abonnement Unibet Coolblue
pi_206948895
De laatste tijd aan het experimenteren met temperaturen en verbruik.
Toen het nog tussen pakweg 6 en 10 graden was, stookte ik op 18 en 15 graden en dat leverde een verbruik op van een zeer nette 1,5 tot 1,8 kuub per 24 uur op.

De laatste dagen, met temperaturen van maximaal 3 graden, verbruik ik zo'n 2,5 tot 2,8 kuub per 24 uur.

Maar eens de nacht/afwezigheids temperatuur naar 14 zetten, kijken wat dat doet.

Elke euro niet verstookt is er één :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206949347
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 10:38 schreef Danny het volgende:

[..]
Dus omdat mensen krap zitten moeten ze maar helemaal niets leuks meer doen?
Mensen in de bijstand mogen ook niet naar tuinland? Kom op :')
ZOLANG WE DAT NOG KUNNEN DOEN VALT HET WEL MEE MET DE ARMOEDE.

Dat vind ik. En waarom zit je in mijn berichten? Ik heb niets verkeerds gezegd? Of moeten we ja danny je hebt gelijk danny zeggen. Ja wijzig het maar.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 11:48:37 #153
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206949357
14.2
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_206949379
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2022 09:10 schreef Dven het volgende:

[..]
Vergeet je straks je oppaskindjes niet te melden dat ze geen honger mogen zeggen maar het trek dienen te noemen? "De kindjes in Afrika, die hebben pas honger!"
Ok ja knikker, we hebben honger in Nederland.
pi_206949464
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 10:38 schreef Danny het volgende:

[..]
Dus omdat mensen krap zitten moeten ze maar helemaal niets leuks meer doen?
Mensen in de bijstand mogen ook niet naar tuinland? Kom op :')
Ja. Entertainment is een luxe en geen basisbenodigdheid. Als je krap bij kas zit, is entertainment letterlijk het eerste waar je op dient te besparen. Wil je alsnog entertainment hebben, dan zijn er voldoende mogelijkheden om daar gratis van te genieten: doe een strandwandeling, ga lezen in de bibliotheek, volg gratis manifestaties of demonstraties van producten / diensten, etc. Niet alles hoeft jou geld te kosten.

Enne, als je krap bij kas bent, dan ben je niet direct arm. Dan ben je minder vermogend. Aan jou zelf de taak daar wat aan te gaan doen.
pi_206949465
Beste nieuwe woord 2022: Stookschaamte
Vakman pur sang
pi_206949471
10.0
  maandag 5 december 2022 @ 12:05:57 #158
37248 BertV
Handgemaakt
pi_206949678
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2022 11:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Beste nieuwe woord 2022: Stookschaamte
thermorexia.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_206949745
Besparen lijkt mij een betere benaming :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206949803
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:05 schreef BertV het volgende:

[..]
thermorexia.
Dat zou dan eerder iets worden als 'anthermia' .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 december 2022 @ 12:12:09 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206949806
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja. Entertainment is een luxe en geen basisbenodigdheid. Als je krap bij kas zit, is entertainment letterlijk het eerste waar je op dient te besparen. Wil je alsnog entertainment hebben, dan zijn er voldoende mogelijkheden om daar gratis van te genieten: doe een strandwandeling, ga lezen in de bibliotheek, volg gratis manifestaties of demonstraties van producten / diensten, etc. Niet alles hoeft jou geld te kosten.

Enne, als je krap bij kas bent, dan ben je niet direct arm. Dan ben je minder vermogend. Aan jou zelf de taak daar wat aan te gaan doen.
Wat is dit voor belachelijke redenering?

Mensen hebben plezier nodig om de minder plezierige zaken in het leven aan te kunnen. Wat jij nu letterlijk beweert is dat mensen die weinig te besteden hebben geen plezier mogen maken omdat ze daar geen geld aan uit zouden mogen geven volgens jou.

8)7

Ondanks dat ik een uitkering heb, staat plezier in het leven hebben en houden boven aan mijn dagelijkse takenlijst. En ik maak zelf wel uit of me dat geld kost ja of nee.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 5 december 2022 @ 12:14:09 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_206949837
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:12 schreef DJMO het volgende:

[..]
Wat is dit voor belachelijke redenering?

Mensen hebben plezier nodig om de minder plezierige zaken in het leven aan te kunnen. Wat jij nu letterlijk beweert is dat mensen die weinig te besteden hebben geen plezier mogen maken omdat ze daar geen geld aan uit zouden mogen geven volgens jou.

8)7

Ondanks dat ik een uitkering heb, staat plezier in het leven hebben en houden boven aan mijn dagelijkse takenlijst. En ik maak zelf wel uit of me dat geld kost ja of nee.
Dat zegt ie toch juist niet? Hij verwijst naar entertainment dat gratis is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 december 2022 @ 12:15:20 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206949856
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 12:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dat zegt ie toch juist niet? Hij verwijst naar entertainment dat gratis is.
Maw: hij denkt uit te kunnen maken waar andere mensen plezier uit mogen halen omdat dat gratis is. Nou dank je de koekoek :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Admin maandag 5 december 2022 @ 12:16:57 #164
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206949885
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:48 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
ZOLANG WE DAT NOG KUNNEN DOEN VALT HET WEL MEE MET DE ARMOEDE.

Dat vind ik. En waarom zit je in mijn berichten? Ik heb niets verkeerds gezegd? Of moeten we ja danny je hebt gelijk danny zeggen. Ja wijzig het maar.
Doe even normaal ^O^
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206949915
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:16 schreef Danny het volgende:

[..]
Doe even normaal ^O^
:') ?
pi_206950017
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:12 schreef DJMO het volgende:

[..]
Wat is dit voor belachelijke redenering?

Mensen hebben plezier nodig om de minder plezierige zaken in het leven aan te kunnen. Wat jij nu letterlijk beweert is dat mensen die weinig te besteden hebben geen plezier mogen maken omdat ze daar geen geld aan uit zouden mogen geven volgens jou.

8)7
En nu even goed lezen wat er staat: men dient te besparen op entertainment, niet dat men geen entertainment mág hebben. Er zijn voldoende gratis alternatieven voor het verkrijgen van entertainment.
quote:
Ondanks dat ik een uitkering heb, staat plezier in het leven hebben en houden boven aan mijn dagelijkse takenlijst. En ik maak zelf wel uit of me dat geld kost ja of nee.
En al die wandelingen die jij maakt: hoeveel geld kost jou dat? Zo zijn er dus voldoende gratis manieren van entertainment.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 december 2022 @ 12:28:01 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206950065
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En nu even goed lezen wat er staat: men dient te besparen op entertainment, niet dat men geen entertainment mág hebben. Er zijn voldoende gratis alternatieven voor het verkrijgen van entertainment.
[..]
En al die wandelingen die jij maakt: hoeveel geld kost jou dat? Zo zijn er dus voldoende gratis manieren van entertainment.
Vergis je niet. Elk half jaar nieuwe schoenen van rond de 160 euro, een dalvrij abonnement avn 107 Euro per maand, wandelkleding voor de zomer, thermo kleding voor de winter.

Maar ja, omdat ik zoveel onderweg ben, bespaar ik een hoop aan stookkosten overdag. Om het even on topic te houden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 5 december 2022 @ 12:29:01 #168
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206950080
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:49 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ok ja knikker, we hebben honger in Nederland.
Vergeet ze ook geen glaasje ranja te ontzeggen omdat er soep wordt gegeten en daar toch al meer dan genoeg vocht in zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 5 december 2022 @ 12:29:04 #169
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_206950083
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:15 schreef DJMO het volgende:

[..]
Maw: hij denkt uit te kunnen maken waar andere mensen plezier uit mogen halen omdat dat gratis is. Nou dank je de koekoek :')
Ja ik zeg niet dat ik het met 'm eens ben :P

Maar ben het wel eens met dat als mensen nog geld uit kunnen geven aan niet noodzakelijke dingen, ze nou ook weer niet zó arm zijn. Of misschien wel, maar andere prioriteiten hebben.
pi_206950142
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:28 schreef DJMO het volgende:
Vergis je niet. Elk half jaar nieuwe schoenen van rond de 160 euro, een dalvrij abonnement avn 107 Euro per maand, wandelkleding voor de zomer, thermo kleding voor de winter.
Leuk voor jou als jij dat kan bekostigen, maar voor een wandeltocht heb je geen dalvrij abonnement van 107 euro per maand nodig. Dat kan prima in je eigen buurt om maar een voorbeeld te noemen (laat staan het kopen van wandelkleding als je ook prima kan wandelen in je normale kleding). Er zijn voldoende manieren om daar op te besparen.
quote:
Maar ja, omdat ik zoveel onderweg ben, bespaar ik een hoop aan stookkosten overdag. Om het even on topic te houden.
Een prima manieren om te besparen ja :)

Ontopic: 14,5 graad nu. En ik werk nu thuis en verwarm mijn werkkamer van 15m3 met een energiezuinig infraroodkacheltje.
  maandag 5 december 2022 @ 12:35:25 #171
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_206950154
21 graden hier, heb een hekel aan in de kou zitten als het niet nodig is.
  maandag 5 december 2022 @ 12:36:06 #172
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_206950166
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:37 schreef Dven het volgende:
Net een half uurtje ramen en deuren geopend, afgekoeld naar 19,2°C. Verwarming al drie dagen niet aangeweest en het blijft zo'n 20/21 graden dus dat wordt een goedkope winter :)
:o :o
Of jij woont in een warmer gebied dan wij, of je woont in een flat waar andere mensen om je heen de kachel wel aanhebben (muren warm)...
pi_206950171
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:15 schreef DJMO het volgende:

Maw: hij denkt uit te kunnen maken waar andere mensen plezier uit mogen halen omdat dat gratis is. Nou dank je de koekoek :')
:{
Maw: jij denkt uit te kunnen maken waar ik mijn geld aan moet besteden (d.m.v. subsidies) omdat andere mensen geen prioriteiten bij hun basisbehoeften wensen te leggen.

Of ben jij bereid mijn energiekosten te betalen? Lijkt mij niet he... :{
  maandag 5 december 2022 @ 12:36:59 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_206950175
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2022 11:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Beste nieuwe woord 2022: Stookschaamte
Dat woord heb ik nog niemand zien gebruiken :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 december 2022 @ 12:37:20 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206950179
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Leuk voor jou als jij dat kan bekostigen, maar voor een wandeltocht heb je geen dalvrij abonnement van 107 euro per maand nodig. Dat kan prima in je eigen buurt om maar een voorbeeld te noemen (laat staan het kopen van wandelkleding als je ook prima kan wandelen in je normale kleding). Er zijn voldoende manieren om daar op te besparen.
[..]
Een prima manieren om te besparen ja :)

Ontopic: 14,5 graad nu. En ik werk nu thuis en verwarm mijn werkkamer van 15m3 met een energiezuinig infraroodkacheltje.
Klopt. Dat abo heb ik hoofdzakelijk om mijn kinderen te kunnen bezoeken. Dat het me daarbij in de gelegenheid stelt om ook wandeltochten verder van huis te maken is een mooie bijkomstigheid. Op schoenen en goede kleding bespaar ik niet, ik heb maar één lijf en paar voeten waar ik zuinig op ben. Dus investeer ik in goede schoenen en kleding. En verder investeer ik ook graag in plezier, want zonder plezier kan ik er net zo goed een eind aan maken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206950215
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Leuk voor jou als jij dat kan bekostigen, maar voor een wandeltocht heb je geen dalvrij abonnement van 107 euro per maand nodig. Dat kan prima in je eigen buurt om maar een voorbeeld te noemen (laat staan het kopen van wandelkleding als je ook prima kan wandelen in je normale kleding). Er zijn voldoende manieren om daar op te besparen.
[..]
Een prima manieren om te besparen ja :)

Ontopic: 14,5 graad nu. En ik werk nu thuis en verwarm mijn werkkamer van 15m3 met een energiezuinig infraroodkacheltje.
Wie ben jij om te bepalen wat ze nodig heeft voor haar wandeltochten?

Hou op hoor.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206950230
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:37 schreef DJMO het volgende:

[..]
Klopt. Dat abo heb ik hoofdzakelijk om mijn kinderen te kunnen bezoeken. Dat het me daarbij in de gelegenheid stelt om ook wandeltochten verder van huis te maken is een mooie bijkomstigheid. Op schoenen en goede kleding bespaar ik niet, ik heb maar één lijf en paar voeten waar ik zuinig op ben. Dus investeer ik in goede schoenen en kleding.
Dus dat abonnement is niet voor entertainment, maar voor andere prioriteiten. Dat maakt het al weer heel anders.
quote:
En verder investeer ik ook graag in plezier, want zonder plezier kan ik er net zo goed een eind aan maken.
Dat klinkt dan lekker fatalistisch.

Maar goed, genoeg offtopic hierover gepraat. Jij kent mijn mening, ik ken jouw mening. Veel plezier met je wandeltochten verder.
  maandag 5 december 2022 @ 12:41:15 #178
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_206950235
Minder thuiswerken helpt ook. Op kantoor is het lekker warm, dus dat scheelt weer een paar uur verwarmen in huis.
's Avonds na het sporten in de sportschool douchen en de dag is weer voorbij _O_.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  maandag 5 december 2022 @ 12:41:56 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206950249
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja. Entertainment is een luxe en geen basisbenodigdheid. Als je krap bij kas zit, is entertainment letterlijk het eerste waar je op dient te besparen. Wil je alsnog entertainment hebben, dan zijn er voldoende mogelijkheden om daar gratis van te genieten: doe een strandwandeling, ga lezen in de bibliotheek, volg gratis manifestaties of demonstraties van producten / diensten, etc. Niet alles hoeft jou geld te kosten.

Enne, als je krap bij kas bent, dan ben je niet direct arm. Dan ben je minder vermogend. Aan jou zelf de taak daar wat aan te gaan doen.
Bedankt dat je ervoor kiest om bepaalde woorden cursief te maken. Dat maakt veel indruk en geeft het geheel een lekker intellectueel voorkomen.

Verder is het natuurlijk schrijnend dat er in een westers land als Nederland nog figuren bestaan die dit soort definities hanteren. Om te kotsen zelfs, eigenlijk. "Zolang je nog niet doodgaat van de honger ben je rijk hoor! En wanneer niet 100% van je inkomen aan huur, verzekeringen, eten en GWE uitgaat dan doe je iets verkeerd en mag je niet klagen!"

Dan zit je met je gedachte écht nog heel diep in de vooroorlogse tijd. Van die figuren die ook het niet-veel-maar-toereikend-budget nog schandalig luxues vinden. Met dat soort landgenoten heb je als bevolking geen verdere vijanden meer nodig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 5 december 2022 @ 12:42:01 #180
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_206950250
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat woord heb ik nog niemand zien gebruiken :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:muziek:
pi_206950251
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Wie ben jij om te bepalen wat ze nodig heeft voor haar wandeltochten?

Hou op hoor.
Dat staat er niet.

Blijf jij maar lekker lezen wat jij wilt lezen. Mijn standpunt hierin is wel duidelijk dacht ik zo.
pi_206950270
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:41 schreef Dven het volgende:

[..]
Bedankt dat je ervoor kiest om bepaalde woorden cursief te maken. Dat maakt veel indruk en geeft het geheel een lekker intellectueel voorkomen.

Verder is het natuurlijk schrijnend dat er in een westers land als Nederland nog figuren bestaan die dit soort definities hanteren. Om te kotsen zelfs, eigenlijk. "Zolang je nog niet doodgaat van de honger ben je rijk hoor! En wanneer niet 100% van je inkomen aan huur, verzekeringen, eten en GWE uitgaat dan doe je iets verkeerd en mag je niet klagen!"

Dan zit je met je gedachte écht nog heel diep in de vooroorlogse tijd. Van die figuren die ook het niet-veel-maar-toereikend-budget nog schandalig luxues vinden. Met dat soort landgenoten heb je als bevolking geen verdere vijanden meer nodig.
Jij hebt duidelijk niet begrepen wat ik bedoelde met dat men niet arm is, maar minder vermogend (tip: het is een mindset). Denk er nog maar even een nachtje over na en kom er dan maar weer op terug.
  maandag 5 december 2022 @ 12:45:07 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206950283
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En nu even goed lezen wat er staat: men dient te besparen op entertainment, niet dat men geen entertainment mág hebben. Er zijn voldoende gratis alternatieven voor het verkrijgen van entertainment.
[..]
En al die wandelingen die jij maakt: hoeveel geld kost jou dat? Zo zijn er dus voldoende gratis manieren van entertainment.
Godverdomme schandalig dat mensen een kerstlampje in huis willen hebben. Ga lekker wandelen, of lezen in de bibliotheek. Bespaar je nog elektriciteit ook!!!

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 5 december 2022 @ 12:46:29 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206950302
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:28 schreef DJMO het volgende:

[..]
Vergis je niet. Elk half jaar nieuwe schoenen van rond de 160 euro, een dalvrij abonnement avn 107 Euro per maand, wandelkleding voor de zomer, thermo kleding voor de winter.

Maar ja, omdat ik zoveel onderweg ben, bespaar ik een hoop aan stookkosten overdag. Om het even on topic te houden.
Als simpele sandalen goed genoeg waren voor Jezus, dan is dat ook genoeg voor jou!

- Mutsaers__78
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 5 december 2022 @ 12:49:03 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206950336
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:36 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:o :o
Of jij woont in een warmer gebied dan wij, of je woont in een flat waar andere mensen om je heen de kachel wel aanhebben (muren warm)...
Begane vloer. We zitten wel boven de verwarmde kelders, dat scheelt natuurlijk. En buiten is het een zomerse 6 graden :P Heb wel het idee dat hier vroeger al wat meer over isolatie werd nagedacht. Gebouw komt uit de jaren '30.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 5 december 2022 @ 12:51:29 #186
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_206950359
Hi ha hoi. Het is 5 december!
Pakjesavond!

<O)

Een nieuw (verwarmd) pakje voor op de bank! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 december 2022 @ 12:55:48 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206950396
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Jij hebt duidelijk niet begrepen wat ik bedoelde met dat men niet arm is, maar minder vermogend (tip: het is een mindset). Denk er nog maar even een nachtje over na en kom er dan maar weer op terug.
Wat jij vindt is écht voor he-le-maal niemand boeiend. Het niet-veel-maar-toereikendbudget is één van de gestaafde methoden om armoede in Nederland te berekenen en daar is wel degelijk enige ruimte voor (een heel klein beetje) meer dan enkel de kosten om jezelf uberhaupt in dit land in leven te kunnen houden.

Nogmaals, met figuren zoals jij in de omgeving heeft een mens geen vijanden meer nodig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206950453
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:55 schreef Dven het volgende:

[..]
Wat jij vindt is écht voor he-le-maal niemand boeiend. Het niet-veel-maar-toereikendbudget is één van de gestaafde methoden om armoede in Nederland te berekenen en daar is wel degelijk enige ruimte voor (een heel klein beetje) meer dan enkel de kosten om jezelf uberhaupt in dit land in leven te kunnen houden.

Nogmaals, met figuren zoals jij in de omgeving heeft een mens geen vijanden meer nodig.
Ik heb het je al gezegd en zeg het je nog maar een keer: jij hebt het niet begrepen, zoals ook bovenstaande weer duidelijk maakt.

Denk er een nachtje over na en kom er dan eens op terug. En als je alsnog wat te melden hebt, dan mag dat via PM / DM.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 13:03:33 #189
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206950488
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja. Entertainment is een luxe en geen basisbenodigdheid. Als je krap bij kas zit, is entertainment letterlijk het eerste waar je op dient te besparen. Wil je alsnog entertainment hebben, dan zijn er voldoende mogelijkheden om daar gratis van te genieten: doe een strandwandeling, ga lezen in de bibliotheek, volg gratis manifestaties of demonstraties van producten / diensten, etc. Niet alles hoeft jou geld te kosten.

Enne, als je krap bij kas bent, dan ben je niet direct arm. Dan ben je minder vermogend. Aan jou zelf de taak daar wat aan te gaan doen.
Ik snap wél wat je wil zeggen;

Als de nood aan de man komt en je de tering naar de nering moet gaan zetten, dan gaan als eerste de dingen overboord die geen basisbehoefte zijn.

Als ik moet kiezen tussen een dag kunnen eten of naar het tuincentrum gaan om daar een gebakje te doen en wat te kopen, dan kies ik een dag eten. Dat andere is dan een luxe geworden die ik me niet meer kan permitteren.

Als ik nog steeds in de positie ben dat je de luxe hebt om te zeggen 'ik kan prima een dagje naar het tuincentrum want dat gaat mijn mogelijkheid op het het verkrijgen/behouden van absolute basisbehoeftes niet beïnvloeden', dan staat het water je dus blijkbaar (gelukkig) nog niet zó hoog aan de lippen dat je die keuze nog kunt maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206950560
Gister 3,7m3 gas verstookt (incl warm water), schema in thermostaat ‘verbeterd’:

0:00-08:00 - 17c
08:00-12:00 -19c
12:00-19:30 - 20c

Game on.. 3m3 is het doel.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 13:12:36 #191
382129 crew  Donna
pi_206950617
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 13:08 schreef Dementor het volgende:
Gister 3,7m3 gas verstookt (incl warm water), schema in thermostaat ‘verbeterd’:

0:00-08:00 - 17c
08:00-12:00 -19c
12:00-19:30 - 20c

Game on.. 3m3 is het doel.
Ik ga mijn schema vanavond aanpassen, want daar valt ook nog wel wat verbetering te halen.
pi_206950646
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap wél wat je wil zeggen;

Als de nood aan de man komt en je de tering naar de nering moet gaan zetten, dan gaan als eerste de dingen overboord die geen basisbehoefte zijn.

Als ik moet kiezen tussen een dag kunnen eten of naar het tuincentrum gaan om daar een gebakje te doen en wat te kopen, dan kies ik een dag eten. Dat andere is dan een luxe geworden die ik me niet meer kan permitteren.

Als ik nog steeds in de positie ben dat je de luxe hebt om te zeggen 'ik kan prima een dagje naar het tuincentrum want dat gaat mijn mogelijkheid op het het verkrijgen/behouden van absolute basisbehoeftes niet beïnvloeden', dan staat het water je dus blijkbaar (gelukkig) nog niet zó hoog aan de lippen dat je die keuze nog kunt maken.
Bijna goed ;)

Het gaat er om dat je jezelf niet als arm ziet, maar minder vermogend. Jezelf minder vermogend beschouwen resulteert sneller in een mindset dat jij iets aan dat minder vermogend zijn gaat doen. Beschouw jij jezelf als arm, dan zal je eerder blijven hangen aan de tiet van de overheid of bespaart op de kosten van je levensonderhoud: jij verwacht / eist bijvoorbeeld subsidies om je huidige levensstijl te kunnen blijven behouden.

Met een mindset van minder vermogend zul je er veel meer aan gaan doen om uit je huidige situatie te kunnen geraken d.m.v. investeringen (in aandelen, in verbouwingen die structureel kostenbesparend zijn, in jezelf), opleidingen, etc.

Simpel gezegd:
arm = kostenbesparend.
minder vermogend = zorgen dat je meer te besteden krijgt.
pi_206950666
Ik heb trouwens even teruggelezen, mensen zijn wat fel. Laten we elkaar vooral proberen te helpen. Vrijwel iedere situatie is anders.
  maandag 5 december 2022 @ 13:17:21 #194
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_206950698
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Bijna goed ;)

Het gaat er om dat je jezelf niet als arm ziet, maar minder vermogend. Jezelf minder vermogend beschouwen resulteert sneller in een mindset dat jij iets aan dat minder vermogend zijn gaat doen. Beschouw jij jezelf als arm, dan zal je eerder blijven hangen aan de tiet van de overheid of bespaart op de kosten van je levensonderhoud: jij verwacht / eist bijvoorbeeld subsidies om je huidige levensstijl te kunnen blijven behouden.

Met een mindset van minder vermogend zul je er veel meer aan gaan doen om uit je huidige situatie te kunnen geraken d.m.v. investeringen (in aandelen, in verbouwingen die structureel kostenbesparend zijn, in jezelf), opleidingen, etc.

Simpel gezegd:
arm = kostenbesparend.
minder vermogend = zorgen dat je meer te besteden krijgt.
Dat moet dan ook maar kunnen. Een aantal dingen die je noemt blijven buiten bereik met een besparing van een tientje per week bijvoorbeeld.
pi_206950709
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 13:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dat moet dan ook maar kunnen. Een aantal dingen die je noemt blijven buiten bereik met een besparing van een tientje per week bijvoorbeeld.
Het is dan ook niet iets van de korte termijn.
  Admin maandag 5 december 2022 @ 13:23:42 #196
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206950778
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:

En nu even goed lezen wat er staat: men dient te besparen op entertainment, niet dat men geen entertainment mág hebben. Er zijn voldoende gratis alternatieven voor het verkrijgen van entertainment.
Gratis entertainment? Da's een mooie wel.
Als iemand iets koopt kun je onmogelijk zien hoeveel die persoon daarbuiten al bespaard heeft.
Als iemand een netflix abonnement neemt kun je onmogelijk zien of hij zijn ziggo abonnement, krant en/of andere streamingdiensten en abonnementen daarvoor de deur uit heeft gedaan.

Als je je daarover uitlaat doe je aannames, niets meer en niets minder.
En assumption is the mother of all fuck-ups, zoals men zegt :)

quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 12:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja ik zeg niet dat ik het met 'm eens ben :P

Maar ben het wel eens met dat als mensen nog geld uit kunnen geven aan niet noodzakelijke dingen, ze nou ook weer niet zó arm zijn. Of misschien wel, maar andere prioriteiten hebben.
mensen die langdurig helemaal niets uit kunnen geven aan niet-noodzakelijke dingen (warmte, elektriciteit, het goedkoopste eten, water en wonen) zullen doodongelukkig zijn. Dat je af en toe iets leuks kunt kopen of een koekje bij de thee kan nemen betekent niet dat je niet in armoede leeft.
Tenzij je het af probeert te zetten tegen Afrikaanse dorpen natuurlijk, maar dat zijn werelden die je niet met elkaar kunt vergelijken. Zo'n vergelijking werkt dan namelijk beide kanten op en in dat opzicht zijn we straatarm vergeleken met de rijkste 1% van de wereld.

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Leuk voor jou als jij dat kan bekostigen, maar voor een wandeltocht heb je geen dalvrij abonnement van 107 euro per maand nodig. Dat kan prima in je eigen buurt om maar een voorbeeld te noemen (laat staan het kopen van wandelkleding als je ook prima kan wandelen in je normale kleding). Er zijn voldoende manieren om daar op te besparen.
Dat is inderdaad leuk als je een half uurtje per dag wandelt. Als je wandeltochten van enkele tientallen kilometers gaat maken is dat toch net even anders. Ik snap wel dat het makkelijk praten is om anderen te vertellen dat ze meer kunnen/moeten besparen, maar heel realistisch is het niet.

quote:
Ontopic: 14,5 graad nu. En ik werk nu thuis en verwarm mijn werkkamer van 15m3 met een energiezuinig infraroodkacheltje.
Dat is een luxe waar je prima op kunt bezuinigen door handschoenen, muts en sjaal aan te trekken. Gratis tip ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus dat abonnement is niet voor entertainment, maar voor andere prioriteiten.
Wandelen is niet perse entertainment. het heeft ook nogal wat met gezondheid te maken, om maar iets te noemen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206950787
Het is nu wel ff schrijnend voor een groot deel van de Nederlanders.
Ben bang dat het eerst nog een stuk erger wordt.
Gezien de olieboycot die er nog aan komt.

De regering moet nog meer de knip gaan trekken, je kunt mensen niet letterlijk in de kou zetten.

Iets minder ok maar 19C moet het overal zijn, zeker als er kinderen in het spel zijn.
Vakman pur sang
  Admin maandag 5 december 2022 @ 13:25:12 #198
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206950803
We houden de temperatuur beneden op 17,5 graden. In andere ruimtes wordt niet gestookt. 's avonds op de bank een dekentje.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206950900
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat woord heb ik nog niemand zien gebruiken :')
Nee maar nu wel ;)
SBS6 leest mee.
Vakman pur sang
pi_206951060
Wel handig met kerst. Kun je in de woonkamer gewoon allerlei zaken buiten de koeling laten liggen. Het bier blijft ook lekker lang koel aan tafel. Je moet alleen met je gasten wel het ijs zien te breken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')