Ook na die 14 dagen heb je gewoon recht op een fatsoenlijk werkend product!quote:Op donderdag 8 december 2022 22:04 schreef YStec het volgende:
Online kopen = 14 dagen bedenktijd (met kleine uitzonderingen, zoals product op maat en zo, maar daar is hier geen sprake van).
Dat spreek ik ook nergens tegen, maar na die 14 dagen moet je - voor zover ik weet - de verkoper meerdere kansen geven om het probleem op te lossen. Dus dat kan dan een heen-en-weertje worden. Na 14 dagen mag je het dus niet zomaar retourneren, je geld terugkrijgen en hetzelfde product of een andere ergens anders kopen.quote:Op donderdag 8 december 2022 22:47 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Ook na die 14 dagen heb je gewoon recht op een fatsoenlijk werkend product!
Precies. Als je online iets koopt EN laat bezorgen (bij afhalen in de winkel geldt de wet koop op afstand afaik NIET, want dan kun je het product in de winkel immers bekijken) hoef je niet eens een reden op te geven om je geld terug te krijgen. Dus is het bij aankomst of kort erna stuk, terugsturen en nieuwe bestellen.quote:Op donderdag 8 december 2022 22:52 schreef YStec het volgende:
[..]
Dat spreek ik ook nergens tegen, maar na die 14 dagen moet je - voor zover ik weet - de verkoper meerdere kansen geven om het probleem op te lossen. Dus dat kan dan een heen-en-weertje worden. Na 14 dagen mag je het dus niet zomaar retourneren, je geld terugkrijgen en hetzelfde product of een andere ergens anders kopen.
Je hebt altijd recht op een fatsoenlijk werkend product, het gaat erom dat je net iets meer mag in de eerste 14 dagen (retourneren i.p.v. alleen de garantie aanspreken).
Bij optie 3 krijg je ook geen geld terug he. Je doet dan afstand van het apparaat.quote:Op donderdag 8 december 2022 21:08 schreef jarajosefff het volgende:
3 dagen terug heb ik een elektrische kachel online gekocht. Helaas kwam die thuis en werkte niet. Dus ik in de kou.
Gelijk toch maar contact opgenomen met de verkoper om uit te zoeken wat nu. Blijkbaar zit er garantie op. Krijg ik net dit:
"Om onaangename verrassingen te vermijden, onderzoeken we eerst wat er precies scheelt met het defecte artikel. Vervolgens sturen we je een prijsopgave voor de herstelling zelf – hier kan je kiezen uit drie opties:
Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"
!!!!!!
Wat bedoelen ze in vredesnaam met onderzoekskosten (¤60,-) ? Ik neem aan dat iedereen dan liever voor optie 3: Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen, kiest?
Het mailtje doet alsof de verkoper dit niet als garantie ziet, maar gewoon als een defect apparaat dat jij, op jouw kosten, wil laten herstellen.quote:Op donderdag 8 december 2022 21:08 schreef jarajosefff het volgende:
3 dagen terug heb ik een elektrische kachel online gekocht. Helaas kwam die thuis en werkte niet. Dus ik in de kou.
Gelijk toch maar contact opgenomen met de verkoper om uit te zoeken wat nu. Blijkbaar zit er garantie op. Krijg ik net dit:
"Om onaangename verrassingen te vermijden, onderzoeken we eerst wat er precies scheelt met het defecte artikel. Vervolgens sturen we je een prijsopgave voor de herstelling zelf – hier kan je kiezen uit drie opties:
Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"
!!!!!!
Wat bedoelen ze in vredesnaam met onderzoekskosten (¤60,-) ? Ik neem aan dat iedereen dan liever voor optie 3: Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen, kiest?
Je moet hem niet ter reparatie opsturen maar je moet melden dat je de koop annuleert.quote:Op donderdag 8 december 2022 21:08 schreef jarajosefff het volgende:
3 dagen terug heb ik een elektrische kachel online gekocht. Helaas kwam die thuis en werkte niet. Dus ik in de kou.
Gelijk toch maar contact opgenomen met de verkoper om uit te zoeken wat nu. Blijkbaar zit er garantie op. Krijg ik net dit:
"Om onaangename verrassingen te vermijden, onderzoeken we eerst wat er precies scheelt met het defecte artikel. Vervolgens sturen we je een prijsopgave voor de herstelling zelf – hier kan je kiezen uit drie opties:
Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"
!!!!!!
Wat bedoelen ze in vredesnaam met onderzoekskosten (¤60,-) ? Ik neem aan dat iedereen dan liever voor optie 3: Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen, kiest?
Ze zeggen hier gewoon dat ze ernaar gaan kijken, en dan bieden ze je een oplossing.quote:Op donderdag 8 december 2022 21:08 schreef jarajosefff het volgende:
Je gaat akkoord: Wij gaan meteen aan de slag & herstellen het defecte artikel zo snel mogelijk
Je gaat niet akkoord & betaalt enkel de onderzoekskosten (¤60,-), waarna je het artikel terug ontvangt
Je gaat niet akkoord & wenst het artikel niet meer terug. In dat geval vervallen alle kosten & laten we het artikel vernietigen"
Jawel hoor, online bestellen is koop op afstand, maakt niet uit hoe het product in je bezit komt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 08:14 schreef Danny het volgende:
bij afhalen in de winkel geldt de wet koop op afstand afaik NIET, want dan kun je het product in de winkel immers bekijken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |