abonnement Unibet Coolblue
pi_206948368
Ben jij al naar een kerstmarkt geweest?
Of staat er nog 1 op de planning?

Vertel hier je ervaringen/aanraders :)
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_206948532
Ik twijfel heel erg over naar Valkenburg gaan.
Ik ben er nog nooit geweest, vind het alleen zo ver reizen en onduidelijk met toegang tot welke markt/grot?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_206948758
Nee niks in de planning. Maar naar 1 in Duitsland is altijd wel leuk.
  maandag 5 december 2022 @ 11:22:41 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206948954
Ik ben niet zo van de kerstmarkten maar ga eind van de week een paar dagen naar Berlijn dus zal er daar dan toch wel een opzoeken. Valkenburg gaat echt helemaal los met kerst, met markten in diverse grotten maar ook in het dorp zelf over the top versiering enzo. Dus als je van dat soort dingen houdt zou ik een bezoek zeker aanraden ook al is het ver. Mocht je denken: oh, dan pak ik de kerstmarkt in Maastricht ook meteen mee... Die is totaal niet bijzonder, echt zo een die je in elke middelgrote stad wel vindt, dus daar hoef je het niet voor te doen.
pi_206949128
Ik doe even een TVP.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206949179
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:22 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben niet zo van de kerstmarkten maar ga eind van de week een paar dagen naar Berlijn dus zal er daar dan toch wel een opzoeken. Valkenburg gaat echt helemaal los met kerst, met markten in diverse grotten maar ook in het dorp zelf over the top versiering enzo. Dus als je van dat soort dingen houdt zou ik een bezoek zeker aanraden ook al is het ver. Mocht je denken: oh, dan pak ik de kerstmarkt in Maastricht ook meteen mee... Die is totaal niet bijzonder, echt zo een die je in elke middelgrote stad wel vindt, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Kijk, thanks!
En moet je nou van tevoren boeken? Ik zag allemaal verschillende toegangstickets, voor gewone kerstmartken of kerstmarkt in een grot en weer een andere grot :?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_206949198
Tevens schijnt de Country & Christmas Fair in Utrecht bij kasteel Haarzuilens ook echt een aanrader te zijn, wel duur.
Daar ga ik misschien ook nog heen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 5 december 2022 @ 11:50:17 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206949391
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2022 11:39 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Kijk, thanks!
En moet je nou van tevoren boeken? Ik zag allemaal verschillende toegangstickets, voor gewone kerstmartken of kerstmarkt in een grot en weer een andere grot :?
Ja, dat wel, en dan gaat het in tijdsblokken.
Hier: https://www.kerststadvalk(...)-vragen/faq-tickets/
  zondag 11 december 2022 @ 12:20:00 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207040559
Welke is dan de grootste en leukste van het land waar je zeker een uurtje of 2 a 3 een beetje rond kan banjeren? Eventueel ook van Duitsland, maar dan niet vreselijk ver van de grens vandaan?
Mai pben rai~!
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 16:58:16 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207043437
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 12:20 schreef KNAK het volgende:
Welke is dan de grootste en leukste van het land waar je zeker een uurtje of 2 a 3 een beetje rond kan banjeren? Eventueel ook van Duitsland, maar dan niet vreselijk ver van de grens vandaan?
Waar in Nederland woon je? Vanuit het noorden zijn Bremen en Oldenburg goed te doen, maar ga je niet zo snel naar Köln of Aachen. Vanuit Zuid Limburg weer wel.

Vind het zelf in Bremen bijvoorbeeld erg mooi, vooral de "Schlachtenzauber" aan de Weser. Maar rondom het Rathaus is ook een grote. In Münster heb je bijvoorbeeld meerdere (6?) kleinere markten. Ook leuk, maar vind Bremen leuker. Düsseldorf is ook wel een populaire bestemming en makkelijk bereikbaar met het OV.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 11 december 2022 @ 17:58:03 #11
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207044142
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 16:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waar in Nederland woon je? Vanuit het noorden zijn Bremen en Oldenburg goed te doen, maar ga je niet zo snel naar Köln of Aachen. Vanuit Zuid Limburg weer wel.

Vind het zelf in Bremen bijvoorbeeld erg mooi, vooral de "Schlachtenzauber" aan de Weser. Maar rondom het Rathaus is ook een grote. In Münster heb je bijvoorbeeld meerdere (6?) kleinere markten. Ook leuk, maar vind Bremen leuker. Düsseldorf is ook wel een populaire bestemming en makkelijk bereikbaar met het OV.
Den Haag :') De hele andere kant...

Essen zou een beetje het maximale zijn aangezien we ook dezelfde dag weer terug rijden. Dus een uur of 4 heen en terug is mooi.

Essen ziet er leuk uit, maar hierboven wordt Valkenburg aanbevolen, dat is met 2,5hr rijden ook te doen. Sommige Youtube filmpjes laten wel het e.e.a. er van zien, maar het voelt een beetje kaal en beperkt aan. Tickets moeten ook gekocht worden, en dan heb je iets van 6 mogelijkheden/grotten...

Lastig kiezen en het lijkt wel dat het beter is om gewoon een aantal locaties te bezoeken ipv 1 enkele....
Mai pben rai~!
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 19:05:12 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207044966
Valkenburg ben ik nog nooit geweest en sowieso niet echt veel grote Nederlandse. De Nederlandse markten vind ik altijd een beetje matig.

Essen ken ik niet echt, alleen het gebied rondom het station, dus geen idee of het een leuke binnenstad heeft als decor voor de markt. Maar heb wel eens gehoord dat men er heen gaat van uit de buurt hier (ZO Drenthe). Zal niet zijn omdat het geen fuck aan is.

Je komt ook langs Oberhausen, mocht het echt niets zijn in Essen. Volgens Google Maps is Den-Haag-Essen maar 2,5 uur. Of bedoel je totale reistijd van 4 uur?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 11 december 2022 @ 20:25:20 #13
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_207046032
Ik ben in Bad Bentheim geweest, die vond ik wel leuk! Maar is wel wat kleiner. Wel veel handwerk kraampjes, met houtsnijwerk enzo, vond ik ook wel leuk. En het dorpje zelf is natuurlijk ook al toeristisch met het slot. Bij het slot binnen was ook nog wat kerstmarkt geloof ik, maar we vonden de rij bij de ticketverkoop wat te lang. En de internationale trein stopt ook in Bad Bentheim!

Waarschijnlijk volgend jaar naar Nordhorn, de kerstmarkt in de zoo, die vind ik ook wel leuk klinken.

Valkenburg moet ik ook nog eens heen, die schijnt het mooiste van ons land te zijn!
Maastricht vond ik zelf ook niet zo speciaal.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 20:26:50 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207046053
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:25 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik ben in Bad Bentheim geweest, die vond ik wel leuk! Maar is wel wat kleiner. Wel veel handwerk kraampjes, met houtsnijwerk enzo, vond ik ook wel leuk. En het dorpje zelf is natuurlijk ook al toeristisch met het slot. Bij het slot binnen was ook nog wat kerstmarkt geloof ik, maar we vonden de rij bij de ticketverkoop wat te lang. En de internationale trein stopt ook in Bad Bentheim!

Waarschijnlijk volgend jaar naar Nordhorn, de kerstmarkt in de zoo, die vind ik ook wel leuk klinken.

Valkenburg moet ik ook nog eens heen, die schijnt het mooiste van ons land te zijn!
Maastricht vond ik zelf ook niet zo speciaal.
In je profiel staat Limburg, en dan naar Bad Bentheim en Nordhorn? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 11 december 2022 @ 20:31:53 #15
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_207046124
quote:
12s.gif Op zondag 11 december 2022 20:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In je profiel staat Limburg, en dan naar Bad Bentheim en Nordhorn? :D
Haha ja, ik ben ook regelmatig in Twente te vinden. Vanuit daar is dat wat logischer dan naar Aachen en Köln te gaan. :D
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 20:34:27 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207046162
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:31 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Haha ja, ik ben ook regelmatig in Twente te vinden. Vanuit daar is dat wat logischer dan naar Aachen en Köln te gaan. :D
Stimmt. Münster is ook nog goed te doen vanuit daar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 11 december 2022 @ 20:37:40 #17
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_207046199
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 20:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Stimmt. Münster is ook nog goed te doen vanuit daar.
Ja, Münster ben ik ook nog niet geweest, hoorde wel dat die ook leuk is. En waarschijnlijk ook wel makkelijk te bereiken met de trein vanuit Enschede.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 20:39:19 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207046214
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:37 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ja, Münster ben ik ook nog niet geweest, hoorde wel dat die ook leuk is. En waarschijnlijk ook wel makkelijk te bereiken met de trein vanuit Enschede.
Jup en kost ook nog geen drol als je met meerdere personen gaat (NRW ticket)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 11 december 2022 @ 20:57:40 #19
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207046496
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 19:05 schreef derLudolf het volgende:
Valkenburg ben ik nog nooit geweest en sowieso niet echt veel grote Nederlandse. De Nederlandse markten vind ik altijd een beetje matig.

Essen ken ik niet echt, alleen het gebied rondom het station, dus geen idee of het een leuke binnenstad heeft als decor voor de markt. Maar heb wel eens gehoord dat men er heen gaat van uit de buurt hier (ZO Drenthe). Zal niet zijn omdat het geen fuck aan is.

Je komt ook langs Oberhausen, mocht het echt niets zijn in Essen. Volgens Google Maps is Den-Haag-Essen maar 2,5 uur. Of bedoel je totale reistijd van 4 uur?
Ja. totale reistijd.
Zal wel op onderzoek uitgaan. Als Oberhausen en Essen een beetje dichtbij zijn en beide voor velen de moeite waard zijn is het wel een het proberen waard. Of gewoon sowieso beide aandoen, en even kiezen welke in de avond/overdag. Dus even researchen :)
Mai pben rai~!
pi_207061927
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:57 schreef KNAK het volgende:

[..]
Ja. totale reistijd.
Zal wel op onderzoek uitgaan. Als Oberhausen en Essen een beetje dichtbij zijn en beide voor velen de moeite waard zijn is het wel een het proberen waard. Of gewoon sowieso beide aandoen, en even kiezen welke in de avond/overdag. Dus even researchen :)
Sws Oberhausen met gratis parkeren
Essen moet je goede conditie hebben
  dinsdag 13 december 2022 @ 12:05:08 #21
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207064603
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 02:08 schreef peter_arends het volgende:

[..]
Sws Oberhausen met gratis parkeren
Essen moet je goede conditie hebben
Moet je rennend de markt door? :D
Of is het uren lang slenteren?
Mai pben rai~!
pi_207064668
Mooiste Duitse kerstmarkten volgens Duitse stemmers,

https://www.travelbook.de(...)rkt-in-deutschland-3
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207068027
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:05 schreef KNAK het volgende:

[..]
Moet je rennend de markt door? :D
Of is het uren lang slenteren?
Bulten vooral, ja naar beneden lopen is niet zo'n probleem natuurlijk
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 18:30:13 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207068911
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:09 schreef peter_arends het volgende:

[..]
Bulten vooral, ja naar beneden lopen is niet zo'n probleem natuurlijk
Afhankelijk van waar je woont zijn alleen Osnabrück of Köln en Aachen in een dag te doen.

Osnabrück is voor mij goed te doen, Hmmm misschien eens doen dit weekend, mits er niet geschaatst kan worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207175158
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 10:28 schreef Speedfight het volgende:
Ben jij al naar een kerstmarkt geweest?
Of staat er nog 1 op de planning?

Vertel hier je ervaringen/aanraders :)

Al 9x geweest . Vergeet Keulen of welke andere stad in EU , dit is best of the best.
  Moderator woensdag 21 december 2022 @ 17:22:07 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207175281
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:13 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Al 9x geweest . Vergeet Keulen of welke andere stad in EU , dit is best of the best.
Alleen Dresden rijd je niet even op en neer op een dag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')