abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206986175
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hauffeurs-veeprikker

Walgelijk!
En dan ook nog uitzenden op het half acht nieuws zodat kinderen dit zien.
pi_206986194
Ja stel je voor dat die arme kinderen zien waar hun eten vandaan komt.
You need to be cold to be queen.
pi_206986211
Kinderen hoeven niet letterlijk te zien hoe dieren mishandeld worden. Dat is zeer traumatiserend.
pi_206986231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:39 schreef quirina het volgende:
Kinderen hoeven niet letterlijk te zien hoe dieren mishandeld worden. Dat is zeer traumatiserend.
Jij neemt je kinderen ook niet mee naar de vleesafdeling in de Albert Heijn dan neem ik aan
pi_206986253
quote:
:')

en ga nu eens proberen een conclusie te trekken uit je comment, kijken of dat je lukt.
pi_206986283
Dit is overigens al het zoveelste artikel met undercoverbeelden dat laat zien hoe dieren in de bio industrie behandeld worden dus als je nu nog kiloknallers vreet ben je zelf net zo schuldig aan dierenleed.
pi_206986293
Maar ondertussen wel vliegen vermoorden met een vliegenmepper waar de kinderen bij zijn :B
pi_206986299
Wij eten vegan.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 19:43:35 #9
146299 crew  laforest
Pandenverhuurder
pi_206986308
:(
...the understanding is itself the source of the laws of nature Kant A127
pi_206986324
quote:
Kinderen hoeven niet letterlijk te zien hoe dieren mishandeld worden.
Ik ben bijna een halve eeuw oud en hoef het ook niet te zien. :'( :{w

Het enige wat ik kan doen is petities tekenen bij Varkens in nood en af en toe een kleine bijdrage storten zodat ze dit belangrijke werk kunnen blijven doen.
Hopelijk zijn er meer mensen die dit willen doen.
pi_206986497
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:51 schreef Centenbak het volgende:
Wat ik raar vind is dat je dit soort dingen wel in het nieuws ziet, of als een schaap compleet aan stukken ligt door een wolf staan er gewoon foto's van op NOS.

Maar als een mens vermoord is of verongelukt met de motor en aan stukken op het asfalt ligt zal je dat soort foto's nooit aantreffen. Dat is pas hypocriet.

En mensen die varkens mishandelen mogen ze van mij ook martelen op middeleeuwse wijze tot de dood aan toe.
Die persoon ligt daar alleen niet zodat iemand weer lekker goedkoop kan barbecuen.

Wat mij betreft zenden ze deze beelden dagelijks uit. Liefst rond etenstijd.
pi_206986531
quote:
Maar als een mens vermoord is of verongelukt met de motor en aan stukken op het asfalt ligt zal je dat soort foto's nooit aantreffen. Dat is pas hypocriet.
Die beelden worden dan niet vertoond omdat een mens nabestaanden/vrienden/familie heeft.
pi_206986571
De grootste varkens zijn deze dierenbeulen
pi_206986641
Lijkt me trouwens een goede eerste stap om die stroomstootmiddelen (maar wapens kun je net zo goed zeggen) te verbieden.
pi_206986696
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:58 schreef luxerobots het volgende:
Lijkt me trouwens een goede eerste stap om die stroomstootmiddelen (maar wapens kun je net zo goed zeggen) te verbieden.
Klopt, maar dan worden ze wel met iets anders kapot geslagen.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:25:03 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206987158
Poef.....gone! golfer
  woensdag 7 december 2022 @ 20:31:13 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206987236
quote:
Ja, stel je eens voor ze zien waar hun vlees vandaan komt ipv dat het magisch in de supermarkt is gelegd door kabouters.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:35:01 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206987305
Gaan we weer allemaal doen alsof we geschokt zijn? Dierenmishandeling in de vleesindustrie is geen incident maar een karaktereigenschap van de sector.
Huilen dan.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:35:03 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206987308
Ik eet gelukkig geen varkens.
Maar veel slachtrunderen en kippen zullen ook geen topleven hebben helaas.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:36:14 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206987341
quote:
Als het zo traumatiserend is, waarom blijft men dan bio-industrievlees kopen en daarmee een verrot systeem in stand houden?
Huilen dan.
pi_206987411
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als het zo traumatiserend is, waarom blijft men dan bio-industrievlees kopen en daarmee een verrot systeem in stand houden?
Dit is maar een incident!! En een dieet zonder vlees is ongezond!!1
pi_206987451
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:25 schreef golfer het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is een bijzonder dom citaat gezien de vele moslims, ook historisch gezien, werkzaam in de vleesindustrie.
Anoniem
pi_206987766
Ik had vandaag een pen gekregen uit de poetswinkel. Als je daar op drukt krijg je een schok door je lichaam.
Nou.. uhhmm.. alsof ik dan ga klagen dat ze mij daarna gaan opeten! :')

Wat maakt het voor een varken uit of het een strootstoot krijgt? Hij is een paar minuten laten toch dood
pi_206987813
quote:
Wat ik raar vind is dat je dit soort dingen wel in het nieuws ziet, of als een schaap compleet aan stukken ligt door een wolf staan er gewoon foto's van op NOS.

En mensen die varkens mishandelen mogen ze van mij ook martelen op middeleeuwse wijze tot de dood aan toe.
Wat zie ik graag een vrachtwagenchauffeur van varkenstransporten die ik dagelijks tegenkom verongelukken.
Als je zo weinig respect hebt voor andere (dieren)levens ben je het licht in de ogen niet waard.
Ik eet geen mensen :)
- XOXO -
  woensdag 7 december 2022 @ 21:17:20 #25
338319 ZarB
Pia colada
pi_206987978
Van die dikke domme vrachtwagenchauffeurs die erop kicken om zo'n ding lekker extra op een varken te gebruiken. Wordt natuurlijk nooit conform regelgeving gebruikt. Die tokkies geilen op macht over die dieren. Je moet ook echt wel een grote randdebiel zijn als je vee veroert. Wat mij betreft ga je ook met 5000 volt in je hol richting de pan.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 7 december 2022 @ 21:18:50 #26
338319 ZarB
Pia colada
pi_206988006
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:40 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dit is maar een incident!! En een dieet zonder vlees is ongezond!!1
Ik wou het al typen. Waar blijft de carnivoor met eeuwige jamaar je hep vlees nodug want ijzer en b12 enzo want vroeguh atte ze dat ook allemal!!!+!11!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206988242
Je hebt nu eenmaal vlees nodig. B12 enzo.
pi_206988274
Daarom alleen halal vlees
pi_206988288
persoonlijk zeg ik mensen die dit doen aan de ballen ophangen aan een boom
pi_206988310
Ik heb ook niet zoveel met Sharon Dijksma maar dit gaat toch wel ver
pi_206994997
quote:
8s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:44 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Ik ben bijna een halve eeuw oud en hoef het ook niet te zien. :'( :{w

Het enige wat ik kan doen is petities tekenen bij Varkens in nood en af en toe een kleine bijdrage storten zodat ze dit belangrijke werk kunnen blijven doen.
Hopelijk zijn er meer mensen die dit willen doen.
Een petitie tekenen is vooral om je goed te voelen over jezelf.
Als je echts iets wil betekenen kan dat heel makkelijk; je koopt gewoon geen producten meer die voortkomen uit de industrie waar je zo tegen bent.
pi_206995012
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:02 schreef VersKers het volgende:
Ik had vandaag een pen gekregen uit de poetswinkel. Als je daar op drukt krijg je een schok door je lichaam.
Nou.. uhhmm.. alsof ik dan ga klagen dat ze mij daarna gaan opeten! :')

Wat maakt het voor een varken uit of het een strootstoot krijgt? Hij is een paar minuten laten toch dood
Bekend met het begrip 'empathie'?
pi_206995020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:43 schreef Revolution-NL het volgende:
Maar ondertussen wel vliegen vermoorden met een vliegenmepper waar de kinderen bij zijn :B
Ja met zo'n electrisch oplaadbaar ding van Ali Express die voor grote insecten geschikt is, zodat ze knetteren en gaan roken })
pi_206995064
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:43 schreef Revolution-NL het volgende:
Je snapt dat er nogal een verschil zit tussen een varken en een vlieg?
pi_206995197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik wou het al typen. Waar blijft de carnivoor met eeuwige jamaar je hep vlees nodug want ijzer en b12 enzo want vroeguh atte ze dat ook allemal!!!+!11!
Nee hoor, we hebben dat helemaal niet nodig, maar ik lust die vegan troep niet en er gaat niets boven een lekker stukje vlees, al dan niet verwerkt in een (zelfgemaakt) gerecht.
Een maaltijd zonder vlees is een maaltijd zonder ziel.
En omdat de mens van nature omnivoor is hoef ik me daar op geen enkele manier voor te schamen en laat ik me ook geen schaamte aanpraten, anders hadden we wel een 4x zo lang spijsverteringsstelsel en 4 magen gehad. (al zien sommigen er dan wel weer uit alsof ze dat hebben)

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat deze vrachtwagenchauffers een stel lompe empathieloze tokkies zijn.
De dieren die dienen als ons voedsel mogen best wel met wat meer respect behandeld worden zodat ze waardig aan hun eind komen.
pi_206995209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:49 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Nee hoor, we hebben dat helemaal niet nodig, maar ik lust die vegan troep niet en er gaat niets boven een lekker stukje vlees, al dan niet verwerkt in een (zelfgemaakt) gerecht.
En omdat de mens van nature omnivoor is hoef ik me daar op geen enkele manier voor te schamen en laat ik me ook geen schaamte aanpraten, anders hadden we wel een 4x zo lang spijsverteringsstelsel en 4 magen gehad. (al zien sommigen er dan wel weer uit alsof ze dat hebben)

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat deze vrachtwagenchauffers een stel lompe empathieloze tokkies zijn.
De dieren die dienen als ons voedsel mogen best wel met wat meer respect behandeld worden zodat ze waardig aan hun eind komen.
Wat een onzin in n post.
pi_206995219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:51 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wat een onzin in n post.
Het is mijn mening, geen feit.

Ik vind dat vegan gedram onzin, al duizenden jaren eet men vlees maar nu wordt je er ineens met de nek voor aangekeken, Al eten anderen alleen maar gras, moeten ze vooral doen als ze daar happy van worden.
Maar ik doe niet mee aan die gekte.

Ik ben best wel progressief en woke, maar veranderingen moeten wel een vooruitgang zijn of op zijn minst geen verslechtering. En het meest bevredigende onderdeel van mijn maaltijden schrappen vind ik een grote achteruitgang, daar pas ik voor.
pi_206995343
quote:

[..]
Nee hoor, we hebben dat helemaal niet nodig, maar ik lust die vegan troep niet
Dus alles wat geen vlees, zuivel, vis of ei is lust jij niet? Wat er dan nog overblijft is namelijk allemaal 'vegan troep'

quote:

Dat is natuurlijk jouw mening. Als culinair genieter lijkt het me verschrikkelijk om zo beperkt te zijn.

quote:
En omdat de mens van nature omnivoor is
De mens is van nature frugivoor. Niet zo heel relevant verder wat we van nature zijn want de mens zit van nature ook niet op een computer of in een auto.

quote:
hoef ik me daar op geen enkele manier voor te schamen en laat ik me ook geen schaamte aanpraten, anders hadden we wel een 4x zo lang spijsverteringsstelsel en 4 magen gehad. (al zien sommigen er dan wel weer uit alsof ze dat hebben)
Niemand die zegt dat je je moet schamen. Je kan je natuurlijk wel afvragen of het moreel is om een industrie te steunen die inherent verbonden is aan dierenmishandeling en of het misschien hypocriet is om te zeggen tegen dierenmishandeling te zijn maar wel te betalen voor een een industrie die inherent verbonden is aan dierenmishandeling.

Voor de rest: zie hier een overzicht van wat ons meer frugivoor dan omnivoor maakt (samengevat op plaatje onderaan).

https://steemit.com/anima(...)zed-to-be-frugivores

[/quote]
pi_206995378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:52 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Het is mijn mening, geen feit.

Ik vind dat vegan gedram onzin, al duizenden jaren eet men vlees maar nu wordt je er ineens met de nek voor aangekeken,

Slavernij, onderwerping van vrouwen, doodstraffen, menselijke offers zijn ook duizenden jaren normaal geweest. Je punt is?

quote:

Maar ik doe niet mee aan die gekte.

Zo weinig mogelijk willen bijdragen aan dierenleed is gekte volgens jou?

quote:

Ik ben best wel progressief en woke, maar veranderingen moeten wel een vooruitgang zijn of op zijn minst geen verslechtering. En het meest bevredigende onderdeel van mijn maaltijden schrappen vind ik een grote achteruitgang, daar pas ik voor.

Dat is uiteraard helemaal jouw keuze. Sommige mensen vinden het niet zo erg om zich wat flexibeler op te stellen in hun eetgewonten als dit betekent dat ze kunnen bijdragen aan grootschalig dierenleed.
pi_206995402
Hup bedrijf dicht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2022 16:13:51 ]
pi_206995737
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:06 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus alles wat geen vlees, zuivel, vis of ei is lust jij niet? Wat er dan nog overblijft is namelijk allemaal 'vegan troep'
[..]

Nou ja, de enkele keer dat ik wel eens vegetarisch (niet vegan) eet, is het ei of zuivel. Of iets met paddestoelen.

De meeste groente maak je mij niet blij mee, dingen zoals ui en paprika wel maar dat is geen hoofdbestandeel.

Indische soja gerechten ook wel maar dat is zeker niet iets voor dagelijks, meer als bijgerecht.

Rijst of aardappels lust ik wel maar dat is meer de basis.

Ik hou inderdaad van culinair genieten ook buitenlandse keuken, maar vlees of vis zijn voor mij dan wel het belangrijkste.

Vegetarisch eten vind ik al een te groot offer. Maar met vegan blijft er praktisch niets over waar ik echt van geniet. Zelfs merengues(eiwit) of buitenlandse kaasjes mogen dan niet meer. Nee dan doe ik mezelf echt tekort.
  donderdag 8 december 2022 @ 16:59:28 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206995770
quote:
al duizenden jaren eet men vlees
Niet in de hoeveelheden zoals tegenwoordig.
pi_206995799
Moslims hebben hier geen last van.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206995844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet in de hoeveelheden zoals tegenwoordig.
Eigenlijk boeit het me ook niet zoveel, al is vlees eten 10 jaar geleden bedacht.

Iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij wel of niet eet.

Het enige waar ik me over opwind zijn vegans die mij denken te kunnen veroordelen omdat ik vlees eet.

Er is iets mis met de bio-industrie, niet met vlees eten an sich
pi_206995852
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:42 schreef Aberkullie het volgende:
Dit is overigens al het zoveelste artikel met undercoverbeelden dat laat zien hoe dieren in de bio industrie behandeld worden dus als je nu nog kiloknallers vreet ben je zelf net zo schuldig aan dierenleed.
Jij betaalt belasting aan de regering die dit subsidieerd dus jij bent ook niet onschuldig.
2.
pi_206995863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:06 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
Jij betaalt belasting aan de regering die dit subsidieerd dus jij bent ook niet onschuldig.
Belasting betalen is geen keuze. Rare vergelijking.
  donderdag 8 december 2022 @ 17:08:03 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206995864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:06 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Eigenlijk boeit het me ook niet zoveel, al is vlees eten 10 jaar geleden bedacht.

Iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij wel of niet eet.

Het enige waar ik me over opwind zijn vegans die mij denken te kunnen veroordelen omdat ik vlees eet.
Klopt. Mensen kijken de andere kant op, maar het goedkoop vlees ligt in de winkel, en verkoopt goed.
Dan zou de overheid in het kader van dierenbescherming iets moeten verzinnen.
pi_206995873
Tja wat verwacht je van boertjes die jan en allemaal intimideren. Alle tokkies lopen er wel achteraan, maar er is niks schattigs, diervriendelijks of iets dat in het landschap hoor aan boertjes. Het is uiteindelijk een industrie die makkelijk gehalveerd moet worden. Gelukkig is de wet er door om ze zonodig te dwingen op te zouten. _O_
pi_206995880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:06 schreef Intint het volgende:
De mens is van nature frugivoor
Bron?
2.
pi_206995921
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:08 schreef Aberkullie het volgende:
Belasting betalen is geen keuze.
Met dit soort instellingen kom je nergens. Moet je je voorstellen als de Amerikanen dit 250 jaar geleden zouden geloven. _O-

Het is absoluut een keuze en dat zal het altijd zijn ^O^
2.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')