abonnement Unibet Coolblue
pi_206964297
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:05 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wij hebben hier ook middelen om de beperkingen na te bootsen. Ik geef toe dat iemands ogen uitsteken beter simuleert waar onze klanten mee te maken hebben dan een simulatie ervan, maar het is maar een cursus dus ik denk dat de simulatie toch wat pragmatischer is :)

Doel is wat te leren, en ervaring op te doen en inleven in hoe het de mensen vergaat wie ze helpen, dat wordt toch bereikt? En natuurlijk is dat nooit hetzelfde als iemand die jaren zo heeft moeten leven.
Ik heb ook ooit jaren met 2 personen onder het bestaansminimum geleefd maar we wisten dat het beter zou worden.
Als je dat niet weet is het toch echt anders dan elke oefening ter wereld. Je mist de gehele essentie van de problematiek
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206964319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Er zit wat rancune bij TS denk ik, en ik snap het ook wel een beetje als je uit zo'n situatie komt of erin zit (gokje) dat dan zo'n 'lul met dikke auto en ditto ego' wel even jou situatie gaat zitten simuleren omdat het kan. Gewoon voor een weekje lol.

Maar ik blijf er wel bij dat het iets toevoegt voor de mensen die de 'cursus' volgen. Hoeveel dat is met 40 euro de week, meh.

Met 40 euro is voor 10 kilo aan generieke rijst. Drie hele broden bij de lidl en een pot pindakaas en jam huismerk wel 10 euro. Blijft er 20 euro over voor groenten, vlees/vis en een pakkie peuken als het moet. De peuken kan je ook inruilen voor melk en ontbijtgranenzooi. Daar het voor 1 persoon is lukt dat denk ik echt wel.

Daarom, daar zit niet echt een uitdaging in imho.

Imho minder geld, langere periode. Mgoe, het blijft een cursus natuurlijk.
Zelf verdien ik modaal, dus zit niet in zo'n situatie, wel heb ik weinig geld gehad in het verleden, maar dat is niet de reden waarom er racune zit, het zit hem niet in het feit dat hij 2 dikke auto's en een villa heeft. Het zit hem in het feit dat hij met doelgroep werkt die hij niet begrijpt en niet kan begrijpen blijkt maar weer uit dit filmpje.

Het heeft geen meerwaarde om een dergelijk project te verkopen aan andere gemeentes. Ja de hulpverlener kan dan zeggen, ik weet hoe je je voelt en ik weet dat het lastig is om een week met 40 euro rond te komen. maar zou je niet naar de Aldi gaan? zou je niet voor meerdere dagen gaan koken en deze in tupperware bakjes verdelen en invriezen? En let vooral op de 35% kortingsstickers! doe elke dag 5 euro in een envelopje en verspreid dit over de hele week, zo deed ik het in het overleefhuis dus je kan wel rondkomen met 40 euro!

WTF :{w

Help de doelgroep met andere mogelijkheden, maak ze sterker, biedt ze cursussen aan, creëer meer mogelijkheden ipv te zeggen wat deze groep wel en niet moet doen.
pi_206964390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:46 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Zelf verdien ik modaal, dus zit niet in zo'n situatie, wel heb ik weinig geld gehad in het verleden, maar dat is niet de reden waarom er racune zit, het zit hem niet in het feit dat hij 2 dikke auto's en een villa heeft. Het zit hem in het feit dat hij met doelgroep werkt die hij niet begrijpt en niet kan begrijpen blijkt maar weer uit dit filmpje.

Het heeft geen meerwaarde om een dergelijk project te verkopen aan andere gemeentes. Ja de hulpverlener kan dan zeggen, ik weet hoe je je voelt en ik weet dat het lastig is om een week met 40 euro rond te komen. maar zou je niet naar de Aldi gaan? zou je niet voor meerdere dagen gaan koken en deze in tupperware bakjes verdelen en invriezen? En let vooral op de 35% kortingsstickers! doe elke dag 5 euro in een envelopje en verspreid dit over de hele week, zo deed ik het in het overleefhuis dus je kan wel rondkomen met 40 euro!

WTF :{w

Help de doelgroep met andere mogelijkheden, maak ze sterker, biedt ze cursussen aan, creëer meer mogelijkheden ipv te zeggen wat deze groep wel en niet moet doen.
In je laatste alinea spreek je jezelf tegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206964415
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In je laatste alinea spreek je jezelf tegen.
De doelgroep, dus de mensen in de armoede, niet de hulpverleners die deze traning aangeboden krijgen.
pi_206964432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:52 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
De doelgroep, dus de mensen in de armoede, niet de hulpverleners die deze traning aangeboden krijgen.
Ja weet ik, je spreekt jezelf tegen daar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206964660
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja weet ik, je spreekt jezelf tegen daar.
Oke leg uit, dan kan ik er op reageren.
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:20:53 #32
3542 Gia
User under construction
pi_206964758
Ervaringsdeskundigen opleiden! Moet niet gekker worden in dit land.
Wat is het volgende? Iemand verslaafd maken aan coke en dan af laten kicken, zodat ze snappen hoe het werkt in zo'n kliniek?
pi_206964791
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:13 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Oke leg uit, dan kan ik er op reageren.
Niet zeggen wat ze wel en niet moeten doen, maar wat moet er dan gebeuren?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206964802
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:05 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wij hebben hier ook middelen om de beperkingen na te bootsen. Ik geef toe dat iemands ogen uitsteken beter simuleert waar onze klanten mee te maken hebben dan een simulatie ervan, maar het is maar een cursus dus ik denk dat de simulatie toch wat pragmatischer is :)

Doel is wat te leren, en ervaring op te doen en inleven in hoe het de mensen vergaat wie ze helpen, dat wordt toch bereikt? En natuurlijk is dat nooit hetzelfde als iemand die jaren zo heeft moeten leven.
Ik zie het anders, er is veel kwaliteit wat onopgemerkt blijft, mensen met veel talenten. Om te beginnen met armoedebestrijding; ga echte ervaringsdeskundige trainen en opleiden als hulpverlener en geef ze een volwaardige baan. Nu is er sprake van een klassenverschil waarbij ze deze groep als onvolwaardig beschouwen die ze de les moeten lezen i.p.v. een kans te geven op de arbeidsmarkt zodat deze uit de armoede komen.
  dinsdag 6 december 2022 @ 13:10:32 #35
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206965276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb ook ooit jaren met 2 personen onder het bestaansminimum geleefd maar we wisten dat het beter zou worden.
Als je dat niet weet is het toch echt anders dan elke oefening ter wereld. Je mist de gehele essentie van de problematiek
Nee jij mist het doel van een training of cursus krijgen ...
Dum de dum
pi_206965350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:10 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Nee jij mist het doel van een training of cursus krijgen ...
Wat is het doel dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206965371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:23 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Ik zie het anders, er is veel kwaliteit wat onopgemerkt blijft, mensen met veel talenten. Om te beginnen met armoedebestrijding; ga echte ervaringsdeskundige trainen en opleiden als hulpverlener en geef ze een volwaardige baan. Nu is er sprake van een klassenverschil waarbij ze deze groep als onvolwaardig beschouwen die ze de les moeten lezen i.p.v. een kans te geven op de arbeidsmarkt zodat deze uit de armoede komen.
Ik ken wel wat mensen in de armoede en dat zijn niet mensen die geschikt zijn voor de arbeidsmarkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206965596
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:20 schreef Gia het volgende:
Ervaringsdeskundigen opleiden! Moet niet gekker worden in dit land.
Wat is het volgende? Iemand verslaafd maken aan coke en dan af laten kicken, zodat ze snappen hoe het werkt in zo'n kliniek?
Het hele filmpje hééft het niet over het opleiden van ervaringsdeskundigen :N

Ik hoor "met maar 40 euro weekgeld en de steun van ervaringsdeskundigen..." Ofwel: er zijn ervaringsdeskundigen betrokken bij de cursus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 6 december 2022 @ 13:43:30 #39
3542 Gia
User under construction
pi_206965681
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:36 schreef baskick het volgende:

[..]
Het hele filmpje hééft het niet over het opleiden van ervaringsdeskundigen :N
Het creëren van ervaringsdeskundigen dan!

Je bent geen ervaringsdeskundige als je 1 week van 40 euro moet eten en drinken.

Dat lijkt op de serie 'straatarm-steenrijk' op tv, waarbij steenrijken 1 weekje van huis en inkomen ruilen met een arm gezin. Het arme gezin mag dan op kosten van de rijken een weekje in weelde leven.
De rijken komen er wel achter hoe lastig het is om van een dergelijk budget boodschappen te doen en ze beseffen hoe duur sommige dingen eigenlijk zijn, waar ze eerst niet bij nadachten en achteloos in hun karretje gooien.

Maar dat is ook alles. Je komt er in 1 week niet achter hoe het is mbt kleding, schooluitjes van de kinderen, zaken als een laptop en noem maar op.
pi_206966007
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Het creëren van ervaringsdeskundigen dan!

Je bent geen ervaringsdeskundige als je 1 week van 40 euro moet eten en drinken.
Waaruit blijkt dat dan? TS stelt het, maar waaruit blijkt dat het doel is om ervaringsdeskundigen op te leiden dan wel te creëren? Een gesimuleerde ervaring (van een week of een maand, in elk geval eindig) is niet hetzelfde als een werkelijke ervaring (die onbepaald is qua duur en daardoor wellicht - want ik heb geen ervaring - uitzichtloos is of voelt).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206966614
Heb momenteel minder dan 40 euro per week, heb dan ook wat muziekpassie gedaan (iets te veel CDs en miniatuur autootjes online gekocht). leef momenteel van statiegeld flessen. Gelukkig heb ik nog 8 big choppers vol aan zowel Duitse als Nederlandse statiegeld flessen staan, denk ongeveer 50 euro. Kom ik wel mee door tot de 16 december, dan krijg ik nieuwe wajong bijgeschreven plus die 190 euro energiecompensatie. :Y

En ik ga echt niet zomaar aan mijn spaargeld zitten! :{w
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_206967872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:10 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Nee jij mist het doel van een training of cursus krijgen ...
Het niveau van discussiëren wordt lager...beetje jammer.
pi_206967910
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ken wel wat mensen in de armoede en dat zijn niet mensen die geschikt zijn voor de arbeidsmarkt.
Die bestaan ook absoluut, maar er zijn ook veel mensen die met een steuntje in de rug een beetje extra begeleiding en tolerantie het heel ver kunnen schoppen uiteindelijk. De maatschappij is er niet goed op ingericht om deze mensen een kans te geven die net dat extra zetje in de goede richting nodig hebben.
pi_206968028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:06 schreef baskick het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat dan? TS stelt het, maar waaruit blijkt dat het doel is om ervaringsdeskundigen op te leiden dan wel te creëren? Een gesimuleerde ervaring (van een week of een maand, in elk geval eindig) is niet hetzelfde als een werkelijke ervaring (die onbepaald is qua duur en daardoor wellicht - want ik heb geen ervaring - uitzichtloos is of voelt).
Je kan je na die cursus beter in de cliënt inleven vanuit ervaring is de bedoeling, dat maakt dat je ervaringsdeskundig bent tot bepaalde hoogte volgens deze opzet. De definitie van een ervaringsdeskundige is inderdaad dat je zelf in vergelijkbare omstandigheden hebt gezeten met de psychische druk die je daarbij ervaren hebt. Het doel van deze training is dat je je beter in kan leven in de cliënt die in de armoede zit doordat je zelf het hebt ervaren hoe het is om 1 weekje door te brengen in vergelijkbare omstandigheden. Ze zeggen niet dat ze ervaringsdeskundige creëren, maar beweren wel dat je na een weekje in dat huis de cliënt beter kan begrijpen vanuit ervaring en dus deskundiger bent.
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:39:31 #45
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206968117
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:25 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Het niveau van discussiëren wordt lager...beetje jammer.
Er is ook weinig discussie mogelijk als de ene helft hier vooral die vent wilt zwartmaken itt wat ie doet, en de andere helft weigert aan te nemen dat een cursus niet de werkelijkheid 1:1 nabootst.
Dum de dum
pi_206968276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Er is ook weinig discussie mogelijk als de ene helft hier vooral die vent wilt zwartmaken itt wat ie doet, en de andere helft weigert aan te nemen dat een cursus niet de werkelijkheid 1:1 nabootst.
Het gaat er vooral om of hij de plank niet misslaat, daarnaast laat hij pijnlijk en dubbelzinnig zien hoe groot de kloof van onbegrip is van de overheid naar de mensen die werkelijk in deze situatie zitten, denken de juiste tool daarvoor in handen te hebben, niet door deze groep krachtiger te maken maar enige erkenning van de problematiek willen geven waar ze mee te maken hebben.

In dit onderstaande filmpje creëren ze ook gangsters door ze in de gettho te plaatsen.

pi_206968300
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:09 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Papegaai
Precies dit. Zelfde gelul met die BN'ers die een weekje in armoede gaan leven. Zal nooit in de buurt komen om ook maar iets te voelen van de toestanden waar sommige mensen in zitten, want na een weekje gaan ze toch weer terug naar hun villa.
pi_206974418
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Je kunt dat niet nabootsen, want de juist de onzekerheid en uitzichtloosheid zijn funest. Als je daar een week zit ontbreekt precies dat en is het meer een survivalvakantie.
zo is dat.

En wat heeft het opgeleverd?

Citaat:

Nieuw schuldenbeleid
En dan de hamvraag: veranderde het iets aan de dienstverlening van Westerkwartier? ‘Wat het voor de korte termijn heeft opgeleverd is meer bewustzijn hoe het is om aan de andere kant van de tafel te zitten.

Conclusie: dus helemaal niets.
  woensdag 7 december 2022 @ 13:41:20 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206981510
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Je kunt dat niet nabootsen, want de juist de onzekerheid en uitzichtloosheid zijn funest. Als je daar een week zit ontbreekt precies dat en is het meer een survivalvakantie.
Inderdaad het gaat erom dat het niet maar 1 week is maar week in week uit met geen uitzicht op verbetering maar eerder op verslechtering
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')