abonnement Unibet Coolblue
pi_206999625
3 dagen terug heb ik een elektrische kachel online gekocht. Helaas kwam die thuis en werkte niet. Dus ik in de kou.

Gelijk toch maar contact opgenomen met de verkoper om uit te zoeken wat nu. Blijkbaar zit er garantie op. Krijg ik net dit:

"Om onaangename verrassingen te vermijden, onderzoeken we eerst wat er precies scheelt met het defecte artikel. Vervolgens sturen we je een prijsopgave voor de herstelling zelf – hier kan je kiezen uit drie opties:

Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"

!!!!!!

Wat bedoelen ze in vredesnaam met onderzoekskosten (¤60,-) ? Ik neem aan dat iedereen dan liever voor optie 3: Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen, kiest?
  donderdag 8 december 2022 @ 21:12:29 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206999685
Gewoon onder koop op afstand terugsturen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_206999723
Dit lijkt me een standaard mail tbv een reparatie.

Jij hebt gewoon recht op je geld terug, of een vervangend product. Dat repareren wel of niet zoeken ze zelf maar uit. Hun kunnen het artikel gewoon als DOA terugsturen naar de fabrikant.

Ik zou even opnieuw contact opnemen.
pi_207000399
Wat PS. zegt (standaard mail reparatie), want in geen van de gevallen krijg je het betaalde bedrag terug.

Online kopen = 14 dagen bedenktijd (met kleine uitzonderingen, zoals product op maat en zo, maar daar is hier geen sprake van).

Dus, je moet het product gewoon kunnen retourneren wanneer je niet tevreden bent.
pi_207001008
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:04 schreef YStec het volgende:

Online kopen = 14 dagen bedenktijd (met kleine uitzonderingen, zoals product op maat en zo, maar daar is hier geen sprake van).

Ook na die 14 dagen heb je gewoon recht op een fatsoenlijk werkend product!
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207001060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:47 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Ook na die 14 dagen heb je gewoon recht op een fatsoenlijk werkend product!
Dat spreek ik ook nergens tegen, maar na die 14 dagen moet je - voor zover ik weet - de verkoper meerdere kansen geven om het probleem op te lossen. Dus dat kan dan een heen-en-weertje worden. Na 14 dagen mag je het dus niet zomaar retourneren, je geld terugkrijgen en hetzelfde product of een andere ergens anders kopen.

Je hebt altijd recht op een fatsoenlijk werkend product, het gaat erom dat je net iets meer mag in de eerste 14 dagen (retourneren i.p.v. alleen de garantie aanspreken).
  Admin vrijdag 9 december 2022 @ 08:14:06 #7
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207002836
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:52 schreef YStec het volgende:

[..]
Dat spreek ik ook nergens tegen, maar na die 14 dagen moet je - voor zover ik weet - de verkoper meerdere kansen geven om het probleem op te lossen. Dus dat kan dan een heen-en-weertje worden. Na 14 dagen mag je het dus niet zomaar retourneren, je geld terugkrijgen en hetzelfde product of een andere ergens anders kopen.

Je hebt altijd recht op een fatsoenlijk werkend product, het gaat erom dat je net iets meer mag in de eerste 14 dagen (retourneren i.p.v. alleen de garantie aanspreken).
Precies. Als je online iets koopt EN laat bezorgen (bij afhalen in de winkel geldt de wet koop op afstand afaik NIET, want dan kun je het product in de winkel immers bekijken) hoef je niet eens een reden op te geven om je geld terug te krijgen. Dus is het bij aankomst of kort erna stuk, terugsturen en nieuwe bestellen.
Het mailtje dat je hebt gekregen gaat om reparaties buiten de garantieperiode.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:08 schreef jarajosefff het volgende:
3 dagen terug heb ik een elektrische kachel online gekocht. Helaas kwam die thuis en werkte niet. Dus ik in de kou.

Gelijk toch maar contact opgenomen met de verkoper om uit te zoeken wat nu. Blijkbaar zit er garantie op. Krijg ik net dit:

"Om onaangename verrassingen te vermijden, onderzoeken we eerst wat er precies scheelt met het defecte artikel. Vervolgens sturen we je een prijsopgave voor de herstelling zelf – hier kan je kiezen uit drie opties:

Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"

!!!!!!

Wat bedoelen ze in vredesnaam met onderzoekskosten (¤60,-) ? Ik neem aan dat iedereen dan liever voor optie 3: Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen, kiest?
Bij optie 3 krijg je ook geen geld terug he. Je doet dan afstand van het apparaat.

De mail die je hebt lijkt meer op een mail die je krijgt als je het apparaat al hebt teruggestuurd en de reparatie valt buiten de garantieperiode of is ontstaan door iets dat niet onder garantie valt.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 9 december 2022 @ 09:41:21 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207003685
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:08 schreef jarajosefff het volgende:
3 dagen terug heb ik een elektrische kachel online gekocht. Helaas kwam die thuis en werkte niet. Dus ik in de kou.

Gelijk toch maar contact opgenomen met de verkoper om uit te zoeken wat nu. Blijkbaar zit er garantie op. Krijg ik net dit:

"Om onaangename verrassingen te vermijden, onderzoeken we eerst wat er precies scheelt met het defecte artikel. Vervolgens sturen we je een prijsopgave voor de herstelling zelf – hier kan je kiezen uit drie opties:

Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"

!!!!!!

Wat bedoelen ze in vredesnaam met onderzoekskosten (¤60,-) ? Ik neem aan dat iedereen dan liever voor optie 3: Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen, kiest?
Het mailtje doet alsof de verkoper dit niet als garantie ziet, maar gewoon als een defect apparaat dat jij, op jouw kosten, wil laten herstellen.

Het klinkt alsof ze het apparaat al hebben ontvangen, en onderzocht hebben.
Optie 1 : ze herstellen het, en jij krijgt daarvoor de rekening.
Optie 2 : jij betaalt de kosten voor het onderzoek, en ze sturen het ding, nog steeds kapot, terug.
Optie 3 : jij betaalt niets, ze houden het ding, en vernietigen het (of kannibaliseren het voor andere reparaties). En nee, je krijgt je geld niet terug.

Opties 1 en 2 zijn standaard voor reparatie-bedrijven, optie 3 is wat uitzonderlijk, en suggereert dat ze reserveonderdelen willen hebben.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207003704
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:08 schreef jarajosefff het volgende:
3 dagen terug heb ik een elektrische kachel online gekocht. Helaas kwam die thuis en werkte niet. Dus ik in de kou.

Gelijk toch maar contact opgenomen met de verkoper om uit te zoeken wat nu. Blijkbaar zit er garantie op. Krijg ik net dit:

"Om onaangename verrassingen te vermijden, onderzoeken we eerst wat er precies scheelt met het defecte artikel. Vervolgens sturen we je een prijsopgave voor de herstelling zelf – hier kan je kiezen uit drie opties:

Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"

!!!!!!

Wat bedoelen ze in vredesnaam met onderzoekskosten (¤60,-) ? Ik neem aan dat iedereen dan liever voor optie 3: Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen, kiest?
Je moet hem niet ter reparatie opsturen maar je moet melden dat je de koop annuleert.
Dit is een standaard mail.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:12:19 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207004012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:08 schreef jarajosefff het volgende:
Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"
Ze zeggen hier gewoon dat ze ernaar gaan kijken, en dan bieden ze je een oplossing.

Ga je niet akkoord met hun oplossing, dan kost dat 60 euro.

Dat lijkt me nogal kort door de bocht en niet de intentie van de wet koop op afstand :')

Gewoon de koop ontbinden. Artikel werkt niet, je stuurt het terug, ze zoeken et maar uit.
Dum de dum
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:11:03 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_207006050
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 08:14 schreef Danny het volgende:
bij afhalen in de winkel geldt de wet koop op afstand afaik NIET, want dan kun je het product in de winkel immers bekijken)
Jawel hoor, online bestellen is koop op afstand, maakt niet uit hoe het product in je bezit komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')