abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:44:25 #1
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207004974
Amsterdam - Op meer dan vijfhonderd wegen in de stad gaat de maximum snelheid volgend jaar van 50 naar 30 kilometer per uur. 270 kilometer weg krijgt binnenkort nieuwe stoplichten, borden en markering.

Dat de gemeente de maximale snelheid voor auto’s flink terug wilde schroeven in de stad was al wel bekend. Maar wethouder Melanie van der Horst (Verkeer) lijkt er zelfs haast mee te hebben. „Want het grootste deel van de Amsterdammers voelt zich onveilig in het verkeer”, zegt ze.
Veiliger en stiller

Het gaat om tachtig procent van de wegen. En de nieuwe maximumsnelheid gaat in per december 2023. Op korte termijn zullen bewoners de voorbereidingen gaan zien. Niet alleen door werkzaamheden, maar ook met campagnes en lessen op school.

Van der Horst verwacht dat de maatregel het verkeer ’veiliger’ en ’stiller’ maakt, maar denkt ook dat mensen minder snel de auto zullen pakken. Geen gekke gedachte, want een opgevoerde e-bike is straks een stuk sneller dan de auto. Ook de bus en tram halen straks de auto in. Want waar die een eigen baan hebben, mag het openbaar vervoer 50 kilometer per uur blijven rijden. De gemeente wil namelijk dat het ov wél aantrekkelijk blijft.
Dodelijke ongelukken

Op dit moment zijn er jaarlijks rond de twintig dodelijke ongelukken in de stad en schommelt het aantal gewonden rond de achthonderd. Door beperking van de maximale snelheid, hoopt de wethouder dat het aantal ongelukken met twintig tot dertig procent afneemt. Bovendien zullen ongelukken minder ernstig zijn, verwacht de gemeente. De remweg van auto’s blijkt de helft korter door de snelheidswijziging.

Om de boel te handhaven, zal de gemeente mobiele flitspalen inzetten.

https://www.amsterdam.nl/(...)elheid-30-kilometer/

Dit gaat natuurlijk binnenkort in andere grote steden ook de norm worden :'(
wat een kutidee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 13-12-2022 16:23:08 ]
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_207005022
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005042
Nog een reden om er weg te blijven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  FOK!fotograaf vrijdag 9 december 2022 @ 11:48:32 #4
842 Zorro
Z
pi_207005053
Amsterdam :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_207005054
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
Ja en dan standaard meerdere keren per dag gepakt worden met 50 te hard. Lekker man.

Er zijn hier wegen in de bebouwde kom waar je zonder gevaar met 100 overheen kan.
pi_207005079
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:48 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja en dan standaard meerdere keren per dag gepakt worden met 50 te hard. Lekker man.

Er zijn hier wegen in de bebouwde kom waar je zonder gevaar met 100 overheen kan.
Ja, liefst met mobiele flitspalen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005088
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nog een reden om er weg te blijven.
Had je meer redenen nodig dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005103
Niks mis mee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207005107
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bent :')
pi_207005119
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:51 schreef mschol het volgende:

[..]
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bent :')
Dat lijkt me nog niet haalbaar helaas
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005123
Schaf gewoon mensen af dan hebben die dieren ook wat meer ruimte.
pi_207005133
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:51 schreef mschol het volgende:

[..]
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bent :')
Dat ben je sowieso wel in het centrum van Amsterdam sneller met de fiets op je bestemming.
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:54:44 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207005155
quote:
Van der Horst verwacht dat de maatregel het verkeer ’veiliger’ en ’stiller’ maakt, maar denkt ook dat mensen minder snel de auto zullen pakken. Geen gekke gedachte, want een opgevoerde e-bike is straks een stuk sneller dan de auto
_O- |:( :')

Ja klopt want dat is legaal 8)7

Straks overal van die wegwerp e bikes en e-scooters natuurlijk :{
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:57:05 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207005180
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:54 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
_O- |:( :')

Ja klopt want dat is legaal 8)7

Straks overal van die wegwerp e bikes en e-scooters natuurlijk :{
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.

Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
pi_207005189
whahahaha wat een kut straf!!

hoeven ze niet meer te zeiken dat het zo druk is.
pi_207005198
Amsterdam is onveilig omdat de fietsers zich daar gedragen als kamikaze piloten.

Verder maakt het weinig verschil. Het is een wonder als je daar daadwerkelijk 30 km/u kan rijden

Het is wel kapitaalsvernietiging.
pi_207005211
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.

Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
Langzamer rijden zonder deelscooters.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 december 2022 @ 12:02:31 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207005231
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Langzamer rijden zonder deelscooters.
Scheuren is iets anders maar verkeer moet gewoon met een prettig tempo kunnen doorstromen.

Anders krijg je toch alleen maar frustraties en uiteindelijk nog meer ongelukken.
pi_207005250
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Scheuren is iets anders maar verkeer moet gewoon met een prettig tempo kunnen doorstromen.

Anders krijg je toch alleen maar frustraties en uiteindelijk nog meer ongelukken.
Blijkbaar willen ze dat zoals ik reageerde op de vraag of men wel weet wat ze willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005259
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
blablablabla
  vrijdag 9 december 2022 @ 12:05:41 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207005267
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.

Maar goed, dit gaat over Amsterdam. Al zal het wel weer op meer plekken opduiken uiteindelijk dit soort plannetjes.
pi_207005279
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
Ik rij gewoon auto hoor en ben voorstander hiervan en van mij mag het landelijk worden ingevoerd. Ipv 50 naar 30
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005326
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.

Maar goed, dit gaat over Amsterdam. Al zal het wel weer op meer plekken opduiken uiteindelijk dit soort plannetjes.
Amsterdam kom ik bijna dagelijks, even los van wat specifieke plekken in de binnenring kun je daar op de meeste plekken ook echt makkelijk 50 of harder rijden.
blablablabla
  vrijdag 9 december 2022 @ 12:13:46 #24
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207005349
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
@Starhopper bijvoorbeeld vind dit geweldig waarschijnlijk :')
pi_207005357
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik rij gewoon auto hoor en ben voorstander hiervan en van mij mag het landelijk worden ingevoerd. Ipv 50 naar 30
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.
In een tijd waar tijd enorm kostbaar is door tekort aan arbeid is het helemaal onbegrijpelijk.

Als je voor een klus van Schiphol naar Noord moet ben je zo drie kwartier onderweg met een dergelijk slakkentempo.
blablablabla
pi_207005374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.
In een tijd waar tijd enorm kostbaar is door tekort aan arbeid is het helemaal onbegrijpelijk.

Als je voor een klus van Schiphol naar Noord moet ben je zo drie kwartier onderweg met een dergelijk slakkentempo.
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005429
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doen :')
blablablabla
pi_207005435
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doen :')
100x nihil blijft nihil hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 december 2022 @ 12:22:00 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207005437
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.
Deze persoon snapt er echt helemaal niets van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 9 december 2022 @ 12:22:12 #30
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_207005439
Ik vind het prima om 30 te rijden, interesseert me echt helemaal niets. Het is alleen wel lastig, want ongemerkt zit je daar heel makkelijk overheen. Ik hou liever de weg in de gaten, dan dat ik continu naar mijn snelheidsmeter moet koekeloeren.
  vrijdag 9 december 2022 @ 12:23:52 #31
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207005467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doen :')
Wat voor nut? Vraag je dit serieus?
pi_207005483
Ze kunnen beter eens wat doen aan die belachelijke hoeveelheid auto's nog steeds in de binnenstad.

In steden als Oslo, Berlijn, Barcelona, Stockholm voelt het in de binnenstad allemaal veel rustiger en relaxter aan qua verkeer, ondanks het feit dat het er toch wel echt druk is qua aantal mensen, en dat komt door het feit dat ze daar veel beter de auto weren uit de binnenstad. En het verkeer dat er wél rijdt, glijdt gewoon rustig en soepel over de weg. Als ik dan weer in Amsterdam kom is het een kakofonie van brullende / optrekkende motor geronk.
pi_207005512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
100x nihil blijft nihil hoor.
10 minuten per uur scheelt het, noem het maar niks.
blablablabla
pi_207005520
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wat voor nut? Vraag je dit serieus?
Ja.
En aub geen gelul over bomen en planten.
blablablabla
pi_207005528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.
In een tijd waar tijd enorm kostbaar is door tekort aan arbeid is het helemaal onbegrijpelijk.

Als je voor een klus van Schiphol naar Noord moet ben je zo drie kwartier onderweg met een dergelijk slakkentempo.
Risicoloos met een machine van duizenden kilo's rondscheuren in een stad vol mensen. Hoe werkt dat volgens jou?

Hier in de stad is de belangrijkste route van het station naar het centrum ook een 50 weg. Het is een weg langs de gracht zonder gescheiden fietspaden en als je linksaf wil slaan om een brug over te steken moet je als fietser samen met de auto's de linkerbaan op voor het stoplicht. Lachen in de spits joh. Iedere dag weer werp ik mij voor auto's die 3x zo snel gaan om thuis te kunnen komen.
pi_207005534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.

Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
Die worden gesloopt omdat kut mentaliteit in Nederland.
pi_207005560
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]
10 minuten per uur scheelt het, noem het maar niks.
Nee hoor. Er is geen stad die een weg van 50km heeft waar je niet kan worden opgehouden door verkeersmaatregelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005563
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.

Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
Deelscooters gaan sowieso een stuk minder leuk worden, want over 3 weken moet je een helm opzetten.
pi_207005568
Zou misschien in de nacht kut zijn, maar ik zie het probleem niet zo. Als je midden door de stad moet overdag mag je hopen de 10km/u te halen. En dat zijn juist de wegen waar de snelheid omlaag gaat.

Leuk voor de groene bühne dus. Verder nutteloos, maar kost wel weer heel veel geld.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2022 12:31:35 ]
pi_207005585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Risicoloos met een machine van duizenden kilo's rondscheuren in een stad vol mensen. Hoe werkt dat volgens jou?

Hier in de stad is de belangrijkste route van het station naar het centrum ook een 50 weg. Het is een weg langs de gracht zonder gescheiden fietspaden en als je linksaf wil slaan om een brug over te steken moet je als fietser samen met de auto's de linkerbaan op voor het stoplicht. Lachen in de spits joh. Iedere dag weer werp ik mij voor auto's die 3x zo snel gaan om thuis te kunnen komen.
Rondscheuren nog wel :D Misschien moet je dan die specifieke probleemwegen aanpakken en 30-zone maken in plaats van met zo'n generieke klote maatregel te komen .
blablablabla
pi_207005606
De meeste auto's wegen trouwens geen duizenden kilo's maar dat geheel ter zijde.
blablablabla
pi_207005622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.

Maar goed, dit gaat over Amsterdam. Al zal het wel weer op meer plekken opduiken uiteindelijk dit soort plannetjes.
Hier willen ze ook hele stukken van de binnenstad en de ring er omheen 30 maken. Voor sommige stukken snap ik het, want daar zou 30 harder zijn dat je gemiddelde snelheid daar, omdat alles altijd vast staat.

Maarja er zit ook een tweebaans viaduct bij waar je, zoals ik eerder zei, zonder gevaar tot de 100 kan doortrekken. 30 daar is gewoon dodelijk saai en waarschijnlijk eerder onveilig omdat iedereen alsnog volgas die weg op knalt. Tot er een bejaarde met 28/u voor je zit.
pi_207005648
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor. Er is geen stad die een weg van 50km heeft waar je niet kan worden opgehouden door verkeersmaatregelen.
Het is niet dat als je 30 rijdt je ineens niet meer wordt opgehouden he. Die snelheidsbeperking is alleen een extra belemmering om nog langer onder weg te zijn, het een sluit het ander niet uit.
blablablabla
pi_207005651
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:33 schreef Elan het volgende:
De meeste auto's wegen trouwens geen duizenden kilo's maar dat geheel ter zijde.
Als je moeder erin zit wel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Rondscheuren nog wel :D Misschien moet je dan die specifieke probleemwegen aanpakken en 30-zone maken in plaats van met zo'n generieke klote maatregel te komen .
Generieke maatregelen werken prima tegen generieke problemen. 50km is veel sneller dan een voetganger of fietser en je auto is veel zwaarder. Dat gaat overal in de stad fout, maar voornamelijk voor mensen die niet in een auto zitten.
pi_207005655
Goed zo, nu nog een hek omdat reservaat en klaar. Het is allemaal de schuld van de auto's. Die opgevoerde 2-wielers die al append door rood knallen en weet ik veel wat nog meer kunnen er natuurlijk niets aan doen...
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_207005660
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is niet dat als je 30 rijdt je ineens niet meer wordt opgehouden he. Die snelheidsbeperking is alleen een extra belemmering om nog langer onder weg te zijn, het een sluit het ander niet uit.
Wel als je stil moet staan hierdoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005687
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef spoilert het volgende:
Goed zo, nu nog een hek omdat reservaat en klaar. Het is allemaal de schuld van de auto's. Die opgevoerde 2-wielers die al append door rood knallen en weet ik veel wat nog meer kunnen er natuurlijk niets aan doen...
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.
pi_207005722
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je moeder erin zit wel.
[..]
Generieke maatregelen werken prima tegen generieke problemen. 50km is veel sneller dan een voetganger of fietser en je auto is veel zwaarder.
Mijn moeder is dood en gecremeerd dus die kan in het dashboardkastje.
quote:
Dat gaat overal in de stad fout, maar voornamelijk voor mensen die niet in een auto zitten.
Het gaat fout omdat het fietsers en voetgangers in Amsterdam over het algemeen genomen een stel studentikoze staatsmongolen zijn die voor de verkeersveiligheid essentiële zaken als verkeerslichten en situaties waarin ze geen voorrang hebben voor lief nemen.
blablablabla
pi_207005741
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.
Wedden van niet?
blablablabla
pi_207005769
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn moeder is dood en gecremeerd dus die kan in het dashboardkastje.
[..]
Het gaat fout omdat het fietsers en voetgangers in Amsterdam over het algemeen genomen een stel studentikoze staatsmongolen zijn die voor de verkeersveiligheid essentiële zaken als verkeerslichten en situaties waarin ze geen voorrang hebben voor lief nemen.
dit idd. De schuld bij de automobilist leggen in amsterdam is erg kortzichtig.

De argumenten die worden benoemd door de wethouder zijn matig ook. Ze wil iedereen op een ebike, alsof iedereen dat ding heeft kan betalen. Worden ook nog eens om de haverklap gestolen.
pi_207005789
Bullshit. Kut linkse partijen en fuck vvd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 9 december 2022 @ 12:46:48 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207005793
Overigens gaan niet alle wegen naar 30 in Amsterdam. Sommige wegen blijven hogere snelheden houden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207005798
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.
Ik hoop het. Ikben #teamvoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005800
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Wedden van niet?
Wat leggen we in 500 euro?
Lekker happen
pi_207005828
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn moeder is dood en gecremeerd dus die kan in het dashboardkastje.
[..]
Het gaat fout omdat het fietsers en voetgangers in Amsterdam over het algemeen genomen een stel studentikoze staatsmongolen zijn die voor de verkeersveiligheid essentiële zaken als verkeerslichten en situaties waarin ze geen voorrang hebben voor lief nemen.
Wat feest op partijen moet jij zijn zeg. Was gewoon een goede jemoeder dit.

Je moeder was zo dik, dat toen ze werd gecremeerd vliegtuigen om Nederland heen moesten vanwege de as neerslag.

De reden dat ze essentieel zijn, komt door al die kut auto's in de stad. Op fietspaden die elkaar kruisen zijn geen verkeerslichten hoor. Zie ook Groningen waar alle verkeerslichten voor fietsers tegelijk op groen gaan. Het probleem is dus alsnog auto's op 1 en ver daaronder dat mensen zich niet altijd goed houden aan maatregelen om je risicoloze 50km minder gevaarlijk te maken.
pi_207005841
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Wedden van niet?
https://www.anwb.nl/verke(...)de-hele-bebouwde-kom
Wedden van wel?
pi_207005880
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.
Dat is voor de meeste tragere weggebruikers veel te laat, die maatregel invoeren hoeft dus niet meer,
pi_207005957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is voor de meeste tragere weggebruikers veel te laat, die maatregel invoeren hoeft dus niet meer,
Ok.

Niet doen dus! Ik noteer het.
pi_207005982
quote:
quote:
Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zei eerder al tegen de motie te zijn, omdat gemeentes hier volgens haar zelf over gaan en dat vaak ook al doen. In de bebouwde kom geldt voor 70 procent van de wegen al geen limiet van 30 kilometer per uur. Volgens de minister is de motie daarom niet nodig.
Lees je eigen bronnen en praat gewoon geen poep. 25 kilometer verder lijkt Almere qua infrastructuur net zoveel op Amsterdam als Amsterdam op een traphekje.
blablablabla
pi_207005993
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:47 schreef -Datdus- het volgende:

[..]
Wat leggen we in 500 euro?
Ik wed niet met gekken.
blablablabla
pi_207006007
quote:
Ook de bus en tram halen straks de auto in. Want waar die een eigen baan hebben, mag het openbaar vervoer 50 kilometer per uur blijven rijden. De gemeente wil namelijk dat het ov wél aantrekkelijk blijft.
Want een bus is een stuk wendbaarder en lichter, zonder dode hoeken. Dus dat is volstrekt logisch als het je daadwerkelijk om veiligheid gaat.
pi_207006027
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:06 schreef silverhill het volgende:

[..]
Want een bus is een stuk wendbaarder en lichter, zonder dode hoeken. Dus dat is volstrekt logisch als het je daadwerkelijk om veiligheid gaat.
Ja joh ze willen gewoon de auto volledig uitbannen. Daar gaat het uiteindelijk om. Het is allemaal zo doorzichtig,.
blablablabla
pi_207006028
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik wed niet met gekken.
:')
Lekker happen
pi_207006065
Aangezien veel fietsers tegenwoordig ook harder (kunnen) gaan dan 30 km/u....hoe gaan ze dat dan voorkomen?
pi_207006103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Aangezien veel fietsers tegenwoordig ook harder (kunnen) gaan dan 30 km/u....hoe gaan ze dat dan voorkomen?
Waarom zou dit moeten worden voorkomen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207006111
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zou dit moeten worden voorkomen?
Om de verkeersveiligheid hoog te houden, zoals zij wensen. En met fietsers die ruim over de 30 km/u gaan, voldoe je daar niet aan. Dat levert nog meer gevaarlijke situaties op.
pi_207006120
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Om de verkeersveiligheid hoog te houden, zoals zij wensen. En met fietsers die ruim over de 30 km/u gaan, voldoe je daar niet aan. Dat levert nog meer gevaarlijke situaties op.
Dit bericht gaat over auto's
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207006129
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit bericht gaat over auto's
Nee, dit bericht gaat over de maximale snelheid op wegen binnen de bebouwde kom (van Amsterdam). Een maximale snelheid waar elke verkeersdeelnemer zich aan moet houden. Dus ook fietsers.
pi_207006141
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Nee, dit bericht gaat over de maximale snelheid op wegen binnen de bebouwde kom (van Amsterdam). Een maximale snelheid waar elke verkeersdeelnemer zich aan moet houden. Dus ook fietsers.
Nee, fietsers mogen nu ook al sneller dan 30 op 30-wegen. Dit gaat alleen om motorvoertuigen.
Dit was jaren geleden een keer bij tv programma blik op de weg.
De maximum snelheid voor verkeer geldt alleen voor motorvoertuigen. Een fiets met trapondersteuning is geen motorvoertuig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207006202
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee, fietsers mogen nu ook al sneller dan 30 op 30-wegen. Dit gaat alleen om motorvoertuigen.
Nee, dat mogen ze niet.
quote:
Maar je moet wel op snelheid gaan letten zodra je een rond bord met een rode rand en een getal in het midden tegenkomt. In wegbeheerderstaal: een A1-bord. Dit bord geldt voor alle weggebruikers, dus óók voor fietser en voetgangers (voor de liefhebbers: zie artikel 62 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens).
Die A1-borden komt iedere fietser bijna dagelijks tegen. Denk aan een zone 30-bord. En een woonerf-bord heeft ook consequenties voor fietsers: maximaal 15 per uur.
https://www.fietsersbond.(...)r-uur-voor-fietsers/
pi_207006263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:03 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Lees je eigen bronnen en praat gewoon geen poep. 25 kilometer verder lijkt Almere qua infrastructuur net zoveel op Amsterdam als Amsterdam op een traphekje.
Een VVD'er die 5 jaar achter de feiten aanloopt. Say it aint so!
pi_207006276
Puik plan, ook in Utrecht doen.

Ow wacht, hebben ze al gedaan. Jeej.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207006277
quote:
alsof daarop gehandhaafd wordt in normale situaties.. _O-
pi_207006288
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja joh ze willen gewoon de auto volledig uitbannen. Daar gaat het uiteindelijk om. Het is allemaal zo doorzichtig,.
Mooi doel toch?
pi_207006331
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mooi doel toch?
Specifiek in de binnenstad zou dat wel beter zijn. Voor auto's is daar geen zak aan. Op andere plekken graag gewoon 50.

blablablabla
pi_207006359
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Specifiek in de binnenstad zou dat wel beter zijn. Voor auto's is daar geen zak aan. Op andere plekken graag gewoon 50.

Oh dus mensen die in de binnenstad wonen verdienen geen auto's volgens jou.

Wel grappig hoe hele boze mensen vaak stiekem heel veel lijken op de mensen waarop ze boos zijn.
pi_207006388
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:31 schreef mschol het volgende:

[..]
alsof daarop gehandhaafd wordt in normale situaties.. _O-
Vandaar ook mijn vraag.
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:39:58 #78
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207006389
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nog een reden om er weg te blijven.
Doei provenciaaltje blijf weg we missen je niet
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207006395
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh dus mensen die in de binnenstad wonen verdienen geen auto's volgens jou.

Wel grappig hoe hele boze mensen vaak stiekem heel veel lijken op de mensen waarop ze boos zijn.
Gaat niet om de gunfactor. Het is gewoon totaal niet praktisch. Daarbij kun je voor bewoners prima een uitzondering maken. Als ze niet al zelf besloten hebben geen auto te nemen maar een (bak)fiets.
blablablabla
pi_207006427
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:39 schreef corehype het volgende:

[..]
Doei provenciaaltje blijf weg we missen je niet
Boomer gespot. Niet doorhebben dat dat een compliment is tegenwoordig. _O-
pi_207006429
Prima maatregel. Autoverkeer moet zoveel als mogelijk worden vermeden in de stad. Hoe meer ontmoedigingsmaatregelen, hoe sneller slimme ondernemers een oplossing bedenken voor de ongemakken die het veroorzaakt. Uiteindelijk moet de binnenring gewoon helemaal autovrij worden.
pi_207006458
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Gaat niet om de gunfactor. Het is gewoon totaal niet praktisch. Daarbij kun je voor bewoners prima een uitzondering maken. Als ze niet al zelf besloten hebben geen auto te nemen maar een (bak)fiets.
En waarom zou net buiten de grachten opeens wel praktisch zijn? Auto's zijn enorme bakken die 99% van de tijd alleen maar schaarse plek innemen in een stad en de overige 1% iedereen die buitenkomt beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
pi_207006476
Die gigantische bouwtrucks met gigantische dooie hoeken rijden vaak al niet harder dan 30. Die blijven net zo dodelijk.
.
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:49:28 #84
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207006482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Boomer gespot. Niet doorhebben dat dat een compliment is tegenwoordig. _O-
Blijf vooral in je gehucht in Limburg en maak dat jezelf wijs
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207006501
Hebben ze hier in een stadje naast mijn dorp gedaan laatst. Eerste stad in Engeland waar alles 20 mph is. Maar...de vaste flitspalen die er staan, staan nog afgesteld op 30mph, en die kunnen ze niet aanpassen en blijven dus 30 mph _O- Niemand rijdt ook 20 :')
pi_207006532
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En waarom zou net buiten de grachten opeens wel praktisch zijn? Auto's zijn enorme bakken die 99% van de tijd alleen maar schaarse plek innemen in een stad en de overige 1% iedereen die buitenkomt beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Omdat de wegen daar breder zijn en het minder druk is qua fietsers, kan je dat nou echt zelf niet bedenken?
Je kan de auto willen uitbannen prima, maar zoals gewoonlijk is er amper een alternatief.

Veiligheidswege zou een helmplicht voor e-bikes veel ook behoorlijk wat winst kunnen opleveren als je ziet hoeveel doden er vallen door eenzijdige ongelukken. Dat is bijna net zoveel als ongevallen waarbij auto's zijn betrokken....
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)enzijdige-ongevallen
blablablabla
pi_207006583
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:49 schreef corehype het volgende:

[..]
Blijf vooral in je gehucht in Limburg en maak dat jezelf wijs
Ok boomer
pi_207006592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat de wegen daar breder zijn en het minder druk is qua fietsers, kan je dat nou echt zelf niet bedenken?
Je kan de auto willen uitbannen prima, maar zoals gewoonlijk is er amper een alternatief.

Veiligheidswege zou een helmplicht voor e-bikes veel ook behoorlijk wat winst kunnen opleveren als je ziet hoeveel doden er vallen door eenzijdige ongelukken. Dat is bijna net zoveel als ongevallen waarbij auto's zijn betrokken....
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)enzijdige-ongevallen
Maar fietsdoden beperken zou dus ook volgens jou het snelste gaan door auto's uit te bannen. Waarom dan toch weer de verantwoordelijkheid bij een ander neerleggen?
pi_207006663
quote:
Het is lastig om nou te bepalen wie de waarheid spreekt. Een website of koos spee bij blik op de weg op tv.

Een tijdje terug was dit ook op fok een craag en daar kwam naar voren met websites dat de maximum snelheden alleen gelden voor motorvoertuigen.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 09-12-2022 14:24:10 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207006685
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar fietsdoden beperken zou dus ook volgens jou het snelste gaan door auto's uit te bannen. Waarom dan toch weer de verantwoordelijkheid bij een ander neerleggen?
Je kan autoverkeer wel compleet uit willen bannen, daar heb ik verder geen problemen mee want de auto is inderdaad een gedateerd concept om tal van redenen. Maar wat is het alternatief?

OV dekt lang niet alles en als nou letterlijk iedereen per direct de auto zou laten staan is zijn trams en bussen daar totaal niet op berekend. 80% van alle verkeersbewegingen in de stad vinden nog steeds per auto plaats. De stad is uiteindelijk een plek waar mensen wonen en werken en zo snel mogelijk van A naar B moeten, zeker nu arbeid schaars en duur is, niet een openluchtmuseum zoals de grachtengordel.
blablablabla
pi_207006724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kan autoverkeer wel compleet uit willen bannen, daar heb ik verder geen problemen mee want de auto is inderdaad een gedateerd concept om tal van redenen. Maar wat is het alternatief?

OV dekt lang niet alles en als nou letterlijk iedereen per direct de auto zou laten staan is zijn trams en bussen daar totaal niet op berekend. 80% van alle verkeersbewegingen in de stad vinden nog steeds per auto plaats. De stad is uiteindelijk een plek waar mensen wonen en werken en zo snel mogelijk van A naar B moeten, niet een openluchtmuseum zoals de grachtengordel.
Veel meer ruimte voor ov zonder auto's. Bovendien: je zei net dat een auto met 50 door de stad knallen risicoloos is en nu post je bronnen waarin staat dat automobilisten de nr1 doder van fietsers zijn. Wat is het nou?
pi_207006877
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Veel meer ruimte voor ov zonder auto's.
Dan moet je dat dus eerst realiseren als overheid, niet janken dat de auto maar weg moet omdat hij kut is. Zodra jij een situatie realiseert waarbij OV effectief en vooral betrouwbaar functioneert kun je eisen gaan stellen aan het aantal auto's dat je toelaat.

quote:
Bovendien: je zei net dat een auto met 50 door de stad knallen risicoloos is en nu post je bronnen waarin staat dat automobilisten de nr1 doder van fietsers zijn.
Als je het huidige aantal fietsdoden (130) afzet tegen de honderden miljoenen verkeersbewegingen met auto's kun je gerust zeggen dat het risico statistisch gezien totaal verwaarloosbaar is. Daarbij heb je nog steeds geen fatsoenlijk alternatief voor de auto genoemd. Een helmplicht voor e-bikes is eenvoudiger te realiseren en kan dat aantal ook doen dalen. Ik word moe van mensen die tegen van alles zijn zonder het probleem dat zich voor doet bij hun symptoonbestrijding eerst op te lossen.
blablablabla
pi_207006900
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kan autoverkeer wel compleet uit willen bannen, daar heb ik verder geen problemen mee want de auto is inderdaad een gedateerd concept om tal van redenen. Maar wat is het alternatief?

OV dekt lang niet alles en als nou letterlijk iedereen per direct de auto zou laten staan is zijn trams en bussen daar totaal niet op berekend. 80% van alle verkeersbewegingen in de stad vinden nog steeds per auto plaats. De stad is uiteindelijk een plek waar mensen wonen en werken en zo snel mogelijk van A naar B moeten, zeker nu arbeid schaars en duur is, niet een openluchtmuseum zoals de grachtengordel.
Waarom is een auto gedateerd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207006924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom is een auto gedateerd?
Omdat er in elk geval in theorie effectievere en meer klimaatvriendelijke manieren te bedenken zijn om grote groepen mensen te verplaatsen.
blablablabla
pi_207006944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:43 schreef Bugno3 het volgende:
Prima maatregel. Autoverkeer moet zoveel als mogelijk worden vermeden in de stad. Hoe meer ontmoedigingsmaatregelen, hoe sneller slimme ondernemers een oplossing bedenken voor de ongemakken die het veroorzaakt. Uiteindelijk moet de binnenring gewoon helemaal autovrij worden.
Het autovrij maken van verstedelijkte gebieden is veel te laat voor de meeste tragere weggebruikers. Dat was al noodzakelijk vlak na de oorlog tussen 1940-1945
  vrijdag 9 december 2022 @ 14:35:25 #96
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207006951
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja.
En aub geen gelul over bomen en planten.
Heb je kinderen die wel eens buitenspelen op straat? Af en toe zonder te kijken de weg op rennen? Willen leren fietsen?

Ik zou het een verademing vinden als auto’s in onze wijk maximaal 30 zouden rijden.

Dus veiligheid is een belangrijk en wat mij betreft terecht argument. :)
pi_207006980
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Heb je kinderen die wel eens buitenspelen op straat? Af en toe zonder te kijken de weg op rennen? Willen leren fietsen?

Ik zou het een verademing vinden als auto’s in onze wijk maximaal 30 zouden rijden.

Dus veiligheid is een belangrijk en wat mij betreft terecht argument. :)
Als jij in een kinderrijke buurt woont kun je dat aankaarten bij de gemeente, als je punt valide is en je hebt genoeg medestanders maken ze er een woonerf van. Hier is het los van de doorgaande weg ook overal 30 omdat er 3 scholen zitten.
blablablabla
pi_207007021
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat er in elk geval in theorie effectievere en meer klimaatvriendelijke manieren te bedenken zijn om grote groepen mensen te verplaatsen.
Effectiever voor wie?
Het ov vertrekt per definitie van een locatie waar ik niet ben, op een tijdstip dat ik niet wil, komt aan op een plek waar ik niet wil zijn en reist via een route die niet het snelste en korste is van waar ik ben en heen wil.

Ik kan me alleen een fiets bedenken die voldoet aan hetgeen je schrijft. Echter het laadvermogen van een fiets is beperkt. Tevens heeft een fiets voor lange afstanden (meer dan 100 km) een te beperkte snelheid tov een auto.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007053
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Effectiever voor wie?
Het ov vertrekt per definitie van een locatie waar ik niet ben, op een tijdstip dat ik niet wil, komt aan op een plek waar ik niet wil zijn en reist via een route die niet het snelste en korste is van waar ik ben en heen wil.

Ik kan me alleen een fiets bedenken die voldoet aan hetgeen je schrijft. Echter het laadvermogen van een fiets is beperkt.
Dat is het grote probleem met het OV inderdaad. De ineffectiviteit en slechte dekking. Dat wil niet zeggen dat je de auto niet overbodig zou kunnen maken door het anders in te richten.
blablablabla
pi_207007069
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is het grote probleem met het OV inderdaad. De ineffectiviteit en slechte dekking. Dat wil niet zeggen dat je de auto niet overbodig zou kunnen maken door het anders in te richten.
Ik kan me niks bedenken waarin het ov dezelfde effectiviteit heeft als een auto.
Ik sta open voor alternatieven als ik op zondag van stampersgat naar godlinze wil die beter zijn dan met de auto.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik kan me niks bedenken waarin het ov dezelfde effectiviteit heeft als een auto.
Het kan zelfs effectiever zijn, kijk bijvoorbeeld hoe Tokio zijn zakencentrum heeft verboden met het buitengebied.
blablablabla
pi_207007101
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik kan me niks bedenken waarin het ov dezelfde effectiviteit heeft als een auto.
Je kunt werken en in het ov zitten. Je kunt niet werken en een auto besturen.
pi_207007110
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:49 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Je kunt werken en in het ov zitten. Je kunt niet werken en een auto besturen.
Je kan prima een overleg voeren via de telefoon met een carkit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007114
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:06 schreef silverhill het volgende:

[..]
Want een bus is een stuk wendbaarder en lichter, zonder dode hoeken. Dus dat is volstrekt logisch als het je daadwerkelijk om veiligheid gaat.
Het wordt er alleen maar gevaarlijker op want de weginrichting wordt er niet op aangepast en dus blijft iedereen er met 70 overheen rijden. de onvoorspelbaarheid wordt alleen maar groter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207007119
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Het kan zelfs effectiever zijn, kijk bijvoorbeeld hoe Tokio zijn zakencentrum heeft verboden met het buitengebied.
Klopt maar dat is wel een heel beperkt gebied. Met een auto kan je simpeler en sneller naar andere gebieden. Hierdoor is een auto altijd noodzakelijk voor deze opties.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007161
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt maar dat is wel een heel beperkt gebied. Met een auto kan je simpeler en sneller naar andere gebieden.
Ja ik zei ook in theorie :D in de praktijk ben je met de auto overal beter af. Uitgezonderd veel grote steden, maar dan moet je OV beter inrichten en niet de automobilist straffen en het logistieke probleem dat ontstaat verder negeren.

Leuk en aardig dat ze tegen fanatiek auto's zijn maar werk aan een betere bereikbaarheid en meer betrouwbaar OV. En zet als veiligheid je kernargument is opa en oma op de e-bike lekker een helmpje op.
blablablabla
pi_207007174
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
In Eindhoven hebben ze dit bijvoorbeeld hier en daar al. En dat levert vaak levensgevaarlijke situaties op.
Dat komt omdat er meer dan genoeg idioten zijn die 60 rijden. En niets of niemand doet daar wat tegen. Maar dat weet je zelf vast ook wel.
pi_207007191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja ik zei ook in theorie :D in de praktijk ben je met de auto overal beter af. Uitgezonderd veel grote steden, maar dan moet je OV beter inrichten en niet de automobilist straffen en het logistieke probleem dat ontstaat verder negeren.

Leuk en aardig dat ze tegen fanatiek auto's zijn maar werk aan een betere bereikbaarheid en meer betrouwbaar OV. En zet als veiligheid je kernargument is opa en oma op de e-bike lekker een helmpje op.
Een auto verliest het nagenoeg altijd van het ov, hoe goed je het ov ook regelt.
Ze kunnen je nooit zo snel van mariahout naar hongerige wolf brengen dan ik er met de auto over doe tusen deze 2 dorpen. En al helemaal niet op een zondag of in de nachtelijke uren.

Een auto is hierdoor nooit gedateerd voor iedereen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007214
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
In Eindhoven hebben ze dit bijvoorbeeld hier en daar al. En dat levert vaak levensgevaarlijke situaties op.
Dat komt omdat er meer dan genoeg idioten zijn die 60 rijden. En niets of niemand doet daar wat tegen. Maar dat weet je zelf vast ook wel.
Dat is een kwestie van handhaving en niet met de regelgeving.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007239
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een auto verliest het nagenoeg altijd van het ov, hoe goed je het ov ook regelt.
Ze kunnen je nooit zo snel van mariahout naar hongerige wolf brengen dan ik er met de auto over doe tusen deze 2 dorpen. En al helemaal niet op een zondag of in de nachtelijke uren.

Een auto is hierdoor nooit gedateerd voor iedereen.
Het kan alsnog wel een heel stuk efficiënter. Als ik met mijn neefje van Bussum naar Artis ga doe ik daar met de auto een half uur over en met de trein (woon praktisch bij het station) 53 minuten. Dat is op zich een goede en drukke aansluiting. Zo krijg je mensen de auto niet uit, laat staan als je in Schubbekuttenveen woont waar al het OV weggesaneerd is de afgelopen 15 jaar.
blablablabla
  vrijdag 9 december 2022 @ 15:06:58 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207007265
Alles om de automobilist te pesten.

Triest volk, maar dit krijg je als je gl en d66 laat regeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 9 december 2022 @ 15:07:40 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207007270
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja ik zei ook in theorie :D in de praktijk ben je met de auto overal beter af. Uitgezonderd veel grote steden, maar dan moet je OV beter inrichten en niet de automobilist straffen en het logistieke probleem dat ontstaat verder negeren.

Leuk en aardig dat ze tegen fanatiek auto's zijn maar werk aan een betere bereikbaarheid en meer betrouwbaar OV. En zet als veiligheid je kernargument is opa en oma op de e-bike lekker een helmpje op.
Jij snapt het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207007276
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Het kan alsnog wel een heel stuk efficiënter. Als ik met mijn neefje van Bussum naar Artis ga doe ik daar met de auto een half uur over en met de trein (woon praktisch bij het station) 53 minuten. Dat is op zich een goede en drukke aansluiting. Zo krijg je mensen de auto niet uit, laat staan als je in Schubbekuttenveen woont waar al het OV weggesaneerd is de afgelopen 15 jaar.
Het kan wellicht efficienter maar het kan nooit een auto vervangen op alle punten.
Voor sommigen kan het, maar nooit voor iedereen, zoals voor veel inwoners van bv hongerige wolf, godlinze, mariahout en stampersgat.
Ookniet voor de inwoners van amsterdam die op zondag naar deze dorpen willen reizen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007295
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het kan wellicht efficienter maar het kan nooit een auto vervangen op alle punten.
Voor sommigen kan het, maar nooit voor iedereen, zoals voor veel inwoners van bv hongerige wolf, godlinze, mariahout en stampersgat.
Ookniet voor de inwoners van amsterdam die op zondag naar deze dorpen willen reizen.
Veel plekken zijn überhaupt niet of slecht te bereiken, daar zal je wat aan moeten doen. En de reistijd inperken. Ook voor plekken binnen Amsterdam moet je soms 3-4 keer overstappen en ben je een uur onderweg. Dat is onacceptabel als je van de auto af wilt. Mensen willen best concessies doen, maar niet al hun vrijheid opgeven.
blablablabla
pi_207007297
Prima mits de weg en doorstroming er ook op aangepast worden. Dus niet alleen een 30 bordje plaatsen op een nu 50 weg :') dat laatste zullen ze wel gaan doen natuurlijk
pi_207007299
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel plekken zijn überhaupt niet of slecht te bereiken, daar zal je wat aan moeten doen. En de reistijd inperken.
Met de auto zijn ze prima te bereiken, nauwelijks tot geen files in de regio eromheen.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 09-12-2022 15:26:31 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007304
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:11 schreef tjoptjop het volgende:
Prima mits de weg en doorstroming er ook op aangepast worden. Dus niet alleen een 30 bordje plaatsen op een nu 50 weg :') dat laatste zullen ze wel gaan doen natuurlijk
Er moet inderdaad ook gehandhaafd worden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er moet inderdaad ook gehandhaafd worden
Doen ze daar überhaupt aan in Amsterdam (met alles)?

Maar als de weginrichting is aangepast dan is handhaving minder belangrijk.
pi_207007311
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Doen ze daar überhaupt aan in Amsterdam (met alles)?

Maar als de weginrichting is aangepast dan is handhaving minder belangrijk.
Geen idee, ik kom er uiteraard nooit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207007416
Voor alle mensen die klagen: hadden jullie maar niet zon linkse raad moeten stemmen
  vrijdag 9 december 2022 @ 15:40:38 #121
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207007508
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:53 schreef Grebneseih het volgende:

[..]
Dat ben je sowieso wel in het centrum van Amsterdam sneller met de fiets op je bestemming.
Alleen kom je niet meer terug want dan is je fiets gejat. En daar doet de politie niets tegen, die staat lekker te flitsen en de beurs van de gemeente te spekken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207007548
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:11 schreef tjoptjop het volgende:
Prima mits de weg en doorstroming er ook op aangepast worden. Dus niet alleen een 30 bordje plaatsen op een nu 50 weg :') dat laatste zullen ze wel gaan doen natuurlijk
Welnee, geen 30 bordjes, zone 30 borden gaan het worden, dat is veel goedkoper omdat je er minder hoeft te plaatsen, gewoon bij elke afslag van de ring en klaar.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_207007594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:40 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Alleen kom je niet meer terug want dan is je fiets gejat. En daar doet de politie niets tegen, die staat lekker te flitsen en de beurs van de gemeente te spekken.
Dan had je hem maar met 4 sloten moeten vastmaken. Eigen schuld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207011590
Alles wat in de binnenring is mag wat mij betreft autovrij. Ik woon er toch niet lol!
pi_207012107
Denk dat ze vooral alle wegen smal gaan maken. Overal plantenbakken, 25000 drempels, oversteekplaatsen en nog meer fietsstraten dat er meer asfalt daarvan ligt dan tussen Amsterdam en Utrecht op de A2.

Alles maar dan ook alles om automobilisten te irriteren en te dumpen bij dubieuze p&r parkeerplaatsen waar je niet dood gevonden wil worden, laat staan savonds laat.
pi_207012910
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan had je hem maar met 4 sloten moeten vastmaken. Eigen schuld.
Vier sloten :') dertig minimaal
  vrijdag 9 december 2022 @ 20:52:16 #127
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207014528
Neem aan dat die achterlijke pedelecs daar dan ook verboden worden?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_207017190
Hier in Mechelen (België) is dat reeds het geval. Max 30 km/u in de binnenstad (binnen de oude vesten, in pakweg een straal van 800 meter rond het centrum), en auto's mogen (fietsers) niet inhalen.

Voor zover ik kan beoordelen wordt het goed nageleefd, de vele fietsers maken het ook quasi onmogelijk om sneller te rijden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')