abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206977548
Bemoedigen dat organisaties dat fixen, sure. Wettelijk verankeren? Subsidies? Moeilijk doen? Alleen als het een beetje efficiënt blijft want we praten hier echt over muizenkeutels.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206977987
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:58 schreef galantis het volgende:
Prima, maar trek dit dan breder en biedt dan via eenzelfde constructie ook andere essentiële hygiëne- en verzorgingsproducten gratis aan voor zij die het niet kunnen betalen.
De voedselbank verstrekt dan ook hygiene en verzorgings producten. Scheermesjes, wc papier, dat is sinds heugenis de norm.
Maar pas sinds een paar jaar begint men eens na te denken over menstruatie artikelen. Dat het toch ook wel handig is als die beschikbaar zijn. En niet alleen heel af en toe 1 pakje omdat iemand die boodschappen heeft gedaan zo aardig is een pakje in het donatie bakje te gooien.

Al met al, wat mij betreft zijn menstruatie artikelen vrij beschikbaar op scholen, universiteiten, overheidsgebouwen en bij de voedselbank e.d.
Als werkgevers een beetje slim zijn leggen ze ook een noodpakje op het toilet, maar dat Zou gezond verstand moeten blijven en geen verplichting.


Het kost niet veel, maar heeft een groot effect.
Zeker op scholen waarbij het gaat om jongeren zonder eigen geld en waarbij de cyclus vaak nog onregelmatig is waardoor je onvoorbereid bent vind ik dit zeer belangrijk.
Het voorkomt uitval en een hoop schaamte.

Maar gewoon redelijk standaard bij de voedselbank net als wc papier, tandpasta en zeep lijkt me eigenlijk vrij normaal.
Je mag je eerder afvragen waarom dit niet al normaal was.

Het zijn natuurlijk allemaal houdbare producten en soms heeft de voedselbank daar tekort aan. Maar algemeen genomen vindt men het doodnormaal dat wc papier, scheermesjes, zeep, tandpasta, wasmiddel en dat soort dingen beschikbaar zijn.
Dat er zelfs op politiek niveau gesproken moet worden over menstruatie artikelen die ook beschikbaar zouden moeten zijn is eigenlijk heel erg raar.

[ Bericht 25% gewijzigd door Cause-mayhem2 op 07-12-2022 03:22:24 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 03:15:33 #103
408813 crew  trein2000
pi_206977989
Als dit daadwerkelijk onbetaalbaar is dan zijn de inkomens in dit land te laag. Verstrekking in natura ben ik geen voorstander van, wanneer komen de gaarkeukens terug?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206978032
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:39 schreef Donna het volgende:
Het wordt hier door de voedselbank al ingezameld. Bij de Etos kan je het doneren daarvoor.
Én in de bibliotheek staat een kast met gratis menstruatieproducten voor iedereen.
Voor een gezin met 2-3 vrouwen die menstrueren is het maandelijks toch wel een paar euro, maar als budgethulp bij de gemeente moet ik toch zeggen dat veel mensen helaas ook gewoon verkeerd met geld om gaan en 'makkelijk' zijn. Wel klagen dat een doos OB tampons duur is, maar een foldertje doorbladeren voor een aanbieding is ook weer teveel moeite. Je kan praktisch elke week wel ergens menstruatie producten in de aanbieding halen.
Ik sta er dus ook een beetje dubbel in. :Y)

*Toevoeging - Voor kinderen wel fijn. Zij kunnen er niks aan doen dat hun ouders het geld anders uitgeven.
Ik denk er hetzelfde over. Ben echt jaren arm geweest, ik heb twee dochters maar wij hadden altijd maandverband en tampons in huis. Zo duur is het nou ook weer niet dat je direct verhongerd omdat je weer maandverband enzovoort moet kopen hoor
pi_206978047
alle vrouwen een gratis menstruatiecup.
Al die tampons en maandverband zijn slecht voor het milieu, een cup is duurzaam.
pi_206978080
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 06:13 schreef quirina het volgende:
alle vrouwen een gratis menstruatiecup.
Al die tampons en maandverband zijn slecht voor het milieu, een cup is duurzaam.
Opzich goed idee.
Maar ik kan me prima voorstellen dat sommigen en zeker jongere meisjes het niet zo zien zitten om de cup te gebruiken.

Het is best wel een ding om in te brengen. En daarnaast zit je met wat doe je met je vieze cup? Die bij de wasbakken schoonspoelen waar een ander haar handen staat te wassen is niet fijn. En ook gewoon goor.

Een bebloed ding in een zakje in je tas is ook niet echt proper ofzo.



Ik vind dit iig best een groot gevaarte. Dat had ik op mijn 12de toen ik ongesteld werd echt niet gedurft.
pi_206978087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 06:36 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Opzich goed idee.
Maar ik kan me prima voorstellen dat sommigen en zeker jongere meisjes het niet zo zien zitten om de cup te gebruiken.

Het is best wel een ding om in te brengen. En daarnaast zit je met wat doe je met je vieze cup? Die bij de wasbakken schoonspoelen waar een ander haar handen staat te wassen is niet fijn. En ook gewoon goor.

Een bebloed ding in een zakje in je tas is ook niet echt proper ofzo.

[ afbeelding ]

Ik vind dit iig best een groot gevaarte. Dat had ik op mijn 12de toen ik ongesteld werd echt niet gedurft.
Je kunt hem er 12 uur in laten zitten dus op school leeggooien hoeft dan niet. En zo groot is dat ding echt niet
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 07:17:47 #108
5428 crew  miss_sly
pi_206978139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 06:41 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Je kunt hem er 12 uur in laten zitten dus op school leeggooien hoeft dan niet. En zo groot is dat ding echt niet
Voor jonge meiden die net ongesteld zijn, is ie huge! Daarvoor is de kleinste tampon nog een no-go. En 12 uur mag je hem inhouden zonder schoonmaken. Maar als ie eerder vol is, moet je gewoon verschonen.

Ik ben helemaal pro cup en heb er jaren een gebruikt, maar het is niet voor iedere vrouw een uitkomst en zeker niet voor heel jonge grietjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206978166
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 06:41 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Je kunt hem er 12 uur in laten zitten dus op school leeggooien hoeft dan niet. En zo groot is dat ding echt niet
8 uur. Maar dat is het maximum omdat het Anders gevaarlijk kan worden door bacterie groei. Dat gaat over gezondheids risico"s, niet over de functie.

Een cup moet ook geleegd worden. Afhankelijk van de zwaarte van de menstruatie moet dat een 2 tot 5 keer per dag.

Dat kan dus heel prima wel moeten op school of werk.

En het is wel degelijk een gevaarte. Ik durfde toen ik net ongesteld werd zelfs geen kleine tampons te gebruiken en dat was helemaal niet apart, veel durfde dat niet.

Vergeet niet dat meisjes gemiddeld tussen hun 12de en 13de ongesteld worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Cause-mayhem2 op 07-12-2022 07:32:51 ]
pi_206978174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor jonge meiden die net ongesteld zijn, is ie huge! Daarvoor is de kleinste tampon nog een no-go. En 12 uur mag je hem inhouden zonder schoonmaken. Maar als ie eerder vol is, moet je gewoon verschonen.

Ik ben helemaal pro cup en heb er jaren een gebruikt, maar het is niet voor iedere vrouw een uitkomst en zeker niet voor heel jonge grietjes.
Ja die kunnen dan maandverband gebruiken lijkt mij. Dat deden mijn kinderen ook voor ze op alternatieven overstapten.
Maar ook hier zouden milieuvriendelijke keuzes aangemoedigd moeten worden.
pi_206978189
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:26 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
8 uur. Maar dat is het maximum omdat het Anders gevaarlijk kan worden door bacterie groei. Dat gaat over gezondheids risico"s, niet over de functie.

Een cup moet ook geleegd worden. Afhankelijk van de zwaarte van de menstruatie moet dat een 2 tot 5 keer per dag.

Dat kan dus heel prima wel moeten op school of werk.
maar wat is het probleem daarmee? En als je je cup vijf keer per dag moet legen gaat een maandverbandje of tampon ook niet veel voor je betekenen denk ik hoor aangezien bijv de organicup zo’n 30 ml kan opvangen. Zo’n 20 ml meer als een tampon formaat super. En ja ik heb zelf twee dochters en die werden rond hun 12e ongesteld.
pi_206978208
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:34 schreef Smelfie het volgende:

[..]
maar wat is het probleem daarmee? En als je je cup vijf keer per dag moet legen gaat een maandverbandje of tampon ook niet veel voor je betekenen denk ik hoor aangezien bijv de organicup zo’n 30 ml kan opvangen. Zo’n 20 ml meer als een tampon formaat super
Ho ho, ik ben niet tegen...
Ik stel enkel dat het wassen van dat ding niet altijd even makkelijk kan.
Dat maandverband/tampon kan in het vuilnisbakje dat op elk damestoilet staat (zelfs op de basisschool voor de laatste 2 a 3 klassen).

Ik zie vooral dat meisje van 12 niet op de basisschool haar cup wassen bij de wasbak en voor een raam.
pi_206978344
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:39 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ho ho, ik ben niet tegen...
Ik stel enkel dat het wassen van dat ding niet altijd even makkelijk kan.
Dat maandverband/tampon kan in het vuilnisbakje dat op elk damestoilet staat (zelfs op de basisschool voor de laatste 2 a 3 klassen).

Ik zie vooral dat meisje van 12 niet op de basisschool haar cup wassen bij de wasbak en voor een raam.
Ook daar zijn praktische oplossingen voor te vinden. En het voordeel van die cup is nou juist dat je er maar hooguit 2-3 keer per 24 uur iets aan hoeft te doen, dus op school bij de wasbak je cup wassen kan prima voorkomen worden. Buiten dat zouden meisjes zich niet hoeven te schamen omdat ze ongesteld zijn.
pi_206978457
Een man heeft gemiddeld gezien ook meer voedsel/energie nodig als een vrouw. Waar blijft mijn PiemelPowerToeslag?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206978472
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:58 schreef Hexagon het volgende:
Ah weer een "een ander krijgt wat en ik niet, boehoehoe"- afgunst topic.
Exact. Nu ook de rest van de vrouwen en niet alleen de armen.

Maargoed, vind het wel weer een mooi woord: mentruatiecompensatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 08:31:22 #116
5428 crew  miss_sly
pi_206978481
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:13 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Ook daar zijn praktische oplossingen voor te vinden. En het voordeel van die cup is nou juist dat je er maar hooguit 2-3 keer per 24 uur iets aan hoeft te doen, dus op school bij de wasbak je cup wassen kan prima voorkomen worden. Buiten dat zouden meisjes zich niet hoeven te schamen omdat ze ongesteld zijn.
Ik moest op de twee hevigste dagen van mijn menstruatie echt iedere 1,5-2 uur mijn cup leegmaken. Dat was altijd nog beter dan ieder uur net redden met een tampon, maar alsnog best heftig.
Het praktische probleem is ook dat als je op school moet verschonen je eigenlijk twee cups moet hebben. Je kunt niet in het toilethokje je cup uitdoen, buiten het hokje gaan schoonspoelen en dan weer terug om de cup weer in te doen. In de tussentijd ben je vies en moet je naar huis om te verschonen.

De cup is een geweldig produkt, handiger en prettiger dan maandverband en tampons en veel duurzamer. Maar het heeft echt wel wat haken en ogen, zeker voor heftige dagen als je nog naar school gaat. Overigens zijn veel zakelijke toiletten er ook niet op ingericht. Eigenlijk heb je een toilethokje met fonteintje nodig en dat is op veel plekken niet aanwezig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206978543
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact. Nu ook de rest van de vrouwen en niet alleen de armen.

Maargoed, vind het wel weer een mooi woord: mentruatiecompensatie.
Het is absoluut niet dat ik het iemand niet gun. Maar ik kijk dan even wat verder. Hoe komt het dat mensen niet een paar euro in de maand kunnen missen? Want als dat komt door verkeerde uitgaven is dat toch vrij problematisch denk ik.

Nu is het plan om het bij de voedselbank te verstrekken. Dezelfde mensen hebben dan ook een voedselpakket neem ik aan? Zou het geen idee zijn om de oorzaak van armoede eens aan te pakken in plaats van alles te blijven geven?

Nogmaals ik gun het dus iemand echt wel, maar ik denk ook een beetje praktisch.
  woensdag 7 december 2022 @ 08:41:47 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206978567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is absoluut niet dat ik het iemand niet gun. Maar ik kijk dan even wat verder. Hoe komt het dat mensen niet een paar euro in de maand kunnen missen? Want als dat komt door verkeerde uitgaven is dat toch vrij problematisch denk ik.

Nu is het plan om het bij de voedselbank te verstrekken. Dezelfde mensen hebben dan ook een voedselpakket neem ik aan? Zou het geen idee zijn om de oorzaak van armoede eens aan te pakken in plaats van alles te blijven geven?

Nogmaals ik gun het dus iemand echt wel, maar ik denk ook een beetje praktisch.
Wat is die "oorzaak van armoede" en hoe wilde je die precies aanpakken?
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 08:44:55 #119
5428 crew  miss_sly
pi_206978587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is absoluut niet dat ik het iemand niet gun. Maar ik kijk dan even wat verder. Hoe komt het dat mensen niet een paar euro in de maand kunnen missen? Want als dat komt door verkeerde uitgaven is dat toch vrij problematisch denk ik.

Nu is het plan om het bij de voedselbank te verstrekken. Dezelfde mensen hebben dan ook een voedselpakket neem ik aan? Zou het geen idee zijn om de oorzaak van armoede eens aan te pakken in plaats van alles te blijven geven?

Nogmaals ik gun het dus iemand echt wel, maar ik denk ook een beetje praktisch.
Natuurlijk moet je dat doen.

Maar tot je alle armoede de wereld uit hebt, moet je toch in ieder geval voor jonge vrouwen zorgen dat ze geen school hoeven missen of niet naar hun werk kunnen omdat ze geen menstruatieprodukten hebben, omdat ze dat zelf niet kunnen betalen of omdat hun ouders het niet voldoende geld hebben of uitgeven aan dergelijke produkten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206978593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is die "oorzaak van armoede" en hoe wilde je die precies aanpakken?
Meestal is dat toch verkeerde keuzes/prioriteiten. En het is wel gewoon dat je voor zo’n 7 euro per maand redelijk luxe ongesteld kunt zijn
pi_206978659
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is absoluut niet dat ik het iemand niet gun. Maar ik kijk dan even wat verder. Hoe komt het dat mensen niet een paar euro in de maand kunnen missen? Want als dat komt door verkeerde uitgaven is dat toch vrij problematisch denk ik.

Nu is het plan om het bij de voedselbank te verstrekken. Dezelfde mensen hebben dan ook een voedselpakket neem ik aan? Zou het geen idee zijn om de oorzaak van armoede eens aan te pakken in plaats van alles te blijven geven?

Nogmaals ik gun het dus iemand echt wel, maar ik denk ook een beetje praktisch.
Gewoon niet eens tijd voor wat minder overheidsbemoeienis en lagere belastingdruk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 7 december 2022 @ 09:27:17 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206978937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:46 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Meestal is dat toch verkeerde keuzes/prioriteiten. En het is wel gewoon dat je voor zo’n 7 euro per maand redelijk luxe ongesteld kunt zijn
Misschien wel, misschien niet. Er zijn zoveel verschillende situaties waardoor mensen weinig geld hebben. Verder kan een puberende dochter wiens ouders hun geld liever aan sigaretten uitgeven er ook weinig aan doen.

Deze maatregel haalt een belangrijkte bron van stress bij arme vrouwen weg, waardoor ze meer mogelijkheden hebben er wat aan te doen.
pi_206979279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien wel, misschien niet. Er zijn zoveel verschillende situaties waardoor mensen weinig geld hebben. Verder kan een puberende dochter wiens ouders hun geld liever aan sigaretten uitgeven er ook weinig aan doen.

Deze maatregel haalt een belangrijkte bron van stress bij arme vrouwen weg, waardoor ze meer mogelijkheden hebben er wat aan te doen.
Dan zou ik zeggen maak het dan voor alle vrouwen gratis ipv voor maar 1 groep of verlaag de belasting op deze producten
pi_206979308
Jonge mensen die afhankelijk zijn van hun ouders, kunnen vaak niks aan welke situatie dan ook doen, dus voor hun vind ik het sowieso een goed idee.

Maar op een gegeven moment moet je wat betreft financiën ook een beetje op eigen benen staan (ik heb het hier over volwassenen). Ik denk niet dat je deze mensen echt helpt door constant producten voor nop te verstrekken (niet alleen menstruatie artikelen, maar ook voedselpakketten). Ze komen zo niet verder. Plus dat je in sommige gevallen ook niet de bron aan pakt.

Maargoed, zo denk ik er een beetje over. Misschien heb ik het ook wel helemaal mis.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 10:23:26 #125
5428 crew  miss_sly
pi_206979374
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:11 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Dan zou ik zeggen maak het dan voor alle vrouwen gratis ipv voor maar 1 groep of verlaag de belasting op deze producten
Maar ik hoef ze niet gratis. Ik kan het prima betalen en ik kan mijn dochter prima voorzien in wat ze nodig heeft en doe dat ook. Ik voel me ook bepaald niet gediscrimineerd als een vrouw die het wel nodig heeft die spullen gratis krijgt en ik niet

Ik hoef ook niet naar de voedselbank, bijvoorbeeld en voel me ook niet gediscrimineerd dat ik daar niet een doos boodschappen mag gaan halen. Alleen maar erg blij dat ik daar niet van afhankelijk hoef te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206979387
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jonge mensen die afhankelijk zijn van hun ouders, kunnen vaak niks aan welke situatie dan ook doen, dus voor hun vind ik het sowieso een goed idee.

Maar op een gegeven moment moet je wat betreft financiën ook een beetje op eigen benen staan (ik heb het hier over volwassenen). Ik denk niet dat je deze mensen echt helpt door constant producten voor nop te verstrekken (niet alleen menstruatie artikelen, maar ook voedselpakketten). Ze komen zo niet verder.

Maargoed, zo denk ik er een beetje over. Misschien heb ik het ook wel helemaal mis.
Hier ben ik het wel mee eens, je mag doorgaans ook maar enkele jaren gebruik maken van de voedselbank en daarna moet je het zelf doen. En ik heb in mijn tijd bij de voedselbank teveel mensen ontmoet die gewoon een soort beroeps armen waren en ook vonden dat zij recht hadden op gratis producten omdat ze arm waren. Voor scholieren zou de school menstruatieproducten kunnen verschaffen.
pi_206979485
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar ik hoef ze niet gratis. Ik kan het prima betalen en ik kan mijn dochter prima voorzien in wat ze nodig heeft en doe dat ook. Ik voel me ook bepaald niet gediscrimineerd als een vrouw die het wel nodig heeft die spullen gratis krijgt en ik niet

Ik hoef ook niet naar de voedselbank, bijvoorbeeld en voel me ook niet gediscrimineerd dat ik daar niet een doos boodschappen mag gaan halen. Alleen maar erg blij dat ik daar niet van afhankelijk hoef te zijn.
Ik heb 7 jaar van 70 euro per week moeten leven met 4 personen waarvan er 3 vrouw zijn maar ik kon gewoon maandverband en tampons voor mezelf en de kinderen kopen hoor. Geen always of ob maar die van de jumbo volstaan prima.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 10:41:07 #128
5428 crew  miss_sly
pi_206979498
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:38 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Ik heb 7 jaar van 70 euro per week moeten leven met 4 personen waarvan er 3 vrouw zijn maar ik kon gewoon maandverband en tampons voor mezelf en de kinderen kopen hoor. Geen always of ob maar die van de jumbo volstaan prima.
Dat is hartstikke fijn dat je dat lukte. Well done!

Het lukt niet iedereen, en niet iedereen probeert het uberhaupt en 'vergeet' daarbij de tienerdochter die die produkten nodig heeft.

En welk produkt voor je goed voor je werkt, is ook voor iedereen verschillend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206979707
Het is symptoombestrijding. En weer verder nivelleren. En dan vragen mensen zich af waarom mensen niet te bewegen zijn om fulltime te gaan werken.

Allemaal leuk en aardig tot het kaartenhuis valt.
pi_206980940
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is hartstikke fijn dat je dat lukte. Well done!

Het lukt niet iedereen, en niet iedereen probeert het uberhaupt en 'vergeet' daarbij de tienerdochter die die produkten nodig heeft.

En welk produkt voor je goed voor je werkt, is ook voor iedereen verschillend.
En daar zit dus ook een deel van het probleem. Mensen zijn ook zelf verantwoordelijk voor dit soort zaken en als je structureel geen paar euro voor maandverband en tampons kunt vrijmaken is het geen slecht idee om tegelijkertijd met dit plan ook een budget coach in te zetten. En ja niet alle producten werken voor iedereen maar wie geen geld heeft moet de tering dan maar naar de nering zetten lijkt mij. Of wou jij arme vrouwen die geen zin hebben om hun financiële positie te verbeteren hun hele vruchtbare leven voorzien van gratis maandverband?
pi_206981532
Overigens zou het wel zo redelijk zijn om alleen maar duurzame opties te vergoeden. Wordt daar ook nog over nagedacht of kwam men weer niet verder dan zieltjes winnen?
  woensdag 7 december 2022 @ 13:45:24 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206981552
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:43 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens zou het wel zo redelijk zijn om alleen maar duurzame opties te vergoeden. Wordt daar ook nog over nagedacht of kwam men weer niet verder dan zieltjes winnen?
Waarom zou dat redelijk zijn?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 13:58:06 #133
5428 crew  miss_sly
pi_206981704
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:43 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens zou het wel zo redelijk zijn om alleen maar duurzame opties te vergoeden. Wordt daar ook nog over nagedacht of kwam men weer niet verder dan zieltjes winnen?
De duurzame cup is een van de opties. Niet voor iedereen een optie, als je het topic helemaal gelezen hebt is dat al besproken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 december 2022 @ 14:14:06 #134
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206981863
eerst even hun telefoonabonemment controleren hoe "arm" ze zijn
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206982524
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou dat redelijk zijn?
Omdat de overheid op heel veel vlakken al duurzaam aan het afdwingen is. Als je kadootjes uit gaat delen mag je toch zeker wel bepalen wat je geeft?
pi_206982540
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De duurzame cup is een van de opties. Niet voor iedereen een optie, als je het topic helemaal gelezen hebt is dat al besproken.
Je hebt ook de menstruatie slip toch? En wasbaar maandverband heb ik ook wel eens langs zien komen.

We willen toch verduurzamen?
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 15:16:12 #137
5428 crew  miss_sly
pi_206982575
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt ook de menstruatie slip toch? En wasbaar maandverband heb ik ook wel eens langs zien komen.

We willen toch verduurzamen?
Klopt, dat zijn ook goede opties, die was ik even vergeten, terwijl we dat ondergoed wel in huis hebben.

Wat mij betreft geven ze alle vrouwen in NL een pakketje met een aantal menstrautieslips, wat wasbaar maandverband en een cup. Dat zou nog eens een goede investering zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206982603
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt, dat zijn ook goede opties, die was ik even vergeten, terwijl we dat ondergoed wel in huis hebben.

Wat mij betreft geven ze alle vrouwen in NL een pakketje met een aantal menstrautieslips, wat wasbaar maandverband en een cup. Dat zou nog eens een goede investering zijn.
Dat zou denk ik het draagvlak vergroten.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 15:22:48 #139
5428 crew  miss_sly
pi_206982664
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zou denk ik het draagvlak vergroten.
Wellicht, maar voor een deel betwijfel ik dat ook. Er is nou eenmaal een fiks aantal mensen, mannen vooral, die het vreselijk oneerlijk vindt als vrouwen wel iets krijgen en zij niet. Dat hou je toch.

Maar ik zou dit echt een heel goed idee vinden. Alle vrouwen krijgen dan iets waar ze mee vooruit kunnen, meisjes kunnen prima naar school met menstruatieondergoed, en wassen moeten ze toch allemaal. Wel even goede instructie erbij, want het wassen van wasbaar maandverband en menstruatieondergoed is wel een specifieke klus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206982705
Een man die gaat bepalen of een gratis menstruatie product woke is. Gtfo.
pi_206982748
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wellicht, maar voor een deel betwijfel ik dat ook. Er is nou eenmaal een fiks aantal mensen, mannen vooral, die het vreselijk oneerlijk vindt als vrouwen wel iets krijgen en zij niet. Dat hou je toch.

Maar ik zou dit echt een heel goed idee vinden. Alle vrouwen krijgen dan iets waar ze mee vooruit kunnen, meisjes kunnen prima naar school met menstruatieondergoed, en wassen moeten ze toch allemaal. Wel even goede instructie erbij, want het wassen van wasbaar maandverband en menstruatieondergoed is wel een specifieke klus.
Prima idee inderdaad. Al betwijfel ik of iedere vrouw die daarvoor in aanmerking komt daarvoor open staat. Ik bedoel, een hoop mensen zijn toch van het gemak en misschien zijn er ook wel vrouwen die het idee goor vinden (wassen, elke keer moeten hergebruiken).
pi_206982761
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:50 schreef Smelfie het volgende:

[..]
En daar zit dus ook een deel van het probleem. Mensen zijn ook zelf verantwoordelijk voor dit soort zaken en als je structureel geen paar euro voor maandverband en tampons kunt vrijmaken is het geen slecht idee om tegelijkertijd met dit plan ook een budget coach in te zetten. En ja niet alle producten werken voor iedereen maar wie geen geld heeft moet de tering dan maar naar de nering zetten lijkt mij. Of wou jij arme vrouwen die geen zin hebben om hun financiële positie te verbeteren hun hele vruchtbare leven voorzien van gratis maandverband?
Dat doen we toch feitelijk al. Als zij allerhande toeslagen en kortingen krijgen dan krijgen ze indirect al gratis maandverband. Het is alleen een ander potje maar we onderhouden deze groep al met zn allen. Nou, krijgen ze er toch lekker een doosje tampons bij. /care
Go hard or go home
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 15:32:26 #143
5428 crew  miss_sly
pi_206982877
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Prima idee inderdaad. Al betwijfel ik of iedere vrouw die daarvoor in aanmerking komt daarvoor open staat. Ik bedoel, een hoop mensen zijn toch van het gemak en misschien zijn er ook wel vrouwen die het idee goor vinden (wassen, elke keer moeten hergebruiken).
Dan geven ze het weg of bewaren het of wat dan ook. En misschien worden ze de drempel overgetrokken door gratis verstrekking en is het feit dat ze dan geen geld eraan uit moeten geven een goede motivatie om het toch te gebruiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206982907
Alles gratis :')

Zoveelste maatregelen om nog verder te nivelleren. :r Zodat paupers geen maandverband meer hoeven te kopen en dus een extra pakje peuken kunnen kopen of zo.
pi_206983164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:34 schreef Halcon het volgende:
Alles gratis :')

Zoveelste maatregelen om nog verder te nivelleren. :r Zodat paupers geen maandverband meer hoeven te kopen en dus een extra pakje peuken kunnen kopen of zo.
Nou, voor een pakje peuken kun je zo 4 á 5 pakken maandverband/tampons halen.
Zit niet echt in dezelfde prijscategorie zegmaar.
pi_206983340
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nou, voor een pakje peuken kun je zo 4 á 5 pakken maandverband/tampons halen.
Zit niet echt in dezelfde prijscategorie zegmaar.
Het gaat ook om het idee.
  woensdag 7 december 2022 @ 16:13:07 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_206983420
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:34 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Laat ik vooropstellen dat het natuurlijk prima is dat een vrouw niet noodgedwongen door moet lekken, is voor niemand leuk, zeker voor de vrouw niet. (Maar ook wij mannen zitten daar niet perse op te wachten)

Maar wat kost een tampon nou? Een huismerk kost nog geen 5 cent per stuk.

Nu kan je natuurlijk zeggen: Ja maar een man heeft deze kosten niet, dus dat is oneerlijk boehoe.

Een man heeft ook extra kosten. Kleding die enigszins degelijk staat bij een man is al heel veel duurder, terwijl bij een vrouw een simpel hemdje soms al leuk staat. En dan scheerproducten: Als je als man er verzorgd uit wil zien, dan zou je toch echt moeten scheren elke 2 dagen. Iets wat een vrouw in principe niet hoeft. Weet je wel wat een beetje scheermesje kost?

Ik vind het ontzettend betuttelend en woke dat dit nou weer gratis moet worden. We moeten ook allemaal, man/vrouw/transgender/vaatwasser onze reet afvegen na het schijten. Dit is toch ook niet gratis?
Niet iedere menstruerende persoon verdraagt tampons.

Daarnaast is het inderdaad zo dat huismerk goedkoper is. Maar als je met huismerk maandverband vaker moet verwisselen omdat het toch minder opneemt, dan kan het uiteindelijk alsnog duurder worden. Het verstrekken van middelen vind ik dan ook maar zozo, tenzij er inderdaad een keuze gemaakt kan worden uit middelen die bij de menstruerende persoon passen. Of dat je de gemaakte kosten kunt declareren bij je ziektekostenverzekering, met een maximum van zoveel op jaarbasis (en dan wel gewoon een fair maximum), waarbij het gaat om hygiëneproducten, dus ook toiletpapier, al dan niet vochtig en voor mijn part ook condooms (ook een soort van hygiënte toch?).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206983583
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wellicht, maar voor een deel betwijfel ik dat ook. Er is nou eenmaal een fiks aantal mensen, mannen vooral, die het vreselijk oneerlijk vindt als vrouwen wel iets krijgen en zij niet. Dat hou je toch.

Maar ik zou dit echt een heel goed idee vinden. Alle vrouwen krijgen dan iets waar ze mee vooruit kunnen, meisjes kunnen prima naar school met menstruatieondergoed, en wassen moeten ze toch allemaal. Wel even goede instructie erbij, want het wassen van wasbaar maandverband en menstruatieondergoed is wel een specifieke klus.
Op zichzelf hebben de tegenstanders een punt dat het raar is dat we dit gaan vergoeden vind ik. En dat is niet omdat ik vrouwen iets misgun, maar omdat het ofwel zo is dat iedereen fatsoenlijk rond kan komen in dit land, ofwel je ervoor moet zorgen dat iedereen dat kan, en dat doe je door te zorgen dat de inkomens hoog genoeg zijn.

Als ik echter zie dat dit is komen overwaaien uit landen waar ze de minima laten verrekken, dan denk ik dat de redenatie voor NL niet opgaat.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 16:28:16 #149
5428 crew  miss_sly
pi_206983642
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op zichzelf hebben de tegenstanders een punt dat het raar is dat we dit gaan vergoeden vind ik. En dat is niet omdat ik vrouwen iets misgun, maar omdat het ofwel zo is dat iedereen fatsoenlijk rond kan komen in dit land, ofwel je ervoor moet zorgen dat iedereen dat kan, en dat doe je door te zorgen dat de inkomens hoog genoeg zijn.

Als ik echter zie dat dit is komen overwaaien uit landen waar ze de minima laten verrekken, dan denk ik dat de redenatie voor NL niet opgaat.
De redenatie is dat als je vrouwen die dit niet zelf kunnen betalen niet helpt, ze ook niet in staat zullen zijn zichzelf te helpen omdat het een hoge (soms zelfs onoverkomelijke) drempel is om naar school te gaan of te werken een aantal dagen per maand. Het is een struikelblok dat alleen vrouwen hebben en het speelveld is daardoor niet gelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206983831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt ook de menstruatie slip toch? En wasbaar maandverband heb ik ook wel eens langs zien komen.

We willen toch verduurzamen?
En dan voor 1 a 2 slipjes een heel wasprogramma laten draaien of stop je die dan gewoon tussen de andere was?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')