abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:52:11 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206968315
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:48 schreef SootSprite het volgende:
Dus moet ik er verslonst in Wibrakleding bij gaan lopen, elke cent omdraaien in de super ipv buiten de deur te eten en ga zo maar door. Dan is het leven toch helemaal niet leuk meer.
Vind je het nu leuk dan? Je komt geen dag door zonder pillen en je hyperventileert je de pleuris van de zenuwen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206968349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:50 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Dat weet je toch niet? Je vindt nu niks leuk omdat je in een negatieve cirkel zit. Minder geld uitgeven staat niet gelijk aan ongelukkiger zijn (of er verslonsd bijlopen, maar dat even terzijde).
Ik heb moeilijkhaar en besteed veel geld aan producten en kapper. Als dat niet meer kan voel ik mezelf niet. Zomaar een klein ding.

Ik was als kind arm en het is echt kut als jij geen kadootjes krijgt op vakantie kan etc en anderen wel. Ik wil geen luxe ik wil normaal leven.

Alleen voel ik me vandaag depressief omdat ik binnenkort weer een nieuwe uitdaging/mislukking aanga.
pi_206968386
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Vind je het nu leuk dan? Je komt geen dag door zonder pillen en je hyperventileert je de pleuris van de zenuwen.
Die pillen moet ik blijven slikken ook als ik niet werk en voordat ik een nieuwe baan had hyperventileerde ik van de angst om in de goot te belanden. Leuk angststoornis icm autisme.

Maar idd, ik ben niet gemaakt om te werken dat is duidelijk. Ik ben nu ademhalingsoefeningen aan het opzoeken die ik kan doen als ik weer kritiek krijg ipv op het werk te kotsen
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:58:09 #104
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206968390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:55 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik heb moeilijkhaar en besteed veel geld aan producten en kapper. Als dat niet meer kan voel ik mezelf niet. Zomaar een klein ding.

Ik was als kind arm en het is echt kut als jij geen kadootjes krijgt op vakantie kan etc en anderen wel. Ik wil geen luxe ik wil normaal leven.

Alleen voel ik me vandaag depressief omdat ik binnenkort weer een nieuwe uitdaging/mislukking aanga.
Dan probeer je niks en blijf je topics openen. Misschien dat dat helpt.
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:59:18 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206968406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:57 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Die pillen moet ik blijven slikken ook als ik niet werk en voordat ik een nieuwe baan had hyperventileerde ik van de angst om in de goot te belanden. Leuk angststoornis icm autisme.

Maar idd, ik ben niet gemaakt om te werken dat is duidelijk. Ik ben nu ademhalingsoefeningen aan het opzoeken die ik kan doen als ik weer kritiek krijg ipv op het werk te kotsen
Heeft geen van jouw therapeuten met jou het ‘omgaan met kritiek’ eens goed bij de kop gepakt? Dat lijkt me de kern van je probleem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206968439
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:58 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Dan probeer je niks en blijf je topics openen. Misschien dat dat helpt.
Ik heb een carriereswitch gedaan en heb therapie. Hoezo niks?
pi_206968488
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heeft geen van jouw therapeuten met jou het ‘omgaan met kritiek’ eens goed bij de kop gepakt? Dat lijkt me de kern van je probleem.
Ik kan tegen kritiek van bijvoorbeeld vrienden. Dingen die ik kan veranderen, feedback.

In het onderwijs zoveel op me ingehakt, mij compleet mislukt laten voelen en dan deed deze baas het nog eens over door te zeiken over vanalles. Nooit eens echt de kans gekregen om bter te worden want als een ding beter ging waren er weer drie anderen niet goed.
pi_206968499
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, je laat je vangen in het net van moeten, moeten, hebben, hebben. De ratrace is je eigen keuze.
Wat een onzin. Ik las onlangs nog dat starters op de woningmarkt een jaarinkomen van ¤ 70.000 moeten hebben om een starterswoning te kunnen kopen. Dat is 1.85x modaal. Er zijn maar weinig mensen die dat verdienen, zeker als ze nog jong zijn. En dus kun je op één inkomen gewoon geen huis meer kopen in deze tijd.

Dat heeft niks met 'hebben hebben' te maken. Gewoon, een eerste levensbehoefte. Een eigen huis, een vervoersmiddel en eten op tafel. Een 'normaal' leven lijkt nu alleen weg te zijn gelegd voor twee-verdieners.
pi_206968608
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:06 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat een onzin. Ik las onlangs nog dat starters op de woningmarkt een jaarinkomen van ¤ 70.000 moeten hebben om een starterswoning te kunnen kopen. Dat is 1.85x modaal. Er zijn maar weinig mensen die dat verdienen, zeker als ze nog jong zijn. En dus kun je op één inkomen gewoon geen huis meer kopen in deze tijd.

Dat heeft niks met 'hebben hebben' te maken. Gewoon, een eerste levensbehoefte. Een eigen huis, een vervoersmiddel en eten op tafel. Een 'normaal' leven lijkt nu alleen weg te zijn gelegd voor twee-verdieners.
Mijn vriend en ik kunnen niet eens kopen want je moet 20k inleggen
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:18:41 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206968651
Klaar mee.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:19:55 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206968668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:04 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik kan tegen kritiek van bijvoorbeeld vrienden. Dingen die ik kan veranderen, feedback.

In het onderwijs zoveel op me ingehakt, mij compleet mislukt laten voelen en dan deed deze baas het nog eens over door te zeiken over vanalles. Nooit eens echt de kans gekregen om bter te worden want als een ding beter ging waren er weer drie anderen niet goed.
Maar beantwoord de vraag nou eens: heeft een van je therapeuten dit heikele punt wel eens goed met je aangepakt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206968740
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar beantwoord de vraag nou eens: heeft een van je therapeuten dit heikele punt wel eens goed met je aangepakt?
Niet genoeg blijkbaar
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:27:52 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206968804
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:24 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Niet genoeg blijkbaar
Nee, blijkbaar. Is toch niet normaal, om je kritiek zo enorm zwaar aan te trekken? Dan kun je toch op zijn minst de respons geven dat je graag constructief wil praten over wat jij zou kunnen verbeteren. Nu lijkt het alsof jij een willoos slachtoffer bent dat steeds enorm onheus wordt bejegend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206968920
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:43 schreef SootSprite het volgende:
Ik wil niet meer.
Join the club!

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:43 schreef SootSprite het volgende:
Vroeg opstaan, naar het werk, daar de hele dag geestdodende taken uitvoeren en alsnog kritiek krijgen, verplicht sociaal doen en alsnog achter mijn rug om gelul.
Kritiek krijg je voor betaald, en gewoon terug lullen.


quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:43 schreef SootSprite het volgende:
Thuiskomen, schoonmaken, eten koken, en dan eindelijk 2 uur voor mezelf voor ik naar bed moet want vroeg op. En elke dag opnieuw. Alleen in de weekenden ben ik gelukkig als ik in bed kan liggen met mijn kat of wat leuks kan doen. Werk maakt me zo depressief want het is zo ontzettend kut of ik nou in het onderwijs werk of op kantoor. Ik verveel me, haat dingen moeten doen zonder waardering.
De kritiek, dat is je waardering.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:43 schreef SootSprite het volgende:
Ik werk alleen om geld te verdienen en het maakt me zwaar depri.

/rant
Wees blij dat je werk hebt (verdwijnt straks ook allemaal weer).
pi_206968989
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, blijkbaar. Is toch niet normaal, om je kritiek zo enorm zwaar aan te trekken? Dan kun je toch op zijn minst de respons geven dat je graag constructief wil praten over wat jij zou kunnen verbeteren. Nu lijkt het alsof jij een willoos slachtoffer bent dat steeds enorm onheus wordt bejegend.
Nou als mijn contract steeds niet verlengd wordt doordat er op elk klein ding wordt gelet is dat toch anders dan een baas die 1x zegt joh dit kan beter op die manier.
pi_206969023
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:34 schreef Horzula het volgende:

[..]
Join the club!
[..]
Kritiek krijg je voor betaald, en gewoon terug lullen.
[..]
De kritiek, dat is je waardering.
[..]
Wees blij dat je werk hebt (verdwijnt straks ook allemaal weer).
Als mn contract ooit verlengd werd was ik al blij. In onderwijs altijd burnoutklachten en hier ook uitval.
pi_206969365
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:37 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Als mn contract ooit verlengd werd was ik al blij. In onderwijs altijd burnoutklachten en hier ook uitval.
Heb je eerdere topics niet gelezen, maar ik denk je het gewoon allemaal veel te serieus neemt.
pi_206969549
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:51 schreef Horzula het volgende:

[..]
Heb je eerdere topics niet gelezen, maar ik denk je het gewoon allemaal veel te serieus neemt.
Nou zelfs downies bij brownies en downies kunnen een ban behouden en ik niet. Dan denk ik waarom doe ik nog mijn best als het toch niet genoeg is. Zodra ik signalen krijg dat ze ontevreden zijn weet ik hoe laat het is en krijg ik psychische burnoutklachten en val ij uit.
  dinsdag 6 december 2022 @ 18:05:08 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206969723
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:36 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Nou als mijn contract steeds niet verlengd wordt doordat er op elk klein ding wordt gelet is dat toch anders dan een baas die 1x zegt joh dit kan beter op die manier.
Je zit wel in de slachtofferrol, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206970084
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je zit wel in de slachtofferrol, hoor.
Nou ik heb in het proeftijdtopic tips gehad en die ga ik opvolgen en als ik dan nog niet succes heb weet ik gewoon dat ze iets tegen mij hebben
pi_206970101
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:57 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Nou zelfs downies bij brownies en downies kunnen een ban behouden en ik niet. Dan denk ik waarom doe ik nog mijn best als het toch niet genoeg is. Zodra ik signalen krijg dat ze ontevreden zijn weet ik hoe laat het is en krijg ik psychische burnoutklachten en val ij uit.
Gewoon niet uitvallen of ander werk zoeken.

Of niet. Maar dan de prijs ervoor betalen.
  dinsdag 6 december 2022 @ 18:31:32 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206970404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:20 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Nou ik heb in het proeftijdtopic tips gehad en die ga ik opvolgen en als ik dan nog niet succes heb weet ik gewoon dat ze iets tegen mij hebben
Waarom zouden ze nou iets hebben tegen jou?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206972417
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:20 schreef Horzula het volgende:

[..]
Gewoon niet uitvallen of ander werk zoeken.

Of niet. Maar dan de prijs ervoor betalen.
Ik denk dat als ik waardering krijg en minder bemoeizuchtige collega's die geen rotopmerkingen maken dan sta ik ook beter in mijn schoenen.
pi_206972427
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom zouden ze nou iets hebben tegen jou?
Misschien omdat mijn huidige baas ze belt ofzo.
  dinsdag 6 december 2022 @ 19:39:40 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206972511
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:36 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Misschien omdat mijn huidige baas ze belt ofzo.
Dat mag niet eens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206972579
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat mag niet eens.
D´r mag zogenaamd zoveel niet.

Mijn moeder heeft het overgrote deel van haar leven in het onderwijs gewerkt en ze zegt dat je het alleen maar te horen krijgt als je het verkeerd doet.

Dat schijnt erbij te horen.
  dinsdag 6 december 2022 @ 19:45:14 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206972639
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:42 schreef Horzula het volgende:

[..]
D´r mag zogenaamd zoveel niet.

Mijn moeder heeft het overgrote deel van haar leven in het onderwijs gewerkt en ze zegt dat je het alleen maar te horen krijgt als je het verkeerd doet.

Dat schijnt erbij te horen.
Ze is al weg uit het onderwijs. Maar kennelijk heeft ze de pech dat ze alleen maar wordt aangenomen voor banen waar ze kut met d’r omgaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206972695
Nou het onderwijs heeft me kapot gemaakt, ik was al kapot toen ik op kantoor ging werken en daar geen klik had.
pi_206972714
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ze is al weg uit het onderwijs. Maar kennelijk heeft ze de pech dat ze alleen maar wordt aangenomen voor banen waar ze kut met d’r omgaan.
Pardon, dat komt er nu van als ik twee topics tegelijkertijd lees.

Uit haar andere post blijkt dat ze overigens dat ze waarschijnlijk een onderliggende psychiatrische problematiek heeft die bepaalde arbeid voor haar problematisch maakt.
  dinsdag 6 december 2022 @ 19:50:08 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206972732
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:49 schreef Horzula het volgende:

[..]
Pardon, dat komt er nu van als ik twee topics tegelijkertijd lees.

Uit haar andere post blijkt dat ze overigens dat ze waarschijnlijk een onderliggende psychiatrische problematiek heeft die bepaalde arbeid voor haar problematisch maakt.
Ja, eens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206972737
Autisme en angst.
  dinsdag 6 december 2022 @ 19:52:08 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206972784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:50 schreef SootSprite het volgende:
Autisme en angst.
Autisme weet je toch nog maar kort?

Met je vorige account heb je dat nooit genoemd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206973315
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Autisme weet je toch nog maar kort?

Met je vorige account heb je dat nooit genoemd.
Jep. Dus jaren als autist gewerkt in het onderwijs, no wonder dat hetmisging
pi_206976962
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar is voor jezelf beginnen geen optie? Meer vrijheid om klussen te kiezen die je leuk vindt en als een klus niet bevalt ben je zo weer weg. Je moet natuurlijk wel je eigen acquisitie doen en zelf je pensioen en arbeidsongeschiktheidsverzekering regelen. Dat is wel een dingetje.
pi_206977368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:16 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar is voor jezelf beginnen geen optie? Meer vrijheid om klussen te kiezen die je leuk vindt en als een klus niet bevalt ben je zo weer weg. Je moet natuurlijk wel je eigen acquisitie doen en zelf je pensioen en arbeidsongeschiktheidsverzekering regelen. Dat is wel een dingetje.
Ja dat laatste i waarom ik dat niet doe, als ik weer eens uitval heb ik geen echt vangnet. ZZP is ruk daarin.
pi_206985889
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:20 schreef Farenji het volgende:

[..]
Blijkbaar vind je in het asiel werken wel leuk, dus "ik vind niks leuk" is onzin. Er zijn altijd mogelijkheden om het te laten werken zodat jij gelukkiger wordt. Daarvoor moet je misschien risico's nemen of op ander gebied concessies doen, maar dat is altijd nog beter dan jezelf ongelukkig maken en achteraf spijt krijgen dat je de sprong niet hebt gewaagd.
In het asiel werken is toch vooral hobby en niet zo zeer werk?
pi_206986099
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:50 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Pff nou hoe moet ik dat weten als Randstedeling? Ik ken alleen FC Twente dus ik dacht het is een stad.
Ooh ja dat kun je ook niet weten. Randstad is ook een stad toch? Rand-stad.

Mijn hemel de vliegende vinketering :') :D Blijf lekker in de Randstad met je twee masters want in het nuchtere Oosten val jij binnen enkele dagen door de mand met dat slachtoffergedrag en kom je helemaal nergens aan de bak.
Alius aliud dicit
  woensdag 7 december 2022 @ 20:28:10 #138
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_206987201
Een autist moet gewoon zijn eigen leven zodanig inrichten dat het wel werkt voor je. Schijnbaar pas je op dit moment niet in het leven at je voor je zelf hebt opgebouwd.
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 21:48:56 #139
441859 crew  Lenny77
pi_206988476
Beetje geveegd.. hou het wat OT aub? Maar ik heb het gevoel dat het meeste wel gezegd is...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_206989599
Mijn moeder heeft ook autisme. Ik merk aan haar dat haar hele manier van denken anders is.

Het komt hier misschien over dat TS bij de pakken wilt neerzitten, omdat ze niet met initiatieven komt. Het punt met autisme is volgens mij juist dat het bedenken van oplossingen heel veel moeite kost.

Als iemand met autisme meerdere negatieve ervaringen heeft met zijn werk, dan kan hij het niet voor zich zien dat bij andere omgeving de omstandigheden de vooruitzichten veel positiever zouden kunnen zijn.

Ook hoe meer stress hoe meer iemand met ASS dichtklapt. Een ander kan niet aan hem of haar aflezen dat er iets aan de hand is. Ook roept het bij de ander het idee op dat degene met ASS compleet schijt heeft, terwijl het in werkelijkheid juist een overload aan sores is.

Als een computer met te weinig RAM teveel opdrachten moet verwerken, lijkt het systeem helemaal vast te lopen. Dan kan je wel ongeduldig op het toetsenbord gaan rammen, maar dat heeft geen enkele zin. Geduld hebben is het beste. Desnoods een nachtje aan laten staan en de volgende dag draait het systeem weer. Een schoonmaakbeurt om overbodige bestanden te wissen en het RAM-geheugen leegmaken en het systeem werkt weer zoals het zou moeten.
pi_206989724
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Mijn moeder heeft ook autisme. Ik merk aan haar dat haar hele manier van denken anders is.

Het komt hier misschien over dat TS bij de pakken wilt neerzitten, omdat ze niet met initiatieven komt. Het punt met autisme is volgens mij juist dat het bedenken van oplossingen heel veel moeite kost.

Als iemand met autisme meerdere negatieve ervaringen heeft met zijn werk, dan kan hij het niet voor zich zien dat bij andere omgeving de omstandigheden de vooruitzichten veel positiever zouden kunnen zijn.

Ook hoe meer stress hoe meer iemand met ASS dichtklapt. Een ander kan niet aan hem of haar aflezen dat er iets aan de hand is. Ook roept het bij de ander het idee op dat degene met ASS compleet schijt heeft, terwijl het in werkelijkheid juist een overload aan sores is.

Als een computer met te weinig RAM teveel opdrachten moet verwerken, lijkt het systeem helemaal vast te lopen. Dan kan je wel ongeduldig op het toetsenbord gaan rammen, maar dat heeft geen enkele zin. Geduld hebben is het beste. Desnoods een nachtje aan laten staan en de volgende dag draait het systeem weer. Een schoonmaakbeurt om overbodige bestanden te wissen en het RAM-geheugen leegmaken en het systeem werkt weer zoals het zou moeten.
Nou doe je net of ze zwakzinnig is, dit is iemand met 2 masters; die heeft een hoog intelligentie nivo
Vakman pur sang
pi_206990053
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou doe je net of ze zwakzinnig is, dit is iemand met 2 masters; die heeft een hoog intelligentie nivo
Ik heb het niet over zwakzinnigheid maar over autisme. De perceptie is compleet anders. Dat merk je wellicht niet op als iemand met ASS tot jouw vriendengroep behoort, maar wel als je ermee samenleeft.
pi_206990632
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Mijn moeder heeft ook autisme. Ik merk aan haar dat haar hele manier van denken anders is.

Het komt hier misschien over dat TS bij de pakken wilt neerzitten, omdat ze niet met initiatieven komt. Het punt met autisme is volgens mij juist dat het bedenken van oplossingen heel veel moeite kost.

Als iemand met autisme meerdere negatieve ervaringen heeft met zijn werk, dan kan hij het niet voor zich zien dat bij andere omgeving de omstandigheden de vooruitzichten veel positiever zouden kunnen zijn.

Ook hoe meer stress hoe meer iemand met ASS dichtklapt. Een ander kan niet aan hem of haar aflezen dat er iets aan de hand is. Ook roept het bij de ander het idee op dat degene met ASS compleet schijt heeft, terwijl het in werkelijkheid juist een overload aan sores is.

Als een computer met te weinig RAM teveel opdrachten moet verwerken, lijkt het systeem helemaal vast te lopen. Dan kan je wel ongeduldig op het toetsenbord gaan rammen, maar dat heeft geen enkele zin. Geduld hebben is het beste. Desnoods een nachtje aan laten staan en de volgende dag draait het systeem weer. Een schoonmaakbeurt om overbodige bestanden te wissen en het RAM-geheugen leegmaken en het systeem werkt weer zoals het zou moeten.
Dit, ik loop vast en zie soms geen oplossingen of alleen maar doemscenario's. En heeft niks met intelligentie te maken.
pi_206990902
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 06:03 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Dit, ik loop vast en zie soms geen oplossingen of alleen maar doemscenario's. En heeft niks met intelligentie te maken.
Krijg je hierbij steun van je partner? Op de momenten dat jij geen oplossingen meer ziet, ziet hij ze dan wel?

Zoals ik het lees, houd je te weinig energie over naast je baan om veranderingen door te voeren die je wellicht meer vreugde kunnen brengen. Ik weet niet of je met je partner samenwoont, maar wellicht een tijd 32 uur per week gaan werken zodat je kan investeren in wat je wel leuk vind? Ik dacht te lezen dat je vertaalopdrachten wel leuk vind, maar een portfolio moet opbouwen .Ik snap dat je dan tijdelijk minder luxe over houdt, wat je ook erg belangrijk ligt. Maar de enige die verandering in je leven kan aanbrengen ben jij en soms zal dat betekenen dat je even je verwachtingen van het leven moet bijstellen om ervoor te kunnen zorgen dat je in de toekomst er beter voor zit.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_206991426
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:48 schreef SootSprite het volgende:
Nou het onderwijs heeft me kapot gemaakt, ik was al kapot toen ik op kantoor ging werken en daar geen klik had.
Als je jezelf lang genoeg voorhoudt dat je 'kapot' bent, houd je de negatieve spiraal zelf in stand. Die doorbreek je nooit door in de slachtofferrol te blijven hangen. Als zelf oplossingen zoeken niet lukt, zoek daarvoor hulp (niet op Fok!).

Anderzijds is de arbeidsmarkt nu zo krap met personeelstekorten dat dingen als overbelasting erg op de loer liggen; in vrijwel iedere branche. Ik merk ook dat ik me veel weerbaarder op moet stellen om niet mee te gaan in de gekte.
pi_206992252
Ik heb ooit een tip gekregen van mijn psycholoog mbt mijn moeder voor als ik iets wil voorstellen wat voor haar onbekend is, om het voor haar te tekenen of plaatjes of foto's erbij halen.

Je kan jezelf misschien helpen door wat betreft jouw eigen persoonlijke ontwikkeling collages te maken. Dat helpt je misschien als je jezelf een bepaald beeld wilt vormen, want dan kan je je het beeld van de collage herinneren.

En wat jouw werksituatie betreft: het kan ook grotendeels te maken hebben met miscommunicatie. Als jouw collega's niet weten wat er met jou aan de hand is, dan zien ze alleen maar jouw gedrag. Ze kunnen niet zien welke zorgen zich in jouw hoofd afspelen en waarschijnlijk ook niet aan jouw gezicht of non-verbale signalen aflezen dat er iets met jou aan de hand is. Als ze jou beleven als iemand die erg kil is en weinig zegt, kunnen ze jou min of meer als bedreiging ervaren. Je wordt hooguit getolereerd. Andersom merk jij dat ze afstandelijk en onaardig tegen jou doen, waardoor de stress alleen maar toeneemt en je nog meer dichtslaat.

Je kan daar zoveel in veranderen. Als één van jouw collega's ergens moeite mee heeft waar jij juist goed in bent, kan je hem of haar aanbieden dat ze gerust aan jou hulp mogen vragen als ze dat nodig hebben. Daarmee gaan ze jou ook anders beleven, dat je een deel wordt van het hele team ipv iemand die zich afzondert. Of neem volgende week een pak kerstkransjes mee en zeg tegen je collega's dat ze gerust mogen pakken als ze trek hebben
pi_206993617
Ik ben niet kil en afstandelijk, eerder extravert en een flapuit. Ik trakteerde vaak bij mijn vorige baan. Ik heb soms alleen me-time nodig en kan overprikkeld raken in een kantoortuin. Gelukkig bij nieuwe baan kleine kantoren met 2 a 3 man.

Ook heb ik geen moeite met mij dingen voorstellen, maar meer met weten wat er nodig is om er te komen. Al heb ik in de laatste jaren veel meer zelfstandigheid gekregen en zoek ik dingen op ipv afhankelijk zijn van een ander.

Ik heb zoals ik al zei al een carriereswitch gedaan en die baan vind ik ook wel leuk an sich, het was vooral de baas en het team icm enorme onzekerheid en faalangst.

Nogmaals autisme is er in zoveel vormen en ik weet gewoon dat als ik zeg ik ben autistisch ze een Rainman voor zich zien ipv een open, creatieve flapuit.
  donderdag 8 december 2022 @ 13:29:13 #148
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206993688
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:43 schreef SootSprite het volgende:
Ik wil niet meer. Vroeg opstaan, naar het werk, daar de hele dag geestdodende taken uitvoeren en alsnog kritiek krijgen, verplicht sociaal doen en alsnog achter mijn rug om gelul. Thuiskomen, schoonmaken, eten koken, en dan eindelijk 2 uur voor mezelf voor ik naar bed moet want vroeg op. En elke dag opnieuw. Alleen in de weekenden ben ik gelukkig als ik in bed kan liggen met mijn kat of wat leuks kan doen. Werk maakt me zo depressief want het is zo ontzettend kut of ik nou in het onderwijs werk of op kantoor. Ik verveel me, haat dingen moeten doen zonder waardering. Ik werk alleen om geld te verdienen en het maakt me zwaar depri.

/rant
je bent niet de enige

KLB / Altijd kapotmoe na werk

KLB / Ik wil niet werken. Nu niet, nooit niet!

KLB / Werken is nog steeds niets voor mij
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206993827
Een normale constructieve omgeving zou al schelen. Maarja, met oud en nieuw weer lot kopen lol.
pi_207011875
Ik heb ook lang moeten zoeken naar m'n plek, veel flexcontracten en gezeik, soms ook gewoon domme pech met reorganisaties. Alsnog denk ik niet dat je moet blijven hangen in een baan met te weinig energiegevers en/of te veel energie nemers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')