abonnement Unibet Coolblue
pi_206972936
quote:
80s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:57 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ja man. Wetten lokken ook alleen maar uit, weg er mee. We zijn zo achterlijk.

Doe jij in de auto de gordel ook pas om na het ongeluk?
Had z’n vader dat condoom maar voor het ejaculeren erom gedaan ipv erna.
U MAD?
pi_206972947
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:51 schreef Haags het volgende:
Dit topic escaleert sneller dan de huidige situatie in de grote steden. Lekker man.
Haha Haags heeft met deze observatie helemaal gelijk.

Al die teleurgestelde fokkertjes omdat de gehoopte rellen grotendeels uitblijven _O-
pi_206972955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze rellen niet.
Verschil in perceptie. En fatsoen. En opvoeding. En opleiding. Denk ik.
U MAD?
pi_206972956
Maar mijn theorie is op micro niveau bewezen. Ik zeg een paar iets wat provocerende dingen, en de verbale agressie die ik over mij heen krijg is ongelofelijk. Moet je nagaan wat de consequentie is van het machtsvertoon van bijvoorbeeld de ME.
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:00:40 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206972967
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Haha Haags heeft met deze observatie helemaal gelijk.

Al die teleurgestelde fokkertjes omdat de gehoopte rellen grotendeels uitblijven _O-
Ik ben vooral teleurgesteld dat een team als Marokko met dit verschrikkelijke voetbal de laatste 8 kan halen.
pi_206972970
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
Al die teleurgestelde fokkertjes omdat de gehoopte rellen grotendeels uitblijven _O-
De avond is nog vroeg.
U MAD?
pi_206972978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:00 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Verschil in perceptie. En fatsoen. En opvoeding. En opleiding. Denk ik.
Je bent een saai burgermannetje, wil je zeggen.
pi_206973004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Me rukt uit (terwijl het nog niets aan de hand is), onnodige machtsvertoon lokt agressie uit.

We zijn zo achterlijk.
Ja, dat zager we anderhalve week geleden na de wedstrijd tegen Belgie ook al. _O- _O- _O- _O-

|:(
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_206973018
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:36 schreef PS. het volgende:

[..]
Alleen gooien ze met zwaar vuurwerk naar oa. politie, maar daar weet jij vast ook wel wat goeds over te zeggen als links meisje.
Ik links? Helemaal niet. Ik was gewoon even blij omdat er écht feestgevierd werd en daar was ik blij mee. Rellen háát ik en ik vind het echt jammer dat het nu toch weer gebeurt :{
  Beste debater 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 20:02:46 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206973026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:00 schreef theunderdog het volgende:
Maar mijn theorie is op micro niveau bewezen. Ik zeg een paar iets wat provocerende dingen, en de verbale agressie die ik over mij heen krijg is ongelofelijk. Moet je nagaan wat de consequentie is van het machtsvertoon van bijvoorbeeld de ME.
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 20:06:37 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_206973141
Na de stunt van het Marokkaanse elftal tegen Spanje zijn mensen weer massaal de straat op gegaan om feest te vieren, al heerst er volgens de politie in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag op meerdere plekken een gespannen sfeer en moest de ME worden ingezet. Na de spannende wedstrijd won Marokko uiteindelijk met penalty’s en is door naar de kwartfinale van het WK in Qatar.

Na de strafschoppenreeks renden de supporters in de Haagse Schilderswijk massaal naar buiten. Met vlaggen en vuurwerk werd de overwinning op Spanje gevierd. Agenten hielden aanvankelijk van een afstandje de feestende mensenmassa in de gaten, maar inmiddels heeft de mobiele eenheid in moeten grijpen bij de Vaillantlaan ‘omdat er met zwaar vuurwerk is gegooid’, meldt de politie. De groep wordt door de linie weggedreven bij het drukke kruispunt.

In Amsterdam-West barstte een groots feest los. Op de Burgemeester De Vlugtlaan stroomden toeterende Marokkofans toe, ze zwaaiden met vlaggen en vierden feest. Ook op het Mercatorplein kwam een menigte bijeen om te vieren dat Marokko in het zenuwslopende duel won van Spanje, al merkt de politie in Amsterdam dat er na de eerste ontlading nu een gespannen sfeer ontstaat op meerdere plekken in de stad. Volgens een woordvoerster wordt er gedanst op auto’s, gooien feestvierders met vuurwerk naar hulpverleners en trams en dragen sommige aanwezigen gezichtsbedekkende kleding. De politie doet een dringende oproep vooral geen strafbare feiten te plegen. ,,We hopen dat de rust terugkeert. Er is ruimte voor een feest, maar vier dat dan ook.”

Amsterdam heeft wederom het Mercatorplein in West en Plein ‘40-‘45 en een deel van de Burgemeester de Vlugtlaan-West in Nieuw-West aangewezen als veiligheidsrisicogebieden, waardoor de politie iedereen preventief mag fouilleren. Ook staat weer een waterkanon paraat en werkt de politie in de hoofdstad samen met jongerenwerkers, straatcoaches en buurtvaders en -moeders.

Niet alleen in Nederland hebben agenten extra maatregelen genomen om ongeregeldheden te voorkomen. Ook in andere Europese steden, zoals Spanje zette de politie zich schrap, na de eerdere ervaringen in Nederland. Het land telt meer dan 870.000 Marokkanen en de politie is bezorgd na het zien van de beelden van rellen in België en Nederland na wedstrijden waarin het Marokkaanse elftal aantrad. Bovendien wekken berichten op sociale media bezorgdheid. Extreemrechtse splintergroepen hebben opgeroepen in verscheidene steden de straat op te gaan om ‘de straten te verdedigen’. Het zou vooral gaan om oproepen in Madrid, Sevilla en Valencia.

Plunderen
Ook in verscheidene Belgische steden wordt gevreesd voor nieuwe rellen rond de komende wedstrijd van Marokko. Op sociale media doen oproepen de ronde om rond de achtstefinalewedstrijd dinsdag opnieuw in Antwerpen de straat op te gaan en bijvoorbeeld winkels te plunderen, zegt de Antwerpse politie. De politie zet bemiddelingsteams in om mensen daarvan te weerhouden. ,,Het spreekt voor zich dat wij zichtbaar en minder zichtbaar aanwezig gaan zijn in het straatbeeld”, zegt een woordvoerder op de Vlaamse Radio 1.

Ouders doen wel hun best om hun kinderen thuis te houden, constateert de politie verheugd. ,,Dat buurtvaders en ouders de kant van de politie kiezen is een opsteker voor ons”, zegt woordvoerder Wouter Bruyns tegen omroep VRT.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-den-haag~abf31217/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206973399
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:00 schreef theunderdog het volgende:
Maar mijn theorie is op micro niveau bewezen. Ik zeg een paar iets wat provocerende dingen, en de verbale agressie die ik over mij heen krijg is ongelofelijk. Moet je nagaan wat de consequentie is van het machtsvertoon van bijvoorbeeld de ME.
Het is geen kip/ei theorie he.

Het is volstrekt duidelijk waarom ME aanwezig is en waarom dat de ene keer met meer machtsvertoon is dan anders.
ME bij voetbalwedstrijden is niet aanwezig of ontstaan om de niet agressieve supporter zo te provoceren dat deze gaat rellen, de ME is aanwezig omdat uit eerdere incidenten bleek dat het nodig was.

De wet en veiligheid werd dermate geprovoceerd dat ME wel aanwezig moet zijn.
pi_206973425
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:16 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dansen op auto's, zwaar vuurwerk naar hulpverleners, politie & trams gooien is feestvieren jah? :')

Zullen we het "feestje" voortzetten bij jou thuis?
Ik heb geen auto's. Slechts eentje. Hulpverleners, politie is ook niet aanwezig. En een tram heb ik ook niet.
pi_206973453
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:17 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het is geen kip/ei theorie he.

Het is volstrekt duidelijk waarom ME aanwezig is en waarom dat de ene keer met meer machtsvertoon is dan anders.
ME bij voetbalwedstrijden is niet aanwezig of ontstaan om de niet agressieve supporter zo te provoceren dat deze gaat rellen, de ME is aanwezig omdat uit eerdere incidenten bleek dat het nodig was.

De wet en veiligheid werd dermate geprovoceerd dat ME wel aanwezig moet zijn.
Ze gingen massaal de straten op om feest te vieren. Welke wet/veiligheid wordt er dan geprovoceerd?
pi_206973464
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je bent een saai burgermannetje, wil je zeggen.
Nee want dan had ik dat wel gezegd.
U MAD?
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:19:51 #96
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206973466
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Helemaal eens. Buitengewoon treurig.

We worden een fascistisch land. Waar feestvierders in elkaar worden geslagen, als ze van buitenlandse komaf zijn.
Van mij mogen ze ook een feestje vieren hoor. En feestvierders in elkaar slaan omdat ze van buitenlandse komaf zijn, lijkt mij ook niet de bedoeling.

Maar wat is jouw oplossing? Geen of minimale politieaanwezigheid, mensen feest laten vieren en maar zien hoe het verloopt? Ik heb de indruk dat jij de aanwezigheid van politie/ME juist als katalysator ziet voor escalatie. Beetje kip-ei-discussie.

Stel dat je die weglaat, denk je dan dat het wel gezellig blijft? Zo ja, zou dat mooi zijn. Maar indien niet: wanneer is dan het moment om alsnog in te grijpen?
pi_206973470
twitter
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:19:57 #99
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206973471
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:17 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het is geen kip/ei theorie he.

Het is volstrekt duidelijk waarom ME aanwezig is en waarom dat de ene keer met meer machtsvertoon is dan anders.
ME bij voetbalwedstrijden is niet aanwezig of ontstaan om de niet agressieve supporter zo te provoceren dat deze gaat rellen, de ME is aanwezig omdat uit eerdere incidenten bleek dat het nodig was.

De wet en veiligheid werd dermate geprovoceerd dat ME wel aanwezig moet zijn.
Zo is het idd.

Dat mensen echt durven beweren dat de ME/politie de oorzaak is van dit soort rellen 8)7
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_206973487
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ja precies. Maar in die stream is geen agent te bekennen.
pi_206973492
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Wat gek. Volgens opgebaarde is er niks aan de hand.
pi_206973503
Slaat 'ie nou z'n collega op 0:10?
twitter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206973504
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Van mij mogen ze ook een feestje vieren hoor. En feestvierders in elkaar slaan omdat ze van buitenlandse komaf zijn, lijkt mij ook niet de bedoeling.

Maar wat is jouw oplossing? Geen of minimale politieaanwezigheid, mensen feest laten vieren en maar zien hoe het verloopt? Ik heb de indruk dat jij de aanwezigheid van politie/ME juist als katalysator ziet voor escalatie. Beetje kip-ei-discussie.

Stel dat je die weglaat, denk je dan dat het wel gezellig blijft? Zo ja, zou dat mooi zijn. Maar indien niet: wanneer is dan het moment om alsnog in te grijpen?
Je grijpt in als het mis gaat. Machtsvertoon laten zien, terwijl er in principe nog niets aan de hand is (onder het mom van: dan zijn wij het voor) is voor totalitaire regimes.
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:22:19 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206973515
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:20 schreef Adames het volgende:

[..]
Wat gek. Volgens opgebaarde is er niks aan de hand.
Die leeft in een soort fantasiewereld.
pi_206973550
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je grijpt in als het mis gaat. Machtsvertoon laten zien, terwijl er in principe nog niets aan de hand is (onder het mom van: dan zijn wij het voor) is voor totalitaire regimes.
welk machtsvertoon?
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:25:36 #106
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206973589
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja zag het ;( Editten doen we niet aan. Keihard incasseren dan maar ;( Alhoewel ik niet denk dat de betreffende user het überhaupt in de gaten heeft ;(
Geeft niet jongen mijn spelling is ook pleuris slecht
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:25:40 #107
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206973591
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je grijpt in als het mis gaat. Machtsvertoon laten zien, terwijl er in principe nog niets aan de hand is (onder het mom van: dan zijn wij het voor) is voor totalitaire regimes.
Waar maak je dan uit op dat er is ingegrepen voordat het is misgegaan? Als men zwaar vuurwerk begint af te steken, moet je dan niet ingrijpen?
pi_206973599
Duits waterkanon in Amsterdam
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:26:27 #109
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206973621
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:00 schreef theunderdog het volgende:
Maar mijn theorie is op micro niveau bewezen. Ik zeg een paar iets wat provocerende dingen, en de verbale agressie die ik over mij heen krijg is ongelofelijk. Moet je nagaan wat de consequentie is van het machtsvertoon van bijvoorbeeld de ME.
Ik neem ook altijd fok als empirisch bewijs voor mijn gelijk, scheelt je hersencellen gebruiken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206973623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:25 schreef Houtenbeen het volgende:
Duits waterkanon in Amsterdam
klopt, het waterkanon van de Nederlandse politie kampt met defecten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206973631
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:26 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
klopt, het waterkanon van de Nederlandse politie kampt met defecten.
Stukje klapband.
pi_206973661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waar maak je dan uit op dat er is ingegrepen voordat het is misgegaan? Als men zwaar vuurwerk begint af te steken, moet je dan niet ingrijpen?
Lijkt mij geen reden om met gummiknuppels te slaan nee. Maar goed. Wie ben ik.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 december 2022 @ 20:28:54 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206973663
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Die laatste zin :D

Nee, daar luisteren deze lui wel naar!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206973674
What's new... je zou toch een nieuwe regel voor de FIFA bedenken.

Na wedstrijd rellen = verwijdering van WK! :Y
Just say hi!
pi_206973681
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die laatste zin :D

Nee, daar luisteren deze lui wel naar!
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:30:08 #117
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206973691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Er mag geknuppeld worden. :W
pi_206973697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik neem ook altijd fok als empirisch bewijs voor mijn gelijk, scheelt je hersencellen gebruiken.
'hersenneuronen'.

De complexiteit van het brein verdelen in 'hersencellen' is nogal simplistisch.
pi_206973715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze gingen massaal de straten op om feest te vieren. Welke wet/veiligheid wordt er dan geprovoceerd?
Feestvieren op andermans auto of het kapot trappen van andermans scooter is volgens mij behoorlijk provocerend jegens wet en veiligheid (en noem ik ook geen feest vieren), net als brandstichting en zorgen voor onveilige leef-/verkeerssituaties.

De ME massale aanwezigheid van ME is niet de oorzaak van rellende supporters maar het gevolg van rellende supporters.

Politie/ME is altijd aanwezig bij evenementen waar veel mensen op afkomen, dit juist om de veiligheid van de feestvierders/bezoekers te waarborgen. Vinden er geen grote incidenten plaats dan zul je ook niet zoveel van deze aanwezigheid merken en zal bij een volgend soortgelijk evenement de beveiliging mogelijk niet worden opgeschaald.

Kortom, als het bij de eerste wedstrijd bij gewoon feestvieren was gebleven dan had de ME ook haar macht niet hoeven vertonen. En dat weet je zelf natuurlijk ook heus wel ;)
pi_206973736
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:30 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Er mag geknuppeld worden. :W
Mercatorplein is schoongeveegd. Vreedzaam zo te zien :)
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:34:07 #121
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206973776
twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_206973802
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:31 schreef FYazz het volgende:

[..]
Feestvieren op andermans auto of het kapot trappen van andermans scooter is volgens mij behoorlijk provocerend jegens wet en veiligheid (en noem ik ook geen feest vieren), net als brandstichting en zorgen voor onveilige leef-/verkeerssituaties.

De ME massale aanwezigheid van ME is niet de oorzaak van rellende supporters maar het gevolg van rellende supporters.

Politie/ME is altijd aanwezig evenementen waar veel mensen op afkomen, dit juist om de veiligheid van de feestvierders/bezoekers te waarborgen. Vinden er geen grote incidenten plaats dan zul je ook niet zoveel van deze aanwezigheid merken en zal bij een volgend soortgelijk evenement de beveiliging mogelijk niet worden opgeschaald.

Kortom, als het bij de eerste wedstrijd bij gewoon feestvieren was gebleven dan had de ME ook haar macht niet hoeven vertonen. En dat weet je zelf natuurlijk ook heus wel ;)
1: Dit is evengoed een aanname. Jij gaat er vanuit dat de ME er is, om het rellen te voorkomen. Ik denk daar anders over.

2: Dat iets 'altijd' al zo gaat, wil niet zeggen dat dat goed is.

3: Haha. Je moet die Nederlandse-Marokkanen nageven: door te gaan rellen bij een overwinning, waren ze de politie te slim af :)
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:35:08 #123
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206973806
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:34 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Ja, en wij verzoeken de politie haar werk te doen.

Amsterdam _O-
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:35:32 #124
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206973817
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Lijkt mij geen reden om met gummiknuppels te slaan nee. Maar goed. Wie ben ik.
Jij denkt dat er gelijk geknuppeld wordt? Als er meerdere waarschuwingen zijn geweest, daar geen gehoor aan wordt gegeven, de politie daarop probeert de menigte uiteen te drijven (nog zonder knuppelen) en die menigte keert zich op dat moment tegen de politie (bekogelen met vuurwerk etc.), mag je dan wel gaan knuppelen?

Wat is jouw beeld van hoe de politie en ME hier te werk gaan?
pi_206973838
Hoe gaat dit in Frankrijk, Spanje, België en Duitsland? Iemand daar al wat over gehoord?
pi_206973846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:20 schreef Adames het volgende:

[..]
Wat gek. Volgens opgebaarde is er niks aan de hand.
_O-
pi_206973885
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jij denkt dat er gelijk geknuppeld wordt? Als er meerdere waarschuwingen zijn geweest, daar geen gehoor aan wordt gegeven, de politie daarop probeert de menigte uiteen te drijven (nog zonder knuppelen) en die menigte keert zich op dat moment tegen de politie (bekogelen met vuurwerk etc.), mag je dan wel gaan knuppelen?

Wat is jouw beeld van hoe de politie en ME hier te werk gaan?
Jij gaat blijkbaar uit van de 'goedheid' van de politie/Me. Ik heb een wat cynischer beeld.

Bij ME tegen voetbal-relschoppers, heb ik toch vaak het idee dat het eerder overheids-hooligans tegen burgers-hooligans zijn.
pi_206973903
Je zal daar maar wonen met al dat domme irritante getoeter en scootertjes.
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:42:22 #129
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206973978
quote:
80s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:35 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ja, en wij verzoeken de politie haar werk te doen.

Amsterdam _O-
Altijd netjes blijven...
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:42:46 #130
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206973992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij gaat blijkbaar uit van de 'goedheid' van de politie/Me. Ik heb een wat cynischer beeld.

Bij ME tegen voetbal-relschoppers, heb ik toch vaak het idee dat het eerder overheids-hooligans tegen burgers-hooligans zijn.
:')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:46:02 #131
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206974041
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij gaat blijkbaar uit van de 'goedheid' van de politie/Me. Ik heb een wat cynischer beeld.

Bij ME tegen voetbal-relschoppers, heb ik toch vaak het idee dat het eerder overheids-hooligans tegen burgers-hooligans zijn.
Waarop baseer je dat idee dan?
pi_206974077
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Dit is evengoed een aanname. Jij gaat er vanuit dat de ME er is, om het rellen te voorkomen. Ik denk daar anders over.

2: Dat iets 'altijd' al zo gaat, wil niet zeggen dat dat goed is.

3: Haha. Je moet die Nederlandse-Marokkanen nageven: door te gaan rellen bij een overwinning, waren ze de politie te slim af :)
Anno nu:
Feiten kun je omdraaien naar een aanname of mening zodat de onderbuik mag zeggen dat je er anders over denkt.

Inhoudsloze oneliners zijn 'geaccepteerde' argumenten.

Een eerste statement en laatste statement kunnen volledig tegenstrijdig aan elkaar zijn, maar toch gewoon dom blijven lachen alsof iets heel slims en coherent is gezegd.
pi_206974106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarop baseer je dat idee dan?
Ja. Aan wat ik zie. Het is geen technische wiskunde he.

Op een begeven moment loop je bij dit soort discussies toch aan tegen verschillende perspectieven. Maar goed. Ben blij voor je dat jij vertrouwen hebt in de politie.
pi_206974107
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:27 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Staan ze met een Jordaanse vlag te wapperen :')

Dan heb je het ook niet helemaal begrepen.
Ik ken Amsterdam niet zo maar ligt het Mercatorplein dan niet in de Jordaan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206974134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik ken Amsterdam niet zo maar ligt het Mercatorplein dan niet in de Jordaan?
Maar dan slaat het nog steeds nergens op.

En nee, dat plein ligt niet in de Jordaan.
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:51:09 #136
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206974146
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. Aan wat ik zie. Het is geen technische wiskunde he.

Op een begeven moment loop je bij dit soort discussies toch aan tegen verschillende perspectieven. Maar goed. Ben blij voor je dat jij vertrouwen hebt in de politie.
Wat zie je dan? En waar?
pi_206974166
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:34 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
:').!!!!!! Hahahahaha
U MAD?
pi_206974257
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Stond je zelf als Feyenoordsupporter of als demonstrant in zo'n menigte?
Ik heb een tijd lang een seizoenkaart gehad bij ajax, ja. Nu veel te druk daarvoor :)
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:00:21 #139
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206974319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik heb een tijd lang een seizoenkaart gehad bij ajax, ja. Nu veel te druk daarvoor :)
Dat is leuk, maar dat vroeg ik niet. :) Heb jij als Ajaxsupporter in menigten staan feestvieren waarbij er niks aan de hand was, waarbij de ME oprukte met de hoop dat het goed mis zou gaan om lekker te gaan knuppelen?
pi_206974342
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is leuk, maar dat vroeg ik niet. :) Heb jij als Ajaxsupporter in menigten staan feestvieren waarbij er niks aan de hand was, waarbij de ME oprukte met de hoop dat het goed mis zou gaan om lekker te gaan knuppelen?
Eerder: wat gedoe heen en weer, waarbij de ME het enkel en alleen maar erger maakte.
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:03:41 #141
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_206974393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is leuk, maar dat vroeg ik niet. :) Heb jij als Ajaxsupporter in menigten staan feestvieren waarbij er niks aan de hand was, waarbij de ME oprukte met de hoop dat het goed mis zou gaan om lekker te gaan knuppelen?
Het is algemeen bekend dat er onder hooligans ook agenten zitten

Schijt aan iedereen
pi_206974445
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is leuk, maar dat vroeg ik niet. :) Heb jij als Ajaxsupporter in menigten staan feestvieren waarbij er niks aan de hand was, waarbij de ME oprukte met de hoop dat het goed mis zou gaan om lekker te gaan knuppelen?
Heb wel vaker meegemaakt dat tijdens Ajax - Feyenoord de ME uit het niets met hun knuppels begon te zwaaien en met hun paarden begonnen te rennen als de trein met Feyenoord supporters aankwamen.
Voorafgaande gebeurde er helemaal niks op wat gezang na
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:20:42 #143
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206974870
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Eerder: wat gedoe heen en weer, waarbij de ME het enkel en alleen maar erger maakte.
Tja, dat is niet erg concreet. Ik heb zelf ook wel eens moeten lopen na een verloren Europacupwedstrijd van Feyenoord. Niet omdat ik stond te rellen, maar omdat er een paar debieltjes waren die dat wel deden en ik me in de massa bevond die de Kuip verliet. Dan is de boodschap van de ME gewoon duidelijk: allemaal wegwezen, ze gaan niet met iedereen in discussie om te kijken of ze goed of kwaad in de zin hebben. Als je dan gewoon weggaat, is er niks aan de hand. Blijf je staan en provoceren, kop je een knuppel. Is wat mij betreft niets vreemds aan.

Bij het laatste kampioenschap van Feyenoord sloeg de sfeer in de stad op een gegeven ook gewoon om en werd het baldadig. Daar was ik zelf niet bij, maar een vriend van mij wel. Die had wat te diep in het glaasje gekeken en snapte het allemaal niet meer zo. Totaal geen kwaad in de zin en in de verste verte geen relschopper, maar hij was zo stom om in die beschonken toestand op de ME af te lopen om "uit te leggen" dat hij wilde vertrekken. :') Gevolg: neergeknuppeld, ze gaan niet in discussie. Zodra hij op de grond lag, zeiden de ME'ers dat hij moest blijven liggen en dat hij daarna kon vertrekken. Hij had een paar flinke blauwe plekken op zijn lijf. Zijn reactie: "ik begreep het ook wel, stom om in hun richting te lopen".

Hij zei ook dat toen hij op de grond lag, die gasten er totaal niet op uit waren om hem verder klappen te geven, maar gewoon bezig waren met zijn veiligheid om daarna te kunnen vertrekken. Ook allemaal anekdotisch bewijs, dat begrijp ik heel goed, maar die beeldvorming dat de ME erop uit is om lekker ongeremd te knuppelen of het zelfs uitlokt, herken ik totaal niet. Uiteindelijk kunnen zij zelf net zo goed gewond of zelfs zwaargewond raken en lopen ze dus ook gewoon gevaar, dus ik heb nu niet het idee dat het een soort uitje is waar ze op hopen.
pi_206974884
Waarom nog met die trol in discussie gaan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206974925
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, dat is niet erg concreet. Ik heb zelf ook wel eens moeten lopen na een verloren Europacupwedstrijd van Feyenoord. Niet omdat ik stond te rellen, maar omdat er een paar debieltjes waren die dat wel deden en ik me in de massa bevond die de Kuip verliet. Dan is de boodschap van de ME gewoon duidelijk: allemaal wegwezen, ze gaan niet met iedereen in discussie om te kijken of ze goed of kwaad in de zin hebben. Als je dan gewoon weggaat, is er niks aan de hand. Blijf je staan en provoceren, kop je een knuppel. Is wat mij betreft niets vreemds aan.

Bij het laatste kampioenschap van Feyenoord sloeg de sfeer in de stad op een gegeven ook gewoon om en werd het baldadig. Daar was ik zelf niet bij, maar een vriend van mij wel. Die had wat te diep in het glaasje gekeken en snapte het allemaal niet meer zo. Totaal geen kwaad in de zin en in de verste verte geen relschopper, maar hij was zo stom om in die beschonken toestand op de ME af te lopen om "uit te leggen" dat hij wilde vertrekken. :') Gevolg: neergeknuppeld, ze gaan niet in discussie. Zodra hij op de grond lag, zeiden de ME'ers dat hij moest blijven liggen en dat hij daarna kon vertrekken. Hij had een paar flinke blauwe plekken op zijn lijf. Zijn reactie: "ik begreep het ook wel, stom om in hun richting te lopen".

Hij zei ook dat toen hij op de grond lag, die gasten er totaal niet op uit waren om hem verder klappen te geven, maar gewoon bezig waren met zijn veiligheid om daarna te kunnen vertrekken. Ook allemaal anekdotisch bewijs, dat begrijp ik heel goed, maar die beeldvorming dat de ME erop uit is om lekker ongeremd te knuppelen of het zelfs uitlokt, herken ik totaal niet. Uiteindelijk kunnen zij zelf net zo goed gewond of zelfs zwaargewond raken en lopen ze dus ook gewoon gevaar, dus ik heb nu niet het idee dat het een soort uitje is waar ze op hopen.
Ja. Dat zei ik al. Perspectief tegen perspectief.

Ik vind het oprecht fijn dat jij goede ervaringen hebt met de politie/ME.
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:28:30 #146
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206975008
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. Dat zei ik al. Perspectief tegen perspectief.

Ik vind het oprecht fijn dat jij goede ervaringen hebt met de politie/ME.
Dat snap ik wel, dat het perspectief is. Maar wanneer heb jij meegemaakt dat de ME uit het niets begon te knuppelen terwijl je feest stond te vieren en er niks aan de hand was? Wat gebeurde er toen?
pi_206975071
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, dat het perspectief is. Maar wanneer heb jij meegemaakt dat de ME uit het niets begon te knuppelen terwijl je feest stond te vieren en er niks aan de hand was? Wat gebeurde er toen?
Maar dat zou toch gewoon anekdotisch bewijs zijn? wat schiet je daarmee op?

Er zijn veel mensen met een wantrouwen jegens politie. En dat is niet zomaar.
pi_206975148
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarop baseer je dat idee dan?
Onderdrukkingsdrang.
Conscience do cost.
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:38:08 #149
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206975206
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:05 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Heb wel vaker meegemaakt dat tijdens Ajax - Feyenoord de ME uit het niets met hun knuppels begon te zwaaien en met hun paarden begonnen te rennen als de trein met Feyenoord supporters aankwamen.
Voorafgaande gebeurde er helemaal niks op wat gezang na
Geen enkele sommatie vooraf om daar te vertrekken? Die trein kwam aan en ze begonnen uit het niets te knuppelen? Wat moet je als Ajaxsupporter bij de aankomst van de trein met Feyenoordsupporters? Ze vriendelijk welkom heten?

Ik weet hoe de Ajaxsupporters in Rotterdam altijd werden begroet bij de trein en de sluis. De figuren die daar stonden, waren niet bezig met vriendelijk zwaaien. Als je je als normale supporter daar op dat moment niet bevindt met een sjaal voor je gezicht en "joden aan het gas" scandeert, is de kans dat je een gezellig onderonsje met de ME hebt uiterst klein.
pi_206975239
Het lijkt mij zo gaaf als Nederland en Marokko moet spelen! Is dat al snel mogelijk of de finale pas?
pi_206975285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Geen enkele sommatie vooraf om daar te vertrekken? Die trein kwam aan en ze begonnen uit het niets te knuppelen? Wat moet je als Ajaxsupporter bij de aankomst van de trein met Feyenoordsupporters? Ze vriendelijk welkom heten?

Ik weet hoe de Ajaxsupporters in Rotterdam altijd werden begroet bij de trein en de sluis. De figuren die daar stonden, waren niet bezig met vriendelijk zwaaien. Als je je als normale supporter daar op dat moment niet bevindt met een sjaal voor je gezicht en "joden aan het gas" scandeert, is de kans dat je een gezellig onderonsje met de ME hebt uiterst klein.
Er is nog best een grijs gebied tussen uit het niets - en terecht dat de ME ging knuppelen.

Er zijn altijd wel spreekkoren. Als je spreekkoren genoeg provocatie vindt om te gaan knuppelen, dan heeft de ME het heeeeel druk, hoor.
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:42:12 #152
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206975310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar dat zou toch gewoon anekdotisch bewijs zijn? wat schiet je daarmee op?

Er zijn veel mensen met een wantrouwen jegens politie. En dat is niet zomaar.
Ja, maar dat anekdotisch bewijs is wel een verklaring waarom je ergens op een bepaalde manier over denkt. Mijn anekdotisch bewijs is om aan te geven dat ik vanuit persoonlijke ervaring de ME niet als maniakale knuppelaars beschouw die er plezier in scheppen om mensen zonder aanleiding in elkaar te beuken.

Ik ben daarom benieuwd naar jouw ervaringen waarom je er wel zo over denkt.
pi_206975349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:38 schreef -river- het volgende:
Je zal daar maar wonen met al dat domme irritante getoeter en scootertjes.
Ook dat is een keuze.
pi_206975377
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Het lijkt mij zo gaaf als Nederland en Marokko moet spelen! Is dat al snel mogelijk of de finale pas?
Je wilt een herhaling Badr Rico?
pi_206975404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, maar dat anekdotisch bewijs is wel een verklaring waarom je ergens op een bepaalde manier over denkt. Mijn anekdotisch bewijs is om aan te geven dat ik vanuit persoonlijke ervaring de ME niet als maniakale knuppelaars beschouw die er plezier in scheppen om mensen zonder aanleiding in elkaar te beuken.

Ik ben daarom benieuwd naar jouw ervaringen waarom je er wel zo over denkt.
Nou. Een voorbeeld dan.

Wedstrijd ajax-feyenoord. Er waren wat spreekkoren hier en daar. Op een begeven moment rukte de ME uit, en begonnen werkelijk als dwazen om zich heen te slaan. Men maakte ook geen onderscheid meer tussen mensen die aan het herrieschoppen waren, en 'normale' supporters.

Dat werd dan goedgepraat onder het mom: 'joah, dan moet je daar maar niet zijn als normale supporter'. Men mag blijkbaar niet meer het stadion uitlopen.

En zo heb ik vele voorbeelden. Het is ergens ook wel logisch he. Bij de ICT ga je als je goed bent met computers, wiskundige wordt je als je goed bent in wiskunde, en bij de ME ga je als je op zijn minst niet vies bent van geweld.
pi_206975446
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:45 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Je wilt een herhaling Badr Rico?
Ja. Ik woon ver buiten de randstad, dus voor mij is het enkel gave tv.
pi_206975539
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Het lijkt mij zo gaaf als Nederland en Marokko moet spelen! Is dat al snel mogelijk of de finale pas?
Dan moet Nederland eerst nog van Messi winnen

...en als het Nederland Marokko wordt zou ik de mensen in de Randstad aanraden om een garage te huren voor de auto.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:59:09 #158
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206975730
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er is nog best een grijs gebied tussen uit het niets - en terecht dat de ME ging knuppelen.

Er zijn altijd wel spreekkoren. Als je spreekkoren genoeg provocatie vindt om te gaan knuppelen, dan heeft de ME het heeeeel druk, hoor.
Ik weet dat er altijd wel spreekkoren zijn. Maar jij weet net zo goed als ik dat de harde kernen van zowel Feyenoord als Ajax altijd uit waren op een confrontatie. Het liefst fysiek. Dat werd steeds moeilijker gemaakt met alle sluizen, prikkeldraad, etc. Het werd zo goed als onmogelijk om nog bij elkaar te kunnen komen, ook vanwege de inzet van de politie/ME.

Maar bekogelen met voorwerpen of vuurwerk was nog steeds mogelijk. Ook die projectielen kwamen nog maar moeilijk aan, maar het zorgt wel voor een agressieve sfeer. Als men denkt dat de sfeer te agressief wordt, grijpt men in. Niet vanwege die spreekkoren zoals jij zegt, maar om risico op verdere escalatie te voorkomen. Zouden Ajax-supporters weer naar de Kuip kunnen en vice versa en je haalt de aanwezigheid van politie of ME weg, zitten die supporters binnen no-time bij elkaar op het vak om elkaar kapot te slaan. Dat begrijp jij ook wel, neem ik aan.
pi_206975749
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
Al die teleurgestelde fokkertjes omdat de gehoopte rellen grotendeels uitblijven _O-
Ai, voor je beurt gesproken. Helaas.
U MAD?
pi_206975766
@ die Utrecht boy

quote:
Op de Kanaalstraat in de Utrechtse wijk Lombok zette de politie de mobiele eenheid in om ongeregeldheden te beëindigen. „Wat begon met feestelijkheden, is helaas geëindigd in een oploop waarbij onder meer geweld werd gebruikt tegen agenten. Dit is onacceptabel”, aldus een woordvoerder van burgemeester Sharon Dijksma. Er zijn „vooralsnog” geen arrestaties verricht. Direct na afloop van de wedstrijd klonk er op veel plekken in de stad zwaar vuurwerk en gingen voetbalfans luid toeterend door de straten.
Aiaiaiaiai
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')