abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206982586
https://nos.nl/artikel/24(...)ekening-van-870-euro

quote:
Een woningcorporatie uit Almelo mag rookmelders plaatsen in vier woningen van huurders die in eerste instantie een rookmelder weigerden. De rechtbank in de Overijsselse stad heeft dat bepaald. De vier huurders krijgen bovendien de rekening van de proceskosten à 870 euro gepresenteerd.

Sinds 1 juli zijn rookmelders verplicht, maar de woningstichting kreeg te maken met weerstand. Tachtig huurders wilden om diverse redenen niet meewerken aan het laten plaatsen van een rookmelder. Volgens RTV Oost weigerden verschillende huurders de apparaten uit vrees voor spionage of straling, omdat ze binnen wilden roken of omdat ze de ernst ervan niet inzagen.

Zonder toestemming naar binnen
Eind juli bepaalde de rechter dat de huurders verplicht mee moeten werken, waarna het gros alsnog overstag ging. Vier huurders bleven echter onbereikbaar voor de betreffende woningcorporatie. Op brieven werd niet gereageerd en tijdens huisbezoeken waren bewoners niet altijd thuis.

De woningstichting mag nu van de rechter zonder toestemming van de bewoners naar binnen om de melders te plaatsen.
KOEKKOEK
pi_206982593
nu weet iedereen dat de woningstichting die dingen ophangt en deze totaalmongolen die dingen er direct weer af halen natuurlijk _O-

Ik kan mijzelf ook direct een voorstelling maken van het gedachtegoed van deze personen :')

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2022 15:18:02 ]
pi_206982644
Stel tokkies dus. :')
pi_206982647
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_206982651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:21 schreef laforest het volgende:
Stel tokkies dus. :')
Eerder geestelijk niet in orde. Best sneu.
blablablabla
pi_206982756
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:17 schreef Dries4Ever het volgende:
nu weet iedereen dat de woningstichting die dingen ophangt en deze totaalmongolen die dingen er direct weer af halen natuurlijk _O-

Ik kan mijzelf ook direct een voorstelling maken van het gedachtegoed van deze personen :')
Geen rookmelder is geen verzekering in geval van brand.
  woensdag 7 december 2022 @ 15:27:32 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206982774
Nu moeten ze bij het installeren iets vreemds in dat apparaat doen. Gewoon voor de lol. Dan wordt Henkie helemaal leip als die het ding weer van z'n plafond af sloopt.
pi_206982817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:27 schreef Twiitch het volgende:
Nu moeten ze bij het installeren iets vreemds in dat apparaat doen. Gewoon voor de lol. Dan wordt Henkie helemaal leip als die het ding weer van z'n plafond af sloopt.
net zoals bij een geldautomaat, een verfbom _O_
pi_206982824
Mooi zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 7 december 2022 @ 15:29:39 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206982825
Altijd weer leuk als midden in de nacht die kolerebatterijen (bijna) op zijn. :(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206982842
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Geen rookmelder is geen verzekering in geval van brand.
quote:
'Als iemand ondanks de verplichting geen rookmelders in huis heeft, dan is diegene alsnog verzekerd bij ons', zegt Erik Dokter van Univé. 'Op dit moment zijn we niet van plan om geen schade uit te keren als mensen geen rookmelder hebben.' Dat geldt ook voor verzekeraars ASR, Ohra/Nationale-Nederlanden, Allianz, Centraal Beheer en FBTO. Voor verzekeraar Aegon is de manier waarop zij de verplichting gaan verwerken in de polisvoorwaarden nog onderwerp van gesprek.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ing-voor-brandschade
pi_206982926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:29 schreef thedeedster het volgende:
Altijd weer leuk als midden in de nacht die kolerebatterijen (bijna) op zijn. :(
Dit.. of stof in de melder die op 3 meter hoogte hangt.
pi_206982991
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:29 schreef thedeedster het volgende:
Altijd weer leuk als midden in de nacht die kolerebatterijen (bijna) op zijn. :(
Of er een spin over de sensor loopt en dat ding in de nok van de zolder hangt
pi_206983005
Lol. Net goed. Beetje stoer willen doen en roepen dat ze zelf wel bepalen wat ze willen in een huis dat ze huren en dus geen eigendom is.
Zelfs nog een gratis aangeboden rookmelder weigeren, wat een imbeciel ben je dan? :')
  woensdag 7 december 2022 @ 15:54:31 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206983194
quote:
Topserie was dat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206983851
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:40 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Lol. Net goed. Beetje stoer willen doen en roepen dat ze zelf wel bepalen wat ze willen in een huis dat ze huren en dus geen eigendom is.
Zelfs nog een gratis aangeboden rookmelder weigeren, wat een imbeciel ben je dan? :')
Deze gevaarlijk domme mensen denken dat als iets gratis is het gelijk een complot is.
pi_206987633
quote:
Zulke isolatie is nu niet gek in je lelijke pauperwoning
Vakman pur sang
pi_206987838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:29 schreef thedeedster het volgende:
Altijd weer leuk als midden in de nacht die kolerebatterijen (bijna) op zijn. :(
Dat probleem kan je verhelpen met:

- rookmelder op 230 volt
- rookmelder met "10 jaar lithium batterij"

Heb hier onlangs de back-up batterij in mijn 230 volt rookmelder vervangen, die begon te piepen. Houdbaarheidsdatum van die batterij was 2008 dus die heeft het lang volgehouden _O-

Voor de rest hangen er overal rookmelders (en 1 hittemelder in de keuken) met "10 jaar batterij" en die zijn na ruim 4 jaar iig nog niet leeg.
  woensdag 7 december 2022 @ 21:40:36 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206988332
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:30 schreef Dries4Ever het volgende:
'Als iemand ondanks de verplichting geen rookmelders in huis heeft, dan is diegene alsnog verzekerd bij ons'

pi_206988502
Ook bij een woningbouwcorporatie gewerkt. Dit soort mensen, vermóéiend, niet te geloven. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206989514
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ook bij een woningbouwcorporatie gewerkt. Dit soort mensen, vermóéiend, niet te geloven. :')
andersom ook hoor, de mensen bij de woningbouw heeft ook een plaat voor de kop daar zeg je U tegen
pi_206989808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat probleem kan je verhelpen met:

- rookmelder op 230 volt
- rookmelder met "10 jaar lithium batterij"

Heb hier onlangs de back-up batterij in mijn 230 volt rookmelder vervangen, die begon te piepen. Houdbaarheidsdatum van die batterij was 2008 dus die heeft het lang volgehouden _O-

Voor de rest hangen er overal rookmelders (en 1 hittemelder in de keuken) met "10 jaar batterij" en die zijn na ruim 4 jaar iig nog niet leeg.
Hier rookmelder in de boot hangen.
Was de batterij ook leeg .
Ook heb ik Koolmonoxidemelders hangen die gaan 5 jaar mee.
Een bij de accu's (ja de meter meet ook gassen van loodaccu)
Een bij de diesel kachel als in en uitlaat lek zal zijn.
Gaan 5 jaar mee de sensors

De havenmeester heeft de sleutels van de boot .
En kan altijd aan boord en de boot weg varen mog er brand bij een van de anderen boten zijn .
Ook weet hij dat deze melders aan boord zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door suijkerbuijk op 08-12-2022 09:25:07 ]
pi_206989851
Dus je mag wel de huur betalen, maar niet in je eigen woning roken?
  woensdag 7 december 2022 @ 23:20:52 #24
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_206989874
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_206989889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:18 schreef Horzula het volgende:
Dus je mag wel de huur betalen, maar niet in je eigen woning roken?
Jawel, maar met oordopjes in.
Vakman pur sang
pi_206990206
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:18 schreef Horzula het volgende:
Dus je mag wel de huur betalen, maar niet in je eigen woning roken?
Kunnen ze niet verbieden in ieder geval :-)

Maar de meeste rookmelders gaan echt niet af van een sigarettenrook. Wiet wel, maar dan moet het wel echt blauw staan.
pi_206990265
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:17 schreef Dries4Ever het volgende:
nu weet iedereen dat de woningstichting die dingen ophangt en deze totaalmongolen die dingen er direct weer af halen natuurlijk _O-

Ik kan mijzelf ook direct een voorstelling maken van het gedachtegoed van deze personen :')
Het zijn ook echt totaalidioten inderdaad. Als je om wat voor reden dan ook zo'n ding niet wil, dan laat je de woningbouw het toch gewoon ophangen en trek je die batterij eruit zodra ze de deur uit zijn. Heb je hetzelfde effect, maar dan zonder gezeik (en extra kosten).
pi_206990272
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 00:11 schreef Shotty het volgende:

[..]
Kunnen ze niet verbieden in ieder geval :-)

Maar de meeste rookmelders gaan echt niet af van een sigarettenrook. Wiet wel, maar dan moet het wel echt blauw staan.
Stoom vanuit de badkamer ook. Vorige maand met dat vochtige weer kon de waterdamp uit de douche niet weg, behalve de overloop op. Mijn buren werden om 6:30 wakker van mijn melder…

Toen ik van de studentenhuisvesting huurde, hebben ze ook overal in het complex rookmelders opgehangen. In de keuken, dicht bij de kookplaat. |:(
pi_206990274
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 00:30 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het zijn ook echt totaalidioten inderdaad. Als je om wat voor reden dan ook zo'n ding niet wil, dan laat je de woningbouw het toch gewoon ophangen en trek je die batterij eruit zodra ze de deur uit zijn. Heb je hetzelfde effect, maar dan zonder gezeik (en extra kosten).
Het zullen wss 230 volt exemplaren zijn.
pi_206990302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 00:30 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het zijn ook echt totaalidioten inderdaad. Als je om wat voor reden dan ook zo'n ding niet wil, dan laat je de woningbouw het toch gewoon ophangen en trek je die batterij eruit zodra ze de deur uit zijn. Heb je hetzelfde effect, maar dan zonder gezeik (en extra kosten).
Mijn ervaring met sociale woningen:
- de werkende onderklasse huurt er een leven lang;
- eenoudergezinnen met restschuld en/of alimentatieproblemen;
- starters;
- duurzaam werklozen.

Ik heb het vermoeden dat de vier huurders uit Almelo door iemand uit de laatste categorie worden aangestuurd.
pi_206990306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 00:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het zullen wss 230 volt exemplaren zijn.
Dan hadden ze zelf zo slim moeten zijn om op voorhand al een rookmelder met batterij op te hangen. Dan hadden ze al voldaan aan de verplichting en had de woningbouw er geen meer hoeven op te hangen. Maar goed, deze mensen staan natuurlijk niet bekend om hun "slimheid" zullen we maar zeggen :)
pi_206990393
Complotwappies denken dat er een ingebouwd microfoontje, 5G antenne en een vaccin vernevelaar in zit.
pi_206990395
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:03 schreef Gehrman het volgende:
Complotwappies denken dat er een ingebouwd microfoontje, 5G antenne en een vaccin vernevelaar in zit.
Je vergeet de camera, koortsthermometer en crowd control nog :P
pi_206990413
Hmm...
Rare uitspraak. Vind het nog al wat dat iemand zich zo toegang tot je huis kan verschaffen.

Doet mij denken aan de huiscontrole sketch van Jiskefet, De Dienst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206990455
Men kan beter in 26 talen uitleggen aan de huurders dat een bbq binnen aansteken vanwege de kou en de hoge lasten niet heel verstandig is.

Dit gaat niet over wappies maar over nieuwe medelanders.
pi_206990616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:14 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Hier rookmelder in de boot hangen.
Was de batterij ook leeg .
Ook heb ik Koolstofdioxide hangen die gaan 5 jaar mee.
Een bij de accu's (ja de meter meet ook gassen van loodaccu)
Een bij de diesel kachel als in en uitlaat lek zal zijn.
Gaan 5 jaar mee de sensors

De havenmeester heeft de sleutels van de boot .
En kan altijd aan boord en de boot weg varen mog er brand bij een van de anderen boten zijn .
Ook weet hij dat deze melders aan boord zijn.
Ik denk dat je Koolmonoxidemelders bedoelt.
  donderdag 8 december 2022 @ 05:57:12 #37
197456 ytram
...dacht je!
pi_206990625
Ergens snap ik het wel. De vraag zou moeten zijn wat voor rookmelder wil de verhuurder ophangen? Zo’n ding uit de bouwmarkt van een paar tientjes, eentje aan een brandmeldinstallatie of een slim ding die via lorawan met internet verbonden is en naast rookmelder ook de luchtkwaliteit, koolstofmonoxide, temperatuur etc meet waardoor er een profiel van gebruik klimaatprofiel van de woning te maken is.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_206990637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 05:57 schreef ytram het volgende:
Ergens snap ik het wel. De vraag zou moeten zijn wat voor rookmelder wil de verhuurder ophangen? Zo’n ding uit de bouwmarkt van een paar tientjes, eentje aan een brandmeldinstallatie of een slim ding die via lorawan met internet verbonden is en naast rookmelder ook de luchtkwaliteit, koolstofmonoxide, temperatuur etc meet waardoor er een profiel van gebruik klimaatprofiel van de woning te maken is.
Het zijn gewoon simpele optische melders met een 10 jaar batterij. Geen uitgebreid gedoe.
pi_206990711
Ik zou evt gaten in bezwaarmogelijkheden wettelijk laten dichttimmeren bij de corporaties. Bezwaar niet mogelijk, ga anders maar naar de vrije sector waar het ook verplicht moet zijn. Of naar Rusland. Kost de samenleving tijd en veel geld, dit soort kneuzen.
pi_206990716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 05:57 schreef ytram het volgende:
Ergens snap ik het wel. De vraag zou moeten zijn wat voor rookmelder wil de verhuurder ophangen? Zo’n ding uit de bouwmarkt van een paar tientjes, eentje aan een brandmeldinstallatie of een slim ding die via lorawan met internet verbonden is en naast rookmelder ook de luchtkwaliteit, koolstofmonoxide, temperatuur etc meet waardoor er een profiel van gebruik klimaatprofiel van de woning te maken is.
Het is een woningbouwvereniging die pakken de simpelste.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206990730
Moet zeggen dat die fuck regels ook helemaal uit de hand lopen in NL.
Verplicht rookmelders hangen.
Vroeger moest je zelf weten of je gebakken je woning wou verlaten.
Vakman pur sang
pi_206990754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:09 schreef Red_85 het volgende:
Hmm...
Rare uitspraak. Vind het nog al wat dat iemand zich zo toegang tot je huis kan verschaffen.

Doet mij denken aan de huiscontrole sketch van Jiskefet, De Dienst.
Het is niet hun huis, ze huren het slechts. Het huis is eigendom van de woningbouw. Zij hebben de wettelijke plicht om rookmelders op te hangen. Dan ben je verplicht ze binnen te laten. Geldt ook voor een aantal andere zaken.
pi_206990756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 00:32 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Stoom vanuit de badkamer ook. Vorige maand met dat vochtige weer kon de waterdamp uit de douche niet weg, behalve de overloop op. Mijn buren werden om 6:30 wakker van mijn melder…

Toen ik van de studentenhuisvesting huurde, hebben ze ook overal in het complex rookmelders opgehangen. In de keuken, dicht bij de kookplaat. |:(
Ook rookmelder vlakbij de keuken hangen in het studentenhuis waar ik ooit woonde. Na het koken de buitendeur na het terras om rook van koken weg te krijgen en de rookmelder stil te krijgen. De keuken had geen afzuigkap. Dan had je probleem dat rookmelder afgaat niet gehad als er afzuigkap was geweest.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_206990771
Binnen roken in een huurwoning zou ook verboden moeten worden. Het is niet jouw plafond en de volgende huurder zit met de stank die er nooit meer helemaal uitgaat.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_206990975
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:42 schreef nils_22 het volgende:
Binnen roken in een huurwoning zou ook verboden moeten worden. Het is niet jouw plafond en de volgende huurder zit met de stank die er nooit meer helemaal uitgaat.
verboden worden is natuurlijk onzin. als de verhuurder het prima vind, en de huurder ook, is een verbod niet nodig.

Maar op dit moment is het juridisch niet mogelijk om een verbod af te spreken, gezien het nogal een inbreuk is op een persoonlijke levenssfeer.

https://www.mkbrecht.nl/b(...)eft-het-nog-wel-nut/
  donderdag 8 december 2022 @ 09:00:41 #46
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206991087
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 00:30 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het zijn ook echt totaalidioten inderdaad. Als je om wat voor reden dan ook zo'n ding niet wil, dan laat je de woningbouw het toch gewoon ophangen en trek je die batterij eruit zodra ze de deur uit zijn. Heb je hetzelfde effect, maar dan zonder gezeik (en extra kosten).
Veel hedendaagse rookmelders, zeker de goedkopere, hebben geen losse batterij meer. Die gooi je na 10 jaar gewoon weg.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_206991119
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:27 schreef Twiitch het volgende:
Nu moeten ze bij het installeren iets vreemds in dat apparaat doen. Gewoon voor de lol. Dan wordt Henkie helemaal leip als die het ding weer van z'n plafond af sloopt.
Voor een paar euro kun je al een onduidelijk doosje maken van 1 a 2 cm3 met een mini-autoantenne eraan (met zo'n spiraaltje aan het begin, maar 't zit van binnen nergens aan vast) en een LEDje dat rood oplicht als iemand iets zegt. :D

Voor een paar euro meer kun je het LEDje in 3 kleuren laten oplichten, maar misschien is dat iets té wreed. :P
pi_206991289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 05:37 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Ik denk dat je Koolmonoxidemelders bedoelt.
Jip ben aardige afhankelijk van Google autocorrectie.
pi_206991302
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:14 schreef Beathoven het volgende:
Ik zou evt gaten in bezwaarmogelijkheden wettelijk laten dichttimmeren bij de corporaties. Bezwaar niet mogelijk, ga anders maar naar de vrije sector waar het ook verplicht moet zijn. Of naar Rusland. Kost de samenleving tijd en veel geld, dit soort kneuzen.
Het is verplicht.
Huur of koop maak niks uit.
Elke woning moet er een hebben
  donderdag 8 december 2022 @ 09:35:44 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206991378
Weer een verdienmodel voor Baudet. WEF-vrije rookmelders.
pi_206991486
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:00 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Veel hedendaagse rookmelders, zeker de goedkopere, hebben geen losse batterij meer. Die gooi je na 10 jaar gewoon weg.
Het s net wat je definitie van duur of goedkoop is, maar de "10 jaar" versies zijn doorgaans juist wat duurder dan de versies met losse batterijen. Voordeel is wel dat je ze niet ieder jaar hoeft te vervangen.

En de veilige levensduur van de meeste rookmelders is 10 jaar, dus eigenlijk gaan ze dan een rookmelder leven mee.
pi_206991492
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet zeggen dat die fuck regels ook helemaal uit de hand lopen in NL.
Verplicht rookmelders hangen.
Vroeger moest je zelf weten of je gebakken je woning wou verlaten.
Het is voor de brandweer natuurlijk ook veel leuker om een paar verkoolde lijken te vinden dan met de naar buiten gevluchte bewoners te kunnen praten en vragen of er nog huisdieren binnen zijn.
  donderdag 8 december 2022 @ 10:17:48 #53
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206991699
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:27 schreef Twiitch het volgende:
Nu moeten ze bij het installeren iets vreemds in dat apparaat doen. Gewoon voor de lol. Dan wordt Henkie helemaal leip als die het ding weer van z'n plafond af sloopt.
Henk denkt al bij elke chip dat ie afgeluisterd wordt dus je hoeft het niet eens te doen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206992118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is niet hun huis, ze huren het slechts. Het huis is eigendom van de woningbouw. Zij hebben de wettelijke plicht om rookmelders op te hangen. Dan ben je verplicht ze binnen te laten. Geldt ook voor een aantal andere zaken.
Grijs gebied.
Het huis is natuurlijk eigendom van de verhuurder, maar de huurder heeft wel recht op huisvrede en woont in dat huis. Het is prive.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206992162
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Grijs gebied.
Het huis is natuurlijk eigendom van de verhuurder, maar de huurder heeft wel recht op huisvrede en woont in dat huis. Het is prive.
Voor onderhoud of renovatie geldt natuurlijk wel dat een verhuurder (op afspraak) werkzaamheden moet kunnen uitvoeren.
Een rookmelderplicht lijkt me daar ook prima onder te vallen.

Het klopt dat je ze niet zomaar hoeft binnen te laten als ze ineens voor je deur staan en het slecht uitkomt (of om wat voor reden dan ook). Maar op afspraak zal je dat toch moeten gedogen.
pi_206992187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Grijs gebied.
Het huis is natuurlijk eigendom van de verhuurder, maar de huurder heeft wel recht op huisvrede en woont in dat huis. Het is prive.
Is geen grijs gebied, het is wettelijk bepaald dat een huurder voor dit soort onderhoud de verhuurder toegang moet verschaffen tot de woning. Als hij dat niet doet dan kan de rechter toestemming geven.
pi_206992301
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Is geen grijs gebied, het is wettelijk bepaald dat een huurder voor dit soort onderhoud de verhuurder toegang moet verschaffen tot de woning. Als hij dat niet doet dan kan de rechter toestemming geven.
Dit is zuiver kijken vanuit de verhuurder. Je hebt ook nog zoiets als prive. En wetten, tjah, dat zijn een stel regels op papier die geschreven zijn naar een idee, maar worden gehandhaafd naar de letter.

Het idee hier is het gebied tussen prive en eigendom. Ik vind het nog al wat dat een rechter zo kan bepalen dat men toegang verschaft tot je prive voor een simpele fucking rookmelder.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Voor onderhoud of renovatie geldt natuurlijk wel dat een verhuurder (op afspraak) werkzaamheden moet kunnen uitvoeren.
Een rookmelderplicht lijkt me daar ook prima onder te vallen.

Het klopt dat je ze niet zomaar hoeft binnen te laten als ze ineens voor je deur staan en het slecht uitkomt (of om wat voor reden dan ook). Maar op afspraak zal je dat toch moeten gedogen.
Ik weet hoe het werkt. Alleen als je er totaal geen behoefte aan hebt dat je badkamer of keuken wordt verbouwd, kan je het simpel ook weigeren. Heb zelf ook een huurhuis gehad bij een wooncorporatie. 3 kwart jaar voordat ik zou vertrekken wilde ze ook de badkamer aanpakken. Had ik helemaal geen trek in, moest ik zelf een week voor vrij nemen omdat ze toegang moesten hebben tot mijn prive.
Had simpel aangegeven dat ze maar lekker moesten wachten, geen behoefte hier aan had om verplicht er voor vakantie te nemen en een week in de bende te zitten.
Uiteindelijk zijn ze ook niet met een koevoet binnengekomen... waarom voor een rookmelder dan wel?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206992352
Heb rookmelders hangen, maar ze zijn weinig effectief. Eén keer afgegaan, 40 minuten lang (iemand had in de keuken een plastic dienblad (van McDonald's) op een hete kookplaat gezet), maar ik bleef in m'n bed liggen. Ik dacht dat het weer een autoalarm was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206992355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn ze ook niet met een koevoet binnengekomen... waarom voor een rookmelder dan wel?
Omdat er vanuit de wetgever een rookmelderplicht is opgelegd en geen "nieuwe badkamerplicht".
pi_206992359
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef Red_85 het volgende:
waarom voor een rookmelder dan wel?
Omdat het een wettelijke verplichting is? Niet alleen in Nederland trouwens, ook in Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Estland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Ierland, Oostenrijk, België en Duitsland.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206992371
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit is zuiver kijken vanuit de verhuurder. Je hebt ook nog zoiets als prive. En wetten, tjah, dat zijn een stel regels op papier die geschreven zijn naar een idee, maar worden gehandhaafd naar de letter.

Het idee hier is het gebied tussen prive en eigendom. Ik vind het nog al wat dat een rechter zo kan bepalen dat men toegang verschaft tot je prive voor een simpele fucking rookmelder.
[..]
Ik weet hoe het werkt. Alleen als je er totaal geen behoefte aan hebt dat je badkamer of keuken wordt verbouwd, kan je het simpel ook weigeren. Heb zelf ook een huurhuis gehad bij een wooncorporatie. 3 kwart jaar voordat ik zou vertrekken wilde ze ook de badkamer aanpakken. Had ik helemaal geen trek in, moest ik zelf een week voor vrij nemen omdat ze toegang moesten hebben tot mijn prive.
Had simpel aangegeven dat ze maar lekker moesten wachten, geen behoefte hier aan had om verplicht er voor vakantie te nemen en een week in de bende te zitten.
Uiteindelijk zijn ze ook niet met een koevoet binnengekomen... waarom voor een rookmelder dan wel?
Ik voer een discussie liever op basis van feiten dan op basis van jouw gevoel. Die feiten zijn gebaseerd op de juridische werkelijkheid van de situatie, bevestigt door de rechter. Niet jouw vage stellingen omtrent "prive" en "grijs gebied". Het recht op privacy en prive leven dat is vastgelegd in vele verdragen is niet absoluut. Er kunnen wettelijke uitzonderingen worden gemaakt. Een verhuurder die onderhoud wil plegen aan zijn eigendom is er daar een van.
pi_206992432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Omdat het een wettelijke verplichting is? Niet alleen in Nederland trouwens, ook in Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Estland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Ierland, Oostenrijk, België en Duitsland.
Wat hebben wij met die andere landen te maken als het gaat om wetgeving hier?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206992481
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik voer een discussie liever op basis van feiten dan op basis van jouw gevoel. Die feiten zijn gebaseerd op de juridische werkelijkheid van de situatie, bevestigt door de rechter. Niet jouw vage stellingen omtrent "prive" en "grijs gebied". Het recht op privacy en prive leven dat is vastgelegd in vele verdragen is niet absoluut. Er kunnen wettelijke uitzonderingen worden gemaakt. Een verhuurder die onderhoud wil plegen aan zijn eigendom is er daar een van.
Ja, het is altijd makkelijker discussiëren als je de wet achter de hand hebt. Blijft voor de rest gewoon een conflictgebied.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206992540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Omdat er vanuit de wetgever een rookmelderplicht is opgelegd en geen "nieuwe badkamerplicht".
Het gaat om dat het een samenspraak moet zijn tussen huurder en verhuurder. Als de huurder er gewoon geen zin in heeft, heeft de verhuurder niet het recht om zo maar in je prive toegang te verschaffen. Zo vaak meegemaakt dat je een brief kreeg met 'wij verwachten dat u aanwezig bent over een week want we willen even iets komen onderhouden'. Ja ammehoela, moet gewoon te werk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206992591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het gaat om dat het een samenspraak moet zijn tussen huurder en verhuurder. Als de huurder er gewoon geen zin in heeft, heeft de verhuurder niet het recht om zo maar in je prive toegang te verschaffen. Zo vaak meegemaakt dat je een brief kreeg met 'wij verwachten dat u aanwezig bent over een week want we willen even iets komen onderhouden'. Ja ammehoela, moet gewoon te werk.
Ja, uiteraard in overleg en samenspraak.

Maar die rookmelderplicht is er sinds 1 juli en het is nu december.
Dus die "samenspraak" is niet gelukt.

quote:
Eind juli bepaalde de rechter dat de huurders verplicht mee moeten werken, waarna het gros alsnog overstag ging. Vier huurders bleven echter onbereikbaar voor de betreffende woningcorporatie. Op brieven werd niet gereageerd en tijdens huisbezoeken waren bewoners niet altijd thuis.
Weet je hoe dat gaat als je het op z'n beloop laat? Krantenkop: "Huurder komt om bij brand, geen rookmelder, verhuurder nalatig".
pi_206992620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het gaat om dat het een samenspraak moet zijn tussen huurder en verhuurder. Als de huurder er gewoon geen zin in heeft, heeft de verhuurder niet het recht om zo maar in je prive toegang te verschaffen. Zo vaak meegemaakt dat je een brief kreeg met 'wij verwachten dat u aanwezig bent over een week want we willen even iets komen onderhouden'. Ja ammehoela, moet gewoon te werk.
Niet zomaar het recht klopt. Daarom zijn ze een rechtszaak gestart en hebben ze toestemming gekregen van de rechter.
pi_206992654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weet je hoe dat gaat als je het op z'n beloop laat? Krantenkop: "Huurder komt om bij brand, geen rookmelder, verhuurder nalatig".
Was echt schering en inslag de afgelopen jaren die berichten inderdaad...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206992667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat hebben wij met die andere landen te maken als het gaat om wetgeving hier?
Niets, maar ik had het net opgezocht, vroeg me af of het misschien een EU richtlijn was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206992743
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Was echt schering en inslag de afgelopen jaren die berichten inderdaad...
Met een rookmelderplicht die sinds juli actief is, zal je inderdaad de afgelopen jaren (!) niet veel van dat soort berichten vinden.

Maar inderdaad, rookmelders hebben levens gered.
pi_206992783
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is niet hun huis, ze huren het slechts. Het huis is eigendom van de woningbouw. Zij hebben de wettelijke plicht om rookmelders op te hangen. Dan ben je verplicht ze binnen te laten. Geldt ook voor een aantal andere zaken.
Nee, zo werkt dat niet. De verplichting van de verhuurder om dat te doen, en de verplichting van de bewoner om mee te werken, geven nog niet het recht om binnen te dringen.

Ik vermoed dat het weer een broddelwerkje is van onze degelijke bestuurderspartijen. Ze schrijft gewoon op wat je wil en dan noem je dat een wet en dan moet de rechter weer lekker op eigen houtje gaan 'afwegen' en rechtsregels uit zijn kont trekken om de losse eindjes aan elkaar te knopen.

De wet op het binnentreden geeft dergelijke bevoegdheden eigenlijk alleen aan specifieke ambtenaren die dan op ambtseed proces verbaal moeten opmaken, omdat het een heel heftige staatsmacht is. Nu mag Wesley van Installatiebedrijf Biereco ingehuurd door de ambtenarij van WBV's dat ook.

Ik ken het gelul nog wel uit mijn vorige woning. Hang maar ergens neer en je hebt een hels kabaal na twee trekjes van je sigaret. "Moet je maar stoppen met roken, veel gezonder." Wokken en grillen wordt hem ook niet meer. en daarvoor komen ze dan ook gewoon met hun smerige schoenen op je bed staan. Ter verhoging van de feestvreugde hadden ze in het trappenhuis ook nog handmatige brandmelders opgehangen terwijl er op de bovenverdieping een studentenhuis zat, zodat je midden in de nacht weer rechtop in je bed zit omdat iemand daar niet af kon blijven.

Je kunt dat soort dingen ook gewoon fatsoenlijk regelen. Maar dat is dan "aan de onafhankelijke rechter" om "een afweging" te maken. Nee, het was aan de wetgever om dat meteen goed te regelen zodat de rechter helemaal niet in beeld komt en als er dan toch iemand naar de rechter stapt dan heeft die een makkelijke middag omdat het allemaal duidelijk in de wet staat en de advocaat de client er al op had moeten wijzen dat het kansloos is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 december 2022 @ 12:18:50 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206992819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is niet hun huis, ze huren het slechts. Het huis is eigendom van de woningbouw. Zij hebben de wettelijke plicht om rookmelders op te hangen. Dan ben je verplicht ze binnen te laten. Geldt ook voor een aantal andere zaken.
En dat staat ook gewoon in de overeenkomst die je met de woningbouw bent aangegaan.

"De huurder verleent volledige medewerking aan alle werkzaamheden aan het gehuurde of van direct aangrenzende woningen en (algemene) ruimten en voorzieningen met betrekking tot onderhoud, reparatie, vernieuwing en andere werkzaamheden, die niet tot het einde van de huur kunnen worden uitgesteld of die door Sint Joseph noodzakelijk worden geacht. Hieronder valt ook het onderhoud aan gemeenschappelijke voorzieningen in woongebouwen zoals standleidingen en ventilatiesystemen."
https://www.stja.nl/media/1076/huurreglement-woonruimte.pdf

[ Bericht 7% gewijzigd door Starhopper op 08-12-2022 12:25:55 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Frontpage donderdag 8 december 2022 @ 12:19:28 #72
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206992829
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Geen rookmelder is geen verzekering in geval van brand.
De crematie is dan in ieder geval al achter de rug, scheelt weer in de kosten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 8 december 2022 @ 12:20:17 #73
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_206992839
Het was zo'n mooi idee. In iedere woning, op iedere verdieping een rookmelder, om drama's te voorkomen. De verhuurder betaalt in het geval van een huurwoning.

Maargoed, blijkbaar willen we dat niet.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_206993430
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:20 schreef monkyyy het volgende:
Het was zo'n mooi idee. In iedere woning, op iedere verdieping een rookmelder, om drama's te voorkomen. De verhuurder betaalt in het geval van een huurwoning.

Maargoed, blijkbaar willen we dat niet.
Ik wil het wel *O* Alleen maakt de WBV geen haast :')
Zo heb ik ook 4 maanden op een werkende fucking deurbel moeten wachten :X

Oh en waarom ik het wil: de 2 woningen boven en onder mij in het portiek wordt door 70 en 80-plussers bewoond.
Zij koken ook nog eens allemaal op gas :X (bij mij hebben ze de gaskraan voor het koken afgesloten)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206993495
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:09 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik wil het wel *O* Alleen maakt de WBV geen haast :')
Zo heb ik ook 4 maanden op een werkende fucking deurbel moeten wachten :X

Oh en waarom ik het wil: de 2 woningen boven en onder mij in het portiek wordt door 70 en 80-plussers bewoond.
Zij koken ook nog eens allemaal op gas :X (bij mij hebben ze de gaskraan voor het koken afgesloten)
Je kan ze in gebreke stellen, het is inmiddels een overtreding. Ze zullen wel moeten. Handhaving wordt helaas niet echt aan gedaan maar je kan het altijd melden bij je gemeente en of veiligheidsregio en die zouden eventueel nog stappen kunnen ondernemen. Jij hebt gewoon recht op een rookmelder en de WBV is wettelijk verplicht deze te leveren en te plaatsen.
pi_206993548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Grijs gebied.
Het huis is natuurlijk eigendom van de verhuurder, maar de huurder heeft wel recht op huisvrede en woont in dat huis. Het is prive.
De huiseigenaar is volgens deze wet verplicht om rookmelders te hebben, dus de verhuurder moet dit wel doen.
  donderdag 8 december 2022 @ 13:25:36 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206993660
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Geen rookmelder is geen verzekering in geval van brand.
Kul.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206994282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Met een rookmelderplicht die sinds juli actief is, zal je inderdaad de afgelopen jaren (!) niet veel van dat soort berichten vinden.

Maar inderdaad, rookmelders hebben levens gered.
Je zal mij niet horen zeggen dat het verstandig is om ze af te slaan. Woon ook liever in een huis met die dingen die me waarschuwen als er wat in de hens staat als ik lig te pitten. Voor mij een no brainer.

Wat ik me wel afvraag is waar we het eerder over hadden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206994299
Gewoon een manier om mensen van het roken te krijgen
pi_206994324
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:50 schreef Red_85 het volgende:
Het gaat om dat het een samenspraak moet zijn tussen huurder en verhuurder. Als de huurder er gewoon geen zin in heeft, heeft de verhuurder niet het recht om zo maar in je prive toegang te verschaffen.
Als die samenspraak er niet van komt dan zal de verhuurder dus via de rechter e.e.a. moeten afdwingen, zoals in dit geval. Heeft de verhuurder dus netjes de juiste weg bewandeld en komen de proceskosten gelukkig voor rekening van de koppige huurders.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:50 schreef Red_85 het volgende:
Zo vaak meegemaakt dat je een brief kreeg met 'wij verwachten dat u aanwezig bent over een week want we willen even iets komen onderhouden'. Ja ammehoela, moet gewoon te werk.
Een normaal persoon pakt dan de telefoon en belt de verhuurder op om in samenspraak een ander moment in te plannen.
pi_206994374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Als die samenspraak er niet van komt dan zal de verhuurder dus via de rechter e.e.a. moeten afdwingen, zoals in dit geval. Heeft de verhuurder dus netjes de juiste weg bewandeld en komen de proceskosten gelukkig voor rekening van de koppige huurders.
[..]
Een normaal persoon pakt dan de telefoon en belt de verhuurder op om in samenspraak een ander moment in te plannen.
Wat denk je zelf? Zit een beetje geschiedenis aan. Niet iedereen is een uitkeringstrekker die de hele dag thuis zit te playstationen...

Bellen op werkdagen tussen 900-1700 en binnen een week zouden ze voor de deur staan. Had daar al verschillende keren over aangegeven dat het niet haalbaar is over andere onderhoudsdingetjes. Als je daarna nog van dat soort brieven krijgt met passief agressief zinnetjes terwijl je rond die tijd gewoon aan het werk bent, dan wacht je wel tot ze zelf een keer bellen.

Maar bel je zelf een keer dat de mechanische afzuiging stuk was voor het hele complex, was je over een week of 12 een keer aan de beurt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206995215
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:09 schreef Red_85 het volgende:
Hmm...
Rare uitspraak. Vind het nog al wat dat iemand zich zo toegang tot je huis kan verschaffen.

Doet mij denken aan de huiscontrole sketch van Jiskefet, De Dienst.
Als je huurt, op wat voor manier dan ook is het niet 'jouw huis'. Je bent dan in een aantal gevallen verplicht om mee te werken als de verhuurder toegang moet hebben om bepaalde noodzakelijke werkzaamheden uit te voeren.

Het is ook niet dat de verhuurder op elk moment van de dag onaangekondigd binnen kan komen vallen en de sleutel heeft. Dat is in Nederland allemaal heel goed juridisch dichtgetimmerd, dat blijkt wel weer aan het feit dat er hier een rechter aan te pas moest komen die, geheel voorspelbaar, de verhuurder in het gelijk stelt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206996377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 00:32 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Stoom vanuit de badkamer ook. Vorige maand met dat vochtige weer kon de waterdamp uit de douche niet weg, behalve de overloop op. Mijn buren werden om 6:30 wakker van mijn melder…
Hier idem. Vorige week, inderdaad door de condens van de badkamer. Ik heb het ding verwijderd, want ik ben bang dat dit vaker gaat gebeuren en wil mijn buren niet tot last zijn.
Zelf deed ik die nacht ook geen oog meer dicht.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206996430
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:03 schreef Gehrman het volgende:
Complotwappies denken dat er een ingebouwd microfoontje, 5G antenne en een vaccin vernevelaar in zit.
Deden ze dat maar :P
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_207051010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:14 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Je kan ze in gebreke stellen, het is inmiddels een overtreding. Ze zullen wel moeten. Handhaving wordt helaas niet echt aan gedaan maar je kan het altijd melden bij je gemeente en of veiligheidsregio en die zouden eventueel nog stappen kunnen ondernemen. Jij hebt gewoon recht op een rookmelder en de WBV is wettelijk verplicht deze te leveren en te plaatsen.
Woningbouw net aan de telefoon gehad : mijn portiek staat gepland voor week 10

Het is blijkbaar in overleg gegaan met brandweer en nog iets.

Wat ik niet begrijp is dat ze gewoon niet al eerder eraan zijn begonnen. Kreeg deze woning in juni.
Dan plaats je toch gelijk die rookmelders als je de boel toch al aan het verbouwen bent?

Het is niet dat ze er niet van op de hoogte waren dat die dingen vanaf 1 juli verplicht werden.

Ik woon hier hier echt naar alle tevredenheid, superblij met mijn huisje maar dit soort dingen en bijv 4 maanden moeten wachten op een deurbel irriteert me wel behoorlijk.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_207051079
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar bel je zelf een keer dat de mechanische afzuiging stuk was voor het hele complex, was je over een week of 12 een keer aan de beurt.
Verschil is natuurlijk dat het plaatsen van die rookmelders voor jouw woning of appartement al 12 weken geleden gepland kan zijn en een defecte afzuiging een direct ontstane calamiteit.

12 weken is wel lang om zoiets op te lossen maar het zijn wel 2 verschillende dingen qua planning.
pi_207051846
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Woningbouw net aan de telefoon gehad : mijn portiek staat gepland voor week 10

Het is blijkbaar in overleg gegaan met brandweer en nog iets.

Wat ik niet begrijp is dat ze gewoon niet al eerder eraan zijn begonnen. Kreeg deze woning in juni.
Dan plaats je toch gelijk die rookmelders als je de boel toch al aan het verbouwen bent?

Het is niet dat ze er niet van op de hoogte waren dat die dingen vanaf 1 juli verplicht werden.

Ik woon hier hier echt naar alle tevredenheid, superblij met mijn huisje maar dit soort dingen en bijv 4 maanden moeten wachten op een deurbel irriteert me wel behoorlijk.
Ik herken dit. Ik zit sinds mei in een gerenoveerde woning, 8 maanden zijn ze bezig geweest met opknappen en verduurzamen. Bij de oplevering gaf ik aan dat er geen rookmelders aanwezig zijn, werd genoteerd.. niets mee gedaan.. gaan lopen zeuren, nog steeds niets.. advocaat erop gezet :D .. kon er zelfs 4 krijgen want ze liggen gewoon in het magazijn.. wachten, wachten, wachten.. uiteindelijk zijn ze eind oktober door een elektricien geplaatst. Hoe moeilijk kan het zijn? Ze zijn niet duur en plaatsen is echt 5 minuten werk.
pi_207052332
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:09 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Ik herken dit. Ik zit sinds mei in een gerenoveerde woning, 8 maanden zijn ze bezig geweest met opknappen en verduurzamen. Bij de oplevering gaf ik aan dat er geen rookmelders aanwezig zijn, werd genoteerd.. niets mee gedaan.. gaan lopen zeuren, nog steeds niets.. advocaat erop gezet :D .. kon er zelfs 4 krijgen want ze liggen gewoon in het magazijn.. wachten, wachten, wachten.. uiteindelijk zijn ze eind oktober door een elektricien geplaatst. Hoe moeilijk kan het zijn? Ze zijn niet duur en plaatsen is echt 5 minuten werk.
x 3.300.000 huurwoningen is 16.500.000 minuten en daar zit nog niet de reistijd bij ;)
pi_207052742
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Geen rookmelder is geen verzekering in geval van brand.
Gewoon een rookmelder ophangen nadat je huis is afgefikt.
pi_207052746
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
x 3.300.000 huurwoningen is 16.500.000 minuten en daar zit nog niet de reistijd bij ;)
Snap ik, maar ze waren al in deze straat geweest en ik heb zelfs nog een brief uit februari aan de vorige bewoner, die toen al 6 maanden vertrokken was, waarin staat dat ze langs waren geweest met die dingen maar dat hij niet thuis was :').. Terwijl ze toen dus hier aan het verbouwen waren. En dan nog is er tijd zat geweest hoor, beetje slechte communicatie en planning imho. Ik heb er verder geen last van gehad, kom uit een brandweerfamilie.. Ik had ze toch al liggen maar het ging mij om het principe.
pi_207052921
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:18 schreef Horzula het volgende:
Dus je mag wel de huur betalen, maar niet in je eigen woning roken?
Je mag er ook geen dierentuin houden. Ook geen luidruchtige feesten geven elke nacht. Je mag zoveel niet.
pi_207054967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 06:10 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
klimaatprofiel van de woning te maken is.
Het zijn gewoon simpele optische melders met een 10 jaar batterij. Geen uitgebreid gedoe.
[/quote]

Die hang je met een magneet tegen het plafond.
pi_207055048
Waarom zou je een gratis rookmelder weigeren?
Onder deze lijn niet schrijven
pi_207055788
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:23 schreef marzman het volgende:
Waarom zou je een gratis rookmelder weigeren?
Omdat je in een echokamer leeft waardoor je het geloof in je medemens kwijt bent geraakt
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 16:11:28 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207055809
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Gewoon een rookmelder ophangen nadat je huis is afgefikt.
Ja even een hele rookmelder tussen in het as gooien.
pi_207143440
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 16:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja even een hele rookmelder tussen in het as gooien.
Nog in de verpakking *)
  maandag 19 december 2022 @ 12:34:59 #97
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207144376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:00 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Veel hedendaagse rookmelders, zeker de goedkopere, hebben geen losse batterij meer. Die gooi je na 10 jaar gewoon weg.
ALLE rookmelders gooi je na tien jaar weg.
Een deel heeft vaste 10-jaars batterijen.

Soory, reageerde op oud bericht
Tot nooit .......
pi_207144543
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 12:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
ALLE rookmelders gooi je na tien jaar weg.
Een deel heeft vaste 10-jaars batterijen.

Soory, reageerde op oud bericht
Klopt, levensduur van een rookmelder is sowieso maar 10 jaar, tenzij expliciet anders vermeld.
pi_207145106
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:18 schreef Horzula het volgende:
Dus je mag wel de huur betalen, maar niet in je eigen woning roken?
Ik zou daar niet bij roken nee, die dingen staan heel goed afgesteld.

Die piepen heel snel.

(dat weet ik want ik had ook een keer iets ietsje te lang in de oven laten staan)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 19 december 2022 @ 13:27:36 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207145204
Vervangen rookmelders? nog nooit van gehoord.

Die op 230V gaan gewoon toch een leven lang mee m.u.v af en toe een backupbatterij vervangen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')