abonnement Unibet Coolblue
pi_206953829

quote:
Honderden moskeeën en islamitische organisaties in Nederland hebben aangifte gedaan tegen minister Dennis Wiersma voor Primair en Voortgezet Onderwijs. Dat meldt Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond (SPIOR) vandaag.

Aanleiding is een aankondiging van Wiersma een maand geleden. De minister zei toen dat het voor de Inspectie van het Onderwijs mogelijk moet worden om in te grijpen op weekendscholen als er signalen van misstanden zijn.

Volgens de ondertekenaars van de aangifte heeft Wiersma bewust in strijd met de grondwet gehandeld. De minister heeft zich volgens hen onder meer schuldig gemaakt aan discriminatie bij de uitoefening van zijn ambt, groepsbelediging en het aanzetten tot haat en discriminatie.
https://nos.nl/artikel/24(...)om-schenden-grondwet
Ik krijg nog geld van je.
  maandag 5 december 2022 @ 17:18:06 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206954085
Huh?

Hier gaat het om, ik had dit helemaal gemist dus excuus als iedereen het al wist.
https://nos.nl/artikel/24(...)llelle-samenlevingen

Dan nog: huh?
pi_206954142
Kansloos. :')
pi_206954145
Zal vast nog wel een rechter in NL zijn die

gek genoeg is om die aanklacht te steunen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206954166
Dit land _O- _O-
pi_206954169
De arm van Erdo is lang en bruin.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206954171
Is zo wel duidelijk dat de moslims de gedachtenpolitie zijn.
pi_206954197
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:22 schreef torentje het volgende:
Is zo wel duidelijk dat de moslims de gedachtenpolitie zijn.
Ik dacht het niet! :D o|O
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 5 december 2022 @ 17:33:05 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206954373
Vredige mensen weer in de strijd.
pi_206954422
Goed dat deze moslimgemeenschappen zich zo pro actief opstellen om alle problematiek die speelt bij jonge moslims op te lossen (criminaliteit, werkloos, radicalisme, homo haat, om ff wat te noemen).

Of wacht...
pi_206954429
Nog een extra reden om religieuze organisaties in te perken.
Dat gelul van discriminatie jegens sprookjesverhalen en hun volgers.

Geloven in wat dan ook vind ik prima overigens, maar zodra je een last tot een ander begint te worden is het optieven geblazen.
Of je nou gelooft in Jezus, Mohammed, Zeus of kabouters wat mij betreft, maakt niet uit.
pi_206954989
dat moeten die mensen zelf weten tegen wie ze aangifte doen. Iedereen is dat vrij om te doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206955020
Bruls zeker weer met de voorgedrukte aangiftes?

pi_206955077
De vraag is, ze mogen nu niet ingrijpen bij weekendscholen? Of wa?
Vakman pur sang
pi_206964507
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:23 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik dacht het niet! :D o|O
Wat wil jij eigenlijk zeggen?
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:02:14 #16
3542 Gia
User under construction
pi_206964531
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
De vraag is, ze mogen nu niet ingrijpen bij weekendscholen? Of wa?
Klopt, valt niet onder het regulier onderwijs. Ze krijgen ook geen subsidie of andere rijkssteun. Oftewel, het is in hun eigen tijd, dus een privezaak.

Enige wat reguliere moslimscholen moeten doen, is alles wat ze op de weekendscholen horen niet ontkrachten. Dan doen ze niets fout, mochten ze een inspectie krijgen.

Daarom ben ik dan ook tegen onderwijs op religieuze basis en voor 1 soort basisonderwijs voor alle kinderen, waar ze allemaal dezelfde lesstof krijgen. Dus ook over homoseksualiteit en de vrije westerse normen en waarden.
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:08:11 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206964600
Dit is toch juist het tegenovergestelde van discriminatie? Dat dezelfde pedagogische en arbeidstechnische regels voor alle mensen gelden? Voor alle instituten met kinderen geldt zo dezelfde regelgeving wat betreft veiligheid, verantwoording en toezicht. Niemand wordt zo buitengesloten en krijgt een speciale behandeling.

Heel zielig om het verdwijnen van een ongegrond privilege onder discriminatie te willen schuiven.
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:10:38 #18
3542 Gia
User under construction
pi_206964631
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:08 schreef Qarrad het volgende:
Dit is toch juist het tegenovergestelde van discriminatie? Dat dezelfde pedagogische en arbeidstechnische regels voor alle mensen gelden? Voor alle instituten met kinderen geldt zo dezelfde regelgeving wat betreft veiligheid, verantwoording en toezicht. Niemand wordt zo buitengesloten en krijgt een speciale behandeling.

Heel zielig om het verdwijnen van een ongegrond privilege onder discriminatie te willen schuiven.
Moslimschool is geen instituut.
We zeggen altijd: "geloven doe je maar in je eigen tijd, in je eigen gebedshuis", en dat is precies wat ze doen!
pi_206964634
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat wil jij eigenlijk zeggen?
omdat jij de term "gedachtenpolitie" bezigde, dacht ik 'grappig' te zijn. Meer niet.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 12:10:58 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206964638
Dat ze aangifte doen betekent dus dat er hoogstwaarschijnlijk stront aan de knikker is. Doorlichten die handel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:11:40 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206964645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:08 schreef Qarrad het volgende:
Dit is toch juist het tegenovergestelde van discriminatie? Dat dezelfde pedagogische en arbeidstechnische regels voor alle mensen gelden? Voor alle instituten met kinderen geldt zo dezelfde regelgeving wat betreft veiligheid, verantwoording en toezicht. Niemand wordt zo buitengesloten en krijgt een speciale behandeling.

Heel zielig om het verdwijnen van een ongegrond privilege onder discriminatie te willen schuiven.
Die kronkel is een lastige. Moslims die een hoofddoek op willen, geen handen willen schudden, respect en ruimte eisen voor de ramadan op het werk en tegelijkertijd niet anders behandelt willen worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206964675
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat ze aangifte doen betekent dus dat er hoogstwaarschijnlijk stront aan de knikker is. Doorlichten die handel
scan maar door inderdaad.
pi_206964696
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat ze aangifte doen betekent dus dat er hoogstwaarschijnlijk stront aan de knikker is. Doorlichten die handel
Zien de bui al hangen idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:25:17 #24
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_206964826
Dus om mogelijk anti-democratische en anti-rechtstatelijke lessen tegen te gaan zijn anti-democratische en anti-rechtstatelijke maatregelen nodig. Juist.

Als de overheid aanwijzingen heeft dat die scholen niet deugen en de wet overtreden dan moeten ze de diensten en de politie erop afsturen, niet de onderwijsinspectie.

Helaas voor een hoop mensen in dit land zijn de (religieuze) opvattingen over bijvoorbeeld de seksuele moraal die afwijken van de zogenaamde norm misschien verwerpelijk maar niet tegen de wet. :W
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 12:30:57 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206964908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:25 schreef detaris het volgende:
Dus om mogelijk anti-democratische en anti-rechtstatelijke lessen tegen te gaan zijn anti-democratische en anti-rechtstatelijke maatregelen nodig. Juist.

Als de overheid aanwijzingen heeft dat die scholen niet deugen en de wet overtreden dan moeten ze de diensten en de politie erop afsturen, niet de onderwijsinspectie.

Helaas voor een hoop mensen in dit land zijn de (religieuze) opvattingen over bijvoorbeeld de seksuele moraal die afwijken van de zogenaamde norm misschien verwerpelijk maar niet tegen de wet. :W
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')