abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 10:32:16 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206963512
Het kabinet weigert een motie over de Europese digitale identiteit die door een meerderheid in de Tweede Kamer is aangenomen uit te voeren. De motie verzocht de regering om niet in te stemmen met de Raadsconclusie over de Europese digitale identiteit, omdat eerdere zorgen van de Tweede Kamer, zoals over de opslag van data en betrouwbare technologieën, onvoldoende zijn weggenomen.

Staatssecretaris Van Huffelen van Digitale Zaken vindt het niet nodig om gehoor aan de motie te geven, omdat Nederland zich in het vervolg van de onderhandelingen dan buitenspel zou zetten, zo claimt ze. Tijdens de onderhandelingen is het Nederland niet gelukt om een aantal zaken over de Europese digitale identiteit te regelen waarvan het kabinet aangaf dit wel te willen. Het gaat dan om zaken zoals het verplicht gebruik van open source voor wallet-apps en een expliciet verbod op het verhandelen van de gegevens van gebruikers.

Vorig jaar presenteerde de Europese Commissie plannen voor de invoering van een digitale identiteit waarmee burgers zich in de gehele Europese Unie kunnen identificeren. Vanuit een speciale wallet-app voor smartphones moeten burgers zich kunnen identificeren en elektronische documenten delen. Grote platformen zullen worden verplicht om de nieuwe Europese digitale identiteit te accepteren.
Europees burgerservicenummer

Binnen de Europese Unie wordt nu over onderdelen van de digitale identiteit onderhandeld. Eerder dit jaar liet de Tweede Kamer weten dat het grote bezwaren heeft tegen een uniek en blijvend identificatienummer in het digitaal Europees identiteitsbewijs en riep het kabinet op om in actie te komen. De angst is dat een Europees burgerservicenummer gekoppeld aan de id-wallet een gevaar kan zijn voor burgers en risico's op misbruik met zich meebrengt.

Binnen de Europese Unie zijn verschillende opvattingen hierover. Volgens minister Adriaansens van Economische Zaken zorgt de roep om een Europees burgerservicenummer die personen aan hun id-wallet koppelt namelijk voor spanning tussen de lidstaten. Het gaat dan om landen die dit wel willen en landen die dit niet willen.

Hoe de spanning zich precies uit laat de bewindsvrouw niet weten, alsmede om welke landen het gaat. Wel stelt ze dat in de compromistekst over de Europese digitale identiteit afspraken zijn gemaakt die "voldoende mogelijkheden" bevatten om te werken met alternatieven voor één Europees BSN. Hoe deze alternatieven er precies uit zullen zien is nog niet duidelijk, maar het zou inhouden dat EU-landen niet worden verplicht om één uniek identificatienummer aan wallet-gebruikers toe te kennen.
Open source

Een ander onderdeel dat tijdens de onderhandelingen werd besproken was het gebruik van open source voor de wallet-apps. Nederland had voorgesteld om onderdelen van de broncode van de id-wallet te publiceren, tenzij dat aantoonbaar nadelig is voor de veiligheid. Dat werd door de lidstaten verworpen, omdat er geen meerderheid kon worden gevonden voor het opnemen van een verplichting tot het gebruik van open source. Ook een verbod op het verhandelen van de gegevens van wallet-gebruikers, waartoe de Tweede Kamer via een motie had opgeroepen, heeft het niet gehaald. De lidstaten zien een verbod niet zitten.

Nederland ving ook bot bij de registratie van "vertrouwende partijen". Het kabinet had naar eigen zeggen graag gezien dat dienstverleners die met de id-wallet werken verplicht zouden zijn te registreren welke gegevens uit de wallet ze willen gebruiken en voor welke reden, om betere mogelijkheden te hebben voor toezicht op overvraging, over- identificatie en misbruik. Wederom was hiervoor geen meerderheid binnen de Europese Unie.
Motie

Binnen de Tweede Kamer zijn dan ook zorgen over de Europese digitale identiteit. Vorige week werd een motie van SP-Kamerlid Leijten ingediend die het kabinet opriep om niet in te stemmen met de Raadsconclusie omdat eerdere zorgen van de Tweede Kamer niet zijn weggenomen. De motie werd met 76 stemmen voor aangenomen. VVD, D66, CDA, Fractie Den Haan en Gündogan stemden tegen, de overige partijen in de Tweede Kamer waren voor.

Hoewel de motie door een meerderheid is aangenomen gaat het kabinet die niet uitvoeren. "Tegen het voorstel stemmen, dat naar onze inschatting een ruime meerderheid zal krijgen, zou betekenen dat Nederland zich in het vervolg van de onderhandelingen buiten spel zet", stelt staatssecretaris Van Huffelen in een reactie op het negeren van de motie. Ze voegt toe dat Nederland opnieuw aandacht zal vragen voor een expliciet verhandelverbod om profilering en advertenties in het kader van de wallet tegen te gaan, en voor het blijven waarborgen van vrijwillig gebruik van de Europese digitale identiteit.

SP-Kamerlid Leijten is verbolgen over de manier waarop het kabinet met het parlement omgaat. "Tijd voor nieuw debat, dit is onacceptabel", zo laat ze op Twitter weten.

twitter


Bron: https://www.security.nl/p(...)titeit+uit+te+voeren

Het wordt tijd dat Van Huffelen een functie ergens anders krijgt. Blijkbaar is zij onder de indruk dat wij in een bananenrepubliek leven in plaats van een democratie. Totaal incompetent.
Die motie dient gewoon uitgevoerd te worden!!!
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 10:33:56 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206963527
Nieuw elan, nieuwe bestuurscult..

Ach wie hou ik voor de gek. Kansloos dit
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 6 december 2022 @ 10:38:09 #3
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_206963577
Er was een tijd dat ik mij hier best druk over kon maken.

Die tijd is voorbij. Accepteren, en ik zie wel waar we over een jaar of 30 staan. Best rustgevend.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 10:40:30 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206963593
Een achterlijke motie. Ze willen in de kamer dat we in de middeleeuwen blijven leven? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206963603
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:32 schreef Netsplitter het volgende:
Het wordt tijd dat Van Huffelen een functie ergens anders krijgt. Blijkbaar is zij onder de indruk dat wij in een bananenrepubliek leven in plaats van een democratie. Totaal incompetent.
Die motie dient gewoon uitgevoerd te worden!!!
Waar staat dat?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 10:49:29 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206963685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waar staat dat?
Nergens, maar je bent als kabinet geen knip voor de neus waard als je telkens moties die je niet uitkomen naast je neerlegd.

Het past in een patroon van de kamer negeren/niet informeren etc

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 06-12-2022 11:28:14 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206963704
Ergens ook wel positief dat steeds duidelijker wordt dat de sleutels van ons land bij Brussel ingeleverd zijn. Misschien worden mensen nu eens wakker en gaan ze eens anders stemmen.
pi_206963727
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:51 schreef Dutchguy het volgende:
Misschien worden mensen nu eens wakker en gaan ze eens anders stemmen.
Dream on
pi_206963777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:54 schreef myShizzle het volgende:

[..]
Dream on
Ik blijf (te) positief.
pi_206963921
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:38 schreef Scrummie het volgende:
Er was een tijd dat ik mij hier best druk over kon maken.

Die tijd is voorbij. Accepteren, en ik zie wel waar we over een jaar of 30 staan. Best rustgevend.
Dan vraag je je af hoe het zo ver heeft kunnen komen dat je betaald met je co2 credits + digitale euro waarvoor al vast staat wat je er mee mag kopen, waar en hoe lang ze waard zijn terwijl je op je eu-credits strafpunten krijgt omdat je via de camera herkend bent in de supermarkt lopend langs het biefstuk schap en verlekkerd keek naar een geprint stukje entrecote maar het niet mocht pakken omdat je zorgpunten al verbruikt zijn.

No fucking way. Juist maak je je er druk om. Dat hele eu digi-id en digi euro moet gestopt worden. Al denken bepaalde politici daar anders over, we zijn geen ddr.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206963944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:51 schreef Dutchguy het volgende:
Ergens ook wel positief dat steeds duidelijker wordt dat de sleutels van ons land bij Brussel ingeleverd zijn. Misschien worden mensen nu eens wakker en gaan ze eens anders stemmen.
Misschien willen kiezers dit wel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206963951
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:32 schreef Netsplitter het volgende:

(...)

Het wordt tijd dat Van Huffelen een functie ergens anders krijgt. Blijkbaar is zij onder de indruk dat wij in een bananenrepubliek leven in plaats van een democratie. Totaal incompetent.
Die motie dient gewoon uitgevoerd te worden!!!
Zien we vaker dat kabinetsleden hun oren laten hangen naar de eu ipv hun 'baas', de 2de kamer. Een motie dient verplicht te zijn uit te voeren want democratisch bepaald. Niet dat een dictator in spe er mee hun reet afveegt.

Uitvoeren of ophuffelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206963985
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Misschien willen kiezers dit wel
Het wordt nu wel steeds duidelijker voor velen dat 'europese samenwerking' eigenlijk 'europese overheersing' betekend en dat je land eigenlijk totaal gedevalueerd wordt richting een provincie of regio.

europa partij bij uitstek vvd66 staat ook op flink verlies in de peilingen. Dus er is nog hoop.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206964008
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het wordt nu wel steeds duidelijker voor velen dat 'europese samenwerking' eigenlijk 'europese overheersing' betekend en dat je land eigenlijk totaal gedevalueerd wordt richting een provincie of regio.

europa partij bij uitstek vvd66 staat ook op flink verlies in de peilingen. Dus er is nog hoop.
Precies, daarom ook mijn opmerking dat kiezers dit eigenlijk gewoon willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206964019
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Precies, daarom ook mijn opmerking dat kiezers dit eigenlijk gewoon willen.
Hoe willen ze dit precies als die partijen op verlies staan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206964022
.... met een aanhangsel :D

Een inlegvelletje waar het Nederlandse vingertje op staat om vervolgens je reet mee af te vegen?

Meer EU, zoals wij allen blijkbaar willen _O_ :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206964026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe willen ze dit precies als die partijen op verlies staan?
In het hokje kiezen ze echt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206964050
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In het hokje kiezen ze echt
Klopt.
En zo laag als ze nu staan, hebben ze lang niet gestaan. Zo laag als het vertrouwen nu is in de politiek, zo laag is het nog nooit geweest. Zal mij ook benieuwen hoe de ps/ek verkiezingen gaan volgend jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:31:01 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206964107
Ook al irriteer ik me grenzeloos aan een regering die Kamermoties en dergelijke naast zich neerlegt, in dit specifieke geval zou het toch wel eens de verstandigste optie kunnen zijn. Want kennelijk komt dit voorstel er hoe dan ook doorheen, maar verkleint het uitvoeren van deze SP-motie de invloed die ons land op het vervolgtraject heeft. Dan moet je soms ook pragmatisch kunnen zijn.

Maar kan iemand me uitleggen wanneer er in Brussel nu wel en niet gebruik gemaakt kan worden van een vetorecht?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206964132
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:31 schreef Janneke141 het volgende:
al irriteer ik me grenzeloos aan
Hier erger ik mij dan weer aan.
pi_206964196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt.
En zo laag als ze nu staan, hebben ze lang niet gestaan. Zo laag als het vertrouwen nu is in de politiek, zo laag is het nog nooit geweest. Zal mij ook benieuwen hoe de ps/ek verkiezingen gaan volgend jaar.
En toch zou het me niets verbazen als Rutte en co straks weer gewoon een kabinet gaan vormen, alhoewel ik dan wel meteen vraagtekens bij de integriteit van onze verkiezingen plaats, want ik ken echt niemand meer die nu nog op hem zou stemmen. Rutte is aangeschoten wild, en niet meer te handhaven als MP voor nog eens een periode van 4 jaar, en mocht hij alsnog opnieuw verkozen worden durf ik rustig hardop aan verkiezingsfraude te denken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:41:38 #22
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_206964248
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:32 schreef Netsplitter het volgende:
Binnen de Europese Unie zijn verschillende opvattingen hierover. Volgens minister Adriaansens van Economische Zaken zorgt de roep om een Europees burgerservicenummer die personen aan hun id-wallet koppelt namelijk voor spanning tussen de lidstaten.
Het gaat dan om landen die dit wel willen en landen die dit niet willen.het gebruik van open source voor de wallet-apps.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:32 schreef Netsplitter het volgende: Nederland had voorgesteld om onderdelen van de broncode van de id-wallet te publiceren, tenzij dat aantoonbaar nadelig is voor de veiligheid. Dat werd door de lidstaten verworpen, omdat er geen meerderheid kon worden gevonden voor het opnemen van een verplichting tot het gebruik van open source.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:32 schreef Netsplitter het volgende: Ook een verbod op het verhandelen van de gegevens van wallet-gebruikers, waartoe de Tweede Kamer via een motie had opgeroepen, heeft het niet gehaald. De lidstaten zien een verbod niet zitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:32 schreef Netsplitter het volgende:Nederland ving ook bot bij de registratie van "vertrouwende partijen"
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:32 schreef Netsplitter het volgende:.zou betekenen dat Nederland zich in het vervolg van de onderhandelingen buiten spel zet"
Als je dit even doorleest bekruipt je het gevoel dat we sowieso al buitenspel stonden bij de onderhandelingen want geen enkel incentive van NL heeft het gehaald, geen idee wie er heeft onderhandeld, maar ik heb t gevoel dat die persoon niet echt serieus genomen werd. :+
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_206964529
Ga gewoon weg waardeloos kabinet
pi_206964550
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:41 schreef YuckFou het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Als je dit even doorleest bekruipt je het gevoel dat we sowieso al buitenspel stonden bij de onderhandelingen want geen enkel incentive van NL heeft het gehaald, geen idee wie er heeft onderhandeld, maar ik heb t gevoel dat die persoon niet echt serieus genomen werd. :+
Dat kan ik mij voorstellen met deze ideeen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206964669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
En toch zou het me niets verbazen als Rutte en co straks weer gewoon een kabinet gaan vormen, alhoewel ik dan wel meteen vraagtekens bij de integriteit van onze verkiezingen plaats, want ik ken echt niemand meer die nu nog op hem zou stemmen. Rutte is aangeschoten wild, en niet meer te handhaven als MP voor nog eens een periode van 4 jaar, en mocht hij alsnog opnieuw verkozen worden durf ik rustig hardop aan verkiezingsfraude te denken.
Of zoals in veel gemeenten in NL. Net zo lang door gaan vanaf een bepaalde politieke hoek zodat de ongewenste winnaar van de verkiezingen buitenspel staat bij de kabinetsvorming.

Wanneer begint eigenlijk de PE toeslagenfraude? En de PE corona beleid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206964698
China light dit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:29:03 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206964884
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
En toch zou het me niets verbazen als Rutte en co straks weer gewoon een kabinet gaan vormen, alhoewel ik dan wel meteen vraagtekens bij de integriteit van onze verkiezingen plaats, want ik ken echt niemand meer die nu nog op hem zou stemmen. Rutte is aangeschoten wild, en niet meer te handhaven als MP voor nog eens een periode van 4 jaar, en mocht hij alsnog opnieuw verkozen worden durf ik rustig hardop aan verkiezingsfraude te denken.
Dat dit land steeds meer de kant van de VS opgaat op allerlei vlakken komt niet alleen door Rutte natuurlijk.
pi_206965010
Ik snap niet geheel wat het probleem met een Europees digitale ID is?

Lijkt mij juist wel handig.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 12:43:05 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206965034
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:41 schreef laforest het volgende:
Ik snap niet geheel wat het probleem met een Europees digitale ID is?

Lijkt mij juist wel handig.
quote:
Ook een verbod op het verhandelen van de gegevens van wallet-gebruikers, waartoe de Tweede Kamer via een motie had opgeroepen, heeft het niet gehaald. De lidstaten zien een verbod niet zitten.
Bijvoorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206965059
Je wilt niet uit de EU zie het inmiddels niet meer bestaande Groot-Brittannië na diens Brexit.
pi_206965088
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Bijvoorbeeld.
Alsof iedereen zijn gegevens niet al gratis te grabbel heeft gelegd via social media platforms.

En op de website van de EU staat:

quote:
Available to any EU citizen, resident, or business in the EU who wants to use it
Gebruik je hem toch niet? Nergens staat dat het moet.

https://ec.europa.eu/info(...)-digital-identity_en
pi_206965140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:49 schreef laforest het volgende:

[..]
Alsof iedereen zijn gegevens niet al gratis te grabbel heeft gelegd via social media platforms.

En op de website van de EU staat:
[..]
Gebruik je hem toch niet? Nergens staat dat het moet.

https://ec.europa.eu/info(...)-digital-identity_en
quote:
“Every time an App or website asks us to create a new digital identity or to easily log on via a big platform, we have no idea what happens to our data in reality. That is why the Commission will propose a secure European e-identity. One that we trust and that any citizen can use anywhere in Europe to do anything from paying your taxes to renting a bicycle. A technology where we can control ourselves what data is used and how."
Vaarwel anonimiteit. Einde van bijvoorbeeld FOK.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 12:56:02 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206965141
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:49 schreef laforest het volgende:

[..]
Alsof iedereen zijn gegevens niet al gratis te grabbel heeft gelegd via social media platforms.

En op de website van de EU staat:
[..]
Gebruik je hem toch niet? Nergens staat dat het moet.

https://ec.europa.eu/info(...)-digital-identity_en
Dat is een vals argument. Feitelijk zeg je dat je misbruik mag maken van laksheid/ongeïnformeerd zijn.

Daarnaast hoef je in Nederland ook geen digid te hebben, bijvoorbeeld. Alleen is dat in de praktijk bijna niet meer te doen. Zo kan en zal het ongetwijfeld ook gaan met een Europese variant. De een is in handen van de nationale overheid, de ander niet.

En dat je het probleem met het verhandelen van persoons(!) gegevens op deze schaal niet als ernstig ziet vind ik best raar. Waar is dat überhaupt voor nodig? Welke relatie, welk voordeel heeft het tav een Europees id?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206965162
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:55 schreef Nober het volgende:

[..]
[..]
Vaarwel anonimiteit. Einde van bijvoorbeeld FOK.
Beter dan inloggen met Google of Facebook om een account aan te maken.
pi_206965178
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is een vals argument. Feitelijk zeg je dat je misbruik mag maken van laksheid/ongeïnformeerd zijn.

Daarnaast hoef je in Nederland ook geen digid te hebben, bijvoorbeeld. Alleen is dat in de praktijk bijna niet meer te doen. Zo kan en zal het ongetwijfeld ook gaan met een Europese variant. De een is in handen van de nationale overheid, de ander niet.

En dat je het probleem met het verhandelen van persoons(!) gegevens op deze schaal niet als ernstig ziet vind ik best raar. Waar is dat überhaupt voor nodig? Welke relatie, welk voordeel heeft het tav een Europees id?
Voordeel is dat de stap naar een EU paspoort of EU belasting niet zo groot is.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 13:01:34 #36
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206965189
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:59 schreef laforest het volgende:

[..]
Voordeel is dat de stap naar een EU paspoort of EU belasting niet zo groot is.
Krijg ik dan gerichte reclame bij het aanvragen van mijn eu paspoort ofzo?

En een verdere integratie/federalisatie van de eu zie ik niet zitten. Dus ook niet met dit soort omwegen en opzetjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206965193
Het is ook handig om zo jouw EU-rechten te krijgen als je binnen de EU werkt, woont, reist, of met pensioen gaat.
pi_206965212
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:58 schreef laforest het volgende:

[..]
Beter dan inloggen met Google of Facebook om een account aan te maken.
Dat is geen verplichting.
pi_206965229
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Krijg ik dan gerichte reclame bij het aanvragen van mijn eu paspoort ofzo?

En een verdere integratie/federalisatie van de eu zie ik niet zitten. Dus ook niet met dit soort omwegen en opzetjes.
Ja, daar verschillen we dan van mening. Ik ben voor een federale Europese staat. Dit is een klein stapje in een groter geheel, net zoals standaardiseren, gezamenlijk defensiefonds, gezamenlijke aanpak van een pandemie, etc. Alle wegen leiden naar Rome, ofwel een federaal Europa.
pi_206965239
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:03 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat is geen verplichting.
Dit ook niet:

Available to any EU citizen, resident, or business in the EU who wants to use it
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 13:12:05 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206965297
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:05 schreef laforest het volgende:

[..]
Ja, daar verschillen we dan van mening. Ik ben voor een federale Europese staat. Dit is een klein stapje in een groter geheel, net zoals standaardiseren, gezamenlijk defensiefonds, gezamenlijke aanpak van een pandemie, etc. Alle wegen leiden naar Rome, ofwel een federaal Europa.
Het Romeinse rijk is inderdaad ten onder gegaan aan decadentie en top down bestuursdrang. Ik zie parallellen.

Ik ben overigens niet anti Europa, ik ben voor samenwerken, soms vergaand. Ik ben wel anti wat we nu allesomvattend de EU noemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206965314
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:06 schreef laforest het volgende:

[..]
Dit ook niet:

Available to any EU citizen, resident, or business in the EU who wants to use it
Er staat:
quote:
The European Digital Identity will be available to EU citizens, residents, and businesses who want to identify themselves or provide confirmation of certain personal information. It can be used for both online and offline public and private services across the EU.

Every EU citizen and resident in the Union will be able to use a personal digital wallet.
Ze gaan dit natuurlijk niet allemaal optuigen en verwachten dat iedereen er wel vrijwillig aan mee gaat doen.

Ursula:
quote:
“Every time an App or website asks us to create a new digital identity or to easily log on via a big platform, we have no idea what happens to our data in reality. That is why the Commission will propose a secure European e-identity. One that we trust and that any citizen can use anywhere in Europe to do anything from paying your taxes to renting a bicycle. A technology where we can control ourselves what data is used and how."
Het gedrocht heeft een naam.
pi_206965353
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
En toch zou het me niets verbazen als Rutte en co straks weer gewoon een kabinet gaan vormen, alhoewel ik dan wel meteen vraagtekens bij de integriteit van onze verkiezingen plaats, want ik ken echt niemand meer die nu nog op hem zou stemmen. Rutte is aangeschoten wild, en niet meer te handhaven als MP voor nog eens een periode van 4 jaar, en mocht hij alsnog opnieuw verkozen worden durf ik rustig hardop aan verkiezingsfraude te denken.
In vrijwel alle peilingen is de VVD toch ook gewoon nog altijd de grootste partij? Van het EenVandaag-opiniepanel tot Maurice de Hond. Of zitten die ook allemaal in het complot?

Meld je aan als stemmenteller bij de eerstvolgende verkiezingen zou ik zeggen, dan zie je dat het nog niet zo makkelijk is om de boel te besodemieteren.
pi_206965362
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:13 schreef Nober het volgende:

[..]
Er staat:
[..]
Ze gaan dit natuurlijk niet allemaal optuigen en verwachten dat iedereen er wel vrijwillig aan mee gaat doen.

Ursula:
[..]
Het gedrocht heeft een naam.
Mooi toch? ^O^

The European Digital Identity will be available to EU citizens, residents, and businesses who want to identify themselves or provide confirmation of certain personal information. It can be used for both online and offline public and private services across the EU.

Every EU citizen and resident in the Union will be able to use a personal digital wallet.

Hoeft dus niet, het is een mogelijkheid.

“Every time an App or website asks us to create a new digital identity or to easily log on via a big platform, we have no idea what happens to our data in reality. That is why the Commission will propose a secure European e-identity. One that we trust and that any citizen can use anywhere in Europe to do anything from paying your taxes to renting a bicycle. A technology where we can control ourselves what data is used and how."

Ik zie alleen maar positieve mogelijkheden. :)
  dinsdag 6 december 2022 @ 13:19:36 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206965387
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:17 schreef laforest het volgende:

[..]
Mooi toch? ^O^

The European Digital Identity will be available to EU citizens, residents, and businesses who want to identify themselves or provide confirmation of certain personal information. It can be used for both online and offline public and private services across the EU.

Every EU citizen and resident in the Union will be able to use a personal digital wallet.

Hoeft dus niet, het is een mogelijkheid.

“Every time an App or website asks us to create a new digital identity or to easily log on via a big platform, we have no idea what happens to our data in reality. That is why the Commission will propose a secure European e-identity. One that we trust and that any citizen can use anywhere in Europe to do anything from paying your taxes to renting a bicycle. A technology where we can control ourselves what data is used and how."

Ik zie alleen maar positieve mogelijkheden. :)
Ja, leuk. Totdat allerlei instanties zoals de belastingdienst, de lokale overheid of een bank of een vliegveld alleen nog maar met je willen communiceren via je EU-ID. Dan heb je weinig meer te kiezen als individu.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206965408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
In vrijwel alle peilingen is de VVD toch ook gewoon nog altijd de grootste partij? Van het EenVandaag-opiniepanel tot Maurice de Hond. Of zitten die ook allemaal in het complot?

Meld je aan als stemmenteller bij de eerstvolgende verkiezingen zou ik zeggen, dan zie je dat het nog niet zo makkelijk is om de boel te besodemieteren.
Volgens mij was bij de laatste peilingen Wilders de grootste, VVD en FvD hebben veel stemvee verloren aan Greet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206965412
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het Romeinse rijk is inderdaad ten onder gegaan aan decadentie en top down bestuursdrang. Ik zie parallellen.

Ik ben overigens niet anti Europa, ik ben voor samenwerken, soms vergaand. Ik ben wel anti wat we nu allesomvattend de EU noemen.
Van mij mag het nog wel wat verder gaan. :)
Nu zitten we in een soort twister (spel) positie met landen en wetten. Soms onwerkbaar.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 13:23:00 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206965427
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, leuk. Totdat allerlei instanties zoals de belastingdienst, de lokale overheid of een bank of een vliegveld alleen nog maar met je willen communiceren via je EU-ID. Dan heb je weinig meer te kiezen als individu.
Zoals ik al aangaf met het digid voorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206965440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, leuk. Totdat allerlei instanties zoals de belastingdienst, de lokale overheid of een bank of een vliegveld alleen nog maar met je willen communiceren via je EU-ID. Dan heb je weinig meer te kiezen als individu.
Dat zou ik wel als legitiem beschouwen. Weet je hoe zo'n gezeur een bankrekening openen in een ander land kan zijn? Of met verschillende belastingdiensten te moeten werken? Ik zou het een verademing vinden. Zou mijn leven nog aangenamer maken.
pi_206965462
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het Romeinse rijk is inderdaad ten onder gegaan aan decadentie en top down bestuursdrang. Ik zie parallellen.

Ik ben overigens niet anti Europa, ik ben voor samenwerken, soms vergaand. Ik ben wel anti wat we nu allesomvattend de EU noemen.
deFinieer wat je wil en wat je wel voor je ziet? want het systeem nu is alles beetje niet of een beetje wel. Wat het best haalbare is, denk ik. want natiestaten alla 1800 gooit onze welvaart ook terug naar 1800. Maar een federatie, wil ook niemand. Dus wat dan wel en hoe?

En helemaal niet (eeg was niks anders dan wat we doen, zonder euro en met veel organen los, wat nu gezamelijk eu heet).

Dus wat wil je dan wel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')