpele unmanaged gigabit-switch met 4-8 poorten heb je onder de EUR 25.

quote:
Iemand die goeie en betrouwbare oplossingen kan aanreiken? Wat zal het me kosten? Zou ik beter beeld hebben als ik via een bekabeld netwerk televisie kijk (i.p.v. over een wifi-verbinding)?
Als je een echt goede WiFi-verbinding hebt kun je er wel TV over kijken, maar voor echt zwaar verkeer zoals TV is over het algemeen bekabeling toch wel betrouwbaarder.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207024763
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:27 schreef einzeinz het volgende:
In diverse kamers in huis heb ik dergelijke punten zitten.

[ afbeelding ]


In de hal van mijn woning komen de UTP-kabels boven (6 in totaal die momenteel niet verbonden zijn met die punten uit het plaatje) maar aangezien er op mijn router maar 3 ingangen zijn, kan ik ze niet allemaal aansluiten. Ik heb wel gewoon internet via WIFI.


Ik heb begrepen dat ik een switch nodig heb maar wat heb ik precies nodig?
Je hebt managed en unmanaged. Ik hoef geen bijzondere dingen te kunnen (dus neem aan dat managed wel volstaat).


Iemand die goeie en betrouwbare oplossingen kan aanreiken? Wat zal het me kosten? Zou ik beter beeld hebben als ik via een bekabeld netwerk televisie kijk (i.p.v. over een wifi-verbinding)?
hoe komen ze in je hal eruit? met een stekkertje? dan gewoon een goedkope unmanaged switch kopen van bv tp link met genoeg poorten voor de kabels +1 (die naar je router moet) als je alles wilt aansluiten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')