Ja en dan standaard meerdere keren per dag gepakt worden met 50 te hard. Lekker man.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
Ja, liefst met mobiele flitspalenquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:48 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en dan standaard meerdere keren per dag gepakt worden met 50 te hard. Lekker man.
Er zijn hier wegen in de bebouwde kom waar je zonder gevaar met 100 overheen kan.
Had je meer redenen nodig dan?quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nog een reden om er weg te blijven.
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bentquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
Dat lijkt me nog niet haalbaar helaasquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:51 schreef mschol het volgende:
[..]
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bent
Dat ben je sowieso wel in het centrum van Amsterdam sneller met de fiets op je bestemming.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:51 schreef mschol het volgende:
[..]
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bent
quote:Van der Horst verwacht dat de maatregel het verkeer ’veiliger’ en ’stiller’ maakt, maar denkt ook dat mensen minder snel de auto zullen pakken. Geen gekke gedachte, want een opgevoerde e-bike is straks een stuk sneller dan de auto
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:54 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ja klopt want dat is legaal
Straks overal van die wegwerp e bikes en e-scooters natuurlijk
Langzamer rijden zonder deelscooters.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.
Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
Scheuren is iets anders maar verkeer moet gewoon met een prettig tempo kunnen doorstromen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Langzamer rijden zonder deelscooters.
Blijkbaar willen ze dat zoals ik reageerde op de vraag of men wel weet wat ze willen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Scheuren is iets anders maar verkeer moet gewoon met een prettig tempo kunnen doorstromen.
Anders krijg je toch alleen maar frustraties en uiteindelijk nog meer ongelukken.
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
Ik rij gewoon auto hoor en ben voorstander hiervan en van mij mag het landelijk worden ingevoerd. Ipv 50 naar 30quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
Amsterdam kom ik bijna dagelijks, even los van wat specifieke plekken in de binnenring kun je daar op de meeste plekken ook echt makkelijk 50 of harder rijden.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.
Maar goed, dit gaat over Amsterdam. Al zal het wel weer op meer plekken opduiken uiteindelijk dit soort plannetjes.
@Starhopper bijvoorbeeld vind dit geweldig waarschijnlijkquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik rij gewoon auto hoor en ben voorstander hiervan en van mij mag het landelijk worden ingevoerd. Ipv 50 naar 30
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.
In een tijd waar tijd enorm kostbaar is door tekort aan arbeid is het helemaal onbegrijpelijk.
Als je voor een klus van Schiphol naar Noord moet ben je zo drie kwartier onderweg met een dergelijk slakkentempo.
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doenquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.
100x nihil blijft nihil hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doen
Deze persoon snapt er echt helemaal niets van.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.
Wat voor nut? Vraag je dit serieus?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doen
Ja.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat voor nut? Vraag je dit serieus?
Risicoloos met een machine van duizenden kilo's rondscheuren in een stad vol mensen. Hoe werkt dat volgens jou?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.
In een tijd waar tijd enorm kostbaar is door tekort aan arbeid is het helemaal onbegrijpelijk.
Als je voor een klus van Schiphol naar Noord moet ben je zo drie kwartier onderweg met een dergelijk slakkentempo.
Die worden gesloopt omdat kut mentaliteit in Nederland.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.
Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
Nee hoor. Er is geen stad die een weg van 50km heeft waar je niet kan worden opgehouden door verkeersmaatregelen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
10 minuten per uur scheelt het, noem het maar niks.
Deelscooters gaan sowieso een stuk minder leuk worden, want over 3 weken moet je een helm opzetten.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.
Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
Rondscheuren nog wel Misschien moet je dan die specifieke probleemwegen aanpakken en 30-zone maken in plaats van met zo'n generieke klote maatregel te komen .quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Risicoloos met een machine van duizenden kilo's rondscheuren in een stad vol mensen. Hoe werkt dat volgens jou?
Hier in de stad is de belangrijkste route van het station naar het centrum ook een 50 weg. Het is een weg langs de gracht zonder gescheiden fietspaden en als je linksaf wil slaan om een brug over te steken moet je als fietser samen met de auto's de linkerbaan op voor het stoplicht. Lachen in de spits joh. Iedere dag weer werp ik mij voor auto's die 3x zo snel gaan om thuis te kunnen komen.
Hier willen ze ook hele stukken van de binnenstad en de ring er omheen 30 maken. Voor sommige stukken snap ik het, want daar zou 30 harder zijn dat je gemiddelde snelheid daar, omdat alles altijd vast staat.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.
Maar goed, dit gaat over Amsterdam. Al zal het wel weer op meer plekken opduiken uiteindelijk dit soort plannetjes.
Het is niet dat als je 30 rijdt je ineens niet meer wordt opgehouden he. Die snelheidsbeperking is alleen een extra belemmering om nog langer onder weg te zijn, het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is geen stad die een weg van 50km heeft waar je niet kan worden opgehouden door verkeersmaatregelen.
Als je moeder erin zit wel.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:33 schreef Elan het volgende:
De meeste auto's wegen trouwens geen duizenden kilo's maar dat geheel ter zijde.
Generieke maatregelen werken prima tegen generieke problemen. 50km is veel sneller dan een voetganger of fietser en je auto is veel zwaarder. Dat gaat overal in de stad fout, maar voornamelijk voor mensen die niet in een auto zitten.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Rondscheuren nog wel Misschien moet je dan die specifieke probleemwegen aanpakken en 30-zone maken in plaats van met zo'n generieke klote maatregel te komen .
Wel als je stil moet staan hierdoorquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet dat als je 30 rijdt je ineens niet meer wordt opgehouden he. Die snelheidsbeperking is alleen een extra belemmering om nog langer onder weg te zijn, het een sluit het ander niet uit.
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef spoilert het volgende:
Goed zo, nu nog een hek omdat reservaat en klaar. Het is allemaal de schuld van de auto's. Die opgevoerde 2-wielers die al append door rood knallen en weet ik veel wat nog meer kunnen er natuurlijk niets aan doen...
Mijn moeder is dood en gecremeerd dus die kan in het dashboardkastje.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je moeder erin zit wel.
[..]
Generieke maatregelen werken prima tegen generieke problemen. 50km is veel sneller dan een voetganger of fietser en je auto is veel zwaarder.
Het gaat fout omdat het fietsers en voetgangers in Amsterdam over het algemeen genomen een stel studentikoze staatsmongolen zijn die voor de verkeersveiligheid essentiële zaken als verkeerslichten en situaties waarin ze geen voorrang hebben voor lief nemen.quote:Dat gaat overal in de stad fout, maar voornamelijk voor mensen die niet in een auto zitten.
Wedden van niet?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.
dit idd. De schuld bij de automobilist leggen in amsterdam is erg kortzichtig.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn moeder is dood en gecremeerd dus die kan in het dashboardkastje.
[..]
Het gaat fout omdat het fietsers en voetgangers in Amsterdam over het algemeen genomen een stel studentikoze staatsmongolen zijn die voor de verkeersveiligheid essentiële zaken als verkeerslichten en situaties waarin ze geen voorrang hebben voor lief nemen.
Ik hoop het. Ikben #teamvoorquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.
Wat feest op partijen moet jij zijn zeg. Was gewoon een goede jemoeder dit.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn moeder is dood en gecremeerd dus die kan in het dashboardkastje.
[..]
Het gaat fout omdat het fietsers en voetgangers in Amsterdam over het algemeen genomen een stel studentikoze staatsmongolen zijn die voor de verkeersveiligheid essentiële zaken als verkeerslichten en situaties waarin ze geen voorrang hebben voor lief nemen.
Dat is voor de meeste tragere weggebruikers veel te laat, die maatregel invoeren hoeft dus niet meer,quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.
Ok.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is voor de meeste tragere weggebruikers veel te laat, die maatregel invoeren hoeft dus niet meer,
quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/verke(...)de-hele-bebouwde-kom
Wedden van wel?
Lees je eigen bronnen en praat gewoon geen poep. 25 kilometer verder lijkt Almere qua infrastructuur net zoveel op Amsterdam als Amsterdam op een traphekje.quote:Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zei eerder al tegen de motie te zijn, omdat gemeentes hier volgens haar zelf over gaan en dat vaak ook al doen. In de bebouwde kom geldt voor 70 procent van de wegen al geen limiet van 30 kilometer per uur. Volgens de minister is de motie daarom niet nodig.
Want een bus is een stuk wendbaarder en lichter, zonder dode hoeken. Dus dat is volstrekt logisch als het je daadwerkelijk om veiligheid gaat.quote:Ook de bus en tram halen straks de auto in. Want waar die een eigen baan hebben, mag het openbaar vervoer 50 kilometer per uur blijven rijden. De gemeente wil namelijk dat het ov wél aantrekkelijk blijft.
Ja joh ze willen gewoon de auto volledig uitbannen. Daar gaat het uiteindelijk om. Het is allemaal zo doorzichtig,.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:06 schreef silverhill het volgende:
[..]
Want een bus is een stuk wendbaarder en lichter, zonder dode hoeken. Dus dat is volstrekt logisch als het je daadwerkelijk om veiligheid gaat.
Waarom zou dit moeten worden voorkomen?quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Aangezien veel fietsers tegenwoordig ook harder (kunnen) gaan dan 30 km/u....hoe gaan ze dat dan voorkomen?
Om de verkeersveiligheid hoog te houden, zoals zij wensen. En met fietsers die ruim over de 30 km/u gaan, voldoe je daar niet aan. Dat levert nog meer gevaarlijke situaties op.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom zou dit moeten worden voorkomen?
Dit bericht gaat over auto'squote:Op vrijdag 9 december 2022 13:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Om de verkeersveiligheid hoog te houden, zoals zij wensen. En met fietsers die ruim over de 30 km/u gaan, voldoe je daar niet aan. Dat levert nog meer gevaarlijke situaties op.
Nee, dit bericht gaat over de maximale snelheid op wegen binnen de bebouwde kom (van Amsterdam). Een maximale snelheid waar elke verkeersdeelnemer zich aan moet houden. Dus ook fietsers.quote:
Nee, fietsers mogen nu ook al sneller dan 30 op 30-wegen. Dit gaat alleen om motorvoertuigen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, dit bericht gaat over de maximale snelheid op wegen binnen de bebouwde kom (van Amsterdam). Een maximale snelheid waar elke verkeersdeelnemer zich aan moet houden. Dus ook fietsers.
Nee, dat mogen ze niet.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, fietsers mogen nu ook al sneller dan 30 op 30-wegen. Dit gaat alleen om motorvoertuigen.
https://www.fietsersbond.(...)r-uur-voor-fietsers/quote:Maar je moet wel op snelheid gaan letten zodra je een rond bord met een rode rand en een getal in het midden tegenkomt. In wegbeheerderstaal: een A1-bord. Dit bord geldt voor alle weggebruikers, dus óók voor fietser en voetgangers (voor de liefhebbers: zie artikel 62 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens).
Die A1-borden komt iedere fietser bijna dagelijks tegen. Denk aan een zone 30-bord. En een woonerf-bord heeft ook consequenties voor fietsers: maximaal 15 per uur.
Een VVD'er die 5 jaar achter de feiten aanloopt. Say it aint so!quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Lees je eigen bronnen en praat gewoon geen poep. 25 kilometer verder lijkt Almere qua infrastructuur net zoveel op Amsterdam als Amsterdam op een traphekje.
alsof daarop gehandhaafd wordt in normale situaties..quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, dat mogen ze niet.
[..]
https://www.fietsersbond.(...)r-uur-voor-fietsers/
Mooi doel toch?quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja joh ze willen gewoon de auto volledig uitbannen. Daar gaat het uiteindelijk om. Het is allemaal zo doorzichtig,.
Specifiek in de binnenstad zou dat wel beter zijn. Voor auto's is daar geen zak aan. Op andere plekken graag gewoon 50.quote:
Oh dus mensen die in de binnenstad wonen verdienen geen auto's volgens jou.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Specifiek in de binnenstad zou dat wel beter zijn. Voor auto's is daar geen zak aan. Op andere plekken graag gewoon 50.
Vandaar ook mijn vraag.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:31 schreef mschol het volgende:
[..]
alsof daarop gehandhaafd wordt in normale situaties..
Doei provenciaaltje blijf weg we missen je nietquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nog een reden om er weg te blijven.
Gaat niet om de gunfactor. Het is gewoon totaal niet praktisch. Daarbij kun je voor bewoners prima een uitzondering maken. Als ze niet al zelf besloten hebben geen auto te nemen maar een (bak)fiets.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh dus mensen die in de binnenstad wonen verdienen geen auto's volgens jou.
Wel grappig hoe hele boze mensen vaak stiekem heel veel lijken op de mensen waarop ze boos zijn.
Boomer gespot. Niet doorhebben dat dat een compliment is tegenwoordig.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:39 schreef corehype het volgende:
[..]
Doei provenciaaltje blijf weg we missen je niet
En waarom zou net buiten de grachten opeens wel praktisch zijn? Auto's zijn enorme bakken die 99% van de tijd alleen maar schaarse plek innemen in een stad en de overige 1% iedereen die buitenkomt beperkt in zijn bewegingsvrijheid.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet om de gunfactor. Het is gewoon totaal niet praktisch. Daarbij kun je voor bewoners prima een uitzondering maken. Als ze niet al zelf besloten hebben geen auto te nemen maar een (bak)fiets.
Blijf vooral in je gehucht in Limburg en maak dat jezelf wijsquote:Op vrijdag 9 december 2022 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Boomer gespot. Niet doorhebben dat dat een compliment is tegenwoordig.
Omdat de wegen daar breder zijn en het minder druk is qua fietsers, kan je dat nou echt zelf niet bedenken?quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En waarom zou net buiten de grachten opeens wel praktisch zijn? Auto's zijn enorme bakken die 99% van de tijd alleen maar schaarse plek innemen in een stad en de overige 1% iedereen die buitenkomt beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Ok boomerquote:Op vrijdag 9 december 2022 13:49 schreef corehype het volgende:
[..]
Blijf vooral in je gehucht in Limburg en maak dat jezelf wijs
Maar fietsdoden beperken zou dus ook volgens jou het snelste gaan door auto's uit te bannen. Waarom dan toch weer de verantwoordelijkheid bij een ander neerleggen?quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat de wegen daar breder zijn en het minder druk is qua fietsers, kan je dat nou echt zelf niet bedenken?
Je kan de auto willen uitbannen prima, maar zoals gewoonlijk is er amper een alternatief.
Veiligheidswege zou een helmplicht voor e-bikes veel ook behoorlijk wat winst kunnen opleveren als je ziet hoeveel doden er vallen door eenzijdige ongelukken. Dat is bijna net zoveel als ongevallen waarbij auto's zijn betrokken....
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)enzijdige-ongevallen
Het is lastig om nou te bepalen wie de waarheid spreekt. Een website of koos spee bij blik op de weg op tv.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, dat mogen ze niet.
[..]
https://www.fietsersbond.(...)r-uur-voor-fietsers/
Je kan autoverkeer wel compleet uit willen bannen, daar heb ik verder geen problemen mee want de auto is inderdaad een gedateerd concept om tal van redenen. Maar wat is het alternatief?quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar fietsdoden beperken zou dus ook volgens jou het snelste gaan door auto's uit te bannen. Waarom dan toch weer de verantwoordelijkheid bij een ander neerleggen?
Veel meer ruimte voor ov zonder auto's. Bovendien: je zei net dat een auto met 50 door de stad knallen risicoloos is en nu post je bronnen waarin staat dat automobilisten de nr1 doder van fietsers zijn. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan autoverkeer wel compleet uit willen bannen, daar heb ik verder geen problemen mee want de auto is inderdaad een gedateerd concept om tal van redenen. Maar wat is het alternatief?
OV dekt lang niet alles en als nou letterlijk iedereen per direct de auto zou laten staan is zijn trams en bussen daar totaal niet op berekend. 80% van alle verkeersbewegingen in de stad vinden nog steeds per auto plaats. De stad is uiteindelijk een plek waar mensen wonen en werken en zo snel mogelijk van A naar B moeten, niet een openluchtmuseum zoals de grachtengordel.
Dan moet je dat dus eerst realiseren als overheid, niet janken dat de auto maar weg moet omdat hij kut is. Zodra jij een situatie realiseert waarbij OV effectief en vooral betrouwbaar functioneert kun je eisen gaan stellen aan het aantal auto's dat je toelaat.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Veel meer ruimte voor ov zonder auto's.
Als je het huidige aantal fietsdoden (130) afzet tegen de honderden miljoenen verkeersbewegingen met auto's kun je gerust zeggen dat het risico statistisch gezien totaal verwaarloosbaar is. Daarbij heb je nog steeds geen fatsoenlijk alternatief voor de auto genoemd. Een helmplicht voor e-bikes is eenvoudiger te realiseren en kan dat aantal ook doen dalen. Ik word moe van mensen die tegen van alles zijn zonder het probleem dat zich voor doet bij hun symptoonbestrijding eerst op te lossen.quote:Bovendien: je zei net dat een auto met 50 door de stad knallen risicoloos is en nu post je bronnen waarin staat dat automobilisten de nr1 doder van fietsers zijn.
Waarom is een auto gedateerd?quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan autoverkeer wel compleet uit willen bannen, daar heb ik verder geen problemen mee want de auto is inderdaad een gedateerd concept om tal van redenen. Maar wat is het alternatief?
OV dekt lang niet alles en als nou letterlijk iedereen per direct de auto zou laten staan is zijn trams en bussen daar totaal niet op berekend. 80% van alle verkeersbewegingen in de stad vinden nog steeds per auto plaats. De stad is uiteindelijk een plek waar mensen wonen en werken en zo snel mogelijk van A naar B moeten, zeker nu arbeid schaars en duur is, niet een openluchtmuseum zoals de grachtengordel.
Omdat er in elk geval in theorie effectievere en meer klimaatvriendelijke manieren te bedenken zijn om grote groepen mensen te verplaatsen.quote:
Het autovrij maken van verstedelijkte gebieden is veel te laat voor de meeste tragere weggebruikers. Dat was al noodzakelijk vlak na de oorlog tussen 1940-1945quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:43 schreef Bugno3 het volgende:
Prima maatregel. Autoverkeer moet zoveel als mogelijk worden vermeden in de stad. Hoe meer ontmoedigingsmaatregelen, hoe sneller slimme ondernemers een oplossing bedenken voor de ongemakken die het veroorzaakt. Uiteindelijk moet de binnenring gewoon helemaal autovrij worden.
Heb je kinderen die wel eens buitenspelen op straat? Af en toe zonder te kijken de weg op rennen? Willen leren fietsen?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja.
En aub geen gelul over bomen en planten.
Als jij in een kinderrijke buurt woont kun je dat aankaarten bij de gemeente, als je punt valide is en je hebt genoeg medestanders maken ze er een woonerf van. Hier is het los van de doorgaande weg ook overal 30 omdat er 3 scholen zitten.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je kinderen die wel eens buitenspelen op straat? Af en toe zonder te kijken de weg op rennen? Willen leren fietsen?
Ik zou het een verademing vinden als auto’s in onze wijk maximaal 30 zouden rijden.
Dus veiligheid is een belangrijk en wat mij betreft terecht argument.
Effectiever voor wie?quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat er in elk geval in theorie effectievere en meer klimaatvriendelijke manieren te bedenken zijn om grote groepen mensen te verplaatsen.
Dat is het grote probleem met het OV inderdaad. De ineffectiviteit en slechte dekking. Dat wil niet zeggen dat je de auto niet overbodig zou kunnen maken door het anders in te richten.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Effectiever voor wie?
Het ov vertrekt per definitie van een locatie waar ik niet ben, op een tijdstip dat ik niet wil, komt aan op een plek waar ik niet wil zijn en reist via een route die niet het snelste en korste is van waar ik ben en heen wil.
Ik kan me alleen een fiets bedenken die voldoet aan hetgeen je schrijft. Echter het laadvermogen van een fiets is beperkt.
Ik kan me niks bedenken waarin het ov dezelfde effectiviteit heeft als een auto.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem met het OV inderdaad. De ineffectiviteit en slechte dekking. Dat wil niet zeggen dat je de auto niet overbodig zou kunnen maken door het anders in te richten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |