abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 december 2022 @ 22:33:28 #1
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_206946112
Hellup...

Ik heb een kledingkast die ik als badkamerkast wil gaan gebruiken, maar de achterkant van die kast is onbewerkt spaanplaat. Met wat moet ik het bewerken zodat het tegen vocht in de badkamer kan??
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_206946150
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 22:33 schreef madeliefff het volgende:
Hellup...

Ik heb een kledingkast die ik als badkamerkast wil gaan gebruiken, maar de achterkant van die kast is onbewerkt spaanplaat. Met wat moet ik het bewerken zodat het tegen vocht in de badkamer kan??
Verf
Vakman pur sang
pi_206946153
Ik zou m schuren en (dik) in de primer zetten. En dan meubellak eroverheen. (wellicht daarna nog een keer licht schuren+nog een keer meubellak)
Kopse kanten ook goed behandelen

https://www.verfwinkel.nl(...)e-dit-het-beste-aan/
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 4 december 2022 @ 22:53:52 #4
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_206946239
O zo simpel dus gewoon. Thx!
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_206946247
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 22:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Verf
ja, maar niet zomaar

als je alleen de zichtbare delen verft is het snel over met de pret

plaat verwijderen en aan alle kanten, zeker ook de kopse kanten meermaals, voorzien van een dikke afsluitende verflaag
pi_206946389
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 22:55 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
ja, maar niet zomaar

als je alleen de zichtbare delen verft is het snel over met de pret

plaat verwijderen en aan alle kanten, zeker ook de kopse kanten meermaals, voorzien van een dikke afsluitende verflaag
Klopt met verf ;)
Vakman pur sang
pi_206946441
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt met verf ;)
waterverf is het goedkoopste
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206977174
Wordt voor een standaard kast nooit wat. Tussen de kanten zit altijd een beetje ruimte. Vocht uit de badkamer trekt daar in en laat de plaat opzwellen. Ik geef die kast maximaal een jaar.
pi_206991100
Het zal er inderdaad dik in zitten dat de hele kast van gefineerd spaanplaat is. Behalve de kopse kanten van de panelen waar het geduveld is, die zullen onbewerkt zijn... Op zich hoeft dit geen probleem te zijn in een goed geventileerde ruimte zal daar nooit langdurig vocht neerslaan. Ook niet op de achterwand...

Zo heeft bij mij jarenlang een IKEA kastje op de badkamer gestaan met een hardboard achterkant, wat niet watervast bewerkt geperst karton is, waar ik nooit iets aan gedaan heb. Het kastje zelf heeft nooit geleden op die plek naast het bad.

Maar wel de pootjes waar het op stond waren van MDF die ook niet op de kopse kanten waren gefineerd. Dus zo nu en dan stonden die pootjes in gemorst water en die gingen op den duur dus wel opwellen. :)

Dus, volgens mijn ervaring hoef je niet zo'n zorgen te maken mist je de badkamer goed ventileert en geen stoomkamer is waar veel vocht neerstaat en langdurig nat blijft. En zet de kast dan wel iets van de vloer af zodat het nooit direct in contact komt met gemorst water.

Staat de kast op 4 pootjes zou je het met verstelbare pootjes kunnen oplossen.
https://www.techxxl.nl/part-100119.html
Gaatje boren, eventueel plugje erin lijmen... :) Dan staat ie van de vloer op rubber pootjes.

Geen pootjes maar kopse kantdelen, zul je zelf iets moeten verzinnen met kunststof plaatjes of tegels. Als het maar vrij van de vloer staat op iets dat tegen water kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 08-12-2022 09:09:08 ]
pi_206992621
Meestal is de achterkant van een kast een plaat board, nog nooit spaanplaat gezien. :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')