abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 december 2022 @ 16:04:01 #1
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_206983316
De ene na de andere winkelketen is er de afgelopen jaren mee opgehouden. Kledingwinkels als Coolcat, elektronicaconcerns als Dixons en natuurlijk warenhuis en Nederlands icoon V&D.

Met een winkelketen gaan schaalvoordelen gepaard maar ook organisatorische rompslomp wat zich doorvertaald naar de financiële huishouding.

Hoe ziet de toekomst van de Nederlandse winkelstraat er volgens jullie uit? Word die bepaald door de overgebleven ketens of gaan we terug naar het idee van een ‘hoofdstraat’ waarin lokale winkeliers de boventoon voeren?
Géén Oostenrijkse schilder
pi_206983356
Mijn voirspelling is dat er winkeltjes komen en gaan. Er zijn altijd wel dromers die een winkeltje starten en er dan achter komen dat er geen droog brood aan te verdienen valt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983368
Middensegment zal wegvallen, want internet.

Er zullen wel kleine en lokale ondernemers blijven bestaan, zoals de groenteboer, slager, bakker waar iedereen elkaar kent en een praatje voor elkaar over hebben.

Daarentegen zijn de huren in de grote steden zo hoog, dat er momenteel alleen maar grote ketens daar kunnen zitten. Maar ook hier zien we inmiddels veel leegstand. De binnenstad zal verloederen tot een H&M, kruidvat, action en AH gedomineerd straatbeeld, die wordt aangevuld door lokale specialiteitzaken in de buurten. De blokkers van deze tijd zullen verdwijnen.
pi_206983384
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:08 schreef Werner90210 het volgende:
Middensegment zal wegvallen, want internet.

Er zullen wel kleine en lokale ondernemers blijven bestaan, zoals de groenteboer, slager, bakker waar iedereen elkaar kent en een praatje voor elkaar over hebben.

Daarentegen zijn de huren in de grote steden zo hoog, dat er momenteel alleen maar grote ketens daar kunnen zitten. Maar ook hier zien we inmiddels veel leegstand. De binnenstad zal verloederen tot een H&M, kruidvat, action en AH gedomineerd straatbeeld, die wordt aangevuld door lokale specialiteitzaken in de buurten. De blokkers van deze tijd zullen verdwijnen.
Ik verwacht dat die winkels behalve de AH ook wel gaan stoppen met fysieke winkels. Het is gewoonweg te duur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983749
Ben opgegroeid met ouders die een zaak hadden in de stad dus denk dat ik wel bij kan brengen hier :P

In de loop der jaren heb ik veel zaken over de kop zien gaan, en veel leegstand, vooral rond 08 en verder.
Dat word nu wel weer wat ingehaald maar er is een trend die ik in bijna alle steden zie die mij niet echt aanstaat.
De kleine ondernemers gaan failliet en de grote winkelstraat ziet er steeds meer in bijna alle steden hetzelfde uit, dezelfde enorme ketens, in elke stad. H&M, Primark, MacDonalds enzovoorts.
Ik vind het enorm jammer want bijna elke stad lijkt haar eigen karakter te verliezen door dit soort reuzen in de stad.

Overigens zie ik voor de toekomst een grote toename in horeca ipv winkels. Online shoppen word steeds groter maar een nachtje zuipen doe je nog steeds buiten de deur. Dus ik denk dat de horeca steeds groter word en de kleine ondernemers steeds meer moeten wijken voor gigantische reuzenbedrijven die toch wel makkelijk boven water blijven als de winkels niet zo lekker lopen.
Twiddel
pi_206983848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik verwacht dat die winkels behalve de AH ook wel gaan stoppen met fysieke winkels. Het is gewoonweg te duur.
We zien al een aantal jaren een kentering dat fysieke winkels juist weer wat populairder worden. Niet alles wil je vanaf je beeldscherm bestellen.

Dat winkels zonder identiteit, dure dozenschuivers en winkels met simpelweg kutkwaliteit failliet gaan is verder niet zo'n probleem.
Een supermarkt als Edah ging ook failliet, omdat het zo'n middenweg supermarkt was. Niet goedkoop en toch matig assortiment.
pi_206983862
Ik denk supermarkten, wat kledingzaken (heel duur of heel goedkoop), discounters (drogisten), wat kroegen, shisha launches natuurlijk en ook wel winkels met "beleving" en/of lokale specialiteiten. Die kunnen wel redelijk overleven. Vergelijkbaar hoe het nu in veel binnensteden al is. Kleinere zaken die door (gebrek aan) schaalvoordeel niet tegen de grote jongens op kunnen concurreren zijn eigenlijk al grotendeels uit het straatbeeld verdwenen.
pi_206983888
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:40 schreef summer2bird het volgende:
Ben opgegroeid met ouders die een zaak hadden in de stad dus denk dat ik wel bij kan brengen hier :P

In de loop der jaren heb ik veel zaken over de kop zien gaan, en veel leegstand, vooral rond 08 en verder.
Dat word nu wel weer wat ingehaald maar er is een trend die ik in bijna alle steden zie die mij niet echt aanstaat.
De kleine ondernemers gaan failliet en de grote winkelstraat ziet er steeds meer in bijna alle steden hetzelfde uit, dezelfde enorme ketens, in elke stad. H&M, Primark, MacDonalds enzovoorts.
Ik vind het enorm jammer want bijna elke stad lijkt haar eigen karakter te verliezen door dit soort reuzen in de stad.

Overigens zie ik voor de toekomst een grote toename in horeca ipv winkels. Online shoppen word steeds groter maar een nachtje zuipen doe je nog steeds buiten de deur. Dus ik denk dat de horeca steeds groter word en de kleine ondernemers steeds meer moeten wijken voor gigantische reuzenbedrijven die toch wel makkelijk boven water blijven als de winkels niet zo lekker lopen.
De verblokkerisering is al een jaren 90 fenomeen.
Horeca is inderdaad gegroeid de afgelopen jaren na de winkelleegstand. Al zie je daar ook alle onrendabelen omvallen.
pi_206983923
Clicks and Bricks is al een aantal jaar de nieuwe focus voor winkeliers. Met CoolBlue voorop.
We kunnen over 10 jaar zien hoe succesvol die trend is.
pi_206983958
Inderdaad je ziet een verandering naar een mix van wonen, recreeren, winkelen en sporten op loopafstand. De traditionele winkelcentra zullen naar dit model veranderen, de klassieke winkelstraten in centra zullen verder leeglopen. Hoge huurkosten, parkeerkosten, onrendabele openingstijden, hoge prijzen, ondeskundig personeel... wie koopt er b.v. nog wat in de media markt terwijl je zelf beter advies kan inwinnen op internet en een betere prijs kan vinden?
  woensdag 7 december 2022 @ 16:59:02 #12
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_206984006
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:40 schreef summer2bird het volgende:
Ben opgegroeid met ouders die een zaak hadden in de stad dus denk dat ik wel bij kan brengen hier :P

In de loop der jaren heb ik veel zaken over de kop zien gaan, en veel leegstand, vooral rond 08 en verder.
Dat word nu wel weer wat ingehaald maar er is een trend die ik in bijna alle steden zie die mij niet echt aanstaat.
De kleine ondernemers gaan failliet en de grote winkelstraat ziet er steeds meer in bijna alle steden hetzelfde uit, dezelfde enorme ketens, in elke stad. H&M, Primark, MacDonalds enzovoorts.
Ik vind het enorm jammer want bijna elke stad lijkt haar eigen karakter te verliezen door dit soort reuzen in de stad.

Overigens zie ik voor de toekomst een grote toename in horeca ipv winkels. Online shoppen word steeds groter maar een nachtje zuipen doe je nog steeds buiten de deur. Dus ik denk dat de horeca steeds groter word en de kleine ondernemers steeds meer moeten wijken voor gigantische reuzenbedrijven die toch wel makkelijk boven water blijven als de winkels niet zo lekker lopen.
Meer horeca hoor je vaker inderdaad maar speelt daar niet hetzelfde met de toename van bezorgen ten opzichte van dine-in?
Géén Oostenrijkse schilder
pi_206984015
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:54 schreef Werner90210 het volgende:
Inderdaad je ziet een verandering naar een mix van wonen, recreeren, winkelen en sporten op loopafstand. De traditionele winkelcentra zullen naar dit model veranderen, de klassieke winkelstraten in centra zullen verder leeglopen. Hoge huurkosten, parkeerkosten, onrendabele openingstijden, hoge prijzen, ondeskundig personeel... wie koopt er b.v. nog wat in de media markt terwijl je zelf beter advies kan inwinnen op internet en een betere prijs kan vinden?
Ik ben al 15 jaar niet meer in een winkelstraat of winkelcentrum geweest. Ik zou niet weten wie er nog komt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206984335
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ben al 15 jaar niet meer in een winkelstraat of winkelcentrum geweest. Ik zou niet weten wie er nog komt.
Ik ook niet. Wie komt daar nog?
Wie zijn die mensen - Sigrid Kaag
  woensdag 7 december 2022 @ 18:08:58 #15
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_206984838
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ben al 15 jaar niet meer in een winkelstraat of winkelcentrum geweest. Ik zou niet weten wie er nog komt.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:23 schreef Werner90210 het volgende:

[..]
Ik ook niet. Wie komt daar nog?
Wie zijn die mensen - Sigrid Kaag
Doen jullie al jullie aankopen online?
Géén Oostenrijkse schilder
pi_206985143
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:08 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
[..]
Doen jullie al jullie aankopen online?
ja, incl boodschappen. Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik een fysieke winkel bezocht.

Dat is beter voor het milieu, beter voor mijn portemonnee, beter voor de economie en beter voor mijzelf.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206985193
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:08 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
[..]
Doen jullie al jullie aankopen online?
Zeker niet, maar kleding koop ik sowieso niet bij de grote ketens, wekelijkse boodschappen worden besteld en aangevuld door de lokale slager, groenteboer, visboer etc. Elektronica, meubels etc wordt online besteld. Er zit een kruidvat en etos om de hoek voor drogisterij spullen. Verder een speciaalbierwinkel en wat andere eenmanszaken die ik graag bezoek, en zodoende kom ik eigenlijk nooit meer in de grotere winkelstraten.
pi_206986063
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:40 schreef summer2bird het volgende:
Ben opgegroeid met ouders die een zaak hadden in de stad dus denk dat ik wel bij kan brengen hier :P

In de loop der jaren heb ik veel zaken over de kop zien gaan, en veel leegstand, vooral rond 08 en verder.
Dat word nu wel weer wat ingehaald maar er is een trend die ik in bijna alle steden zie die mij niet echt aanstaat.
De kleine ondernemers gaan failliet en de grote winkelstraat ziet er steeds meer in bijna alle steden hetzelfde uit, dezelfde enorme ketens, in elke stad. H&M, Primark, MacDonalds enzovoorts.
Ik vind het enorm jammer want bijna elke stad lijkt haar eigen karakter te verliezen door dit soort reuzen in de stad.

Overigens zie ik voor de toekomst een grote toename in horeca ipv winkels. Online shoppen word steeds groter maar een nachtje zuipen doe je nog steeds buiten de deur. Dus ik denk dat de horeca steeds groter word en de kleine ondernemers steeds meer moeten wijken voor gigantische reuzenbedrijven die toch wel makkelijk boven water blijven als de winkels niet zo lekker lopen.
Ik ben juist sinds een jaar of 3 gestopt met online aankopen wegens gezeik met garantie bezorgen en beschadigingen of tegenvallende kwaliteit.
pi_206986140
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:30 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik ben juist sinds een jaar of 3 gestopt met online aankopen wegens gezeik met garantie bezorgen en beschadigingen of tegenvallende kwaliteit.
dat heb ik ook weleens inderdaad. Bij mij weegt dat niet op tegen de voordelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage woensdag 7 december 2022 @ 19:57:14 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_206986613
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn voirspelling is dat er winkeltjes komen en gaan. Er zijn altijd wel dromers die een winkeltje starten en er dan achter komen dat er geen droog brood aan te verdienen valt.
Thee-winkels, bijouterie en dat soort winkels inderdaad.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_206987023
Het zou mij niks verbazen als de grote kantoren op termijn ook weer vervangen worden met kleine kantoortjes in de centra en natuurlijk icm thuis werken.

De winkel er omheen zullen zich dan een beetje aanpassen aan wat het kantoorvolk nodig heeft op een dag. Lunchrooms, slagers waar je een broodje kan halen, groentejuwiers met een vegan hap.
.
pi_206988692
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:16 schreef Fer het volgende:
Het zou mij niks verbazen als de grote kantoren op termijn ook weer vervangen worden met kleine kantoortjes in de centra en natuurlijk icm thuis werken.

De winkel er omheen zullen zich dan een beetje aanpassen aan wat het kantoorvolk nodig heeft op een dag. Lunchrooms, slagers waar je een broodje kan halen, groentejuwiers met een vegan hap.
Kantoortjes en andere nutteloze baantjes worden in rap tempo weg geautomatiseerd.
pi_206988975
Ik zie op kantoor juist steeds meer bureaucratie, papierwerk, "legal", "compliance" en "reporting" gedoe.
pi_206991228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik verwacht dat die winkels behalve de AH ook wel gaan stoppen met fysieke winkels. Het is gewoonweg te duur.
Denk niet dat die gaan stoppen, maar die gaan minder en minder in het centrum zitten.
  donderdag 8 december 2022 @ 10:32:21 #25
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_206991796
Heel veel zaken koop ik tegenwoordig online, de service in de winkels is bedroevend. Verkopers hebben vaak geen kennis van zaken en willen alleen maar scoren. Als je soms accessoires ergens bijwint verwijzen ze je met een stalen gezicht naar de webwinkels. Bij de betere webwinkels is de service vaak heel goed is mijn ervaring
  donderdag 8 december 2022 @ 14:07:17 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206994241
Liep laatst langs een winkel in dierenbenodigdheden. Ik kocht er iets dat ik online al even zocht.
Dus ik zei dat zo tegen die dame, dat ik blij was dat ik het hier even kon zien of het de juiste was.

Begon ze te piepen dat door mensen zoals ik de winkelstraten leger en leger werden.
Uiteindelijk heb ik het laten staan en gezegd dat het gemiep van winkeliers er toe bijdraagt dat mensen als ik er niet meer komen.

Daarna exact dezeflde online gekocht, wist nu dat het de juiste was.
Tot nooit .......
  donderdag 8 december 2022 @ 15:09:24 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206994829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn voirspelling is dat er winkeltjes komen en gaan. Er zijn altijd wel dromers die een winkeltje starten en er dan achter komen dat er geen droog brood aan te verdienen valt.
Dit en daardoor kunnen ze veel te hoge huren blijven vragen omdat 1 of andere muts van 22 d'r vriendje heeft weten te overtuigen om een schoenenwinkeltje te beginnen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206997919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja, incl boodschappen. Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik een fysieke winkel bezocht.

Dat is beter voor het milieu, beter voor mijn portemonnee, beter voor de economie en beter voor mijzelf.
Hoe doe je dat met versproducten als groente en fruit? In de supermarkt laat ik regelmatig spul liggen omdat het verlept of ondermaats is of zelfs beschimmeld en verrot, 's zomers vaak herkenbaar aan de wolk fruitvliegjes die eromheen hangt. Vandaag nog de gerimpelde tomaten en andijvie met bruine slijmrandjes laten liggen. Krijg je als je laat bezorgen niet regelmatig gebutste appels, net niet over de datum bolstaande pakken melk, minikropjes sla en broccoli met vooral stronk en geen kool?
  Moderator donderdag 8 december 2022 @ 19:38:57 #29
382129 crew  Donna
pi_206997968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:35 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Hoe doe je dat met versproducten als groente en fruit? In de supermarkt laat ik regelmatig spul liggen omdat het verlept of ondermaats is of zelfs beschimmeld en verrot, 's zomers vaak herkenbaar aan de wolk fruitvliegjes die eromheen hangt. Vandaag nog de gerimpelde tomaten en andijvie met bruine slijmrandjes laten liggen. Krijg je als je laat bezorgen niet regelmatig gebutste appels, net niet over de datum bolstaande pakken melk, minikropjes sla en broccoli met vooral stronk en geen kool?
Nee. Het vers is eigenlijk altijd perfect van bezorgen. Beter dan in de winkel.
Vrijwel alle boodschappen laten wij ook bezorgen.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:39:59 #30
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206997993
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:35 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Hoe doe je dat met versproducten als groente en fruit? In de supermarkt laat ik regelmatig spul liggen omdat het verlept of ondermaats is of zelfs beschimmeld en verrot, 's zomers vaak herkenbaar aan de wolk fruitvliegjes die eromheen hangt. Vandaag nog de gerimpelde tomaten en andijvie met bruine slijmrandjes laten liggen. Krijg je als je laat bezorgen niet regelmatig gebutste appels, net niet over de datum bolstaande pakken melk, minikropjes sla en broccoli met vooral stronk en geen kool?
nee hoor, prima vers.
mocht er iets minder bij zijn dan meld ik dat en krijg ik mijn centen terug (ah). Nooit discussie gehad.

Voorheen zat ik bij Jumbo, die waren nog makkelijker. Daar trok de verkoper een hele tas van de rekening af omdat er een pak vla had gelekt.
Tot nooit .......
  donderdag 8 december 2022 @ 19:58:37 #31
338319 ZarB
Piña colada
pi_206998414
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:07 schreef Speekselklier het volgende:
Liep laatst langs een winkel in dierenbenodigdheden. Ik kocht er iets dat ik online al even zocht.
Dus ik zei dat zo tegen die dame, dat ik blij was dat ik het hier even kon zien of het de juiste was.

Begon ze te piepen dat door mensen zoals ik de winkelstraten leger en leger werden.
Uiteindelijk heb ik het laten staan en gezegd dat het gemiep van winkeliers er toe bijdraagt dat mensen als ik er niet meer komen.

Daarna exact dezeflde online gekocht, wist nu dat het de juiste was.
Maar was je voornemens om het bij de fysieke winkel te testen en het dan online te kopen of heeft ze je verkeerd begrepen? Want ik vind het altijd wel heel skeer als mensen bij fysieke winkels iets willen zien of passen (of erger: bij speciaal zaken uitgebreid advies vragen) om het vervolgens online te gaan kopen.

Ik koop heel veel tweedehands. Kleding en speelgoed voor kind vrijwel alles via Vinted of een tweedehandszaakje in de buurt. Ik vraag me af of dat ook nog een effect gaat hebben op, met name kleding en speelgoedwinkels.

Cadeautjes haal ik wel graag in allerhande winkels. Ik zou het jammer vinden als een winkelstraat helemaal verdwijnt. Kleine speciaalzaakjes moedig ik altijd aan.

H&m is hier zelfs trouwens recent weggegaan dus dat is ook aflopende zaak.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 december 2022 @ 20:14:56 #32
408813 crew  trein2000
pi_206998795
Er is een beperkt aantal zaken dat altijd wel zou blijven bestaan, omdat mensen het of snel nodig hebben of er een uitje van maken. Kleding, huishoudartikelen, etc. Verder is de toekomst van de binnenstad toch echt vooral horeca.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 8 december 2022 @ 20:48:11 #33
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206999298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:58 schreef ZarB het volgende:

[..]
Maar was je voornemens om het bij de fysieke winkel te testen en het dan online te kopen of heeft ze je verkeerd begrepen?
Eh... ik stond met mijn pinpas bij de kassa.
Tijdens het inpakken, vóór het afrekenen begon het gezeik.
Toen ben ik weggelopen.
Tot nooit .......
  donderdag 8 december 2022 @ 20:59:02 #34
338319 ZarB
Piña colada
pi_206999468
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Eh... ik stond met mijn pinpas bij de kassa.
Tijdens het inpakken, vóór het afrekenen begon het gezeik.
Toen ben ik weggelopen.
Hm lekker dan _O- rare vrouw.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207034923
Ik denk dat je straks een soort herverdeling gaat krijgen. Steden met 20.000-50.000 inwoners gaan qua winkelcentra echt nog enkel het basis-benodigde aanbod. Drogisterij, voedsel, huishouden, doe-het-zelf, veel aanbod lokaal. Daarna zul je de grotere centra krijgen met de bekende ketens die de gewenste huur bedragen kunnen opbrengen.

Zelf zitten wij met onze supermarkt in een wijkwinkelcentrum. We hebben steeds minder collega ondernemers, maar het aanbod is momenteel nog een bloemist, slijterij, twee fritures, groentewinkel, drogisterij, nonfoodwinkel, kapsalon, broodjeszaak en een bakkerij. Je merkt dat de huren hoog blijven en dat de meeste vastgoedbedrijven geen noodzaak zien tot verlaging van huurprijzen. De huidige inflatie zorgt ervoor dat zij zonder blikken of blozen indexaties sturen van 8-15% afhankelijk van de maand van je contract. Als je voor 200-225 euro per vierkante meter moet huren, dan weet je wel dat er weinig mogelijkheden meer zijn. Kledingwinkels moeten naar mijn mening altijd met meerdere samen liggen. Eén = geen. Als je bekijkt welke winkels het goed doen zijn het voornamelijk de winkels die zich onderscheiden zoals Dille en Kamille. Ook winkelketens die duidelijk kleur bekennen Action/Big Bazar/Die Grenze of Rituals houden zijn toekomstbestendig. De kunst om onderscheidend te zijn, maar jezelf niet in een te kleine niche te positioneren. Een aanvullend winkelaanbod die hoort bij de functie van een winkelcentrum. Ik ga op een andere manier naar Maastricht dan naar de Outlet in Roermond. De combinatie met horeca, de combinatie met gemak of de combinatie met een compleet aanbod. Hoe unieker winkelcentra worden, hoe betere kans van slagen ze hebben. De dertien in een dozijn winkelcentra kennen we wel en die zullen alleen maar verder leegbloeden.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:35 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Hoe doe je dat met versproducten als groente en fruit? In de supermarkt laat ik regelmatig spul liggen omdat het verlept of ondermaats is of zelfs beschimmeld en verrot, 's zomers vaak herkenbaar aan de wolk fruitvliegjes die eromheen hangt. Vandaag nog de gerimpelde tomaten en andijvie met bruine slijmrandjes laten liggen. Krijg je als je laat bezorgen niet regelmatig gebutste appels, net niet over de datum bolstaande pakken melk, minikropjes sla en broccoli met vooral stronk en geen kool?
Bij ons is het beleid, de klant die niet zelf kan komen kijken krijgt het achterste (meest verse product). Eventuele fouten worden altijd vergoed en/of nageleverd.
- Met zuidelijke groet -
  User die het meest klaagt 2022 zondag 11 december 2022 @ 02:36:24 #36
414785 sirdanilot
pi_207038273
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:59 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Kantoortjes en andere nutteloze baantjes worden in rap tempo weg geautomatiseerd.
Ik werk in de sales en ik kan je vertellen dat niemand iets gaat kopen van een robot hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207038754
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:40 schreef summer2bird het volgende:
Overigens zie ik voor de toekomst een grote toename in horeca ipv winkels.
Dat is al een tijdje aan de gang, maar daar zal de rek binnenkort toch ook wel uit zijn? Zit toch ook wel een max aan hoeveel koffieshops, lunchrooms, restaurants een stad kan hebben.

Qua bezorgmaaltijden zal het wel gaan bewegen naar meer dark kitchens. Keukens alleen op bezorg ingericht ergens goedkoop op een industrieterrein. 1 zo'n keuken kan ook meerdere concepten hebben.
pi_207038822
Het probleem wat ik de laatste jaren sinds corona ervaar in winkelcentra is de toename van veelal jeugdoverlast en hangjongeren (sinds kort ook enkele rondhangende asielzoekers en statushouders) En uiteraard veel leegstand. De enige supermarkt waar ik dan ook graag kom is de Jumbo omdat ik daar nog een goed bakkie gratis kan leuten bij het boodschappen doen. :Y

Dit zijn mijn favoriete fysieke en online winkels.

Fysiek

Intertoys *O*
Satisfaction _O_
Didi record shop _O_

Online

Marktplaats :7
Ebay :7
Discogs :7
Shoeby O+
H&M O+
The Sting/Cotton club O+
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_207039033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:47 schreef Adames het volgende:

[..]

Een supermarkt als Edah ging ook failliet, omdat het zo'n middenweg supermarkt was. Niet goedkoop en toch matig assortiment.
Edah is nooit failliet gegaan, de winkels zijn 'gewoon' verkocht aan andere concerns als gevolg van de marktbrede consolidatie.
pi_207039045
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 07:44 schreef -Hakuna- het volgende:
Het probleem wat ik de laatste jaren sinds corona ervaar in winkelcentra is de toename van veelal jeugdoverlast ...
Ja. die scholieren in en rond de supermarkten dat wordt erger en erger. Echt iets van deze tijd :r
  zondag 11 december 2022 @ 12:40:31 #41
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207040758
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 02:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik werk in de sales en ik kan je vertellen dat niemand iets gaat kopen van een robot hoor.
dat doen we al vollop. Alles wat je online koopt komt geen mens mij kijken. Die doet het alleen nog in een doosje. En ook niet eens altijd.

en als je bedoeld dat je b2b sales bedoeld, je bent al jaren overbodig.
Tot nooit .......
  User die het meest klaagt 2022 zondag 11 december 2022 @ 13:04:21 #42
414785 sirdanilot
pi_207041015
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 12:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
dat doen we al vollop. Alles wat je online koopt komt geen mens mij kijken. Die doet het alleen nog in een doosje. En ook niet eens altijd.

en als je bedoeld dat je b2b sales bedoeld, je bent al jaren overbodig.
Met sales bedoel ik uiteraard business to business , ik ben geen autoverkoper :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207045137
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 08:59 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Edah is nooit failliet gegaan, de winkels zijn 'gewoon' verkocht aan andere concerns als gevolg van de marktbrede consolidatie.
Goed, niet failliet. Maar Laurus heeft die hele keten afgestoten nadat het al jaren slecht liep en die is overgenomen door een wel succesvolle formule.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')