abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206981823
Beste mede fokkers,

Onlangs ben ik verhuisd van mijn appartement naar een rijtjeshuis. Niets mis mee, leuk huis, verhuizing ging prima, gisteren ontving ik echter een brief van de VVE dat er beschadingen aan de lift zijn. Zij claimen dat dit door de verhuizing komt en ik ben aansprakelijk gesteld. Ze gaan een offerte aanvragen en het repareren en de kosten aan mij doorbelasten, tenzij ik bezwaar indien binnen 14 dagen na dagtekening.

Er zijn echter geen beschadigingen ontstaan voor zover ik weet en kan zien, het kan natuurlijk ook naderhand zijn gebeurd en dat het voor het gemak maar aan mij wordt toegeschoven. De brief is ook meer dan een week na de verhuizing gestuurd.

Ik heb aansprakelijkheid afgewezen, maar hoe nu verder?
Wat gebeurt er als het hun woord tegen het mijne is?

Bedankt voor jullie input!
pi_206981882
Ik zou je rbv bellen. Ook opletten of er niet zogenaamde getuigen opduiken.

Ik heb weleens een brief gehad dat ik zogenaamd tegen een auto heb gereden waarbij de broer van de eigenaar van de auto als getuige was.
Ik kon eronderuit komen via mijn rbv en een bewijs van mij met getuigen dat ik niet daar aanwezig was ten tijde van de aanrijding.
Verassend genoeg waren het getinte mensen die dit bij mij probeerde

Dus opletten voor getuigen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206981902
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef Werner90210 het volgende:
Ik heb aansprakelijkheid afgewezen, maar hoe nu verder?
Wat gebeurt er als het hun woord tegen het mijne is?
Hangt er vanaf hoever de VvE wil gaan, maar zij zullen uiteindelijk een zaak moeten starten bij de rechter lijkt me.

Zie https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Paginas/Zaakschade.aspx
pi_206981930
Heeft de VvE ook bewijs getoond voor hetgeen zij beweren?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_206982279
Wie stelt bewijst. Zij zullen een rechtszaak moeten starten en moeten bewijzen dat jij de schade hebt veroorzaakt. Zonder camerabeelden oid gaat dat lastig worden voor hen.
pi_206982395
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:20 schreef Black-Death het volgende:
Heeft de VvE ook bewijs getoond voor hetgeen zij beweren?
Ik heb geen bewijs ontvangen noch een omschrijving van de schade. Uiteraard heb ik hier wel om gevraagd. Ook geen datum wanneer het is gemeld.
pi_206982408
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:00 schreef Werner90210 het volgende:

[..]
Ik heb geen bewijs ontvangen noch een omschrijving van de schade. Uiteraard heb ik hier wel om gevraagd. Ook geen datum wanneer het is gemeld.
Ik zou dit melden bij je avp. Die zoeken dit verder uit.
Die nemen alles uit handen, nemen contact op met de eiser en regelen alles. Ze betalen als de eiser gelijk heeft en betalen anders niet. Als ze niet betalen hoef jij dat ook niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206982416
Als ik VvE hoor of lees dan gaan mijn nekharen al overeind staan.

Misschien moet ik wat minder naar Meester Visser kijken, maar my god. 😅
pi_206982471
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:02 schreef Conjo7 het volgende:
Als ik VvE hoor of lees dan gaan mijn nekharen al overeind staan.

Misschien moet ik wat minder naar Meester Visser kijken, maar my god. 😅
Ach ze proberen gewoon wat. Geef ze eens ongelijk. Iedereen mag iedereen ergens aansprakelijk voor stellen en een eventuele rechtzaak hierover starten.
Daar heb je verzekeringen voor zoals een avp, wa en rbv.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983026
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef Werner90210 het volgende:
Beste mede fokkers,

Onlangs ben ik verhuisd van mijn appartement naar een rijtjeshuis. Niets mis mee, leuk huis, verhuizing ging prima, gisteren ontving ik echter een brief van de VVE dat er beschadingen aan de lift zijn. Zij claimen dat dit door de verhuizing komt en ik ben aansprakelijk gesteld. Ze gaan een offerte aanvragen en het repareren en de kosten aan mij doorbelasten, tenzij ik bezwaar indien binnen 14 dagen na dagtekening.

Er zijn echter geen beschadigingen ontstaan voor zover ik weet en kan zien, het kan natuurlijk ook naderhand zijn gebeurd en dat het voor het gemak maar aan mij wordt toegeschoven. De brief is ook meer dan een week na de verhuizing gestuurd.

Ik heb aansprakelijkheid afgewezen, maar hoe nu verder?
Wat gebeurt er als het hun woord tegen het mijne is?

Bedankt voor jullie input!
Gefeliciteerd met je overstap en goed dat je nu geen (verplicht!!) lid van een (verplichte!!) VvE meer bent.

Wat was de schade dan? Kan dat überhaupt door jouw verhuizing zijn gebeurd? IS het de besturing, lijkt me niet dat dat überhaupt door jou veroorzaakt kan zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 07-12-2022 17:56:56 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 7 december 2022 @ 15:43:41 #11
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206983054
Is een VVE hier niet voor verzekerd?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206983153
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met je overstapen goed dat je nu geen (verplicht!!) lid van een (verplichte!!) VvE meer bent.

Wat was de schade dan? Kan dat überhaupt door jouw verhuizing zijn gebeurd? IS het de besturing, lijkt me niet dat dat überhaupt door jou veroorzaakt kan zijn geweest.
Bedankt! Inderdaad, erg tevreden dat ik geen lid meer ben van een VvE.

Het vreemde aan de aansprakelijkheidstelling is dat er geen omschrijving is van de schade. Alleen dat ik voor de schade (?) verantwoordelijk ben en dat er een offerte is aangevraagd. Geen foto's, omschrijving, meldingsdatum, helemaal niets.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:42:31 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206984599
Ehm

Ga zelf kijken naar de lift, neem fotos.

Verzekerd?
Dum de dum
pi_206984629
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:42 schreef Fe2O3 het volgende:

Verzekerd?
die gaat echt niet betalen zonder bewijs hoor. Daarom overlaten aan je avp of rbv.
Iedereen kan iedereen aansprakelijk stellen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:56:38 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206984721
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die gaat echt niet betalen zonder bewijs hoor. Daarom overlaten aan je avp of rbv.
Iedereen kan iedereen aansprakelijk stellen
Ghe als de claim aannemelijk is en TS wordt niet elke week aansprakelijk gesteld en maar een paar honderdjes is, dan keren ze uit en gaat het dossier dicht.

Kosten baten dingetje.
Dum de dum
pi_206984722
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:51 schreef Werner90210 het volgende:
Het vreemde aan de aansprakelijkheidstelling is dat er geen omschrijving is van de schade. Alleen dat ik voor de schade (?) verantwoordelijk ben en dat er een offerte is aangevraagd. Geen foto's, omschrijving, meldingsdatum, helemaal niets.
Terugsturen met de vraag van omschrijving, foto's en bewijzen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206984734
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:56 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ghe als de claim aannemelijk is en TS wordt niet elke week aansprakelijk gesteld en maar een paar honderdjes is, dan keren ze uit en gaat het dossier dicht.

Kosten baten dingetje.
Wellicht is dat de bedoeling van de VvE? "We proberen het gewoon, wellicht betaalt de verzekering "een paar honderdjes" uit en hebben wij dat met een paar brieven binnen. Kassa.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 7 december 2022 @ 18:01:58 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206984761
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Wellicht is dat de bedoeling van de VvE? "We proberen het gewoon, wellicht betaalt de verzekering "een paar honderdjes" uit en hebben wij dat met een paar brieven binnen. Kassa.
Of de schade is toevallig door de vve gezien en "ts zal et wel gedaan hebben" want die was laatst aan her verhuizen.

Mis wel het "ben wezen kijken en ..." in het verhaal van TS. Dat zou iedereen die beticht werd van schade toch doen? Zelf ff kijken.
Dum de dum
pi_206984779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Of de schade is toevallig door de vve gezien en "ts zal et wel gedaan hebben" want die was laatst aan her verhuizen.

Mis wel het "ben wezen kijken en ..." in het verhaal van TS. Dat zou iedereen die beticht werd van schade toch doen? Zelf ff kijken.
:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef Werner90210 het volgende:

Er zijn echter geen beschadigingen ontstaan voor zover ik weet en kan zien,
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206984961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:56 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ghe als de claim aannemelijk is en TS wordt niet elke week aansprakelijk gesteld en maar een paar honderdjes is, dan keren ze uit en gaat het dossier dicht.

Kosten baten dingetje.
nee, ze zullen vragen om bewijs. Als dat er is dan keren ze uit, anders niet. Maar of ze uitkeren of niet, dat boeit TS niks. Daarvoor heb je de avp.
Daar betaal je die 4 euro per maand voor, zodat je niks hiermee te maken hoeft te hebben en niks hoeft uit te zoeken. Je meldt de aansprakelijkheid en verder verwijs je bij elke andere communicatie naar je verzekeraar. Klaar en dit topic kan eigenlijk dicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 07-12-2022 18:24:39 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206985165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Ehm

Ga zelf kijken naar de lift, neem fotos.

Verzekerd?
Ik ben inmiddels verhuisd en heb geen toegang meer tot het complex.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:56 schreef blomke het volgende:

[..]
Terugsturen met de vraag van omschrijving, foto's en bewijzen.
Gedaan, aansprakelijkheid afgewezen op deze gronden, nog geen antwoord gehad.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee, ze zullen vragen om bewijs. Als dat er is dan keren ze uit, anders niet. Maar of ze uitkeren of niet, dat boeit TS niks. Daarvoor heb je de avp.
Daar betaal je die 4 euro per maand voor, zodat je niks hiermee te maken hoeft te hebben en niks hoeft uit te zoeken. Je meldt de aansprakelijkheid en verder verwijs je bij elke andere communicatie naar je verzekeraar. Klaar en dit topic kan eigenlijk dicht.
Ga ik doen, bedankt! Ik heb zelf antwoord gegeven op de brief, maar ik ga morgen de hele bende doorsturen naar mijn RBV.
pi_206985202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:31 schreef Werner90210 het volgende:
Ga ik doen, bedankt! Ik heb zelf antwoord gegeven op de brief, maar ik ga morgen de hele bende doorsturen naar mijn RBV.
het nadeel in dit geval bij de rbv is dat de rbv tegen jou zegt wat je moet doen, terwijl een avp in dit geval alles doet zonder jou ook maar iets te zeggen, in te lichten of te zeggen wat je moet doen. Als je dit bij je avp legt dan is het voor jou klaar en kan je weer verder met wat je normaal doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206985223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het nadeel in dit geval bij de rbv is dat de rbv tegen jou zegt wat je moet doen, terwijl een avp in dit geval alles doet zonder jou ook maar iets te zeggen, in te lichten of te zeggen wat je moet doen.
Ah klopt, ik ga het bij mijn AVP aangeven, die heb ik namelijk ook
pi_206985546
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het nadeel in dit geval bij de rbv is dat de rbv tegen jou zegt wat je moet doen, terwijl een avp in dit geval alles doet zonder jou ook maar iets te zeggen, in te lichten of te zeggen wat je moet doen. Als je dit bij je avp legt dan is het voor jou klaar en kan je weer verder met wat je normaal doet.
Rare rbv heb jij dan.
pi_206985558
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:35 schreef Werner90210 het volgende:

[..]
Ah klopt, ik ga het bij mijn AVP aangeven, die heb ik namelijk ook
Is rbv en avp dezelfde partij? Dan is het best lood om oud ijzer als je het mij vraagt.
pi_206987084
Ze kunnen het proberen natuurlijk, maar je kunt je afvragen of ze genoeg bewijs hebben voor een rechtszaak.
.
  donderdag 8 december 2022 @ 16:03:33 #27
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_206995305
Teruggaan en aanbellen met een smoes. De lift is in het gezamnelijke gedeelte en neem foto's van de lift. En verder idd wie eist bewijst, dus gewoon aangeven dat je het met de aansprakelijkheid niet eens bent en dat je graag een bewiijs en onderbouwing van de schade ontvangt.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')