abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206974019
https://www.nu.nl/economi(...)uit-aan-cadeaus.html

400 miljoen meer uitgegeven dan vorig jaar

quote:
Sinterklaas heeft dit jaar flink met zijn pinpas en creditcard gezwaaid, zowel online als in de winkels. De goedheilig man rekende ongeveer 115 miljoen keer af en kocht voor een bedrag van 2,9 miljard euro aan cadeaus. Dat is meer dan een jaar eerder, toen er voor 2,5 miljard euro aan feestinkopen over de toonbank ging.
Dat blijkt uit cijfers van Betaalvereniging Nederland. De Sint had vorig jaar te maken met coronamaatregelen, waardoor hij geen inkopen kon doen in winkels en vooral online spullen kocht. Momenteel zijn de winkels gewoon geopend, waardoor er dus meer werd ingekocht.
Sinterklaas is dit jaar dan ook vroeger begonnen met inkopen dan in voorgaande jaren. In de zeven dagen tot en met Pakjesavond betaalde de Sint in fysieke winkels 5 tot 15 procent vaker met een pinpas of creditcard dan op gewone dagen.
In webwinkels betaalde hij even vaak tot 10 procent vaker dan normaal met een creditcard of iDEAL. Naar verhouding gaf hij in webwinkels wel een hoger bedrag uit: naar schatting tussen 10 en 20 procent meer per dag dan normaal.
—-

En het kabinet maar compenseren _O-

Als je volgend jaar het prijsplafond hebt en je hebt 120 (en sommige gemeentes tot 150) procent van het minimum loon krijg je ook 1300 euro energie compensatie net zoals vorig jaar

Met dat prijs plafond zakt je rekening in een rijtjeshuis van 2500 naar 1200 euro. Dat is minder dan voor de energie stijgingen _O-
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 20:50:24 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_206974132
Waar heb je het over. Alsof diegenen die voor de compensatie in aanmerking komen met creditcards over de toonbanken slingeren voor sinterklaas :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:51:23 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206974153
Er zal ook wel weer een paar miljard aan vuurwerk worden afgestoken. Omdat het zo slecht gaat.

Daar hoort uiteraard wel een disclaimer bij: De Koning en ik zijn gemiddeld heel rijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206974221
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
Er zal ook wel weer een paar miljard aan vuurwerk worden afgestoken. Omdat het zo slecht gaat.

Daar hoort uiteraard wel een disclaimer bij: De Koning en ik zijn gemiddeld heel rijk.
Paar miljard? :|W _O-
pi_206974333
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:50 schreef Fok-it het volgende:
Waar heb je het over. Alsof diegenen die voor de compensatie in aanmerking komen met creditcards over de toonbanken slingeren voor sinterklaas :')
Er staat ook pinpas, die heeft iedereen :')
pi_206974401
quote:
De goedheilig man rekende ongeveer 115 miljoen keer af en kocht voor een bedrag van 2,9 miljard euro aan cadeaus. Dat is meer dan een jaar eerder, toen er voor 2,5 miljard euro aan feestinkopen over de toonbank ging.
Deze stijging valt niet (deels) te verklaren met de inflatiestijging?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206974438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
Er zal ook wel weer een paar miljard aan vuurwerk worden afgestoken. Omdat het zo slecht gaat.

Daar hoort uiteraard wel een disclaimer bij: De Koning en ik zijn gemiddeld heel rijk.
85 miljoen per jaar ongeveer aan vuurwerk

In de week voor kerst word er in de winkels voor 1 miljard extra gepint, de online aankopen en andere winkels kan ik niet terug vinden
pi_206974439
Samen met Black Friday en Kerst lekker nog meer inflatie aanwakkeren. _O-
pi_206974484
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:03 schreef Akathisia het volgende:
Deze stijging valt niet (deels) te verklaren met de inflatiestijging?
De lonen zijn niet mee gestegen, slechts een klein deel

Natuurlijk als je vroeger 10 cadeaus kocht van 20 euro en je koopt nu 10 cadeaus van 25 euro is dat netto meer

Maar gezien we nu in een crisis schijnen te zitten had je ook 8 cadeaus kunnen kopen. Er is nog geld zat bij de consumenten en ze maken gretig gebruik van alle steun van de overheid
pi_206974558
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De lonen zijn niet mee gestegen, slechts een klein deel

Natuurlijk als je vroeger 10 cadeaus kocht van 20 euro en je koopt nu 10 cadeaus van 25 euro is dat netto meer

Maar gezien we nu in een crisis schijnen te zitten had je ook 8 cadeaus kunnen kopen. Er is nog geld zat bij de consumenten en ze maken gretig gebruik van alle steun van de overheid
Ook als zich het er door laat verklaren zegt het inderdaad niet dat mensen zich minder arm wanen. En ja, ik zeg nadrukkelijk 'wanen' voor het geval dat men het zich dankzij de overheidssteun nog denkt te kunnen permiteren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206974713
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:44 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)uit-aan-cadeaus.html

400 miljoen meer uitgegeven dan vorig jaar
[..]
—-

En het kabinet maar compenseren _O-

Als je volgend jaar het prijsplafond hebt en je hebt 120 (en sommige gemeentes tot 150) procent van het minimum loon krijg je ook 1300 euro energie compensatie net zoals vorig jaar

Met dat prijs plafond zakt je rekening in een rijtjeshuis van 2500 naar 1200 euro. Dat is minder dan voor de energie stijgingen _O-
2019 2,9 miljard
2020 2,6 miljard
2021 2,5 miljard
2022 2,9 miljard
infaltie blabla enz. basisschool economie.

Zelfde verhaal dat er dit jaar meer mensen achter het stuur zijn gepakt met alcohol in vergelijking met vorig jaar. Of dat relatief naar aantal gebruikers op de weg was, had voorlichtster geen antwoord op.

Alles in in vergelijking met vorig jaar compleet anders. Toen was er lockdown, bleven mensen thuis, durfden opa en oma niet sinterklaas te vieren etc. etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kidjuh op 06-12-2022 21:29:32 ]
pi_206974749
Ik ben wel benieuwd of dit getal te duiden valt. Wellicht wordt er bezuinigd op vakanties en gaf er dus extra geld naar cadeau voor de kids?
pi_206974809
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:16 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben wel benieuwd of dit getal te duiden valt. Wellicht wordt er bezuinigd op vakanties en gaf er dus extra geld naar cadeau voor de kids?
Het is veel simpeler dan dat. Het feit dat er meer is uitgegeven is juist een gevolg van de inflatie. Interessanter is om te zien of er ook daadwerkelijk meer aantallen zijn verkocht.
pi_206975321
Ook ik kreeg ¤380 voor de energie terwijl ik nog een goedkoop contract heb.
Mijn dank is groot wij zijn er lekker van uit eten geweest.
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:49:57 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206976654
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:50 schreef Fok-it het volgende:
Waar heb je het over. Alsof diegenen die voor de compensatie in aanmerking komen met creditcards over de toonbanken slingeren voor sinterklaas :')
Jazeker wel.
pi_206992485
Alles is tyfusduur geworden, logisch dat mensen meer uit geven :')
Voor dat er geen coronamaatregelen meer zijn en mensen het dus logischerwijs uitgebreider zullen vieren vind ik het eigenlijk enorm tegenvallen.
blablablabla
pi_206992559
Meer uitgegeven omdat alles zo hoerenduur is geworden ja.

Verkeerde conclusie...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206992659
In Zimbabwe gaven ze ook miljarden dollars per persoon uit, maar ze waren niet rijk.
pi_206992764
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:44 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)uit-aan-cadeaus.html

400 miljoen meer uitgegeven dan vorig jaar
[..]
—-

En het kabinet maar compenseren _O-

Als je volgend jaar het prijsplafond hebt en je hebt 120 (en sommige gemeentes tot 150) procent van het minimum loon krijg je ook 1300 euro energie compensatie net zoals vorig jaar

Met dat prijs plafond zakt je rekening in een rijtjeshuis van 2500 naar 1200 euro. Dat is minder dan voor de energie stijgingen _O-
Ik kan het geld van de energietoeslagen dus gewoon opmaken, want we krijgen volgend jaar weer zoveel compensatie?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')