abonnement Unibet Coolblue
pi_207007622
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:48 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Dat is bullshit van de lease maatschappij.
Als je zelf geen schuld bent wordt het verhaald, inzittendenverzekering is juist voor dit soort gevallen (en bij geen schuld dat je niet hoeft te wachten tot het geld gehaald is bij de tegenpartij)
Ik reed niet op voorrangsweg.
Je hebt verzwkering die ook schade dekt bij eigen schuld
  vrijdag 9 december 2022 @ 15:53:59 #27
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207007654
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:51 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik reed niet op voorrangsweg.
Je hebt verzwkering die ook schade dekt bij eigen schuld
Je begrijpt stropdaz niet. Wat hij bedoelt is dat als je bij een ongeluk betrokken bent en passagiers hebben ook schade of letsel :
• Als de andere partij schuld heeft aan het ongeluk wordt dit op de verzekering van die partij verhaald.
• Als jij zelf schuld hebt aan het ongeluk is dat waar de inzittendenverzekering voor wordt aangesproken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207011564
SVI verzekering is het wat eigen letsel dekt bij ongeluk door schuld:
https://putt.nl/nieuws/on(...)-op-schadevergoeding

Helaas zat dit bij het leasepakket niet in de prijs.
Binnenkort eigen auto weer. Dan ga ik dat zeker afsluiten voor die paar euro per jaar.
Ik heb er niks meer aan.
Maar doe je voordeel ermee.

Letsel-advocaat belde nog op de valreep voor het weekend:
Hij zegt: "je hebt geen getuigen en er is geen verbaal opgepakt, maar dat wilt niet zeggen dat we er niks mee kunnen. Ik zie aan de hand van het schaderapport wel mogelijkheden om eens met de tegenpartij verzekering te gaan babbelen".

Het schijnt dus niet zo te zijn in Nederland: "ik reed op een voorrangsweg en ik heb altijd voorrang"
Ook al is er geen proces verbaal gemaakt, de politie heeft altijd een soort van rapport van het ongeluk.
Daar staat dan niet in wie schuldig is, maar wel tegenpartij zijn verhaal en mijn verhaal en misschien zijn er mensen gehoord als getuigen wat ik niet heb mee gekregen toen ik in de ambulance lag.
pi_207024215
De snelheid waarmee hij jouw geraakt heeft kan ook achteraf (ongeveer) berekend worden, dat is gewoon natuurkunde.
Als daar zonder enige twijfel uitkomt dat hij véél te hard reed zou je een zaak kunnen hebben.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_207024253
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:10 schreef shazaam het volgende:
De snelheid waarmee hij jouw geraakt heeft kan ook achteraf (ongeveer) berekend worden, dat is gewoon natuurkunde.
Als daar zonder enige twijfel uitkomt dat hij véél te hard reed zou je een zaak kunnen hebben.
Hoe bereken je dat bij al herstelde auro's @shazaam?
  zaterdag 10 december 2022 @ 08:28:45 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207024271
En dat doet die advocaat voor niks of .... ?

Ik neem aan dat de verzekeraars onderling al de schuldvraag hebben vastgesteld, en die 100% bij jou lag?
Dum de dum
pi_207024618
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 19:06 schreef stropdaz het volgende:
Letsel-advocaat belde nog op de valreep voor het weekend:
Hij zegt: "je hebt geen getuigen en er is geen verbaal opgepakt, maar dat wilt niet zeggen dat we er niks mee kunnen. Ik zie aan de hand van het schaderapport wel mogelijkheden om eens met de tegenpartij verzekering te gaan babbelen".
Uiteraard, dat kan hij immers declareren. Je hebt echter, zonder getuigen, 0 kans om te winnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_207024716
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Uiteraard, dat kan hij immers declareren. Je hebt echter, zonder getuigen, 0 kans om te winnen.
Nee hoor.
Hij gaat eerst onderzoeken wat kan en wat niet kan en vanaf dan pas betalen.

Hij gooit het op letsel.
Dat artsen omschrijven als verkeersongeluk-letsel.
Ook al op de SEH gelijk na het ongeluk
En ik ben zwaar getroffen. Ik zit niet met een whiplash thuis bv.

Zal uiteraard nooit 100% winnen worden.
We hebben het hier over percentages, mogelijk nog lager dan 50%
pi_207025147
Ik denk dat je jurist in opleiding fout is, wat ik me wel kan voorstellen is dat als er een situatie is waarbij duidelijk is dat beiden niet fout zijn je wat zou kunnen eisen. Als dit zou zijn is het hek van de dam dan zou het bijna gaan lonen om bewust ongelukken te maken en te zeggen: Ja nee hij was ook een beetje fout.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 10 december 2022 @ 14:43:31 #35
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207027149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:59 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Nee hoor.
Hij gaat eerst onderzoeken wat kan en wat niet kan en vanaf dan pas betalen.

Hij gooit het op letsel.
Dat artsen omschrijven als verkeersongeluk-letsel.
Ook al op de SEH gelijk na het ongeluk
En ik ben zwaar getroffen. Ik zit niet met een whiplash thuis bv.

Zal uiteraard nooit 100% winnen worden.
We hebben het hier over percentages, mogelijk nog lager dan 50%
Je kan nagenoeg niet in Nederland medische kosten claimen, omdat iedereen een zorgverzekering moet hebben ... en zoals ik al eerder zei, alleen aantoonbare schade valt te verhalen.

Vraag eens concreet aan die advocaat wat hij dan gaat claimen, en hoeveel hij verwacht te kunnen claimen?
Dum de dum
pi_207027193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 14:43 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Je kan nagenoeg niet in Nederland medische kosten claimen, omdat iedereen een zorgverzekering moet hebben ... en zoals ik al eerder zei, alleen aantoonbare schade valt te verhalen.

Vraag eens concreet aan die advocaat wat hij dan gaat claimen, en hoeveel hij verwacht te kunnen claimen?
Hij belt me na bestuderen schadeformulier. Zal het vragen.
  zaterdag 10 december 2022 @ 21:23:39 #37
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_207033663
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:02 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat je jurist in opleiding fout is, wat ik me wel kan voorstellen is dat als er een situatie is waarbij duidelijk is dat beiden niet fout zijn je wat zou kunnen eisen. Als dit zou zijn is het hek van de dam dan zou het bijna gaan lonen om bewust ongelukken te maken en te zeggen: Ja nee hij was ook een beetje fout.
Nee dan draagt ieder zijn eigen schade.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zaterdag 10 december 2022 @ 21:34:09 #38
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_207033918
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:59 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Nee hoor.
Hij gaat eerst onderzoeken wat kan en wat niet kan en vanaf dan pas betalen.

Hij gooit het op letsel.
Dat artsen omschrijven als verkeersongeluk-letsel.
Ook al op de SEH gelijk na het ongeluk
En ik ben zwaar getroffen. Ik zit niet met een whiplash thuis bv.

Zal uiteraard nooit 100% winnen worden.
We hebben het hier over percentages, mogelijk nog lager dan 50%
Hij gooit het op letsel?
A is medeaansprakelijk want B heeft letsel. Zoiets? :D
Vergeet die tactiek maar.

Laat hem in zijn studieboeken eerst eens de term onrechtmatige daad opzoeken.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_207034461
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:48 schreef stropdaz het volgende:

[..]

Was een auto uit 2002.
Dodge Viper.

Weet je het heel zeker...
pi_207034477
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 december 2022 21:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Weet je het heel zeker...
Jep
pi_207034658
Maakt het wat uit wat voor auto het was? Het feit dat je geraakt werd, vlak nadat je optrok, maakt dat er écht een inschattingsfout is gemaakt. (tenzij ie uit een bocht kwam zetten oid).

3 rijstroken? Provinciale weg met voorsorteerstrook voor afslaan? Jij had haaientandjes? Vergeet het maar.

Ik stel me zoiets voor: (en jij bent de vrachtwagen die m er net ff voor flikkert)

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207035533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 21:53 schreef Het_Bokje het volgende:
Maakt het wat uit wat voor auto het was? Het feit dat je geraakt werd, vlak nadat je optrok, maakt dat er écht een inschattingsfout is gemaakt. (tenzij ie uit een bocht kwam zetten oid).

3 rijstroken? Provinciale weg met voorsorteerstrook voor afslaan? Jij had haaientandjes? Vergeet het maar.

Ik stel me zoiets voor: (en jij bent de vrachtwagen die m er net ff voor flikkert)

[ afbeelding ]
Bij een Dodge Viper kan het al sneller lijken dat de auto sneller reed dan hij reed vanwege het geluid.
pi_207035611
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 22:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Bij een Dodge Viper kan het al sneller lijken dat de auto sneller reed dan hij reed vanwege het geluid.
Nou, als TS die auto ook nog eens heeft horen aankomen, dan is er geen kleine inschattingsfout gemaakt. :D

Heeft die Student rechten al terug gebeld?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207036268
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 22:24 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou, als TS die auto ook nog eens heeft horen aankomen, dan is er geen kleine inschattingsfout gemaakt. :D

Heeft die Student rechten al terug gebeld?
De getuige schatte de snelheid hoger in. Alhoewel een getuige die uiteindelijk niet getuigd ook niet echt een getuige is.
pi_207036334
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 21:53 schreef Het_Bokje het volgende:
Maakt het wat uit wat voor auto het was? Het feit dat je geraakt werd, vlak nadat je optrok, maakt dat er écht een inschattingsfout is gemaakt. (tenzij ie uit een bocht kwam zetten oid).

3 rijstroken? Provinciale weg met voorsorteerstrook voor afslaan? Jij had haaientandjes? Vergeet het maar.

Ik stel me zoiets voor: (en jij bent de vrachtwagen die m er net ff voor flikkert)

[ afbeelding ]
Klopt als een bus.
Ach weet je ... ik ga er ook geen helswerk van maken. Laat die jurist eens bekijken. Is het niks is het niks.
Nee heb je ja kun je krijgen. En nee is voor mij ook prima.
pi_207036349
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
De getuige schatte de snelheid hoger in. Alhoewel een getuige die uiteindelijk niet getuigd ook niet echt een getuige is.
Klopt. Had tegen andere getuigen gezegd die wel daar waren gebleven (maar pas ter plekke na ongeluk) dat hij niks met de politie te maken wilde hebben en zijn naam niet wilde of kon geven
pi_207036637
Mijn vrouw heeft ooit eens een letsel schade vergoeding gehad bij een ongeval waarbij de daders nooit gevonden zijn. Dit is gedaan door een letsel schade bedrijf dat haar zelf benaderd had, zelf had ze eigenlijk niet veel schade opgelopen.
pi_207036722
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Mijn vrouw heeft ooit eens een letsel schade vergoeding gehad bij een ongeval waarbij de daders nooit gevonden zijn. Dit is gedaan door een letsel schade bedrijf dat haar zelf benaderd had, zelf had ze eigenlijk niet veel schade opgelopen.
Maar tussen niet gevonden en mijn casus zit denk ik een verschil. Want ik sta natuurlijk 1-0 achter ivm geen getuigen op papier en omdat ik pas klachten kreeg uur na ongeluk, en toen was ik al de ambulance uit.
Maar goed dat laatste schijnt volgens die jurist ook weer een voordeel te kunnen zijn.
  zaterdag 10 december 2022 @ 23:50:11 #49
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_207036814
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:42 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Maar tussen niet gevonden en mijn casus zit denk ik een verschil. Want ik sta natuurlijk 1-0 achter ivm geen getuigen op papier en omdat ik pas klachten kreeg uur na ongeluk, en toen was ik al de ambulance uit.
Maar goed dat laatste schijnt volgens die jurist ook weer een voordeel te kunnen zijn.
Het was toch een wannebee-jurist of heb je nou toch een letselschade advocaat?
Ik heb dit werk heel lang gedaan (zonder het juristenpapiertje :P) en sluit me aan bij de eerste reactie. Kansloos zonder bewijs/getuigenverklaring.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_207036823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:50 schreef Elpis het volgende:

[..]
Het was toch een wannebee-jurist of heb je nou toch een letselschade advocaat?
Ik heb dit werk heel lang gedaan (zonder het juristenpapiertje :P) en sluit me aan bij de eerste reactie. Kansloos zonder bewijs/getuigenverklaring.
Heb na de leerling ook een gediplomeerde ingeschakeld.
Die gaat het formulier bekijken en mij nog verder bevragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')