abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206920375
Bij het Chinese Tiktok wordt in China zelf met name gefilterd op prestaties en positiviteit. Kinderen die uitblinken in wiskunde, vechtsporten en met wetenschap bezig zijn.

In Amerika en Europa zien we met name de idiote videos en zijn er challenges geweest die gevolgd worden en soms dodelijk kunnen aflopen.

Tiktok verbannen of anders filteren heeft het averechtse effect. Maar ik zet hier wel grote vraagtekens bij.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 10:39:31 #2
269689 crew  Viv
pi_206920401
Het Paard van Troje is hier vooral dat je gegevens naar China doorgestuurd worden, en niet alleen TikTok-gegevens. Dat is al jaren bekend, maar eens in de zoveel tijd ontstaat er opnieuw ophef over. :? En de app blijft onverminderd populair. 8)7
pi_206920578
Ja, dat is weer erg mainstream nieuws.

Wat me wel opvalt is hoeveel ophef er destijds over zeitgeist was en BNW zich nu met name neerlegt bij feiten omdat ze nu eenmaal zo zijn.

BNW 2005- We worden genaaid door het internationale banksysteem! Kunnen we dit verbeteren?

BNW 2022- We worden waarschijnlijk genaaid door China. Let it be.
pi_206921653
Ik heb geprobeerd om mijn kinderen uit leggen wat het gevaar van tiktok is.
Maar ze vonden het niet erg interessant ;)
  zaterdag 3 december 2022 @ 21:47:51 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206931852
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:36 schreef Beathoven het volgende:
Bij het Chinese Tiktok wordt in China zelf met name gefilterd op prestaties en positiviteit. Kinderen die uitblinken in wiskunde, vechtsporten en met wetenschap bezig zijn.

In Amerika en Europa zien we met name de idiote videos en zijn er challenges geweest die gevolgd worden en soms dodelijk kunnen aflopen.

Tiktok verbannen of anders filteren heeft het averechtse effect. Maar ik zet hier wel grote vraagtekens bij.
Eens wat me vooral op valt is dat veel oude populaire yt videos en vines weer rond gaan in tiktok.

Ik zag er poosje geleden een yt filmpje over.
Exact wat jij nu aan haalt.

Niet dit specifieke filmpje maar wel ongeveer waar je op duld.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207080108
Ik zie dit topic nu pas, uitstekende toevoeging. Het is inderdaad opmerkelijk om te zien hoe TikTok verschillend is in het Westen en in China (waar de app trouwens niet 'TikTok' maar 'Douyin') heet. Jongeren hebben in China schijnbaar ook maar één uur per dag toegang tot de app en worden voornamelijk geconfronteerd met academische excellentie, waar TikTok in het Westen volstaat met de meest bizarre challenges, seksuele perversie en de genderideologie.

Maar al die ruimdenkende en liberale overheden in het Westen gaan die app natuurlijk niet zo snel bannen, die juichen dit soort anticultuur alleen maar toe. Tóch zijn ze er in de VS nu enigszins mee bezig zo blijkt:
quote:
Alabama, Utah become the latest U.S. states to ban TikTok on state devices

Dec 13 (Reuters) - Alabama and Utah on Monday joined other U.S. states prohibiting the use of Chinese-owned short-video sharing app TikTok on state government devices and computer networks due to national security concerns.

The actions follow warnings from FBI Director Chris Wray last month who said the Chinese government could use the ByteDance-owned app to control data collection on millions of U.S. users or control the recommendation algorithm, which could be used for influence operations.

"Disturbingly, TikTok harvests vast amounts of data, much of which has no legitimate connection to the app's supposed purpose of video sharing. Use of TikTok involving state IT infrastructure thus creates an unacceptable vulnerability to Chinese infiltration operations," Alabama Governor Kay Ivey said in a statement.

Her directive also orders executive branch agencies to take all necessary steps to prevent TikTok from accessing sensitive state data.

"We're disappointed that so many states are jumping on the bandwagon to enact policies based on unfounded, politically charged falsehoods about TikTok," a TikTok spokesperson said in a statement.

Federal Communications Commissioner Brendan Carr said in a tweet on Monday that at least nine states have taken action on TikTok "based on the serious security threats it presents".

Other U.S. states that have banned TikTok on state devices include Texas, Maryland and South Dakota.

Indiana has also sued the app, alleging that it is deceiving users about China's access to their data and is exposing children to mature content.

Former President Donald Trump in 2020 attempted to block new U.S users from downloading WeChat and TikTok, which would have effectively blocked the use of these apps in the United States, but lost a series of court battles.

In June 2021, President Joe Biden withdrew Trump's executive orders that sought to ban the downloads and directed the Commerce Department to conduct a review of security concerns posed by the apps.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 december 2022 @ 17:59:07 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207080261
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:39 schreef Viv het volgende:
Het Paard van Troje is hier vooral dat je gegevens naar China doorgestuurd worden, en niet alleen TikTok-gegevens. Dat is al jaren bekend, maar eens in de zoveel tijd ontstaat er opnieuw ophef over. :? En de app blijft onverminderd populair. 8)7
Net als met facebook, instragram, snapchat, whatsapp, linkedin. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 23:05:13 #8
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207085630
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 17:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Net als met facebook, instragram, snapchat, whatsapp, linkedin. :')
Je ontkomt er niet aan, ik minimaliseer mijn gebruik van socials (die ik heb) Dus alleen Whatsapp... Maar alles is uiteindelijk te vinden als men het wil.
Lach met een schone bips
  woensdag 14 december 2022 @ 23:17:52 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207085748
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:05 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je ontkomt er niet aan, ik minimaliseer mijn gebruik van socials (die ik heb) Dus alleen Whatsapp... Maar alles is uiteindelijk te vinden als men het wil.
Zowel Android als iOS als vele andere smartphones software kan data vergaren van je telefoon ondanks dat de vliegtuig stand aan staat of wifi uit.
Zodra je alles weer aanzet verzend de OS data over van alles en nog wat.

Wil je dus echt off the grid gebruik dan oudere telefoons zoals een nokia 3310 bijvoorbeeld waarmee je dus geen gps en andere meuk op hebt zitten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 23:25:58 #10
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207085821
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zowel Android als iOS als vele andere smartphones software kan data vergaren van je telefoon ondanks dat de vliegtuig stand aan staat of wifi uit.
Zodra je alles weer aanzet verzend de OS data over van alles en nog wat.

Wil je dus echt off the grid gebruik dan oudere telefoons zoals een nokia 3310 bijvoorbeeld waarmee je dus geen gps en andere meuk op hebt zitten.
Ik weet het :) Maar vind mijn iPhone ook tof.. En heb verder niks te verbergen. Alleen probeer ik socials tot een minimum te beperken omdat ik veel dingen gewoon onnodig vindt. Ik hoef niet off the grid, maar vind gewoon veel dingen waar mensen zich druk om maken totaal onnodig om mezelf mee bezig te houden :)

(mijn broer is er wel zo een :) woont tijdelijk bij mij tot ie weer een caravan heeft _O- En inderdaad oude Nokia.. Werk praten we maar even niet over, betaald niks mee. Half uur per dag onder de douche en als ie geen zin heeft het huis uit te gaan staat mijn verwarming de hele dag op 22.5. Maar goed, hij heeft nog tot 1 Maart en dan moet ie weg zijn). Heb 'm wel gezegd dat hij 3/4e van de aanslag gaat betalen :)
Lach met een schone bips
  woensdag 14 december 2022 @ 23:27:51 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207085835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik weet het :) Maar vind mijn iPhone ook tof.. En heb verder niks te verbergen. Alleen probeer ik socials tot een minimum te beperken omdat ik veel dingen gewoon onnodig vindt. Ik hoef niet off the grid, maar vind gewoon veel dingen waar mensen zich druk om maken totaal onnodig om mezelf mee bezig te houden :)

(mijn broer is er wel zo een :) woont tijdelijk bij mij tot ie weer een caravan heeft _O- En inderdaad oude Nokia.. Werk praten we maar even niet over, betaald niks mee. Half uur per dag onder de douche en als ie geen zin heeft het huis uit te gaan staat mijn verwarming de hele dag op 22.5. Maar goed, hij heeft nog tot 1 Maart en dan moet ie weg zijn). Heb 'm wel gezegd dat hij 3/4e van de aanslag gaat betalen :)
Staat genoteerd thx.
:D
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 23:29:49 #12
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207085855
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Staat genoteerd thx.
:D
Ga jij die 3/4e betalen, je bent een schat :)
Lach met een schone bips
pi_207085875
Er zijn zelfs channels die vids maken over de woke onzin dat op TikTok staat: odins men. Hij geeft commentaar op die wokies:


het is het afvoerputje van internet
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 23:45:09 #14
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207085939
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:32 schreef JediMasterLucia het volgende:
Er zijn zelfs channels die vids maken over de woke onzin dat op TikTok staat: odins men. Hij geeft commentaar op die wokies:


het is het afvoerputje van internet
Ik kon dit niet afkijken sorry :) The fuck is going on in the world? En ik ben voor iedere vorm van vrijheid, maar dit is wel een beetje raar in mijn ogen...
Lach met een schone bips
pi_207085954
Odins men, zegt wel weer genoeg. :')
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 23:50:54 #16
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207085967
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:48 schreef Document1 het volgende:
Odins men, zegt wel weer genoeg. :')
Maakt dat de filmpjes minder onwaar?
Lach met een schone bips
pi_207085971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:50 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Maakt dat de filmpjes minder onwaar?
Ik gok dat het neer komt op alles wat ik niet ken of normaal vindt is eng en woke.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 23:52:50 #18
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207085982
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:51 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik gok dat het neer komt op alles wat ik niet ken of normaal vindt is eng en woke.
Ik gok dat je er compleet naast zit :)
Lach met een schone bips
pi_207085985
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik kon dit niet afkijken sorry :) The fuck is going on in the world? En ik ben voor iedere vorm van vrijheid, maar dit is wel een beetje raar in mijn ogen...
Moet je ook niet doen als je hersencellen wilt behouden. ;) Maar geeft wel een idee wat voor rare dingen je op Tiktok kan vinden. Als de jeugd daar veel mee bezig is, kan invloed hebben over hoe ze over bepaalde dingen denken.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_207086006
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:52 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik gok dat je er compleet naast zit :)
Ik heb net 2 minuten gekeken maar ik zie niet hoe ik er naast zit. _O-
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 23:57:38 #21
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207086017
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:51 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik gok dat het neer komt op alles wat ik niet ken of normaal vindt is eng en woke.
Laat ik mijn antwoord iets uitbreiden, ik ben voor iedere vorm van sexualiteit en iedereen moet die kunnen beleven zoals iedereen dat wil. Maar hier waren ook minderjarigen aan het woord en ook een "lerares" die dit promoot. Ik ben van mening dat iedereen zijn of haar sexualiteit tijdens de pubertijd ontwikkeld en daar geen hulp of sturing bij nodig is.

Maar is mijn mening. Laat iedereen vrij zijn, maar stuur het niet :)
Lach met een schone bips
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 23:58:21 #22
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207086027
quote:
88s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:56 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik heb net 2 minuten gekeken maar ik zie niet hoe ik er naast zit. _O-
Ik neem die dude die commentaar gaf dan ook niet mee in mijn comment :)
Lach met een schone bips
pi_207086038
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:58 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik neem die dude die commentaar gaf dan ook niet mee in mijn comment :)
Fair enough.
  donderdag 15 december 2022 @ 00:07:29 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207086085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:29 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ga jij die 3/4e betalen, je bent een schat :)
Deze informatie was nou niet bepaald veel waard eerlijk gezegd, Google en IOS harken miljoenen van dit soort info per minuut binnen.
Als ik het zou verkopen kreeg ik er nog niet een duppie (heel hoog ingeschat) voor en dat is denk ik niet genoeg voor die rekening.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207089237
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:57 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Laat ik mijn antwoord iets uitbreiden, ik ben voor iedere vorm van sexualiteit en iedereen moet die kunnen beleven zoals iedereen dat wil. Maar hier waren ook minderjarigen aan het woord en ook een "lerares" die dit promoot. Ik ben van mening dat iedereen zijn of haar sexualiteit tijdens de pubertijd ontwikkeld en daar geen hulp of sturing bij nodig is.

Maar is mijn mening. Laat iedereen vrij zijn, maar stuur het niet :)
Tja, vertel dat maar aan een groep mensen die al hun gedachtegoed en mores mbt seksualiteit en geslacht het liefst zo vroeg mogelijk door de strot wil douwen bij kinderen, zodat je een hele generatie krijgt die dergelijke normen en waarden deelt. Dit wordt dus ook bedoelt met het woord 'grooming'. TikTok staat inderdaad vol met zulke meuk, er zijn duizenden voorbeelden van docenten die daar openlijk reppen over hoe ze hun leerlingen en studenten kunnen introduceren aan allerlei concepten en ideeën rondom zulke onderwerpen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2022 @ 18:01:02 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207093347
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, vertel dat maar aan een groep mensen die al hun gedachtegoed en mores mbt seksualiteit en geslacht het liefst zo vroeg mogelijk door de strot wil douwen bij kinderen, zodat je een hele generatie krijgt die dergelijke normen en waarden deelt. Dit wordt dus ook bedoelt met het woord 'grooming'. TikTok staat inderdaad vol met zulke meuk, er zijn duizenden voorbeelden van docenten die daar openlijk reppen over hoe ze hun leerlingen en studenten kunnen introduceren aan allerlei concepten en ideeën rondom zulke onderwerpen.
Dat heeft de woke cultus goed begrepen.. Van onderaf beginnen, kinderen zijn immers makkelijk kneedbaar een eenmaal volwassen zal/kan het zich makkelijk verspreiden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207111965
Ondertussen wordt veel info ook gebruikt om mensen hun leven te ontwrichten. social media gaat verder dan de genoemde apps. Het is een reden om veel minder te posten en discussies aan te gaan op bv. Fok forum , in het bijzonder BNW , de uitspraak "ik heb niks te verbergen" kan op dit moment valide zijn maar kan in de toekomst verstrekkende gevolgen hebben. Iets dat al vaker gezegd is in het verleden hier, en daar zien we de vruchten van in deze tijd. Het maakt niet uit waar of wat , info wordt verzameld en tegen je gebruikt als het "ze"uitkomt.
There is only one religion
pi_207112086
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 01:37 schreef Dance99Vv het volgende:
Ondertussen wordt veel info ook gebruikt om mensen hun leven te ontwrichten. social media gaat verder dan de genoemde apps. Het is een reden om veel minder te posten en discussies aan te gaan op bv. Fok forum , in het bijzonder BNW , de uitspraak "ik heb niks te verbergen" kan op dit moment valide zijn maar kan in de toekomst verstrekkende gevolgen hebben. Iets dat al vaker gezegd is in het verleden hier, en daar zien we de vruchten van in deze tijd. Het maakt niet uit waar of wat , info wordt verzameld en tegen je gebruikt als het "ze"uitkomt.
Dat is zo. Dan zou je helemaal niks met internet moeten doen. je laat altijd sporen na. Van mij weten ze dat ik het niet eens ben met het kabinet en dat ik niet in hun sprookjes trap.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zaterdag 17 december 2022 @ 10:18:14 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207113616
Ben benieuwd wat jullie van de voorgestelde TikTok ban vinden? (de algehele ban dus in de VS, niet alleen voor ambtenaren, maar de hele app).

Aan de ene kant is TikTok idd garbage, maar aan de andere kant is dan wel het einde zoek en zal het voor de overheid veel makkelijker worden om nog eens wat apps te bannen in de toekomst.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207115785
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd wat jullie van de voorgestelde TikTok ban vinden? (de algehele ban dus in de VS, niet alleen voor ambtenaren, maar de hele app).

Aan de ene kant is TikTok idd garbage, maar aan de andere kant is dan wel het einde zoek en zal het voor de overheid veel makkelijker worden om nog eens wat apps te bannen in de toekomst.
Ik denk dat tiktok verbannen geen goed idee is, omdat idd in de toekomst er meerde apps met een onwelgevallige mening geband kunnen worden. Ik denk dat vooral de ouders moeten weten wat voor bagger er op staat en met hun kinderen erover praten. Wat verboden word. maakt het meer aantrekkelijk.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')