abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 december 2022 @ 10:51:17 #1
414785 sirdanilot
pi_206948568
Ik merk bij sollicitaties dat gebrek aan ervaring met REST API in mijn vakgebied vaak toch lastig is. Ik ben wat dit betreft niet echt met mijn tijd meegegaan.

Nou kan je cursusjes Javascript overal wel vinden maar vaak heeft dit meer te maken met web development ipv application interfaces. Nou vroeg ik me af waar ik goede (online) cursussen kan vinden over Rest API en javascript.

Nou kan het zelfs ook nog een andere 'taal' zijn dan specifiek javascript maar JS komt toch het meest naar boven zie ik. Gewoon een code academy cursusje javascript lijkt me niet echt voldoende.

Ik keek laatst naar The Odion Project hetgeen 100% gratis is (het hoeft niet per se gratis trouwens, maar natuurlijk altijd mooi meegenomen), maar ook dit bevat de hele reutemeteut voor front end web development ook CSS en zo :r

Iemand een idee van waar ik naar moet zoeken? En dit kan vast ook wel iemand verder helpen die op dit onderwerp googlet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206949119
Wil je een rest api aanroepen met javascript?
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 december 2022 @ 12:43:13 #3
414785 sirdanilot
pi_206950264
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2022 11:35 schreef boskameel het volgende:
Wil je een rest api aanroepen met javascript?
Dat kan. Maar het mag ook met een andere programmeertaal.

Ik wil niet alleen CALL ik wil gewoon een hele cursus hieromtrent zegmaar
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206950349
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat kan. Maar het mag ook met een andere programmeertaal.

Ik wil niet alleen CALL ik wil gewoon een hele cursus hieromtrent zegmaar
Dat ga je niet in 1 cursus vinden, ik zou het iets specifieker proberen te maken.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 december 2022 @ 12:57:16 #5
414785 sirdanilot
pi_206950410
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 12:50 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat ga je niet in 1 cursus vinden, ik zou het iets specifieker proberen te maken.
Tsja ik heb aan de bedrijven waar ik heb gesolliciteerd, maar die aangaven dat ik meer vn dit onderwerp dien af te weten, ook gevraagd om wat meer duiding. Bijvoorbeeld welk specifiek certificaat ik moet halen. Maar tot dusver was dit zonder resultaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206951773
Een certificaat zegt niets natuurlijk. Wat wil je ermee?

Als je api calls wilt doen met javascript (of beter typescript) en de response wilt verwerken (bv naar een database of file) zou ik eens kijken naar node.js. Als beginner moet je dan nog best wat uitzoeken (hoe npm libraries werken, draai je lokaal een node js install (of met Docker), etc).

Uiteindelijk is een request in elke taal hetzelfde alleen de syntax is net wat anders, dus leer authenticatie, welke soorten aanroepen je hebt (POST, GET, PUT, PATCH, DELETE), en hoe je deze doet, hoe json in elkaar steekt, (of bij wat oudere api's xml).

Zelf test ik calls altijd met Postman, handig tooltje, en deze kan ook code genereren in vrijwel elke bekende programmeertaal.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 december 2022 @ 14:43:10 #7
414785 sirdanilot
pi_206952000
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2022 14:29 schreef boskameel het volgende:
Een certificaat zegt niets natuurlijk. Wat wil je ermee?

Als je api calls wilt doen met javascript (of beter typescript) en de response wilt verwerken (bv naar een database of file) zou ik eens kijken naar node.js. Als beginner moet je dan nog best wat uitzoeken (hoe npm libraries werken, draai je lokaal een node js install (of met Docker), etc).

Uiteindelijk is een request in elke taal hetzelfde alleen de syntax is net wat anders, dus leer authenticatie, welke soorten aanroepen je hebt (POST, GET, PUT, PATCH, DELETE), en hoe je deze doet, hoe json in elkaar steekt, (of bij wat oudere api's xml).

Zelf test ik calls altijd met Postman, handig tooltje, en deze kan ook code genereren in vrijwel elke bekende programmeertaal.
Ja dit is inderdaad wat ik bij een vorige sollicitatie voor mijn kiezen kreeg. Het had inderdaad ook te maken met node.js , Docker, JSON.

Ik vroeg me af of er ergens een online cursus is (mag gratis hoeft niet) die dit onderwerp behandelt. Er staan wel youtube video's over ' how does node.js work' maar ik weet niet zo heel goed waar ik moet beginnen zegmaar.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206952454
Misschien kun je beter voor een andere baan solliciteren.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 december 2022 @ 21:19:27 #9
414785 sirdanilot
pi_206959473
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 15:16 schreef Farenji het volgende:
Misschien kun je beter voor een andere baan solliciteren.
Dat snap ik ook wel maar blijkbaar zit er in deze hoek toch wel wat werk en dan zou het toch wel mooi zijn als er mogelijkheden zouden zijn om dit te leren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206960251
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat snap ik ook wel maar blijkbaar zit er in deze hoek toch wel wat werk en dan zou het toch wel mooi zijn als er mogelijkheden zouden zijn om dit te leren.
Ja natuurlijk zit er in die hoek werk, voor mensen met genoeg kennis en ervaring met de materie. En dat leer je niet even met een cursusje.
pi_206960665
Hier ben je inderdaad wel even zoet mee. Na een maand of 3-6 heb je de basics door en weet je hoe alles in elkaar steekt.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 8 december 2022 @ 11:49:58 #12
414785 sirdanilot
pi_206992532
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 21:58 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja natuurlijk zit er in die hoek werk, voor mensen met genoeg kennis en ervaring met de materie. En dat leer je niet even met een cursusje.
Dus dan moet ik maar beginnen als junior traineetje webdevelopment met javascript of zo?

Want die functies zijn er wel hoor. Voor nog geen 30 duizend per jaar bruto hetgeen vele malen minder is dan dat ik nu verdien ;(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206992656
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dus dan moet ik maar beginnen als junior traineetje webdevelopment met javascript of zo?

Want die functies zijn er wel hoor. Voor nog geen 30 duizend per jaar bruto hetgeen vele malen minder is dan dat ik nu verdien ;(
Ja klopt, gewoon onderaan beginnen. Heb ik ook gedaan hoor.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 8 december 2022 @ 12:03:44 #14
414785 sirdanilot
pi_206992673
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:01 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja klopt, gewoon onderaan beginnen. Heb ik ook gedaan hoor.
Ik denk dat ik dan qua carrieremogelijkheden toch beter elders kan zoeken want ik zit nou toch in een salespositie die echt veel meer verdient dan zo'n traineetje. Toch wat minder technisch en wat meer in de sales dan denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206992789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik denk dat ik dan qua carrieremogelijkheden toch beter elders kan zoeken want ik zit nou toch in een salespositie die echt veel meer verdient dan zo'n traineetje. Toch wat minder technisch en wat meer in de sales dan denk ik.
Zoals ik al zei, ik denk dat je moet uitzoeken wat je precies moet weten voor die functie, want ik geloof niet dat je daar echt volledige developer skills voor nodig hebt. Sales personen die echt kunnen developen zijn erg zeldzaam, maar de goede begrijpen wel het jargon en de grote lijnen voldoende om beetje te kunnen communiceren met developers en impact van beslissingen te kunnen overzien. Daar zal het om gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')