tong80 | dinsdag 6 december 2022 @ 13:56 |
Een 59-jarige bestuurder van een Ferrari die volledig tot schroot is herleid, heeft het er met lichte verwondingen afgebracht nadat hij met een snelheid van 300 kilometer per uur tegen de vangrail crashte op een Duitse snelweg. De spectaculaire crash vond plaats op de A9 tussen München en Neurenberg. De bestuurder verloor tijdens een inhaalmanoeuvre door een onbekende reden de controle over het stuur en crashte tegen de vangrail. De wagen kwam pas honderden meters verderop tot stilstand. 450.000 euro schade Als door een wonder raakte de 59-jarige bestuurder slechts lichtgewond. Zijn peperdure bolide is wel volledig vernield. De schade zou om en nabij de 450.000 euro bedragen. Duitse snelwegen staan erom bekend dat er op bepaalde plaatsen geen snelheidslimiet is, maar wanneer je een ongeluk veroorzaakt, moet je aantonen dat het ongeval niet werd veroorzaakt door de hoge snelheid. ‘Veel geluk gehad’ ,,Maar je moet eerlijk zijn”, reageert verkeersagent Stefan Pfeiffer van de Duitse politie bij het Duitse opinieblad Focus. ,,Als het gaat om snelheden van bijna 300 km/uur, dan moet je je als weggebruiker op een veelgebruikte snelweg met drie rijvakken toch afvragen of dat nog wel verantwoord is.” Volgens de woordvoerder hebben de bestuurder en omstanders veel geluk gehad. https://www.ad.nl/auto/fe(...)se-snelweg~ab7b6441/ Eigen schuld, dikke..... | |
Ixnay | dinsdag 6 december 2022 @ 14:01 |
Hoe weten ze zijn snelheid? | |
maily | dinsdag 6 december 2022 @ 14:03 |
Alleen zijn autootje en de vangrail in de prak. | |
NoXia | dinsdag 6 december 2022 @ 14:04 |
Jammer, dat tie het overleefd heeft. | |
junkiesietze | dinsdag 6 december 2022 @ 14:08 |
remsporen+afstand meten, hebben ze wel methodes voor. | |
kwiwi | dinsdag 6 december 2022 @ 14:17 |
300 km/u.. ze zouden er een maximum van 180 van moeten maken ipv onbeperkt. Nog een geluk dat ie niemand anders verwond heeft of erger | |
heywoodu | dinsdag 6 december 2022 @ 14:17 |
Ik heb ongeveer 300 vermoedens. | |
Nober | dinsdag 6 december 2022 @ 14:19 |
Ja 180 is tenminste veilig. | |
kwiwi | dinsdag 6 december 2022 @ 14:22 |
Nou ja veiliger dan onbeperkt lijkt me | |
datismijnmening | dinsdag 6 december 2022 @ 14:49 |
Zeg eens niet van die domme dingen! | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 december 2022 @ 15:22 |
Dan haal je magie van knallen op Autobahn weg | |
WeerWachtwoordVergeten | dinsdag 6 december 2022 @ 15:54 |
En niet verzekerd. In Duitsland geld de regel dat je automatisch niet meer verzekerd bent bij snelheden boven de 130 km/h. Dus 4,5 ton afgeschreven in enkele seconden. Best knap | |
Elan | dinsdag 6 december 2022 @ 16:26 |
Dat je boven de 130 niet verzekerd zou zijn is onzin. | |
derLudolf | dinsdag 6 december 2022 @ 18:06 |
Dat is onzin. Boven de 130 kan je mede aansprakelijk worden gesteld.
[ Bericht 55% gewijzigd door derLudolf op 06-12-2022 18:13:09 ] | |
derLudolf | dinsdag 6 december 2022 @ 18:14 |
1000 maal fantastisch | |
ZarB | dinsdag 6 december 2022 @ 18:17 |
Haha. Door onbekende reden Lekker voor hem. Maar zal vast wel zo'n asociaal dik varken met veel geld zijn die er morgen weer eentje koopt | |
ChevyCaprice | woensdag 7 december 2022 @ 00:08 |
Waarschijnlijk wat te wild gestuurd of zo. 300 in een rechte lijn gaat prima in een Ferrari maar op die snelheid van richting veranderen zal lastiger gaan, zeker op een snelweg. | |
Dr_Flash | zondag 11 december 2022 @ 12:47 |
Dit is vast geen 300 geweest. De voorruit is nog heel en alle onderdelen liggen in de buurt. | |
Sounddragon | maandag 19 december 2022 @ 19:03 |
Zo'n kuttoerist met een gele plaat die hem met 110 naar links tieft en schijt heeft aan je knippertje. | |
Sounddragon | maandag 19 december 2022 @ 19:13 |
Ik denk dat je met 300 per uur als op rails rijdt in een auto die daarvoor gebouwd is qua aerodynamica. Je fladdert echt niet zomaar even de vangrail in hoor.. ik heb vroeger regelmatig 270 (nee, da's geen 300) gereden op de AB, en dat is echt wel te doen, en dat was zelfs in een (redelijk) normale sedan Het gevaar zit hem dan echt in de medeweggebruikers. Je moet echt anticiperen zodra je iets ziet wat potentieel link wordt.. bij 200 heb je nog wel een beetje bedenktijd, maar met 250+ moet je echt heeeeel defensief rijden, want je zit dan dik boven de 'normaal'. | |
boegschroef | dinsdag 20 december 2022 @ 10:37 |
Ik heb in de zomer ook eens gedacht om te kijken of mijn auto de aangegeven 300km/h kon halen op de duitse snelweg. Maar bij 260 stopte ik maar met de poging, ik weet niet welke duitse snelweg geschikt is maar de wegen waar ik heb gereden waren dat zeker niet. | |
stropdaz | dinsdag 20 december 2022 @ 10:40 |
Levensgevaarlijk. Iemand op de rechterbaan kan dat toch nooit inschatten dat iemand zo ontzettend hard rijdt. Of hebben die een zwaailicht ophet dak | |
Sounddragon | dinsdag 20 december 2022 @ 14:59 |
Er ligt plenty strak asfalt tegenwoordig hoor En Vmax testen doe je als het wat kouder is natuurlijk, niet in de zomer | |
derLudolf | dinsdag 20 december 2022 @ 18:07 |
Waarom? minder vakantieverkeer, of minder kans op klapband, of hogere dichtheid van lucht (=meer zuurstof) of een andere reden die ik over het hoofd zie? | |
Sounddragon | dinsdag 20 december 2022 @ 19:25 |
Aardige opsomming Hard rijden als het warm is is je auto martelen.. en je hebt meer paardjes als het kouder is.. meer lucht = meer zuurstof = meer brandstof = meer boem. Bandjes en remmen gaan het ook waarderen als ze hun warmte lekker kwijt kunnen, evenals olie en de motor zelf. Oh... en je kunt de airco uitgooien |