abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 13:50:24 #26
236264 crew  capricia
pi_206965769
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zo keken wij alle Jurrasic Parc-films en Jaws enzo. En toen keken we Titanic, en toen werd ze zoo verdrietig en moest ze huilen toen hij begon te zinken en mensen zo egoistisch waren, mensen aan de kant schoven om zelf gered te kunnen worden. Het vallen van de mensen in het water. Dat viel echt heeeel slecht.
Och hemeltje.
Die heb ik nog niet gekeken samen. De Titanic. Ja. Opeens kan het heel slecht vallen. Maar die film is ook echt gemaakt als tranen-trekker. Bingo dus.

En Jaws zou ze dan wsl helemaal geen moeite mee gehad hebben. Ja. Die haai, de spanning wanneer die weer komt en dat nanu-nanu geluid als ie in beeld is, is spannend. Maar geen tranentrekker.

Zo zie je maar dat je een heel gevoelig kind hebt. O+
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 13:54:53 #27
5428 crew  miss_sly
pi_206965835
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Och hemeltje.
Die heb ik nog niet gekeken samen. De Titanic. Ja. Opeens kan het heel slecht vallen. Maar die film is ook echt gemaakt als tranen-trekker. Bingo dus.

En Jaws zou ze dan wsl helemaal geen moeite mee gehad hebben. Ja. Die haai, de spanning wanneer die weer komt en dat nanu-nanu geluid als ie in beeld is, is spannend. Maar geen tranentrekker.

Zo zie je maar dat je een heel gevoelig kind hebt. O+
Ja, gevoeliger dan ik dacht. Ik zag het niet aankomen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206966117
Neu, waarom zouden ze :? Trage, slecht gedetailleerde meuk uit het verleden, ik snap het wel. Geprobeerd met Harry Potter, Star Wars en nog wat oudere films. Valt allemaal niet in de smaak. Iron Man, films met Dwayne "The Rock" Johnsson (Black Adam bijv.), de Fast And Furious-films (alleen de laatste paar delen), Marvel (die vloekende superheld bijv.), etc. worden honderd keer beter gewaardeerd. Soms ook meuk (Marvel :r ), maar ja.

Probleem bij ons kind (nu 14) is de talen: hij kan een paar woordjes Engels en voor Nederlands is hij ook nog steeds lerende. Ondertiteling en moeilijke woorden volgt hij niet. Dus zoveel film kijken doen we niet. En als hij al film kijkt, kijkt hij samenvattingen van films op Youtube, "omdat je dan alleen de spannende stukjes ziet" :')

Omwille daarvan zijn series al helemaal niet aan hem besteed: "veel te langzaam, papa" _O-
pi_206966125
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, gevoeliger dan ik dacht. Ik zag het niet aankomen :D
Maar is dat op zich vreemd en/of erg dan? Ik heb als volwassene - in de bioscoop met een vriendin samen - ook tranen met tuiten gehuild bij het einde van die film :D :@
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 14:16:32 #30
5428 crew  miss_sly
pi_206966167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:13 schreef Forbry het volgende:

[..]
Maar is dat op zich vreemd en/of erg dan? Ik heb als volwassene - in de bioscoop met een vriendin samen - ook tranen met tuiten gehuild bij het einde van die film :D :@
Ik ken het niet :@ Ik huil echt zelden bij films, een heel enkele keer krijg ik een brok in de keel of een heel beetje vochtige ogen. Dus ja, voor mij was het vreemd, maar niet erg. Maar vooral ook omdat ze van alles verder kan kijken zonder angst of verdriet, maar deze uitingen van vergaande egoisme trok ze dus bijzonder slecht. Ze vond het ineens een vreselijke film.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206966273
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ken het niet :@ Ik huil echt zelden bij films, een heel enkele keer krijg ik een brok in de keel of een heel beetje vochtige ogen. Dus ja, voor mij was het vreemd, maar niet erg. Maar vooral ook omdat ze van alles verder kan kijken zonder angst of verdriet, maar deze uitingen van vergaande egoisme trok ze dus bijzonder slecht. Ze vond het ineens een vreselijke film.
Nou ja, vreselijk als naar om te zien was het (einde; ook in mijn ogen). ;) IRL en met boeken heb ik dat niet zo, maar ik huil zelf juist heel snel bij series/films/games, dus vind het ook helemaal niet vreemd van je dochter. :D O+
Tails tell tales
pi_206966343
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:12 schreef DjVero het volgende:
Neu, waarom zouden ze :? Trage, slecht gedetailleerde meuk uit het verleden, ik snap het wel. Geprobeerd met Harry Potter, Star Wars en nog wat oudere films. Valt allemaal niet in de smaak. Iron Man, films met Dwayne "The Rock" Johnsson (Black Adam bijv.), de Fast And Furious-films (alleen de laatste paar delen), Marvel (die vloekende superheld bijv.), etc. worden honderd keer beter gewaardeerd. Soms ook meuk (Marvel :r ), maar ja.

Probleem bij ons kind (nu 14) is de talen: hij kan een paar woordjes Engels en voor Nederlands is hij ook nog steeds lerende. Ondertiteling en moeilijke woorden volgt hij niet. Dus zoveel film kijken doen we niet. En als hij al film kijkt, kijkt hij samenvattingen van films op Youtube, "omdat je dan alleen de spannende stukjes ziet" :')

Omwille daarvan zijn series al helemaal niet aan hem besteed: "veel te langzaam, papa" _O-
Fast en Furious :X Dan trek ik nog liever alle kinderen de teennagels uit :+

Ik ben juist gek op oude films. Degene die ik al genoemd heb zijn wmb echte kinderklassiekers, en hebben veel meer waarde dan superheldenfilms voor mij. Zoals ik als kind idolaat was van A Space Odyssey en spaghettiwesterns, films die 30 jaar ouder waren dan ik, zo denk ik dat mijn kinderen ook oudere films zouden kunnen waarderen.

Plus, het is ook een soort algemene ontwikkeling in de popcultuur. Ik ben blij dat ik als kind ook veel van de 60's in m'n strot geduwd kreeg, ook al was dat niet mijn generatie-muziek.
-nee-
pi_206966367
Wij zijn ook bezig om wat meer volwassen films te introduceren Harry Potter, Jurassic Park etc. Star Wars lijkt me ook tof om met ze te kijken. Echt horror doen we nog maar even niet, daar houd ik ook echt totaal niet van dus als ze dat willen zien dan haak ik af.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 14:37:49 #34
5428 crew  miss_sly
pi_206966410
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:34 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn ook bezig om wat meer volwassen films te introduceren Harry Potter, Jurassic Park etc. Star Wars lijkt me ook tof om met ze te kijken. Echt horror doen we nog maar even niet, daar houd ik ook echt totaal niet van dus als ze dat willen zien dan haak ik af.
Wij keken op verzoek afgelopen weekend The Conjuring :D

Ze heeft ze allemaal gekeken, meeste met vriendinnen: The Nun, The Conjuring (1 t/m 85 ofzo), alle Annabelle-films en nog wat gegriezel. Ik heb ook een periode gehad dat griezelen gewoon een behoefte was, dus ik begrijp het wel, maar ik heb die behoefte zelf niet meer :D

IT, zowel de oude als de nieuwe natuurlijk ook gekeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206966430
Oh leuk! Deden wij ook met onze dochters toen die nog klein waren, the neverending story vonden ze geweldig, the goonies en Hocus-pocus ook, toen ze wat groter werden keken ze naar films als Natural Born killers en reservoir dogs.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 14:41:47 #36
236264 crew  capricia
pi_206966464
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij keken op verzoek afgelopen weekend The Conjuring :D

Ze heeft ze allemaal gekeken, meeste met vriendinnen: The Nun, The Conjuring (1 t/m 85 ofzo), alle Annabelle-films en nog wat gegriezel. Ik heb ook een periode gehad dat griezelen gewoon een behoefte was, dus ik begrijp het wel, maar ik heb die behoefte zelf niet meer :D

IT, zowel de oude als de nieuwe natuurlijk ook gekeken.
Halloween is net geweest. En daar horen ook gewoon griezelfilms bij. The Conjuring toen gekeken.
Popcorn, cola, dekentje op de bank en lekker griezelen. O+

Ik vind het ook gewoon gezellig deze donkere dagen voor kerst.
Definitely not CIA
pi_206967935
Filmpje met popcorn en dekentje op de bank: check. Alleen dan een ander genre. ;)
pi_206979660
Harry Potter is hier al tig keer gekeken.
Tijdje geleden alle LotR gekeken.
Recentelijk met de jongste naar Grease gekeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:40:39 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_206980181
Ik kan geloof ik nog maar moeilijk verwerken dat Harry Potter en LOTR al onder de oude films vallen :')

Bij oude films denk ik echt nog aan die vroege eighties producties :'(
disclaimer
pi_206980343
Hahaha, ja herkenbaar SQ.

Home Alone en Annie zijn ook best aardig te volgen voor kinderen die niet snel genoeg lezen voor de ondertitels.
pi_206980379
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:53 schreef Kyara het volgende:
Hahaha, ja herkenbaar SQ.

Home Alone en Annie zijn ook best aardig te volgen voor kinderen die niet snel genoeg lezen voor de ondertitels.
Oh die hebben we ook gekeken.

The Sound of Music en Clueless staan ook nog op de lijst.
Westside story waren we aan begonnen maar vonden ze echt niks.

Ik hou niet zo van die echt oude films.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206980418
Ik zou hier bij de 9 jarige nooit Alien Conjouring of wat dan ook opzetten. :D Xo zie je maar niemand is hetzelfde.
pi_206981695
Zoon (12) en ik zijn nu bezig met Rambo :7 Hoewel 16+ valt het wel mee, zeker vergeleken met Vikings wat ik hem écht niet laat kijken :X
Verder boeit het hem het jaartal van een film echt niet. Back to the future vond hij echt heel gaaf, net zoals alle Marvelfilms. Of Q&Q, ook met hem gekeken.
Maar, horror of clowns is een no no go. Krijgt hij nachtmerries van. Net zoals Squid game. Heeft hij per ongeluk een stukje van gezien en dat werd drama. Hij kijkt nu elke avond in alle kasten en onder het bed voordat ie gaat slapen :') ;(

Sylvester Stallone is een van zijn favorieten. Net als Tom Holland. Bedoel maar :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206997169
Hier met de jongste een tijd terug Grease gekeken. Vond ze erg leuk.

Verder heeft man met de kinderen tot op zekere hoogte alle marvel films van oud naar jong gekeken met de oudste en deels ook nog met de jongste volgens mij.

En ook Harry Potter en lord of the rings geloof ik met beiden. En ook Indiana jones bijvoorbeeld

Sowieso is het bijna elke vrijdagavond film avond voor de oudste met papa. De jongste stelt nog te veel vragen om mee aan te mogen haken (van de oudste).

Ik ben wat minder filmig dus het is niet vaste prik dat ik dan met de jongste een film kijk (en ik kan de meeste films ook niet vaker dan 1 keer kijken, enkele uitzonderingen als Grease en dirty dancing die ik dan ook echt vaak gezien heb. Maar voor die laatste vind ik dochter nog te jong).
  zaterdag 10 december 2022 @ 11:52:18 #45
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207025629
Horrorfilms tijdens overblijven vertoond aan basisschoolkinderen Amsterdam

Dit gaat dan wel weer erg ver.
Maar serieus; wat een zieke geest heb je dan :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207026044
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:52 schreef livelink het volgende:
Horrorfilms tijdens overblijven vertoond aan basisschoolkinderen Amsterdam

Dit gaat dan wel weer erg ver.
Maar serieus; wat een zieke geest heb je dan :(
Dit is echt ziek :(

In groep 8 vond juf het ook prima om squid game op te zetten. Zoon is daar echt bang voor en ging met zn rug ernaartoe zitten ;( Juf is er uiteindelijk ook achter gekomen dat het niet zo handig was om dit in de klas te laten zien. Er waren meer kids die weigerden te kijken. En anderen die het thuis óók keken... 8)7
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')