abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:05:41 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207003953
quote:
Minister: 'Georganiseerde criminaliteit geworteld in elke hoek van het land'

De georganiseerde criminaliteit is veel dichter bij huis dan veel mensen denken. Dat stelt minister Yeşilgöz-Zegerius van Justitie en Veiligheid in reactie op de Onderwereldkaart van RTL Nieuws. "Het laat zien dat georganiseerde criminaliteit zich in elke hoek van ons land heeft kunnen nestelen en wortelen." Verschillende burgemeesters vragen om meer middelen in de strijd tegen de zware misdaad.

RTL Nieuws onderzocht aan de hand van twintig indicatoren hoe gevoelig inwoners en bedrijven in Nederlandse gemeenten zijn voor ondermijnende criminaliteit. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het ronselen van kwetsbare jongeren voor drugsklussen of het witwassen van drugsgeld via schimmige winkels waar nooit iemand naar binnen loopt.

De gemeente Heerlen staat in de ranglijst op de eerste plaats en ook omliggende gemeenten zijn kwetsbaar, zo blijkt uit het onderzoek en wordt bevestigd door burgemeesters en de Limburgse gouverneur Emile Roemer. Zij roepen de minister op om geld vrij te maken voor meer agenten, rechercheurs en rechters om meer te kunnen handhaven en zo de problemen het hoofd te kunnen bieden.

Minister Yeşilgöz-Zegerius van Justitie en Veiligheid zegt tegen RTL Nieuws de situatie in de oude mijnstreek 'heel scherp' te hebben en daar ook met burgemeesters mee aan de slag te willen. Tegelijkertijd wijst de minister er met een blik op de Onderwereldkaart op dat het probleem van criminele ondermijning niet alleen in Zuid-Limburg groot is. "De kaart laat zien dat georganiseerde criminaliteit, drugscriminaliteit, zich eigenlijk in elke hoek van ons land heeft kunnen nestelen en wortelen. Het is niet zo dat het alleen in grote steden gebeurt. Ik denk dat heel veel Nederlanders niet beseffen hoe dichtbij het is."
'Echte strijd'

Volgens de minister voert de overheid dan ook een felle strijd tegen de georganiseerde criminaliteit. "Een strijd die we moeten winnen. Het kan niet zo zijn dat we die strijd opgeven, maar het is wel een echte strijd. Hij is niet fictief, het is niet iets kleins. Het is echt iets heel groots in ons land. We hebben in ons land te maken met journalisten, advocaten en rechters die hun vrijheid kwijt zijn, maar hun werk wel blijven doen terwijl ze geďntimideerd worden door bijvoorbeeld drugscriminelen. Dus het is heel erg wezenlijk aanwezig, maar we gaan ‘m niet verliezen."

Niet alleen met geld, maar ook door beter samen te werken hoopt de minister de invloed van georganiseerde criminaliteit in te perken. "We maken meer geld vrij voor de aanpak van georganiseerde misdaad dan ooit te voren. Maar dan nog: er is heel veel te doen. We zijn een heel aantrekkelijk land voor drugscriminelen en dat moet stoppen. En dat kan alleen maar als we samenwerken. Gemeenten doen al heel veel. Maar er kan meer en daar moeten wij ook in ondersteunen."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)minaliteit-gemeenten
quote:
Schulden, drugs, risicojongeren: deze gemeenten zijn het kwetsbaarst voor zware criminelen

Gemeenten in Zuid-Limburg lopen het grootste risico om in de greep van de georganiseerde misdaad te komen. Dat blijkt uit de Onderwereldkaart, een onderzoek van RTL Nieuws naar zogeheten ondermijnende criminaliteit in Nederland. Ook Rotterdam, Den Haag en Arnhem zijn kwetsbaar. Op de kaart is te zien hoe je eigen gemeente scoort.

(Zie bijgaand artikel voor een gedetailleerde kaart met meer details voor jouw regio.)



Gemeenten in Zuid-Limburg lopen het grootste risico om in de greep van de georganiseerde misdaad te komen. Dat blijkt uit de Onderwereldkaart, een onderzoek van RTL Nieuws naar zogeheten ondermijnende criminaliteit in Nederland. Ook Rotterdam, Den Haag en Arnhem zijn kwetsbaar. Op de kaart is te zien hoe je eigen gemeente scoort.

Drugs en wapens zijn in Heerlen nooit ver weg. De politie telde in de eerste tien maanden van dit jaar 131 zaken van drugshandel en 48 zaken van wapenhandel. Maar de georganiseerde misdaad houdt de voormalige mijnstad ook op een andere, meer onzichtbare, manier in de greep. Heerlen blijkt op tal van gebieden extreem kwetsbaar voor criminelen.

Zo is bijna vijf procent van alle Heerlense panden in het bezit van een veroordeelde eigenaar, loopt 1 op de 15 jongeren een verhoogd risico om in de drugscriminaliteit te belanden en kampt 1 op de 8 huishoudens met problematische schulden. Daarmee staat Heerlen op nummer één in de Onderwereldkaart 2022, een onderzoek van RTL Nieuws naar de verwevenheid van onder- en bovenwereld in Nederlandse gemeenten.

De onderzoeksredactie van RTL Nieuws heeft met de Onderwereldkaart voor het eerst de kwetsbaarheden van gemeenten, hun inwoners en bedrijven voor invloed vanuit de georganiseerde misdaad onderzocht. Samen met criminologen en experts op het gebied van ondermijning zijn 20 indicatoren gekozen die iets zeggen over het risico op ondermijning, zoals leegstand of schulden.
Onzichtbaar groot probleem

"Met de Onderwereldkaart proberen we een probleem dat voor veel mensen onzichtbaar is landelijk in beeld te brengen", zegt onderzoeksjournalist Koen Voskuil van RTL Nieuws. "We hopen dat deze analyse inwoners en bedrijven helpt om signalen van criminele ondermijning te herkennen, en dat gemeenten beter zien waar ze staan."

Volgens Pieter Tops, bijzonder hoogleraar ondermijningsstudies aan de Universiteit Leiden, maakt de analyse van RTL Nieuws inzichtelijk waar gemeenten kwetsbaar zijn. "Het kan een hulpmiddel zijn om te bepalen waar zij vooral actief moeten zijn om verschijnselen van ondermijning tegen te gaan." Het is belangrijk dat de strijd tegen criminele ondermijning hoog op de agenda staat, vult criminoloog Henk Ferwerda van Bureau Beke aan. "Dit is één van de grote problemen van deze tijd. De drugscriminaliteit internationaliseert, verhardt en er gaan miljarden euro's in om. Dat geld krijgt vat op onze maatschappij."

Criminele ondermijning komt op allerlei manieren voor. In de video hieronder zie je hoe je signalen kunt herkennen in je eigen buurt: (zie filmpje in bijgaand artikel).

Problemen na mijnsluiting

Burgemeester Roel Wever van Heerlen noemt het 'jammer' dat zijn stad op plek 1 staat, maar verrast is hij niet. "We liggen hier aan de grens, die het criminelen mogelijk maakt om over en weer te gaan. En we hebben met grote sociale problematiek te maken die nog steeds het gevolg is van de mijnsluiting. De derde generatie werklozen, dan krijg je dit soort moeilijkheden."

Van de grote steden staat Rotterdam het hoogste. De Maasstad is terug te vinden op plaats 3. Dit jaar werd Rotterdam opgeschrikt door een serie schietpartijen en explosies in het criminele milieu. Bronnen meldden aan RTL Nieuws dat het draaide om geschillen rond partijen drugs. De onderwereld zorgde zo voor gevaar voor onschuldige burgers.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)organiseerde-misdaad
Ik word hier niet vrolijk van ;(
pi_207003964
Is dit niet iets wat om de zoveel tijd wordt herhaald?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:08:07 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207003973
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is dit niet iets wat om de zoveel tijd wordt herhaald?
Volgens mij wordt er om de zoveel tijd herhaald dat de criminaliteit afneemt. -O-
pi_207003979
Logisch toch? De Belastingdienst is nr. 1 :P

ff een rondvraag doen bij je VVD-voorgangers? :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207003985
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volgens mij wordt er om de zoveel tijd herhaald dat de criminaliteit afneemt. -O-
Dat ook, maar dit verhaal ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207003993
Zuid-Limburg wat in handen dreigt te vallen van de georganiseerde misdaad? Goh wie had dat nu ooit zien aankomen :')

België en Duitsland liggen op steenworp afstand, open grenzen, massale import van criminele niet westerse allochtonen en een politie wat niets doet of mag doen. Genoeg criminelen alleen al hier in het dorp, maar drugsdealen, geweldpleging, poging tot doodslag wegen helaas niet zwaarder dan met een fakkeltje voor het huis van Kaag staan of een liedje over Sylvana Simons zingen. Het loont in dit land om uitkering te trekken en de criminaliteit in te gaan, pakkans is minimaal en zolang je de elite niet lastig valt dan zal het de elite aan hun reet roesten dat Jan modaal er last van heeft.
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:16:10 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207004053
De overheid faalt aan alle kanten door dit een strijd te noemen. Het laat zien waar hun focus ligt: het resultaat bestrijden en niet de oorzaak.

Oorzaken zijn er velen: gebrekkige integratie, verloedering, woekerwinsten door illegaliteit drugs, falende jeugdzorg, falend onderwijs, onderbezetting politie en justitie etc. etc.
pi_207004090
Haha, en CDA maar proberen te scoren met een CDA-promofilmpje waar het (massaal!) dumpen van drugsafval door criminelen in de natuur op de drugsgebruikers wordt afgewenteld. (deels terecht)

Win-Win. Hoef je de boeven niet aan te pakken en toch scoren, zonder veel moeite.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207004096
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volgens mij wordt er om de zoveel tijd herhaald dat de criminaliteit afneemt. -O-
De meeste criminaliteit is niet georganiseerd, dus de kans dat jij met geweld of diefstal te maken krijgt kan kleiner worden terwijl de drugswinsten toenemen.
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:24:39 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207004109
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volgens mij wordt er om de zoveel tijd herhaald dat de criminaliteit afneemt. -O-
Dat is een conclusie gebaseerd op het gegeven dat er minder aangiftes worden gedaan. Maar die conclusie is wat vreemd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:26:04 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207004127
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:16 schreef Richestorags het volgende:
De overheid faalt aan alle kanten door dit een strijd te noemen. Het laat zien waar hun focus ligt: het resultaat bestrijden en niet de oorzaak.

Oorzaken zijn er velen: gebrekkige integratie, verloedering, woekerwinsten door illegaliteit drugs, falende jeugdzorg, falend onderwijs, onderbezetting politie en justitie etc. etc.
Gevolg van 10+ jaar afbraakbeleid door de VVD.
pi_207004139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:21 schreef Het_Bokje het volgende:
Haha, en CDA maar proberen te scoren met een CDA-promofilmpje waar het (massaal!) dumpen van drugsafval door criminelen in de natuur op de drugsgebruikers wordt afgewenteld. (deels terecht)

Win-Win. Hoef je de boeven niet aan te pakken en toch scoren, zonder veel moeite.
Niks terecht. Heineken dropt geen industrieel afval in de Nederlandse bossen. De enige redenen dat drugsmakers het doen zijn overheidsrepressie. Als je je chemisch afval normaal gaat storten loop je tegen de lamp en als je het dumpt is het slechts een klein misdrijf ten opzichte van je main business.
pi_207004158
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volgens mij wordt er om de zoveel tijd herhaald dat de criminaliteit afneemt. -O-
Ik heb altijd wel het gevoel dat fietsdiefstal, inbraken en roofovervallen op oude vrouwtjes enzo wel afnemen, maar die onderhuidse kanker van drugscriminelen, bende-oorlogen enzo toenemen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207004161
Twaalf jaar VVD aan de macht. Sja.
pi_207004180
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gevolg van 10+ jaar afbraakbeleid door de VVD.
En daarvoor 10 jaar CDA op justitie. Ook altijd een groot feest.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207004233
even het overzichtje onder Rutte:

Minister van Veiligheid en Justitie

2010-2015 Ivo Opstelten (VVD) Bonnetje kwijt
2015-2017 G.A. van der Steur (VVD) Gevallen over het bonnetje
2017 Stef blok (VVD) Interim Stoflul
2017-2022 Ferd Grapperhaus (CDA) Stond op het verkeerde feestje
2022- heden Yesidinges (VVD)

[ Bericht 5% gewijzigd door Het_Bokje op 09-12-2022 10:44:25 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207004290
En hoe gaat Dilan dit oplossen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:45:08 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207004296
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:44 schreef superniger het volgende:
En hoe gaat Dilan dit oplossen?
quote:
Niet alleen met geld, maar ook door beter samen te werken hoopt de minister de invloed van georganiseerde criminaliteit in te perken. "We maken meer geld vrij voor de aanpak van georganiseerde misdaad dan ooit te voren. Maar dan nog: er is heel veel te doen. We zijn een heel aantrekkelijk land voor drugscriminelen en dat moet stoppen. En dat kan alleen maar als we samenwerken. Gemeenten doen al heel veel. Maar er kan meer en daar moeten wij ook in ondersteunen."
Maar misschien wachten ze eerst af totdat we net zulke toestanden als in Italie krijgen en geen kant meer op kunnen.
pi_207004308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wel de OP even lezen dan.
[..]

Ik lees: Afschuiven op gemeenten

Ging met de GGZ ook zo goed *O*
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207004310
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:44 schreef superniger het volgende:
En hoe gaat Dilan dit oplossen?
Niet, want dan kan over een tijdje dit niet weer in de media verschijnen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207004316
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:46 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik lees: Afschuiven op gemeenten

Ging met de GGZ ook zo goed *O*
Ik lees: ik moet iets noemen dus noem ik een loze term.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:50:33 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207004341
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik lees: ik moet iets noemen dus noem ik een loze term.
Ja dit. Voordat ze minister werd, had ze ook altijd zo'n grote mond en zo'n grote broek aan dat we al die shit en raddraaiers aan moeten pakken. Maar nu ze er zit en het woord bij de daad kan voegen zie ik daar concreet heel weinig van. En die georganiseerde criminaliteit breidt zich alleen maar verder uit en blijft zich daarnaast ook verharden.

Dit is dus niet de manier om ook maar een kans te maken om die wedstrijd te winnen ben ik bang.
pi_207004344
Tja, tegenwoordig moet je je de schompes werken waar, als je mazzel hebt, je misschien paar honderd euro opzij kan zetten op de spaarrekening.

Ik vind het logisch dat hele generaties een leven als dat niet zo zien zitten, en kiezen voor bijvoorbeeld de drugshandel waar je in Nederland althans maar weinig risico loopt, en wel flink kan verdienen.
pi_207004367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:50 schreef Joppiez het volgende:
Tja, tegenwoordig moet je je de schompes werken waar, als je mazzel hebt, je misschien paar honderd euro opzij kan zetten op de spaarrekening.

Ik vind het logisch dat hele generaties een leven als dat niet zo zien zitten, en kiezen voor bijvoorbeeld de drugshandel waar je in Nederland althans maar weinig risico loopt, en wel flink kan verdienen.
Hoeveel verdien jij er eigenlijk mee?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207004374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:50 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja dit. Voordat ze minister werd, had ze ook altijd zo'n grote mond en zo'n grote broek aan dat we al die shit en raddraaiers aan moeten pakken. Maar nu ze er zit en het woord bij de daad kan voegen zie ik daar concreet heel weinig van. En die georganiseerde criminaliteit breidt zich alleen maar verder uit en blijft zich daarnaast ook verharden.

Dit is dus niet de manier om ook maar een kans te maken om die wedstrijd te winnen ben ik bang.
Ze zal er wel zijn achtergekomen dat er helemaal niet de mankracht is om nog het tij te keren. Volgens mij wordt het alleen maar erger, ook corruptie bij de politie/douane (of bij de ambtenarij in het algemeen) neemt toe. Daarnaast als je een grote mond opzet krijg je de nodige doodsbedreigingen of andere vormen van intimidatie. Zal ze ook wel bij stilstaan.
pi_207004387
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ze zal er wel zijn achtergekomen dat er helemaal niet de mankracht is om nog het tij te keren. Volgens mij wordt het alleen maar erger, ook corruptie bij de politie/douane (of bij de ambtenarij in het algemeen) neemt toe. Daarnaast als je een grote mond opzet krijg je de nodige doodsbedreigingen of andere vormen van intimidatie. Zal ze ook wel bij stilstaan.
Het tij is wel te keren hoor. In italie is het redelijk gelukt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:57:18 #27
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207004408
Meer PS5 kopen voor jongens die slecht worden en minder aandacht geven voor jongens die gewoon netjes naar school gaan.
pi_207004436
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:57 schreef xzaz het volgende:
Meer PS5 kopen voor jongens die slecht worden en minder aandacht geven voor jongens die gewoon netjes naar school gaan.
Wat krijgen de jongens die naar school gaan en dat niet netjes doen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:00:51 #29
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207004444
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat krijgen de jongens die naar school gaan en dat niet netjes doen?
Heel veel aandacht omdat ze van die stoute jongens zijn.
pi_207004452
bij het eerste vergrijp helemaal kapot maken dmv lijfstraffen

je moet zie gasten afschrikken
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:02:26 #31
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207004460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:01 schreef Jahr00n het volgende:
bij het eerste vergrijp helemaal kapot maken dmv lijfstraffen

je moet zie gasten afschrikken
Nou ja, dat is het andere uiterste
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:22:42 #32
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_207004689
Ja, das niet best.
Aan het typen...
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:26:37 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207004744
Yesilgoz zegt nergens hoe ze het precies gaat aanpakken. Maar VVD, dus zal wel weer wat keihard handhaven, hoge straffen, en war on drugs gezever zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:27:25 #34
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207004757
Heerlen ook een keer op nummer één, gun die mensen toch eens wat in plaats van die reflex om dat meteen weer aan te pakken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:28:34 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207004769
Heerlen wil je inderdaad niet dood gevonden worden.
Redelijk veilig, maar ontzettend lelijke stad qua architectuur, en natuurlijk veel armoede.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:28:48 #36
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207004776
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef Harvest89 het volgende:
Heerlen wil je inderdaad niet dood gevonden worden.
Redelijk veilig, maar ontzettend lelijke stad qua architectuur, en natuurlijk veel armoede.
Je beschrijft Zoetermeer
pi_207004778
Nou ik ben overtuigd. Neem meer rechten van ons af! NU!!
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:29:18 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207004782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je beschrijft Zoetermeer
Nooit geweest maar ik neem het van je aan. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:30:40 #39
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207004793
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je beschrijft Zoetermeer
Je bent duidelijk nog nooit in Zoetje geweest.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:41:39 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207004926
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:30 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Je bent duidelijk nog nooit in Zoetje geweest.
Te vaak
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:43:47 #41
37248 BertV
Handgemaakt
pi_207004964
Eens kijken hoe onze regering in brussel dit gaat oplossen.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:44:35 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207004979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je beschrijft Zoetermeer
Zelfs de bruggen zijn in Zoetermeer niet veilig :N
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:46:38 #43
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_207005017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het tij is wel te keren hoor. In italie is het redelijk gelukt.
Hoe hebben ze dat aangepakt?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_207005050
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef Revanches het volgende:

[..]
Hoe hebben ze dat aangepakt?
Dat hebben ze NL een tijdje geleden gezegd, ongevraagd en omdat ze zoveel herkende van de jaren 80/90 van italie in het huidige NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Niet, want dan kan over een tijdje dit niet weer in de media verschijnen
Kunnen ze zichzelf inderdaad ook niet meer verkopen als de 'streng tegen misdaad' partij.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207005118
Het is bijna overal wel rood dus.
  vrijdag 9 december 2022 @ 11:53:11 #47
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207005132
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:52 schreef Halcon het volgende:
Het is bijna overal wel rood dus.
Ja en dat gaat dus alleen maar erger worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207005154
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:26 schreef Harvest89 het volgende:
Yesilgoz zegt nergens hoe ze het precies gaat aanpakken. Maar VVD, dus zal wel weer wat keihard handhaven, hoge straffen, en war on drugs gezever zijn.
Vergeet niet: afzwakken burgerrechten en privacy, meer veroordelingen door te bezuinigen op sociale advocatuur, corruptie bij de politie aan de politie overlaten, bezuinigen op (of iig niet adequaat financieren van) de politie, en zedendelicten flink laten opstapelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207005173
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je beschrijft Zoetermeer
Of de gedrochten Lelystad en Almere.
pi_207005178
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niks terecht. Heineken dropt geen industrieel afval in de Nederlandse bossen. De enige redenen dat drugsmakers het doen zijn overheidsrepressie. Als je je chemisch afval normaal gaat storten loop je tegen de lamp en als je het dumpt is het slechts een klein misdrijf ten opzichte van je main business.
Behalve als je een chemiebedrijf bent en een VVD-er kent. Dan zit je ook helemaal goed hoor, qua ongestraft industrieel afval lozen. Neelie. Ivo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207005181
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja en dat gaat dus alleen maar erger worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik ook. De war on cash zal wel opgevoerd worden, controle van bancair verkeer en zo ook.
pi_207005191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja en dat gaat dus alleen maar erger worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het eenmaal onderkend dan kan het worden opgelost. Het probleem in NL is toch het niet onderkennen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005195
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. De war on cash zal wel opgevoerd worden, controle van bancair verkeer en zo ook.
Heeft helaas alleen niets met de bestrijding van criminaliteit te maken. Wel met financiële controle van elke burger door de overheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207005212
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Behalve als je een chemiebedrijf bent en een VVD-er kent. Dan zit je ook helemaal goed hoor, qua ongestraft industrieel afval lozen. Neelie. Ivo.
Ja gebruik het dan maar als opvulling om de zwemplas wat minder diep te maken ^O^
  vrijdag 9 december 2022 @ 12:00:05 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207005213
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je het eenmaal onderkend dan kan het worden opgelost. Het probleem in NL is toch het niet onderkennen?
Kijk even naar de toeslagenaffaire, de asielstroom, veilige landers, krapte op de huizenmarkt en je weet het antwoord.

In Nederland lossen we geen problemen meer op. We benoemen ze en houden elkaar een beetje aan de gang door het er over te hebben en zeggen dat we het op moeten lossen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207005218
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Kijk even naar de toeslagenaffaire en je weet het antwoord.
Ja dat hebben ze lange tijd niet onderkend
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207005485
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:46 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik lees: Afschuiven op gemeenten

Ging met de GGZ ook zo goed *O*
Ja mooi man, lekker georganiseerde misdaad laten oplossen door gemeenten. Waar raadsleden zitten als parttime-functie en wethouders al onder grote druk staan door de vermenging boven- en onderwereld. Komt helemaal goed :{
pi_207007010
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja en dat gaat dus alleen maar erger worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, de schaal wordt gewoon aangepast. :P Donkerrood is het nieuwe geel!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207007531
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 12:24 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja mooi man, lekker georganiseerde misdaad laten oplossen door gemeenten. Waar raadsleden zitten als parttime-functie en wethouders al onder grote druk staan door de vermenging boven- en onderwereld. Komt helemaal goed :{
van georganiseerde misdaad naar gesubsidieerde misdaad ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207007949
Je hoeft maar een rondje door een willekeurige stadscentrum te lopen en je zult overal tekenen van georganiseerde criminaliteit zien.

Rotterdam is de drugshaven van Europa.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')