abonnement Unibet Coolblue
pi_206950363
Vandalen vernielen sinterklaasversiering in Sint-Oedenrode

In Sint-Oedenrode zijn afgelopen weekend de sinterklaasversieringen vernield. Het was voor het eerst dat het sinterklaascomité in het dorp een aantal grote borden had neergezet van pieten, pakjes en Sinterklaas.

"Is dit nou lollig?", vraagt Marjolein Steenbakkers van het comité zich bij Omroep Brabant af. "Probeer je iets voor de gemeenschap te doen en dan gebeurt zoiets. Echt zonde."

Vandalen trokken de versieringen los en sloegen ze kapot, onder meer met stoeptegels.

Wie erachter zitten blijft gissen, maar Steenbakkers vermoedt dat het dronken jongeren zijn geweest. "We hopen dat iemand zich meldt, maar eigenlijk verwacht ik dat niet", zegt ze.

Vrijwilligers werkten dagen aan de versieringen. Schilderen, zagen: drie volle dagen zijn ze er volgens Steenbakkers mee bezig geweest.

Volgend jaar weer?
De versieringen waren al met al een week of twee in het dorp te zien. Dat het al voor Pakjesavond werd vernield is zuur, vindt Steenbakkers. "Het was een soort test om te kijken of het werd gewaardeerd. Als het dan zo kapot wordt gemaakt geeft dat wel een bittere nasmaak. We twijfelen of we hiermee doorgaan."

https://nos.nl/artikel/24(...)ng-in-sint-oedenrode


pi_206950369
dan ben je echt een held hoor als je dit op je geweten hebt, je mag echt trots zijn op jezelf :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2022 12:53:05 ]
pi_206950375
Tuig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 5 december 2022 @ 13:02:45 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206950482
False flag
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206950506
Ik zie een echte zwarte piet op die foto van zo'n vernielde versiering, daar heb je het motief al en weet je ook in welke richting je moet zoeken. De mensen die ook in de supermarkten spullen vernielde omdat er een afbeelding van zwarte piet op stond, mensen die eens een flink pak rammel moeten krijgen en hun plaats moeten leren kennen in deze samenleving.
  maandag 5 december 2022 @ 13:06:09 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206950528
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:52 schreef Dries4Ever het volgende:
dan ben je echt een held hoor als je dit op je geweten hebt, je mag echt trots zijn op jezelf :')
Hoho, geen held, maar (naar) mens. Hoewel, deugen doe je 24-7.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206950640
Tuig. :r
  maandag 5 december 2022 @ 13:15:47 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206950672
Het is wat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 5 december 2022 @ 13:18:18 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206950711
#speculatietopic
  maandag 5 december 2022 @ 13:23:53 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206950782
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef Tengano het volgende:
#speculatietopic
#speculaastopic. :9
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206951052
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hoho, geen held, maar (naar) mens. Hoewel, deugen doe je 24-7.
Ik was het niet hoor.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_206951073
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zie een echte zwarte piet op die foto van zo'n vernielde versiering
Ik zie toch eerder een roetveegpiet, aangezien het gezicht niet geheel is ingekleurd.
pi_206951157
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zie een echte zwarte piet op die foto van zo'n vernielde versiering, daar heb je het motief al en weet je ook in welke richting je moet zoeken. De mensen die ook in de supermarkten spullen vernielde omdat er een afbeelding van zwarte piet op stond, mensen die eens een flink pak rammel moeten krijgen en hun plaats moeten leren kennen in deze samenleving.
Ik weet het niet hoor, tuig dat plezier haalt uit het zinloos vernielen van spullen is van alle tijden.
  maandag 5 december 2022 @ 13:55:00 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_206951206
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zie een echte zwarte piet op die foto van zo'n vernielde versiering, daar heb je het motief al en weet je ook in welke richting je moet zoeken. De mensen die ook in de supermarkten spullen vernielde omdat er een afbeelding van zwarte piet op stond, mensen die eens een flink pak rammel moeten krijgen en hun plaats moeten leren kennen in deze samenleving.
Nee. Je brengt jouw aannames als feiten.

Het kunnen zowel anti-Zwarte Pieters zijn als vandalen die gewoon de boel slopen om het slopen. Het is totaal onduidelijk wie erachter zit.
Krekker is de bom!
  maandag 5 december 2022 @ 14:04:50 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206951350
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 13:41 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Ik was het niet hoor.
Excuses. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Trouwste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 15:56:22 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_206952974
Triest :(

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206953955
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zie een echte zwarte piet op die foto van zo'n vernielde versiering, daar heb je het motief al en weet je ook in welke richting je moet zoeken. De mensen die ook in de supermarkten spullen vernielde omdat er een afbeelding van zwarte piet op stond, mensen die eens een flink pak rammel moeten krijgen en hun plaats moeten leren kennen in deze samenleving.
Ik zie meer een roetveegpiet hoor. Gezicht lijkt niet geheel ingekleurd.

Uit het filmpje blijkt overigens dat de woordvoerder denkt aan (dronken) jongeren/voetbalsupporters die na de winst van Oranje op de route naar huis de versiering hebben gesloopt.

Geen idee of je openstaat voor deze verklaring van de woordvoerder.
Uiteraard staat het je ook geheel vrij om vast te houden aan -> zwarte piet, dus uit bepaalde hoek.

Welke groep het ook is, kinderachtig is het zeker.
pi_206955560
Inderdaad kinderachtig, zoals alle vernielingen. Dat een vernieling dan en slechts dan gepleegd wordt als de aanleiding ideologisch is, is nieuw voor mij. Dronkenschap - ook in het zuiden wonen meer mensen dan geheelonthouders - of woede (ten onrechte!) koelen op een onschuldige decoratie, het behoort tot de mogelijkheden.
pi_206967475
Vernieler sinterklaasversieringen meldt zich: ‘Dan heb je ballen’

quote:
Een jongen die afgelopen weekend sinterklaasversieringen in Sint-Oedenrode heeft vernield, heeft zich gemeld. Hij meldde zich op 5 december bij het comité dat de versieringen had geregeld. De dader heeft spijt betuigd. “Hij wil de schade vergoeden en is zelfs bereid om mee te gaan schilderen voor volgend jaar”, vertelt voorzitter Ed Steenbakkers opgetogen.

De voorzitter en de andere leden van het comité kwamen maandagochtend voor een onaangename verrassing te staan. De versieringen op de rotondes in het dorp, waar vrijwilligers dagenlang aan gewerkt hadden, lagen in stukken op de grond. Vandalen hadden de versieringen losgetrokken en onder meer met uit de straat gehaalde stoeptegels kapotgeslagen.

Terwijl Sinterklaas en zijn pieten maandag langs de huiskamers in het dorp gingen, begon het bij een van de vandalen toch te knagen. “Iets voor zes uur vanavond werden we gebeld door een jongen, die bekende dat hij na het stappen in een dronken bui de spullen heeft vernield”, vertelt Steenbakkers. “Ook vindt hij dat het sinterklaasfeest gevierd moet worden zoals altijd in het dorp. Dus met veel vrijwilligers een leuk feest maken. Hij had dat niet willen verpesten.”

De jongen liet weten dat hij de schade van 100 euro wil vergoeden en heeft zich al opgegeven om als vrijwilliger mee te gaan schilderen voor volgend jaar. “Ik waardeer dat zeer”, zegt Steenbakkers. “Als ik terugdenk aan mijn jeugd, dan gebeurden er met een biertje op ook dingen die niet moesten gebeuren. Dus ik vind het knap dat hij zich meldt. Dan heb je ballen.”

Binnenkort gaat Ed met de jongen ‘en een bak koffie’ om de tafel zitten om het samen op te lossen. Twijfels of er volgend jaar opnieuw versierd wordt zijn er niet meer. “Dit is een signaal naar de rest van de stappers dat dit hier niet gewaardeerd en getolereerd wordt. Dan moeten wij ook de stap maken dat alle zes de rotondes versierd worden", zegt Steenbakker. "En met de extra hulp ben ik ervan overtuigd dat dat gaat lukken."

https://www.omroepbrabant(...)ch-dan-heb-je-ballen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')