abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 15:02:53 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_206923480
De Braziliaanse voetballegende Pelé krijgt volgens de krant Folha geen chemotherapie meer, maar palliatieve zorg. De krant uit São Paulo meldt vandaag dat de 82-jarige Pelé te maken heeft met uitzaaiingen van kanker in zijn lichaam.



Omdat chemotherapie niet meer helpt, zouden de artsen er nu vooral voor willen zorgen dat de voormalige topvoetballer zo min mogelijk pijn heeft.

Bij Pelé werd vorig jaar darmkanker geconstateerd. De Braziliaan, die met zijn land drie keer wereldkampioen werd, onderging in september 2021 een operatie waarbij een tumor werd verwijderd en lag daarna geruime tijd in het ziekenhuis. Pelé keerde sindsdien regelmatig terug in het ziekenhuis voor behandeling. Eerder deze week werd hij ook weer opgenomen, in São Paulo.

Pelé, die wordt gezien als een van de beste voetballers ooit, liet zelf via Instagram weten dat het om een reguliere, maandelijkse controle ging. Volgens de krant Folha de S.Paulo kampt hij echter met uitzaaiingen in onder meer zijn darmen, longen en lever, en slaat de chemotherapie niet aan. Het ziekenhuis en de familie van Pelé willen daar niets over zeggen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-voor-pele~a2e46fc5/

De beste ooit ! Beter dan Maradona, Cruijff en Messi. _O_

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 december 2022 @ 15:12:00 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206923611
Heb je nog herinneringen aan Pelé 'live' zien spelen? Of komt dat qua jouw leeftijd en zijn carrière net niet overeen en was hij al klaar toen jij ging kijken?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 15:41:42 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_206924075
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:12 schreef heywoodu het volgende:
Heb je nog herinneringen aan Pelé 'live' zien spelen? Of komt dat qua jouw leeftijd en zijn carrière net niet overeen en was hij al klaar toen jij ging kijken?
Toen Pelé op zijn hoogtepunt was, was ik 7 in 1970 tijdens het WK. Ik was zo jong dat ik dacht dat-ie 1000 doelpunten had gemaakt in één wedstrijd een jaar eerder. Het was zijn duizendste. Toen ik 8 was, zag ik een film over het WK-70. Ik was verkocht. Dus net van voor mijn tijd. De jaren na het WK-70 veroverde Ajax de wereld. Daar heb ik nog wel actieve herinneringen aan. Het WK-74 staat me nog steeds bij. Helaas zonder Pelé. Maar veel oude beelden gezocht en gezien over bv WK's van vroeger. Daarom is Garrincha ook één van m'n helden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 december 2022 @ 15:44:09 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206924113
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:41 schreef tong80 het volgende:

[..]
Toen Pelé op zijn hoogtepunt was, was ik 7 in 1970 tijdens het WK. Ik was zo jong dat ik dacht dat-ie 1000 doelpunten had gemaakt in één wedstrijd een jaar eerder. Het was zijn duizendste. Toen ik 8 was, zag ik een film over het WK-70. Ik was verkocht. Dus net van voor mijn tijd. De jaren na het WK-70 veroverde Ajax de wereld. Daar heb ik nog wel actieve herinneringen aan. Het WK-74 staat me nog steeds bij. Helaas zonder Pelé. Maar veel oude beelden gezocht en gezien over bv WK's van vroeger.
^O^

quote:
Daarom is Garrincha ook één van m'n helden.

:T
De god van Botafogo, de enige club op aarde waar ik een shirtje van heb _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 15:46:00 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_206924135
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
^O^
[..]
De god van Botafogo, de enige club op aarde waar ik een shirtje van heb _O_
Vriend van me woont in Brazilië. Shirtje van Sao Paulo gekregen. De club van Socrates en zijn broer Rai. Winnaars van de Wereldcup tegen het Barcelona van Koeman en Cruijff.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 december 2022 @ 15:49:52 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206924185
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:46 schreef tong80 het volgende:

[..]
Vriend van me woont in Brazilië. Shirtje van Sao Paulo gekregen. De club van Socrates en zijn broer Rai. Winnaars van de Wereldcup tegen het Barcelona van Koeman en Cruijff.

:T
Ik heb van mijn schoonvader een beker gekregen uit zijn verzameling van Corinthians-spullen. Extra leuk, want het is een speciale editie met Ayrton Senna-kleuren :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206924925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb van mijn schoonvader een beker gekregen uit zijn verzameling van Corinthians-spullen. Extra leuk, want het is een speciale editie met Ayrton Senna-kleuren :)
Wat moet ik me voorstellen bij Senna-kleuren? Geel-Groen-Geel-Blauw-Geel?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206925479
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:12 schreef heywoodu het volgende:
Heb je nog herinneringen aan Pelé 'live' zien spelen? Of komt dat qua jouw leeftijd en zijn carrière net niet overeen en was hij al klaar toen jij ging kijken?
Ik heb 'm zien acteren in Escape to Victory. Telt dat ook?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_206927424
Tja, heeft het nog lang volgehouden, hopelijk geen lijdensweg.
Het is koud, het is guur....
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 19:35:40 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_206929222
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:43 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]
Ik heb 'm zien acteren in Escape to Victory. Telt dat ook?
Een stuiterende Silvester Stalone als doelman. Een -8 voor die film.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 17:28:57 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_206954303
Familieleden van het Braziliaanse voetbalicoon Pelé verwachten dat hij over een tijdje het ziekenhuis van São Paulo weer mag verlaten.



Twee dochters van de 82-jarige Pelé ontkennen dat hun vader palliatieve zorg krijgt omdat de chemotherapie tegen kanker niet zou aanslaan. De Braziliaanse krant Folha de S.Paulo bracht dat zaterdag naar buiten. Heel wat Brazilianen kwamen vervolgens naar het Albert Einstein-ziekenhuis om steun te betuigen aan de drievoudig wereldkampioen en voor hem te bidden.

,,Hij is oud en ziek, maar hij ligt nu in het ziekenhuis met een longinfectie”, zei dochter Kely bij tv-zender Globo. ,,En als hij weer beter is, komt hij terug naar huis. Er is geen sprake van dat we afscheid van hem nemen in het ziekenhuis.” Volgens Kely raakte haar vader drie weken geleden besmet met het coronavirus. Dat resulteerde in een luchtweginfectie, waaraan hij nu wordt behandeld.

Vorig jaar werd bij Pelé darmkanker ontdekt. Hij onderging een operatie om een tumor te verwijderen en keerde sindsdien regelmatig terug in het ziekenhuis voor behandelingen. ,,Die hebben resultaat”, zegt Flavia, ook een dochter van Pelé. ,,Het is heel oneerlijk dat ze zeggen dat hij terminaal is. Geloof ons, dat klopt niet.”

Het ziekenhuis bracht zaterdag als reactie op het artikel van de krant Folha al naar buiten dat Pelé de reguliere behandelingen krijgt en in ’stabiele toestand’ verkeert. Zelf liet de Braziliaan via Instagram van zich horen. ,,Ik wil dat iedereen positief en rustig blijft. Ik ben sterk en heel hoopvol, en volg mijn normale behandelingen.” Pelé werd in 1958, 1962 en 1970 wereldkampioen met het Braziliaanse elftal.

https://www.ad.nl/buitenl(...)klopt-niet~afd75bc4/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 december 2022 @ 20:03:48 #12
862 Arcee
Look closer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')